ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 14 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1092

Aihe: Itä-Helsingin Mustavuoren porukkalenkit

Ei korjata jotain mikä ei ole rikki. Mun mielestä yhteislenkkikulttuuri on kukoistanut aika mukavasti Mustavuoressakin. Homma on toiminut varsinkin arki-iltoina niin, että nähdään parkkiksella kello 18 (ti & to), katsotaan ketkä ovat paikalla ja jutellaan mahdollisesta reitistä ynnä muista spekseistä. Kenelläkään ei ole velvollisuutta vaivautua paikalle, mutta lähes aina saadaan porukka kokoon, kahdesta yhdeksään polkijaa on mielestäni ollut ihan sopiva ryhmä, eikä kapteenia ole tarvinnut nimittää. Viikonloppulenkkejä on sen sijaan monesti suunniteltu ennakkoon täällä. Mutta lenkit ovat yleensä onnistuneet ihan sen kummemmin suunnittelematta etukäteen ja mestaroimattakin.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

pulmark Guest
    Kyllä Moilanen puhuu asiaa. Mustavuoressa ei ole enää pitkään aikaan ole ollut sellaista porukkalenkkikulttuuria kuin silloin alkuaikoina. Jokainen joka on joukkueurheilussa ollut mukana ymmärtää kyllä mitä porukassa toimiminen on ja mikä joukkueen jäsenten asenne hommaan on.

Silloin alkuvuosina homma toimi kun mukana oli yhtenäisempi porukka ja suurin osa tunsi toisensa muutenkin. Itse en alussa ulkopuolisena ja vieraana ruvennut sooloilemaan vaan ajoin itseni porukkaan sisään porukan tapoja seuraamalla.

Mutta kuten aikaisemmin sanoin, ajat muuttuu ja karavaani kulkee. En sen kummemmin haikaile vanhojen aikojen perään vaikka niitä on joskus hauska muistella. Ajoseuraakin löytyy silloin kun sitä tarvitsen.

Vedetäänpä vähän johtopäätöksiä – tai muotoilllaan jatkokysymyksiä: (1) Toisin kuin Kuovipolku väitti, tarvitaan siis sitoutunut kapteeni? (2) Tämän sitoutuneen kapteenin olisi syytä olla ollut pitkään mukana ja sisäänajanut itsensä porukkaan, ei siis kukaan uusi sooloilija? (3) Homma toimisi kun mukana olisi yhtenäinen porukka joka tuntee toisensa, mielellään muutenkin kuin vain ajolasit ja kypärä päässä?

Mutta hetkinen, mikäs tässä olikaan se ongelma? Se, ettei porukkalenkeille (aina) saada runsaasti porukkaa, vaan tyypillisesti se kolmesta tai neljästä seitsemään tai kahdeksaan kuskia? Jos edellytys homman sujumiselle on se, että mukana on lähinnä toisilleen tuttuja joukkuepelaajia, jotka muodostavat yhtenäisen porukan, ja että uudet tulokkaat seuraavat porukan tapoja, ajaakseen itsensä sisään pikku hiljaa, näyttääkö touhu mahdollisesti pienen sisäpiirin puuhalta, johon mukaan päästäkseen on käytävä läpi jonkinlainen initiaatiovaihe tai -riitti? Ehkä tuo ei niin kauheasti rohkaise noviiseja mukaan?

Kuten sanottu, itse olen ollut mukana vasta vajaat kolme vuotta, joten en varmastikaan ole vielä oppinut talon tavoille, tai sitten olen aivan liian nopeasti tuntenut oloni kotoisaksi ja kuvitellut saaneeni puhe- ja äänioikeuden. Enkä nytkään täällä tajua pitää ns. pienempää suuta.

Mä olen kuitenkin ehkä vähän liian fillarikommunisti uskoakseni jonkinlaiseen sisäänpäinlämpiävään, johtajavetoiseen heimokulttuuriin... Ja toivoisin, että uudetkin tulokkaat – siis jopa itseäni uudemmat tulokkaat – sanoisivat sanansa, ehdottaisivat reittejä, ja niin edelleen. Ja että uusia kasvoja jatkossakin ilmaantuisi lenkeille, kun vanhat eivät aina ehdi mukaan (sillä ihan oikeasti kysymys on monen kohdalla käsittääkseni nimenomaan ehtimisestä ja esimerkiksi perhe- tai työsyistä, eikä siitä että Mustavuoren ikiaikainen heimokulttuuri olisi muuttunut yksinomaan huonoon suuntaan).

Ehkä vähän turhaa ilmoittaa vakiolenkkiaikaa ja -paikkaa, jos loppujenlopuksi ei tiedä onko edes "järjestävä taho" viitsinyt vaivautua paikalle.
    No miten sen nyt ottaa. Kuten sanottu, tämän nöösin mielestä homma on toiminut aika mukavasti. Järjestävä taho on yhtä kuin tämä avoin yhteisö ja tämän avoimen yhteisön muodostavat sen jäsenet, toivottavasti vieläpä mahdollisimman tasavertaisina.

UGH! Olen puhunut.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Muuttunut kyllä on, mutta ovatko syyt siihen että on (kuten asian ilmaisit) äänestetty jaloilla tai miksei myös siihen että tutustumiskäynnit ovat yleensä jääneet tutustumiskäynneiksi - vaikka kävijät ovatkin yleensä olleet tyytyväisiä, kehuneet ajokulttuuria ja viihtyneet porukassa - todella olleet H. Moilasen esittämät?

(1) Lenkkien speksaaminen joksikin muuksi mitä on lopulta toteutettu, mikä aiheuttaa osassa porukasta otsatattia ja käyrän nousua.
    (2) Kisavauhtiseksi, pudota kaveri -tyyppinen kisailu varsinkin uusia naamoja kohtaan.
    (3) "Sitoutuneiden kipparien" puuttuminen.
    (4) Epävarmuus siitä onko edes "järjestävä taho" vaivautunut paikalle.

Voi toki olla että olen niin saatanan väärässä, mutta meidän lienee tyydyttävä siihen että olemme asiasta vahvasti eri mieltä. Ja kuten aiemmin jo - mielestäni aivan tarpeettomasti - jouduin korostamaan, en vähäisimmässäkään määrin arvostele sinua enkä ketään muutakaan entistä "vakiokuskia" yhtään mistään - paitsi ehkä joistain vähemmän osuvista sanavalinnoista tässä keskustelussa - enkä ole missään vaiheessa pyrkinyt asettamaan keneĺlekään minkäänlaista sosiaalista velvoitetta osallistua ahkerammin tai ylipäätään ollenkaan.

Mulla ei olisi mitään sitä vastaan että Mustavuoresta tai mistä tahansa itäsuunnassa ruvettaisiin ajamaan tamperelaisittain Kanuunalenkkejä tai oululaisittain 08-lenkkejä vakiovauhdein ja -pituuksin, selvin etukäteisreitein, vakiokapteeni(e)n johdolla ja niin edelleen, vaikka tiistaisin lyhyempi ja vauhdikkaampi ja lauantaisin tai sunnuntaisin pitempi. Mutta turha on Mustavuoren nykyistä porukkaa syyttää siitä ettei se aja sellaisia kun ei se vanhakaan todellisuudessa ajanut.

PS Jos mä olen karavaanikameli, mä olen sellainen jota joku huonotuurinen poikanen laitetaan ajamaan kepin kanssa ja joka pysyy vielä jotenkin karavaanin mukana kunnes katoaa hiekkamyrskyssä karavaanin periltä erämaa autiuteen.

PPS Ihan vaan vitsinä: jos kaikki kaikonneet kuskit tai edes osa heistä päättäisi ruveta ajamaan sellaisia Mustavuori Classic -porukkalenkkejä, niin sehän olisi mahtavaa! Voitaisiin vaikka lähteä infotaulun luota viittä vaille ja kaartaa ylväästi parkkipaikan ohi...

Ipa Guest
    24.7.2012 ensimmäiselle Mustavuoren lenkille (yhdessä pohjois-/itä-Helsingin seuran kanssa) osallistuneena olen aivan pihalla tästä keskustelusta. Mikä tässä mättää? Minä ainakin olen nauttinut joka ikisestä yhteislenkistä ajettiinpa sitten hiljoo tae kovvoo.

Mun näkövinkkelistä ei myöskään yhtään mikään, mutta ahkeraan ja sitkeästi mukana roikkuneena kuitenkin kolme asiaa:

(1) Ei ole kivaa että käy kuten esimerkiksi viime torstaina tai sunnuntaina eli parkkipaikalla on vain yksi ajaja, olkoonkin että häntä voidaan pitää "järjestävän tahon" edustajana
    (2) Olisi kiva että kuskeja olisi enemmän ja että sellaiset jotka melko varmasti tykkäisivät nykyisestä menosta jos olisivat mukana uskaltaisivat ja ymmärtäisivät tulla mukaan.
    (3) Olisi kiva jos pulmarkille ja muille hänen toiveensa jakaville olisi tarjolla sellaisia sopivan pituisia ja vauhtisia ja sopivan sosiaalisia viikonloppulenkkejä joilla kävisi niin vanhoja tuttuja kuin uusia naamoja.

pulmark Guest
    ^^
    Ha-ha. Aiheellinen kysymys Ipa. Kuovipolku valittelee ettei v-loppulenkeille löydy seuraa. Kyselee vanhojen kuskien perään. Pari muuta kuskia toivoo v-loppulenkeille rauhallisempaa vauhtia. Trollbergan mielestä nykyisiä käytäntöjä ei muuteta koska kaikki on hyvin. Lisäksi Trollbergan mielestä porukkalenkkien tapaiset yhteiset harrasteet joissa on sovittu yhteiseen tekemiseen liittyvistä asioista on jotain heimokulttuuria ja vaatii jotkut initaatioriitit. Leimakirves viuhuu. Jos lenkeistä ei uskalla esittää mielipiteitään siitä valitetaan. Sitten jos suostuisi ilmaisemaan mielipiteensä leimataan naukujaksi.

Minunkin on vaikea edes kierona savolaisena pysyä tässä mukana. Jos olisin viinaksiin menevää tyyppiä saattaisin avata korkin. H. Moilasen lisäksi Ipa taitaa olla savolaisena tervejärkisin :-) Kippis & Keep going strong !

PS. Nää muutamat sivut tästä viestiketjusta on kyllä pakko ottaa talteen arkistojen kätköihin :-)

PPS. Anteeksi jo etukäteen ironinen tapani kirjoittaa, mutta koettakaa ymmärtää että olen savolaisen heimokulttuurin edustaja

Tehomittaus.
    Siinä syy omille lenkeille ja porukan katoamiselle.

Ja minulle sopii edelleen hienosti vapaamuotoinen mustavuori ilman tarkkoja speksejä. Yhtä intervalliahan tuo porukassa ajaminen on muutenkin. Omasta mielestäni pienellä porukalla ja reippaammin ajamalla on hauskempaa. Sen ison ryhmän perässä roikkuminen taas tuntuu vähän vieraalta ajatukselta.

Lenkin alussa voisi tietenkin jutella tarkemmin millaista lenkkiä halutaan. Ehkäpä itsekkin kykenen tiputtamaan peekoolenkin vuoksi watteja ylämäkiin. Lisää sitten tehoja tasaisella ja alamäessä.

Arvasin. Tehomittari on saatanasta.

Ja takaisin asiaan: illan hepolenkillä esitettiin toivomus josko ensi viikon torstaina käytäisiin tutustumassa Bianchi Cupin reittiin Sipoossa. https://www.facebook.com/events/670112746518235/

Mulle ainakin sopisi mainiosti. Aikomus olisi mennä kisaamaan, mutta en vielä ole ihan varma kerkeänkö ajoissa paikalle. Joka tapauksessa, tuostahan saisi mainion torstailenkin kun reitin kiertää muutaman kerran, kuka sitten milläkin vauhdilla. Siirtymäthän voidaan ajaa maltillisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouni_M Katso viesti
    Ja takaisin asiaan: illan hepolenkillä esitettiin toivomus josko ensi viikon torstaina käytäisiin tutustumassa Bianchi Cupin reittiin Sipoossa. https://www.facebook.com/events/670112746518235/
    Kannatetaan. En osallistu tuohon Gesterbyn kisaan, sillä tälläkin kertaa lupauduin tikkarin varteen. Prologi auttaa Stangaa järjestelyissä. Hieno rata tuollakin ja viime vuonna, kun olin liikenteenohjaajana, oli muutenkin hyvä meininki. Vielä kun saisi reitin varrelle yhtä mahtavan yleisön kuin kråköläiset.

Ajattelin, että voisin tänään tulla parkkikselle kuudeksi, kun sääkin on vielä hyvä. Olisiko muita tulossa? Minulle käy hiljaa ja kovaa, mitä vain sovitaan.

Olen tulossa. Ja nyt sitten jännitämme, houkutteleeko tämä keskustelu parkkipaikalle sankoin joukoin uteliaita uusia kammenvääntäjiä, vai uskaltautuvatko paikalle enää vain uskollisimmat heimoveljet ja -siskot.

Tässä vielä yksi harrastesarjan kisakuski - ilman harjoitusohjelma tai wattimittari - ilmoittautuu mukaan.

Piti oikein tarkistaa, että missä tässä keskustelussa olikaan kyse. Osallistujapulasta alkujaan, johon...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Muuttunut kyllä on, mutta ovatko syyt siihen että on (kuten asian ilmaisit) äänestetty jaloilla tai miksei myös siihen että tutustumiskäynnit ovat yleensä jääneet tutustumiskäynneiksi - vaikka kävijät ovatkin yleensä olleet tyytyväisiä, kehuneet ajokulttuuria ja viihtyneet porukassa - todella olleet H. Moilasen esittämät?

(1) Lenkkien speksaaminen joksikin muuksi mitä on lopulta toteutettu, mikä aiheuttaa osassa porukasta otsatattia ja käyrän nousua.
    (2) Kisavauhtiseksi, pudota kaveri -tyyppinen kisailu varsinkin uusia naamoja kohtaan.
    (3) "Sitoutuneiden kipparien" puuttuminen.
    (4) Epävarmuus siitä onko edes "järjestävä taho" vaivautunut paikalle.
    Kohdat 1 ja 2 vaikuttavat suoraan siihen tullaanko lenkille uudestaan --> jatkuvuus. Uuden harrastajan, joka ei pysty kisavauhtiseen ajamiseen, saa varmuudella katselemaan muita lenkkejä totetuttamalla kohtia 1 ja 2. Jos on epävarmaa onko parkkiksella lenkkikaveria, montaa hutikeikkaa ei tarvitse tehdä kun lenkkien suunnittelu muuttuu omatoimiseksi ja omiin aikatauluihin sopivaksi (kohdat 3 ja 4). Riittää, että paikalla on edes se yksi (sitoutunut kapteeni) jolloin ei tarvitse yksin ajella.

Kaikki tiedämme, miten vaikeaa on sanoa uutena naamana porukkalenkillä liian kovasta vauhdista tai muusta luvatusta speksistä poikkeamisesta. hymy huululla väännetään ajokavereille "kiitti, kivaa oli" ja takaraivossa jyskyttää ajatus "v**tu mikä lenkki, ei ikinä enää".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Vedetäänpä vähän johtopäätöksiä – tai muotoilllaan jatkokysymyksiä: (1) Toisin kuin Kuovipolku väitti, tarvitaan siis sitoutunut kapteeni? (2) Tämän sitoutuneen kapteenin olisi syytä olla ollut pitkään mukana ja sisäänajanut itsensä porukkaan, ei siis kukaan uusi sooloilija? (3) Homma toimisi kun mukana olisi yhtenäinen porukka joka tuntee toisensa, mielellään muutenkin kuin vain ajolasit ja kypärä päässä?
    Viittaan edelläkirjoittamaani jatkuvuudesta. Kapteenin tehtävä on olla sovittuna aikana lähtöpaikalla ja huolehtia, että lenkki ajetaan speksin mukaisesti. Kaikki varmasti ymmärtää, ettei tällainen onnistu aloittelevalta harrastajalta vaan siihen vaaditaan ajokokemusta. Kapteenin ei siis tarvitse olla yksi ja tietty henkilö, vaan vastuun voi jakaa useamman henkilön kesken.

Kohta 3 ei ole millään mittarilla välttämätöntä, jos joukko koostuu ryhmäajon konkareista. Ajamisen dynamiikka muodostuu ihan itsestään ja nopeasti liikkeellelähdön jälkeen. Vähäisen ryhmäajokokemuksen omaavia kuskeja on muutoinkin syytä neuvoja ja opastaa miten homma toimii - ihan jo pelkästään turvallisuusnäkökulmankin takia.

Ajat ja elämäntilanteet muuttuvat jokaisella, joten on selvää että vaihtuvuutta syntyy. Uusien naamojen houkuttelu ja porukkaan saaminen on jatkuvuutta tuottava tekijä, ei vanhojen hyvien aikojen kaipailu.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Piti oikein tarkistaa, että missä tässä keskustelussa olikaan kyse. Osallistujapulasta alkujaan, johon...

Kohdat 1 ja 2 vaikuttavat suoraan siihen tullaanko lenkille uudestaan --> jatkuvuus. Uuden harrastajan, joka ei pysty kisavauhtiseen ajamiseen, saa varmuudella katselemaan muita lenkkejä totetuttamalla kohtia 1 ja 2. Jos on epävarmaa onko parkkiksella lenkkikaveria, montaa hutikeikkaa ei tarvitse tehdä kun lenkkien suunnittelu muuttuu omatoimiseksi ja omiin aikatauluihin sopivaksi (kohdat 3 ja 4). Riittää, että paikalla on edes se yksi (sitoutunut kapteeni) jolloin ei tarvitse yksin ajella.

Kaikki tiedämme, miten vaikeaa on sanoa uutena naamana porukkalenkillä liian kovasta vauhdista tai muusta luvatusta speksistä poikkeamisesta. hymy huululla väännetään ajokavereille "kiitti, kivaa oli" ja takaraivossa jyskyttää ajatus "v**tu mikä lenkki, ei ikinä enää".

Viittaan edelläkirjoittamaani jatkuvuudesta. Kapteenin tehtävä on olla sovittuna aikana lähtöpaikalla ja huolehtia, että lenkki ajetaan speksin mukaisesti. Kaikki varmasti ymmärtää, ettei tällainen onnistu aloittelevalta harrastajalta vaan siihen vaaditaan ajokokemusta. Kapteenin ei siis tarvitse olla yksi ja tietty henkilö, vaan vastuun voi jakaa useamman henkilön kesken.
    Vähän kuulostaa armeijalta. Saako vetomies piiskaa, jos ajaa alamäkeen liian lujaa?

Tuo v@#u mikä lenkki on just se paras lenkki.

Ei, vetomies saa piiskaa jos ei aja alamäkeen tarpeeksi lujaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Mä luulen, että Mustavuoressa nämä sisäänajoasiat ovat sujuneet suht luonnostaan eli jonkinlainen ryhmädynamiikka on toiminut. Kokeneemmat ovat tarvittaessa opastaneet kokemattomampia. Mutta toisaalta toivomuksena tai pikemminkin näille lenkeille osallistumisen edellytyksenä on ollut, että ryhmäajon perusteet tunnetaan vähintään teoriassa. HePo tarjoaa viikottain useita aloittelijaystävällisiä lenkkejä ja uskoakseni niistä kannattaa aloittaa, jollei ole ryhmässä ennen ajanut.

Tänä torstai-iltana ajettiin sellainen Mustavuoren lenkki, joka minun mielestäni on sieltä parhaasta päästä – vaikka en nyt oikeastaan yhtään huonoa Mustavuoren lenkkiä muistakaan, jollei soololenkkejä lasketa (viime torstaina oli täysin ymmärrettävää, ettei muita ilmaantunut, kun kello 18 kiivettiin Ranskassa juuri Col d'Izoardia; veikkaisin, että sunnuntaina oli taas ongelmana se, että täällä käyty keskustelu jätti ehkä liikaakin tulkinnanvaraa sen suhteen, mihin lenkki oikeastaan suuntautuu ja tuleeko lenkkiä ylipäätään...).

Sää oli poikkeuksellisen – eli heinäkuun loppu huomioon ottaen tyypillisen – kesäinen ja päätettiin ajaa klassisista klassisin Jalostamon lenkki, olkoonkin että Palokunnantie jäi välistä. Speksattiin ne paljon puhutut ennakkospeksit myös vauhdin osalta: ajetaan etupäässä rauhallisesti, mutta otetaan jokunen vapaavalintainen vauhtipätkä, jolla saa tykitellä se, joka niin haluaa, ja joiden jälkeen otetaan mahdollisesti hajonnut letka uudelleen kokoon. Lähtiessä meitä oli kuusi ja kohta mukaan liittyi seitsemäs. Erittäin sopivankokoinen ryhmä, sekä vanhoja että uudempia mustavuorelaisia. Lisäksi parkkipaikalla meitä kävi tervehtimässä yksi niin sanotusti kalustoon kuuluva kuski, joka oli kuitenkin liikkeellä täysjoustopyörällä ja matkalla toiseen suuntaan.

Ensimmäinen vauhtipätkä oli Svartbäckintiellä, kun Prologin kaksikko sopi mäen alla että otetaan kiri Sköldvikin mäen päälle eli "sillalle asti" (minulle jäi hieman epäselväksi tuon sillan sijainti, mutta eipä se haitannut, sillä putosin T.T.:n vauhdista hyvissä ajoin ennen tuota mäkikirimaalia). Tämän jälkeen kesti aikansa, ennen kuin seitsikko saatiin uudelleen kokoon; tässä vaiheessa yksi meistä päätti ilmeisesti jatkaa vauhdikasta ajoa itsekseen ja kääntyi kohti Helsinkiä, kun muut jatkoivat Anttilan kautta kohti Nikkilää. Vauhdinpito jatkui vaihtelevana, Götstenenin mäessä otettiin kylttikiri Sipoon rajalle ja viimeinen mäkikirimaali oli sitten Kuninkaanmäessä. Keskareita ei tuijotettu, paitsi ehkä silloin kun ohitse kaasuttelevasta autosta näytettiin sekä etu- että takaikkunasta kansainvälisiä käsimerkkejä. Matkaa Mustavuoresta Mustavuoreen tuli sellainen reilut kahdeksankymppiä.

Tämän kokonaisuuden päätteeksi sain sellaisen vaikutelman, että muillakin oli hauskaa.

Lauantaina ajettiin pitkä mutta hyvä lenkki pienellä mutta hyvällä porukalla eli lähdettiin Trollbergan johdolla Nikkilän kautta kiertämään Porvoon kuntoajojen reittiä (joka tarjosikin muunmuassa pitkät pätkät Suomen varmastikin parasta asfalttia vaikka Koskenkylässä jouduttiinkin taas palaamaan arkeen). Kahvilla jouduttiin käymään vähän etupainotteisesti ja poikkeuksellisesti jo alle 70 km Mustavuoresta, mutta Pukkilan kesäkahvila oli ihan oikea paikka pysähdykselle.

Sunnuntaina käytiin ensin tavan mukaan parkkiksella laskemassa pysäköidyt autot ja katsomassa onko alikulkutunnelin seiniin ilmestynyt yhtään uutta graffitia ja sitten ajettiin Vantaankoskelle. Hämeenlinnantien Roosan kohdalle asti mentiin hitaammassa porukassa ja Hyvinkään ABC:n kieppeiltä saakka palattiin nopeammassa porukassa ja saatiin näin mukavasti kokemusta siitä miten suuressa maailmassa nämä porukkalenkkijutut osataan hoitaa.

Tiistai-illalle on luvattu kaunista säätä ja aika reipasta tuulta. Voisi vaikka harkita lenkkiä Mustavuoresta klo 18

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -mk Katso viesti
    Tiistai-illalle on luvattu kaunista säätä ja aika reipasta tuulta. Voisi vaikka harkita lenkkiä Mustavuoresta klo 18
    Jag har idag redan varit på en Morning Ride, men siktar ännu på en Evening Ride, i lungt eller måttligt tempo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wadenstrom Katso viesti
    Jag har idag redan varit på en Morning Ride, men siktar ännu på en Evening Ride, i lungt eller måttligt tempo.
    Vähän on huono tuo ruotsin taito, mutta ymmärrän sanan tempo. Tunnin tempo sopii minullekkin hienosti

Edit: Ja oikeasti minunkin täytyisi ajaa hissukseen.

Vaihtoehtoisesti voisi jäädä vaihtamaan 400 m kotiovelta räjähtänyttä sisuria, sen jälkeen todeta että ulkorengas ei nouse tubeless-vanteelle kunnolla, käyttää varmuuden vuoksi vielä pari CO2-patruunaa, sen jälkeen pomputella takaisin kotiinpäin (koska vielä saattaisi ehtiä Mustavuoreen), ja matkan varrella saada vielä toinenkin rengasrikko.

Lenkki olisi tietysti ollut kivempi vaihtoehto.

Kivaahan se ajaminen aina on, eli kiitokset lenkkiseurasta.

Minua saa opastaa ja heittää tosiaan vaikka kengällä jos ohjeet ei mene muuten kaaliin. Intoa kun on enemmän kuin älliä, niin ei vielä muista vilkuilla näkyykö muita risteysten jälkeen. Muutenkin tuo vauhdin sovittaminen ylä- ja alamäissä on vielä vähän hakusessa.

Jalkaa tuntuu myös löytyvän . Itse suunnittelin pakoreittiä kotiin jo alkuvaiheessa, kun meinasit hävitä horisonttiin Immersbyntiellä.

Kiitokset hyvästä seurasta kaikille minultakin.

Kiitoksia hyvästä lenkistä omastakin puolesta.

Kuovipolun kuvan viisikkko kiersi reippaan 70 km lenkin Immersbyn, Nikkilän, Paippisten ja Kaskelantien kautta. Mittatien päässä kaksi erkani kotisiirtymille ja kolmikko ajoi takaisin parkkikselle loppupalaveriin. Vauhti oli välillä reipasta ja kaikki pysyivät porukassa mukana, mitä nyt vetomies tosiaan meinasi Immersbyssä karata. Sadetta ei saatu kuin nimeksi. Keli oli oikeastaan erinomainen. Mainio lenkki!

Torstain lenkillä on suunnitelmissa ajaa Sipooseen tutustumaan Bianchi cupin rataan. Siirtymät voidaan varmaankin ajella rauhallisesti ja rataa saa jokainen kiertää haluamaansa vauhtia.

Aulangon lenkistä:

tämmöisen hahmotelman olen saanut aikaan https://ridewithgps.com/routes/23498165
    Pitemmän tuosta kyllä saa helpostikin, mutta ei paljon lyhyempää.
    Lähtö olisi siis lauantai 12 päivä (13 varalla) klo 09 aamulla. Kelivarauksella luonnollisesti (pieni ripottelu nyt ei varmaan ketään haittaa).
    Taukopaikkoina menomatkalla kolme vaihtoehtoa (Kylis 66km, kauppa Hikiällä 81km, Vanha Benis Ryttylä 90km), noin puolivälissä Aulanko 144km, ja paluussa Mäntsälän Maja 240km. Taukoja voidaan pitää vähemmänkin, tai enemmän jos niikseen on.

Jos koko vkonloppu on ihan karseaa keliä niin siirretään reissu syyskuulle niin Ipakin pääsee mukaan.

PS. Maitojunaa tarvitseville kyllä järjestyy opastus lähimmälle asemalle.
    Jouni_M muokkasi tätä : 02.08.2017 at 20.48 Syy: maitojuna

Mukana huomenna.
    Kierretäänkö bianchi cupin lenkkiä saman verran kuin kisassa, vai niin pitkään kun ensimmäisiltä alkaa taju pakenemaan?

Aulangollekkin olisi kovasti haluja lähteä mukaan. En ole koskaan ajanut likikään noin pitkää lenkkiä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •