HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 125 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 75 115 123 124 125 126 127 135 175 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.721 - 3.750 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3721
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Läskissä alla Jumbo Jimit tubeleksina ja molemmat kummit tihkuu ilmaa hiljalleen ulos. Vuotoa ei näy eikä myöskään paikkautunuineita kohtia. Vuotaako Jimien kyljet ilmaa läpi ajan kanssa? Ajelin pari reilumpaa maantie lenkkiä 1,1 bar paineilla ja sitten lomalle pariksi viikoksi. Kotiin palattua paineet olikin jo normissa 0,4 barissa. Pientä paineen alentumista on ollut koko sen ajan. Normaalia? Litkua lisäsin tänään, kun liemet on ollut renkaissa jo 10 viikkoa..

  2. #3722
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kyllähän tommonen baarin paine liikkumattomasta renkaasta ulos tulee, varsinkin kuluneista kyljistä.

  3. #3723
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    75
    Ei varsinaisesti mikään iso ongelma, mutta kauanko litkut on pysynyt renkaissa ok? Kaveri laittoi viestiä että sillä Stanin litkusta oli jäljellä vain lateksipallo. No otin omani auki ja sama homma. Alle 2kk sitten laitettu ja ajoa about tonni takana. Minulla litkuna Stanin Race.
    Canyon Dude 2021
    Specialized S-Works Epic
    Specialized S-Works Tarmac SL7

  4. #3724
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Itselläkin Stanin litkut odottamassa tubeles kitin saapumista. Onpa hiono homma jos tuo litku menee noin nopeasti kovaksi.

    Vielä kerkeisin vaihtaa merkkiäkin.

    Jyri

  5. #3725
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Mulla on Orangen litkut renkaissa. Huomenna vielä pitkä maastolenkki ja sitten kurkkaan, onko litkua vai lateksipallot renkaiden sisällä. Mulla menossa ensimmäinen tubeles kesä, joten nämä kaikki ominaisuudet on uutta. Onhan tuo Jimin kylki aika ohut, joten hikoilua epäilin.

  6. #3726
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pred Katso viesti
    Ei varsinaisesti mikään iso ongelma, mutta kauanko litkut on pysynyt renkaissa ok? Kaveri laittoi viestiä että sillä Stanin litkusta oli jäljellä vain lateksipallo. No otin omani auki ja sama homma. Alle 2kk sitten laitettu ja ajoa about tonni takana. Minulla litkuna Stanin Race.
    Aika harva kilpailu kestää yhtäjaksoisesti yli 2kk.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  7. #3727
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    Gorillaviritykset kun ei toiminut, joten odottelen FattyStrippereitä postista. Litkuna Zefalia Motonetistä.
    Kuinkas FS -käyttäjät olette litkut/lateksipallot vaihtanut? Eli meneekö se nauha joka kerta uusiksi kumin irroituksessa, vai oletteko liimannut vanteeseen, vai pysyykö se paikoillaan issekseen?

  8. #3728
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Onko normaalia että tubeless venttiili menee ns. litkulla tukkoon? Toista kesää käytössä samat venttiilit ja litkut vaihdettu keväällä.

    Kysyjä saattaa ajatella yksinkertaisesti... mutta ilma menee jalkapumpulla hitaasti ja alle 2 bar paineilla suutinta pitää painaa rengasta vasten ettei irtoa... ennen ei ollut näin ja sisurilla olevaan renkaaseen toimii pumppu ok.

    Lähetetty minun SM-T705 laitteesta Tapatalkilla

  9. #3729
    noniinno Guest
    ^ihan normaalia. Välillä voi putsata sielun ja rässiä venan jollain puikolla puhtaaksi.

  10. #3730
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Ei maksa vaivaa putsailla kun uusia sieluja saa alle €uron ketale.

    Litku säilyy enintään noin vuoden käyttökelpoisena renkaassa kun käyttää tavallista Stania. Mitä vähemmän rengas vuotaa ja paineiden kanssa pelaa, sitä pidempään säilyy.

    Race on tarkoitettu puhtaasti kisäkäyttöön ja paikallisen dealerin luonnehdinnan mukaan "kun ei kisata omalla rahalla".
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #3731
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Onko normaalia että tubeless venttiili menee ns. litkulla tukkoon? Toista kesää käytössä samat venttiilit ja litkut vaihdettu keväällä.
    Renkaan tilavuudesta riippuen venttiilirungon tukkeutumista voi välttää kääntämällä venttiilit pumppauksen ajaksi aina kehän yläosaan. Jos venttiili on alimmassa kohdassa litkun lähellä, varsinkin maantierenkaalla pumpun irrotuksen paluuvirtaus venttiilin sieluun aiheuttaa ajan kanssa tukkeutumista. Sinänsä ei mitenkään vaarallista ja helppo korjata vaikka sielu irrottamalla ja sopivalla piikillä venttiilirungon läpi työntämällä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  12. #3732
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    Aika vähän tässä ketjussa puhetta co2-pumpun avusta rengasta nostettaessa. Toimii ainakin täällä kuin junan vessa ja on melko edullista verrattuna erilliseen napsauttimeen tai kompuraan. Tietysti jos tarvitsee nostaa usein asia on eri, mutta monella noita co2-pumppuja on jo valmiiksi.

    Yhdestä 16g patruunasta saa hyvin ainakin pari rengasta alkuun hyllylle, josta sitten jalkapumpun kanssa loppuun.

  13. #3733
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    No niin.. Orangen litku oli vielä 10 viikon jälkeen nesteenä. Rusinan kokoinen lateksipallo oli molemmissa renkaissa sisällä. Laitoin snadisti uutta lientä lisää ja nyt ajellaan nastarenkaiden vaihtoon asti..

    CO2 paukuista.. Kokeilin vuosi sitten paljonko 4.4" Jumbo Jimiin tulee painetta 25g paukusta. Tyhjään renkaasen koko paukku ja paine 0,6bar. Homma jees. Viikon päästä oli paine tippunut puoleen. Tämä sisärenkaan kanssa. Kaasu tuli renkaasta hitaasti pihalle. Rengas täyteen eikä vuotoa enään esiintynyt.
    Mahtaako kaasussa olla sellainen molekyylirakenne? että tulee kumista helpommin läpi?

  14. #3734
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Holokki auki ku H. Moilane.

  15. #3735
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Kiitokset linkistä. Nyt selvisi tämäkin asia 😊

  16. #3736
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Venttiilin tukkeutumisen välttämisen kannalta "paras" pumppaus asento lie että venttiili noin klo 7:30 tms. ?

  17. #3737
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    411
    Onko kokemuksia Schwalben halpissarjan (performance) gummien litkuttamisesta ? Kannattaako edes yrittää (Stanin litkut, DT:n venttiilit ja tubeless vannenauhat) lähteä sotkemaan ? Työmatkafillariin pitäis saada puolighettomeiningillä (Sulo Vilen-tyyliin "halvalla") tubelekset

  18. #3738
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IHD Katso viesti
    Onko kokemuksia Schwalben halpissarjan (performance) gummien litkuttamisesta ? Kannattaako edes yrittää (Stanin litkut, DT:n venttiilit ja tubeless vannenauhat) lähteä sotkemaan ? Työmatkafillariin pitäis saada puolighettomeiningillä (Sulo Vilen-tyyliin "halvalla") tubelekset
    Jos renkaassa on TLR-merkintä, rengas ei tule aiheuttamaan ongelmaa. Jos on tarkoitus käyttää jotain kahden markan kehää jota ei ole tarkoitettu tubeless-käyttöön, se ei välttämättä muutu yhtään yhteensopivammaksi vaikka kuinka teippaisi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  19. #3739
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Yhden kehän ghetto-litkuttaessa räjäyttäneenä suosittelen varovaisuuteen operaatiossa.
    Ja sitten sillä pitäisi uskaltaa vielä ajaakin...

  20. #3740
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Jos renkaassa on TLR-merkintä...
    Performance ei ole TLR -yhteensopiva, noin niinkun virallisesti. Jos kehä on kunnollinen, tubeless yhteensopivuus on melko varma. Joskus takavuosina litkuttelin onnistuneesti jonkun vaijerireunaisen Schwalben ilman ongelmia. Tämän päivän renkaistahan tuo aikaisempi onnistuminen ei takaa yhtään mitään. Tämä postaus on siten vähän turha. Mutta tulipa laitettua.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  21. #3741
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Performance ei ole TLR -yhteensopiva, noin niinkun virallisesti.
    Minulla on pyörässä kaksi Schwalbe Racing Ralphia, joiden kyljissä on Performance- ja TLR-logot vierekkäin. Pitääkö se virallistaa jollain diplomilla vai riittääkö tuo?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  22. #3742
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Minulla on pyörässä kaksi Schwalbe Racing Ralphia, joiden kyljissä on Performance- ja TLR-logot vierekkäin. Pitääkö se virallistaa jollain diplomilla vai riittääkö tuo?
    Diplomi on hyvä (y)

    Valmistajan nettisivuilla puhuttiin TLR -ominaisuudesta vain Evolution linen kanssa. Tilanne on ilmeisesti ollut toinen aikaisemmin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  23. #3743
    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    96
    Missähän ongelma kun litkuttelin dt swissin x1700 kiekoille maxxis ikon renkaat viime viikolla ja 2 maasto lenkillä olen saanut takarenkaasta ilmaa päästettyä pihalle renkaan ja vanteen välistä? Molemmilla kerroilla on ollut pieni monttu josta ajettu montun "sivusta" jolloin renkaat on kaltevalla pinnalla.. yrittämällä olen sitten yrittänyt toistaa samaa kääntyilemällä ja pomppimalla samalla aikaa satulassa kuitenkaan siinä onnistumatta..

    Onkohan nuo renkaat vaan liian "kepeä" reunaiset meikäläisen elopainolle

    Vaikuttaakohan kiekon pienoinen lieppaus ongelmaan?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #3744
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Jos teippaus on tehty valmistajan ohjeen mukaan ja ilma pysyy muuten sisällä, älä teippaa enempää - kerjäät sillä otsikon mukaista olotilaa.

    Renkaan runko, koko ja käytetty paine vaikuttavat enemmän tähän yhtälöön; lisää painetta tai tukevampi kumi olisi parhaat ratkaisut. Mitä leveämpi kumi, sitä todennäköisempää reunavuoto on. 2,2-2,3" leveä pitäisi vielä toimia 20 millisellä kehällä ihan hyvin. Jos rengas ei ole tubeless -käyttöö tarkoitettu, ongelma on yleensä todennäköisempi.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  25. #3745
    noniinno Guest
    Ylileveällä teipillä teippaaminen aiheuttaa burppailua. Teippauksen tarkoitus on peittää nippelin reiät, ei muuta. Näin siis kunnon tubeless-ready -vanteilla.

  26. #3746
    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    96
    ^ teippaus on valmistajan mukainen ja alkuperäiset teipit on paikallaan ja tubeless ready kiekot on. Renkaatkin ovat tubeless ready.

    Pohdin aivan samaa ja pitääkin katsella jos burppailevat vielä niin pitää tilailla tukevampaa kumia alle.

    Tänään vielä käytin ilmoja pois ja burppailevan reunan käytin irti ja putsasin reunan ja nostatin vanteelle 3,5 bar paineella saippuaveden kanssa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  27. #3747
    Läskipyörän renkaat oli todella helppo vääntää, mutta cc pyörän kiekko oli alkuun vaikea.

    Pinnojen välistä tuli ilmat pihalle, sekä venttiilin juuresta, joka oli kartiomallinen.
    Ongelma ratkesi teippaamalla ensin vanteen keskiosa ja sitte reunahyllylle asti yltävä teippi.
    Renkaana Schwalben g-one ja alexrim md17 vanne, joka ei ole tubelles ready.
    venttiiliongelma ratkesi o-renkaalla, joka tuli vanteen ulkopuolelle.

    Jos ei ole tubelles ready tai ust vanne ja ei nouse hyllylle, niin suosittelen yhtä kierrosta teippiä hyllylle asti. Itsellä ei muuten noussu rengas, vaan reuna päästää aina ilmat pihalle.

    Lähetetty minun SM-A510F laitteesta Tapatalkilla

  28. #3748
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Onko joku litkuttanut ei tlr Crossridet? Miten saitte venttiilin ympärystät pitämään? Renkaan saa komeesti vanteelle ja pitämään, mutta venttiilin juuresta vuotaa, vaikka o-rengas on tiukasti vannetta vasten ja palan sisäkumia laitoin tiivistämään sisäpuolelle. Venttiilin reikä on suuri prestalle. Reikään mahtuisi varmaan autonventtiilikin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #3749
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480
    Jos teippi vuotaa jostain kohti niin se ilma tulee pihalle venttiilin reiästä. Eli ei välttämättä ole itse venttiili joka vuotaa.

  30. #3750
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Keväällä litkutin Vaimon työmatkapyörään Crossridet Stanin kartioventtiileillä, eikä mitään ongelmaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •