GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 45 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 95 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #1321
    Kiitos vastauksista, 56cm tilattu Nyt vain kärsimätöntä odottelua!

  2. #1322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dayton Katso viesti
    Olen ostamassa myös Meridan cycloa. Mikä olisi sopiva koko 185/87-mittaiselle? Meridan laskuri näyttää kooksi 58cm ja XXL:n taulukko 57-60cm. Kyseessä on ensimmäinen kippurasarvinen pyörä, joten tarvitsen apua. Vaihtoehtoina olisivat 56cm ja 59cm runkokoot, mutta käsittääkseni pykälän pienempi olisi turvallisempi valinta?
    Meitsin mitat 187/94 ja Merida 500 XL/59 passeli 90mm stemmillä. Toi XL-koko mulla etenkin kun siinä emäputki korkea, muuten näillä kropan mitoilla satula karkaisi turhan ylös tangosta.

  3. #1323
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Menin sieltä mistä aita on matalin, kun tuli sopivasti XXL:n pyöräale kohdille. Karvan päälle 1200€ Meridan CX 600. Sram Apex 1x11 ja lokarikiinnikeet löytyy. Renkaille on hyvin tilaa ja runko varmaan aika samasta muotista, kuin tuo nykyinen Merida 500, joten tuttu ja turvallinen valinta.
    Meneekö tuohon Meridaan ne 40mm renkaat kurasuojan kanssa vai joutuuko tyytymään kapeampiin?

  4. #1324
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jomppanen Katso viesti
    Meneekö tuohon Meridaan ne 40mm renkaat kurasuojan kanssa vai joutuuko tyytymään kapeampiin?
    Menee varmaan. 35mm jää niin reilusti tilaa, että olen aika varma ja ostinkin tuohon uuteen jo 40mm kumit. Kohta pääsee kokeilemaan, kun pyörä saapuu varmaan alkuviikosta.

  5. #1325
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Hommasin Schwalben Marathon racerit koossa 40 mm ja 19 mm vanteella 6 barin paineella ne on 37-38 mm leveät.

  6. #1326
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Nykyään kun "cyclocross"-pyöriä kysytään ja myydään ties mihin käyttöön, on tietysti vähän ehkä hämärtynyt se, että mikä on "cyclocross"-pyörä (cyclocross-kilpailuhin suunniteltu UCI-sääntöjen mukainen pyörä)...
    GG-lienee sitten samankaltaiseen genreen asettuva pyörä, mutta ilman noita UCI-rajoitteita...
    Tässä onkin aika lyhyesti sanottu CC ja GG väliset erot.

    Mutta onkos tuossa GG:ssä (vielä) mitään lajin sisäisiä rajoitteita? Kehtaako enää hybridi-rungoista tehtyjä monstereita esitellä GG pyörinä, kun näitä valmiita kaupallisia ratkaisuja on tullut jo melkein joka merkiltä. Ja saako maasto- ja maantieosia sekoittaa vapaasti toisiinsa... Vai annetaanko GG piireissä kaikkien kukkien kukkia vapaasti?

    Ps. Näissä foorumin säikeissä voi joskus tulla ongelmaksi keskustelun liika rönsyily. Täällä äkkiä itsekkin hurahtaa höpöttämään renkaista tai yms lokasuojista, vaikka niille parempi paikka taitaisi olla ko aiheeseen keskittyvä topicci...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  7. #1327
    UCI ja USA Cycling ovat saaneet hyvin nihkeän vastaanoton gravel racing piireissä joten mitään sääntörajoitteita tullaan tuskin näkemään ja hyvä niin.

  8. #1328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jomppanen Katso viesti
    Meneekö tuohon Meridaan ne 40mm renkaat kurasuojan kanssa vai joutuuko tyytymään kapeampiin?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Menee varmaan. 35mm jää niin reilusti tilaa, että olen aika varma ja ostinkin tuohon uuteen jo 40mm kumit. Kohta pääsee kokeilemaan, kun pyörä saapuu varmaan alkuviikosta.
    Roikkuu renkaistakin ; 40mm Vittoria Voyager Hyperit mahtu mun 500:ssa hyvin lokarien kanssa, nyt olevien 40mm Gravel Kingien tieltä piti takalokari (otin sitten molemmat) ottaa pois kun etuvaihtaja tulee niin liki.

    Edit. Sotanosrulla olikin 1x11 eli etuvaihtajaa ...

  9. #1329
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti veke Katso viesti
    Roikkuu renkaistakin ; 40mm Vittoria Voyager Hyperit mahtu mun 500:ssa hyvin lokarien kanssa, nyt olevien 40mm Gravel Kingien tieltä piti takalokari (otin sitten molemmat) ottaa pois kun etuvaihtaja tulee niin liki.

    Edit. Sotanosrulla olikin 1x11 eli etuvaihtajaa ...
    En laske tuota gravel king sk:ta 40mm renkaaksi, kun sen todellinen leveys on jotain 43mm ja se 35mm on 38mm. Typerästi ilmoitettu mitat, koska ne ei pidä ollenkaan paikkaansa ja joku tietämätön voi ostaa turhan isot mitkä ei sitten mahdukkaan pyörään. Mutta joo tuossa uudessa tulossa olevassa cx 600 meridassa ei tosin ole etuvaihtajaa, mutta veikkaan, että silti tuo "40mm" gravel king sk olisi liian muhku taakse. Siihen laitan alle nanot alkuun ja jos ne sulaa yhtä nopeasti alle, kuin nykyisessä olevat g-onet, niin varastosta löytyy gravel king sk:t mitoissa "32mm" ja "35mm". Tänään pitäisi uuden pyörän tulla ja sitten pitäisi vain löytää kalenterista aikaa osien vaihtoon, niin saisi uuden ajoon ja vanhan myytyä pois.

  10. #1330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    En laske tuota gravel king sk:ta 40mm renkaaksi, kun sen todellinen leveys on jotain 43mm ja se 35mm on 38mm. Typerästi ilmoitettu mitat, koska ne ei pidä ollenkaan paikkaansa ja joku tietämätön voi ostaa turhan isot mitkä ei sitten mahdukkaan pyörään. Mutta joo tuossa uudessa tulossa olevassa cx 600 meridassa ei tosin ole etuvaihtajaa, mutta veikkaan, että silti tuo "40mm" gravel king sk olisi liian muhku taakse. Siihen laitan alle nanot alkuun ja jos ne sulaa yhtä nopeasti alle, kuin nykyisessä olevat g-onet, niin varastosta löytyy gravel king sk:t mitoissa "32mm" ja "35mm". Tänään pitäisi uuden pyörän tulla ja sitten pitäisi vain löytää kalenterista aikaa osien vaihtoon, niin saisi uuden ajoon ja vanhan myytyä pois.
    Jos 600 on samoilla mitoilla 500:n kanssa niin "40mm" GK mahtuisi. Mulla 500:ssa ainoastaan se etuvaihtajan vivun pää (johon vaihdevaijeri tulee) on lokarin tiellä. Arvelin syksyn tullen hommaavani paremmat täyspitkät lokarit ja jyrsin takalokariin tuohon vivun kohtaan tilaa.

  11. #1331
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895


    Eilinen sade ja sateen uhka toivat vapaaillan, joten uusi pyörä saatiinkin heti ajoon. Ei ihan puhdas GG-pyörä, mutta enemmän kuitenkin gg kuin cx, joten siksi tungen kuvani tänne. Aika vähän jäi taakse tilaa tuon 40mm nanon kanssa, mutta siellä se nyt kuitenkin pyörii.

  12. #1332
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Olikohan nämä Fairlighit jo huomioitu täällä tai löytyiskö peräti jo joku pyöräkin Suomesta? Reiska 853 -runkoinen Straelkin menisi myös gg-hommeleihin hyväkuntoisemmilla hiekkateillä, mutta varsinkin tämä Faran. Fiksusti mietityn oloinen Reiska 631 -runko ja kokovaihtoehtoja reilusti. Runkosetti alle 700€ tai kompliittina esim. hydro-Ultegroilla reilu 2100€, joten hintakin on kilpailukykyinen.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #1333
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    ^^Taitaa olla samat lokarit, jotka pistin vaimon pyörään jokin aika sitten. Vinkkinä: jos et huomannut niin lokarien takapään kiinnikkeen pystyi asentamaan väärinpäin, jolloin metallituki kiertää lokarin ulkokautta. Lähelle asennettaessa mielestäni parempi tapa niin ei tule ahdasta kohtaa, joka kerää roskaa.

  14. #1334
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Curanan lokarit on noi tossa mun pyörässä. Ei riitä aisassa pituus asentaa ulkopuolelle, kun ne on pätkitty joskus toisen pyörän mukaan.

  15. #1335
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Joo samat Curanat. Niihin saa tilattua erikseen aisoja ja muita nippeleitä. Nuo etupään möhlöt säätö-kiinnikkeetkin voi korvata siroilla metallikiinnikkeillä kun tilasi erikseen toisen pidemmän aisan ja metallinippelit. Nuo on kyllä mielestäni parhaat kokolokarit, kun niillä saa siistin asennuksen ilman törröttäviä aisan päitä tms. Eivätkä paina paljoa.

  16. #1336
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Postataas tänne fiilistelyjä vaikkakin vääränlainen pyörä...
    Reissu, jolla soran lisäksi matkalla oli polkua sekä metsäautotietä, mutta hyvin tuntui Nanot tubeleksena pelaavan. Ja omaan silmään nuo renkaat näyttä krossarissa hassun muhkuilta. Aikaisempi vertailukohta tosin Vittoria cross xg 32mm sisureilla...



    Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla

  17. #1337
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Äksähän se siinä^
    Autoilija ei kattonu minne ajo ja tuhos meikän sinisen kaunokaisen London Roadin (ja kauden muutenki), joten se on nyt sotakoneenvihreä autoja vihaava liikkuva rankaisulaitos. Roadrage mk 1 aloittaa katupartioinnin. U-lukko justice!
    Katotaan oikeet kuvat sitten kun projekti valmistuu.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  18. #1338



  19. #1339



  20. #1340
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    On siinä iso läjä komeita fillareita!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  21. #1341
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    All Cityn uusin eli Gravel-spesifinen "Cosmic Stallion":



    http://allcitycycles.com/blog/_singl..._a.c.e._tubing
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #1342
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #1343
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Fiksun oloinen tuo Cosmic Stallion ihan valmiinakin setuppina. Mikähän lienee kotimaan hinta...


  24. #1344
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Joo niin on. Pitkä chainstay vähän vaivaisi itseäni, mutta joku joka haluaa tosi vakaata menoa voi jopa tykätä ja jos pitää mahtua 45-millistä renkulaa ja kaksi eturatasta, niin ei oikein muuta voi kuin venyttää chainstaytä. Pienemmissä rungoissa on sen verran loivat keulat, että vähän isompi rake olisi parempi, mutta kustannussyistä on ymmärrettävää, että on sama etuhaarukka kautta linjan.

    Trumpin toilailuista hyötyy fillariostajat, kun dolsun kurssi on vähän notkahtanut, joten suomihinnatkin voi taas olla vähän kohtuullisempia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #1345
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Plug tekee paluun teräkseen. Osaako joku arvioida Tangen putken laatua vs esim. Reiska tai Columbus? Äkkiseltään vaikuttaa mielenkiintoiselta ja moneen käyttöön taipuvalta pyörältä. Ilmestynee tammikuussa 2018.

    http://road.cc/content/tech-news/226...r-klunker-hack

  26. #1346
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777

  27. #1347
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^^ Lienee melkolailla verrattavissa Reynolds 520 ja Columbus Thron (?) -setteihin eli käytännössä lämpökäsittelemätöntä 4130 CroMoa. Painavahkot putket, joissa pienehköt ulkohalkaisijat ja paksuhkot seinämät. Keskikokoinen runko arviolta 2,3 kg.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #1348
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Nykyinen Thron on os-putkea kaksoisohennuksella; punnivertailua:
    Thron frame weight: 2,067g, compared to 531: 1,875g.

    Tuo minun Thron-runko on vanhempaa tekoa/kevyempi,
    pojan 531-Reiska on juuri tuota painoluokkaa.

    Tiedä häntä sitten, miten materiaaleja on muuteltu aikojen saatossa.

    Aikoinaan Tangen rungot olivat kovinkin arvostettuja, esim radalla ja
    Nishikin maantie/retkiosastolla.

    Ajokelpoisia teräsrunkoja silti kaikki.

    Köfte muokkasi tätä : 05.08.2017 at 22.07 Syy: siistimistä
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  29. #1349
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Joo eipä ohentamattomia putkia taida löytyä ainakaan tämän genren pyöristä lainkaan.

    Cromor näyttää olevan Columbuksen perus-cromo-setti nimeltään nykyään ja Thronia ei löydy Columbuksen spekseistä enää lainkaan. Nuo painot voi koskea vannejarruspekseillä ja ohuella kaulaputkella varustettua maantierunkoa. Nykyaikaisen levaripyörän paino on ihan jotain muuta. Vanha "OS"-termi tarkoittaa, että vaakaputki on 28,6 ja viisto 31,7. Taitaa Reiskan 520:stakin löytyä "OS"-vaihtoehdot.

    Parempien putkisettien kanssa krossi yms. tyyppisissä pyörissä yleisempi ratkaisu nykyään taitaa olla vaaka 31,7 ja viisto 35. Seinämät 0,6/0,4/0,6 ja 0,7/0,45/0,7 mm tai jotain sinne päin.

    http://www.columbustubi.com/eng/4_4_1.htm
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #1350
    Blackborow Guest
    Mulla oli se edellisen terässukupolven Plug tangen putkilla. Ihan mukava pyörä sinänsä ajaa, mutta painava ja löysähän se oli, kuten tuon hintaluokan teräsraamit yleensä on.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •