HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 52 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #1531
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Kenelläkään pidempiaikaista kokemusta Crank Brothersin Highlinesta?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  2. #1532
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Kellään kokemuksia tästä: http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod150119

    Meinasin tuon Brand-X:n tolpan tilata, mutta mukana tuleva vipu ei käy kun käytössä on etuvaihtaja. Sopiiko tuohon tolppaan joku muukin vipu kuin tuo noiden oma? Näyttää kuvissa siltä että tuo vaijeri tekee aika ison (ruman) kaaren tuolla paddle vivulla.
    deee muokkasi tätä : 26.05.2017 at 04.00

  3. #1533
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Kait siihen sopii mikä vain, jolla saa vaijeria vedettyä vajaan sentin. Jos muistan, voin mitata tarkemminkin paljonko tarttee vetoa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  4. #1534
    noniinno Guest
    No käy tuohon mikä vaan vipu, jolla saa vaijerin liikkumaan n.10 mm. Spessulla on tosi kompakti vipu, joka tulee gripin kiristysrenkaan tilalle. En tiedä saako noita irtonaisina.

    Edit: Fat Boy olikin nopeampi

  5. #1535
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Mites tuo brand-x:n mukana tullut vaijeri, luin useammasta arvostelusta että se olisi huono ja kannattaa asentaa Shimanon vaihdevaijeri heti kättelyssä?

  6. #1536
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Brand-x tolppa testattu ja hyvin tuntuisi toimivan. Laitoin shimanon vaihdevaijerin ja suojakuoren.

    Onko muilla tolpassa pientä klappia? Ylempi putki liikkuu ehkä millin verran.

  7. #1537
    noniinno Guest
    Orkkisvaijeri. Ei valittamista. Pieni klappi, mutta ei häiritsevä.

  8. #1538
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Tänään tuli ja asensin orkkisvaijerilla IceV8 tolpan tattivivun kanssa kun vielä on etuvaihtaja pyörässä. Hienosti toimii. Klappi satulan päässä pari milliä, ei pari senttiä kuten kuluneella IceV8:lla. Ei todellakaan istuessa huomaa.

  9. #1539
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Kenelläkään pidempiaikaista kokemusta Crank Brothersin Highlinesta?
    Itsellä kiinnostaisi kans kuulla käyttökokemuksia.
    Tämähän on vieläpä aika edullinen verrattuna muiden valmistajien tolppiin.

  10. #1540
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Täällä kanssa tyytväinen Brand-X käyttäjä, toki vasta yksi lenkki takana mutta hintaansa nähden vaikuttaa oikeinkin hyvältä!

    Orkkis vaijerin laitoin minäkin ja toistaiseksi pelaa ihan smoothisti, lyhentää jouduin mikä paskoilla vaijerileikkureilla oli työläs homma.

  11. #1541
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    Onkohan kenelläkään valmistajalla on-off mallia? Eli joko ylhäällä tai alhaalla, ei tule muuten itse käytettyä, mekaanisia kyllä on, välillä ärsyttää pneumatiikka pohjaisissa ylös nostaessa, osuuko reiteen vai mihin, mut jäävät puolitiehen.

  12. #1542
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Nyt huomasin sellaisen ominaisuuden tuossa Brand-X tolpassa että yläasennossa päälle istuessa joustaa hieman, vika vai ominaisuus?

  13. #1543
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    449
    Tuleeko kenellekään mieleen hissitolppaa ulkoisella vaijerin reitityksellä, jossa vaijeri ei nousisi satulan alle vaan jäisi tolpan alaosaan. Rungossa ei ole sisäistä reititystä satulatolpalle ja hissitolppaa tekisi mieli, mutta omaan silmään perinteiset ulkoisella kaapelilla olevat tolpat näyttävät kamalilta. Tällainen ratkaisu siis haussa

    Itsellä tulee mieleen Ks lev (kallis) ja ice v8. Olisiko näitä vielä muita olemassa?

  14. #1544
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Vääksy
    Viestit
    397
    Gravity Dropper

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

  15. #1545
    Tolppa alkoi natiseman alumiini rungossa.

    ottanut pois puhdistanut tolpan ja putki, laitoin tuoreen hiilikuitu tahnan, kiristetty oikean momenttiin

    vieläkin natise, mitä vielä vois kokeilla?

  16. #1546
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VitaliT Katso viesti
    Tolppa alkoi natiseman alumiini rungossa.

    ottanut pois puhdistanut tolpan ja putki, laitoin tuoreen hiilikuitu tahnan, kiristetty oikean momenttiin

    vieläkin natise, mitä vielä vois kokeilla?

    Tarkista satulan kiinnitys tolppaan, lisäksi että keskiö ja kammet on kireällä eikä klappaa... Ensimmäinen on itsellä aiheutanut epämääräistä natinaa KS LEVin kanssa, jälkimmäiset voi oireilla hyvinkin mystisellä tavalla joka saattaa vaikuttaa siltä että natina tulisi jostain satulatolpan tienoilta...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  17. #1547
    ^ei johdu satulasta kokeilut toisella satulalla, kammet ja keskiö kunnossa.
    selkeästi natise satulaputki – hissitolppaan alueesta kun painaan käsin omalla painolla satulan.

    Mutten unohdin putsata kiristimen ja shaibat sen alta.
    KSin kansa myös oli samanlainen natina toisessa alumnini rungossa.





    ottanut tolpan pois puhdistanut hiilikuitu tahnan pois, sehän on rasva ja kvartsi sekoitus.
    puhdistanut satulatolpan klemmarin, laitoin joka paikan hammastahnan (: ja tuloksena on hiljaisuus.
    VitaliT muokkasi tätä : 16.06.2017 at 22.55 Syy: Tilanne päivitystä.

  18. #1548
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Nyt huomasin sellaisen ominaisuuden tuossa Brand-X tolpassa että yläasennossa päälle istuessa joustaa hieman, vika vai ominaisuus?
    Oma ei kyllä notku milliäkään.

  19. #1549
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Ei notku brand-x täälläkään. Että olisiko vikaa tarjolla.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  20. #1550
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Itsellä tulee mieleen Ks lev (kallis) ja ice v8. Olisiko näitä vielä muita olemassa?
    Foxin transferista on versio myös ulkoisella vaijerilla. Hintaahan tuolla kyllä on.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  21. #1551
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    9point8 Fall Line tänään postista ja kiinni pyörään. Siinä on insinööri keksinyt paljon kivaa hommaa asennuksen viihdykkeeksi. Toimii 20 minuutin testin perusteella todella hyvin. Painetta heitin n.25psi ja palautusnopeus on "riittävä". Saas nähä miten tuo kestää.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  22. #1552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    9point8 Fall Line tänään postista ja kiinni pyörään. Siinä on insinööri keksinyt paljon kivaa hommaa asennuksen viihdykkeeksi. Toimii 20 minuutin testin perusteella todella hyvin. Painetta heitin n.25psi ja palautusnopeus on "riittävä". Saas nähä miten tuo kestää.
    Kannattaa testailla eri paineita. Oma pumppu ei näytä edes painetta ja siltikin meinaa pamahtaa turhan kovaa ylös. Ohjeissa taisi lukea, että jos tolppa kolahtaa ylös noustessa, niin painetta on liikaa.

  23. #1553
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    ^ Hyvin äännettömästi nousee ylös ja verrattuna ICE V8:iin nopeuskin on melko maltillinen. Tosin nousi se kyllä hyvin ylös tehdasilmoillakin (eli melkein tyhjänä), joten vähempikin varmasti riittäis. Vanhaa tolppaa reilumpi liike (150mm vs. 90mm), äänetön palautus ja se ettei satulaa tarvi keventää palauttaessa vaatii vielä totuttelua siitoskyvyn säilyttämiseksi. Toiminta on siis liiankin eleganttia tämmöselle kirveelläveistetylle punaniskalle. Pitää käydä vielä pari testilenkkiä lisää ennen paineiden kanssa säätelyä, josko sitä oppis nyyttejänsä pitämään poissa tieltä.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  24. #1554
    Perus iskaripumpun mittariin ei ole luottaminen kun säätää pieniä paineita. 9.8 eräässä videossa neuvottiin laittamaan sen verran painetta, että tolppa nousee sopivalla vauhdilla ylös. Ei se sen enempää tarvitse ilmaa sisuksiinsa.

  25. #1555
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Muutaman ajotunnin jälkeen paineet 15 psi:hin. Pumppu on vanha rokkari eli luvut voi tosiaan olla ihan mitä vain. Nousee lähes äänettömästi ja nopeus on nyt itelle mieluisa. Kyllähän tuo pirun hyvä kapistus on. Hinnan ja työlään asennuksen lisäksi ei toistaseksi muuta vikaa ole löytyny. Pitää päivitellä jos sattuu jotaki hajoamaan.

    Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  26. #1556
    Oman Ks Lev Integran kanssa on ongelmia. Ongelmat ovat tälläiset: Kun laitan satulan alas niin välillä tolppa alkaa nousemaan ylös. Taas välillä jos tolppa on ylhäällä ja istun päälle niin tolppa menee alas päin 1cm. Tämä on harmittavan ärsyttävää. Paineita on sahattu 0psi ja 250psi välillä ja satulatolppaa on kiristelty ja löysennelty. Epäilen, että tiivisteet vuotaa tai jotain... Todennäköisesti jos jotain isompaa on vialla en itse pystyy korjaamaan, koska olen kohtuu käsi näiden kanssa. Tolppa on toiminut moitteettomasti viime syksystä, talven ja kevään läpi kesäkuun loppuun.

    Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

  27. #1557
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    ^ Oletko koettanut vaijeria säätää? Joskus nuo KS tolpat on herkkiä siitä että etenkin vaijerin kuori on vasten tolpan kuoren päätettä. Etenkin jos tolppaa on nostellut ihan satulaputkesta ylös/alas. Koita nypätä kuoresta "alaspäin" siitä kohdasta mistä se tulee ulos satulaputkesta.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  28. #1558
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    No nythän se alkoi minunkin KS Lev Integra oireilemaan. Jää noin 10 mm matkasta käyttämättä. Eli sägiä noin sentti. Ilmeinen ongelma ko. tolpille, mitä interwebin sisältämään tietoon tulee. Huoltoa sitten näköjään.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  29. #1559
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Siellä on ilmaa öljyn seassa joka pääsee painumaan kasaan. Tuotahan voi koittaa myös sillä pikakikalla ehjätä; Eli satula yläasentoon, pyörä ylösalaisin, nappi pohjaan ja satulatolppa kasaan, nappi ylös ja pyörä takaisin oikein päin.
    Tuon kun tekee niin öljyn sekaan päässyt ilma joutuu sulkuventtiilin toiselle puolelle ja ei siten pitäisi aiheuttaa sägiä(ainakaan niin paljoa). Tuo kikka toiminee hetken aikaa, mutta huolto lienee edessä kohtapuoliin eniveis.

    Huoltaa LEVin voi itsekkin, mutta vaatii vähän viitseliäisyyttä ja askartelumieltä...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  30. #1560
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Kiitos vinkistä. Täytyypä muistaa tuo. Nyt mulla kävi niin ihanasti, että Tatu MTB Centrestä taikoi tolpan vielä takuun piiriin. Tosin Sakemanlandiaan joutuu tolpan lähettämään.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •