Moro,
Heti kärkeen sanon etten ole ostamassa tonni viiden sadan pyörää, ja aika hyvät perustelut saa laittaa tiskiin että edes lähemmäs tonnia sijottaisin tai edes paljoa yli 500€. Miksi näin? ...otsikossa tärkein; aloittelija. En näe syytä sijoittaa heti alussa kalliiseen pyörään pientä omaisuutta, kun tähänkin asti on voinut (uskokaa tai älkää) nauttia pyöräilystä ihan nollatason vehkeillä.
Tähän asti on tullut ajeltua mummopyörillä ja alle 10-vaihteisilla super super halvoilla käytettynä ostetuilla väärän kokoisillakin n. 20-50€ pyörillä(jos niitä saa edes pyöriksi kutsua kun täällä ollaan). Niillä on tullut kesäisin taitettua sellaisia n. 40-60km lenkkejä muutamia kertoja viikossa ja on niillä talvisinkin maitokauppaan kesärenkailla kaatumatta päässyt. Ja viitisen vuotta sitten tuli päivittäistä ajoa se 20km x5pv/vko. Rönsyilevänä offtopiccina; enemmin tai myöhemminhän joka-ikinen näistä fillareista levisi alle syystä tai toisesta, mutta eipä silti ole mennyt yli 300€ pyöriin vieläkään.
Nyt kuitenkin olisi ajatuksena sijoittaa rutkasti enemmän pyörään, lukkoon lyötyä budjettia ei ole, mutta olen ajatellut että 500€ saisi riittää uuteen ajopeliin. Eilen kävin XXL -myymälässä koeajamassa tätä: https://www.xxl.fi/white-sc-comp-ff-...132050_1_style -rungon koko oli 21"(olen 188cm pitkä) ...tai ehkä koeajo on vähän liioiteltua, myymälän aulassa polkaisin kierroksen sillä. Myyjältä varmistin vielä, ettei painoni ole ongelma. Hän kovasti vakuutti ettei ole, samaa haluaisin tiedustella vielä täällä: Uskaltaako tollasen viiden huntin hybridin ostaa ja luottaa siihen ettei se jossain kesken ylämäen polkemisen sano sopimustaan irti, kun painoa tosiaan itsellä se ~120kg? (pst. ne mummopyörät yleensä lahosi alle just ylämäkiä polkiessa)
Ja loppuun tärkein: Onko tuossa hintaluokassa joku muu fillari, joka antaisi paremmin vastinetta rahalle? Tai voisko joku asiallisesti perustella miksi heti alussa kannattaisi laittaa se +1000€ pyörään?






)
Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit