Kiitos vastauksista, 56cm tilattuNyt vain kärsimätöntä odottelua!
Kiitos vastauksista, 56cm tilattuNyt vain kärsimätöntä odottelua!
Hommasin Schwalben Marathon racerit koossa 40 mm ja 19 mm vanteella 6 barin paineella ne on 37-38 mm leveät.
Tässä onkin aika lyhyesti sanottu CC ja GG väliset erot.
Mutta onkos tuossa GG:ssä (vielä) mitään lajin sisäisiä rajoitteita? Kehtaako enää hybridi-rungoista tehtyjä monstereita esitellä GG pyörinä, kun näitä valmiita kaupallisia ratkaisuja on tullut jo melkein joka merkiltä. Ja saako maasto- ja maantieosia sekoittaa vapaasti toisiinsa... Vai annetaanko GG piireissä kaikkien kukkien kukkia vapaasti?
Ps. Näissä foorumin säikeissä voi joskus tulla ongelmaksi keskustelun liika rönsyily. Täällä äkkiä itsekkin hurahtaa höpöttämään renkaista tai yms lokasuojista, vaikka niille parempi paikka taitaisi olla ko aiheeseen keskittyvä topicci...![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
UCI ja USA Cycling ovat saaneet hyvin nihkeän vastaanoton gravel racing piireissä joten mitään sääntörajoitteita tullaan tuskin näkemään ja hyvä niin.
Roikkuu renkaistakin ; 40mm Vittoria Voyager Hyperit mahtu mun 500:ssa hyvin lokarien kanssa, nyt olevien 40mm Gravel Kingien tieltä piti takalokari (otin sitten molemmat) ottaa pois kun etuvaihtaja tulee niin liki.
Edit. Sotanosrulla olikin 1x11 eli etuvaihtajaa ...
En laske tuota gravel king sk:ta 40mm renkaaksi, kun sen todellinen leveys on jotain 43mm ja se 35mm on 38mm. Typerästi ilmoitettu mitat, koska ne ei pidä ollenkaan paikkaansa ja joku tietämätön voi ostaa turhan isot mitkä ei sitten mahdukkaan pyörään. Mutta joo tuossa uudessa tulossa olevassa cx 600 meridassa ei tosin ole etuvaihtajaa, mutta veikkaan, että silti tuo "40mm" gravel king sk olisi liian muhku taakse. Siihen laitan alle nanot alkuun ja jos ne sulaa yhtä nopeasti alle, kuin nykyisessä olevat g-onet, niin varastosta löytyy gravel king sk:t mitoissa "32mm" ja "35mm". Tänään pitäisi uuden pyörän tulla ja sitten pitäisi vain löytää kalenterista aikaa osien vaihtoon, niin saisi uuden ajoon ja vanhan myytyä pois.
Jos 600 on samoilla mitoilla 500:n kanssa niin "40mm" GK mahtuisi. Mulla 500:ssa ainoastaan se etuvaihtajan vivun pää (johon vaihdevaijeri tulee) on lokarin tiellä. Arvelin syksyn tullen hommaavani paremmat täyspitkät lokarit ja jyrsin takalokariin tuohon vivun kohtaan tilaa.
Eilinen sade ja sateen uhka toivat vapaaillan, joten uusi pyörä saatiinkin heti ajoon. Ei ihan puhdas GG-pyörä, mutta enemmän kuitenkin gg kuin cx, joten siksi tungen kuvani tänne. Aika vähän jäi taakse tilaa tuon 40mm nanon kanssa, mutta siellä se nyt kuitenkin pyörii.
Olikohan nämä Fairlighit jo huomioitu täällä tai löytyiskö peräti jo joku pyöräkin Suomesta? Reiska 853 -runkoinen Straelkin menisi myös gg-hommeleihin hyväkuntoisemmilla hiekkateillä, mutta varsinkin tämä Faran. Fiksusti mietityn oloinen Reiska 631 -runko ja kokovaihtoehtoja reilusti. Runkosetti alle 700€ tai kompliittina esim. hydro-Ultegroilla reilu 2100€, joten hintakin on kilpailukykyinen.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^^Taitaa olla samat lokarit, jotka pistin vaimon pyörään jokin aika sitten. Vinkkinä: jos et huomannut niin lokarien takapään kiinnikkeen pystyi asentamaan väärinpäin, jolloin metallituki kiertää lokarin ulkokautta. Lähelle asennettaessa mielestäni parempi tapa niin ei tule ahdasta kohtaa, joka kerää roskaa.
Curanan lokarit on noi tossa mun pyörässä. Ei riitä aisassa pituus asentaa ulkopuolelle, kun ne on pätkitty joskus toisen pyörän mukaan.
Joo samat Curanat. Niihin saa tilattua erikseen aisoja ja muita nippeleitä. Nuo etupään möhlöt säätö-kiinnikkeetkin voi korvata siroilla metallikiinnikkeillä kun tilasi erikseen toisen pidemmän aisan ja metallinippelit. Nuo on kyllä mielestäni parhaat kokolokarit, kun niillä saa siistin asennuksen ilman törröttäviä aisan päitä tms. Eivätkä paina paljoa.
Postataas tänne fiilistelyjä vaikkakin vääränlainen pyörä...
Reissu, jolla soran lisäksi matkalla oli polkua sekä metsäautotietä, mutta hyvin tuntui Nanot tubeleksena pelaavan. Ja omaan silmään nuo renkaat näyttä krossarissa hassun muhkuilta. Aikaisempi vertailukohta tosin Vittoria cross xg 32mm sisureilla...
Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla
Äksähän se siinä^
Autoilija ei kattonu minne ajo ja tuhos meikän sinisen kaunokaisen London Roadin (ja kauden muutenki), joten se on nyt sotakoneenvihreä autoja vihaava liikkuva rankaisulaitos. Roadrage mk 1 aloittaa katupartioinnin. U-lukko justice!
Katotaan oikeet kuvat sitten kun projekti valmistuu.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
On siinä iso läjä komeita fillareita!![]()
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
All Cityn uusin eli Gravel-spesifinen "Cosmic Stallion":
http://allcitycycles.com/blog/_singl..._a.c.e._tubing
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Fiksun oloinen tuo Cosmic Stallion ihan valmiinakin setuppina. Mikähän lienee kotimaan hinta...
Joo niin on. Pitkä chainstay vähän vaivaisi itseäni, mutta joku joka haluaa tosi vakaata menoa voi jopa tykätä ja jos pitää mahtua 45-millistä renkulaa ja kaksi eturatasta, niin ei oikein muuta voi kuin venyttää chainstaytä. Pienemmissä rungoissa on sen verran loivat keulat, että vähän isompi rake olisi parempi, mutta kustannussyistä on ymmärrettävää, että on sama etuhaarukka kautta linjan.
Trumpin toilailuista hyötyy fillariostajat, kun dolsun kurssi on vähän notkahtanut, joten suomihinnatkin voi taas olla vähän kohtuullisempia.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Plug tekee paluun teräkseen. Osaako joku arvioida Tangen putken laatua vs esim. Reiska tai Columbus? Äkkiseltään vaikuttaa mielenkiintoiselta ja moneen käyttöön taipuvalta pyörältä. Ilmestynee tammikuussa 2018.
http://road.cc/content/tech-news/226...r-klunker-hack
^^ Lienee melkolailla verrattavissa Reynolds 520 ja Columbus Thron (?) -setteihin eli käytännössä lämpökäsittelemätöntä 4130 CroMoa. Painavahkot putket, joissa pienehköt ulkohalkaisijat ja paksuhkot seinämät. Keskikokoinen runko arviolta 2,3 kg.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Nykyinen Thron on os-putkea kaksoisohennuksella; punnivertailua:
Thron frame weight: 2,067g, compared to 531: 1,875g.
Tuo minun Thron-runko on vanhempaa tekoa/kevyempi,
pojan 531-Reiska on juuri tuota painoluokkaa.
Tiedä häntä sitten, miten materiaaleja on muuteltu aikojen saatossa.
Aikoinaan Tangen rungot olivat kovinkin arvostettuja, esim radalla ja
Nishikin maantie/retkiosastolla.
Ajokelpoisia teräsrunkoja silti kaikki.
Köfte muokkasi tätä : 05.08.2017 at 22.07 Syy: siistimistä
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Joo eipä ohentamattomia putkia taida löytyä ainakaan tämän genren pyöristä lainkaan.
Cromor näyttää olevan Columbuksen perus-cromo-setti nimeltään nykyään ja Thronia ei löydy Columbuksen spekseistä enää lainkaan. Nuo painot voi koskea vannejarruspekseillä ja ohuella kaulaputkella varustettua maantierunkoa. Nykyaikaisen levaripyörän paino on ihan jotain muuta. Vanha "OS"-termi tarkoittaa, että vaakaputki on 28,6 ja viisto 31,7. Taitaa Reiskan 520:stakin löytyä "OS"-vaihtoehdot.
Parempien putkisettien kanssa krossi yms. tyyppisissä pyörissä yleisempi ratkaisu nykyään taitaa olla vaaka 31,7 ja viisto 35. Seinämät 0,6/0,4/0,6 ja 0,7/0,45/0,7 mm tai jotain sinne päin.
http://www.columbustubi.com/eng/4_4_1.htm
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Mulla oli se edellisen terässukupolven Plug tangen putkilla. Ihan mukava pyörä sinänsä ajaa, mutta painava ja löysähän se oli, kuten tuon hintaluokan teräsraamit yleensä on.
Kirjanmerkit