ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 100 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2971
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Ohjaustangon vaihtavat parin kympin veloituksella, kun pistät infoa lisätietokenttään tilatessa. Suomen päässä voi kerran vaihtaa uudehkon stemmin toiseen pituuteen 30 päivän sisällä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  2. #2972
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Valitettavasti Posti hoitaa nykyään UPSn loppujakelun Suomessa. Saksasta Helsinkiin tuli juuri oma läskipyöräni alle 10 tunnissa tilauksesta. Sitten Helsingistä Klaukkalaan kesti Postilla neljä päivää.

    Siihen nähden kuinka huono tuo Posti nykyään on, niin 4 päivää on hyvä suoritus. Teroitukseen tarkoitettua hiekkakiveä Posti toi minulle Helsingistä Klaukkalaan yli kolme viikkoa.

    Jyri

  3. #2973
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    65
    Kiitos teille vastauksista! Oisin suonut että vastaus olisi ollut muu kuin Posti... no kai se pyörä sieltä joskus tulee

  4. #2974
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Alkuviikosta UPS kiikutti kyllä oman pakettinsa ihan loppuun asti täällä Suomessa, että en lähtisi allekirjoittamaan Jyri K:n kommenttia.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  5. #2975
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    65
    Oisko alueellisia eroja sitten. Tampereelle odotellaan tätä Rotkoa.

    Edit: Tänään torstaina tuli lähetysilmoitus ja UPSin arvio toimitukselle jo maanantaiksi?! Uskaltaako tuollaista toivoa...

  6. #2976
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    448
    Canyon tuli paikallisen toimijan jakelemana, mutta ei postin (olikohan Tiusanen). Tahkon aikaan maksoin, seuraavana tiistaina maksu näkyi Canyonilla, keskiviikkona pyörä liikkeelle ja seuraavana tiistaina minun näppeihin. Vastaavasti Izumin paketti tuli ihan UPSin pakulla työpaikalle viereiseen kaupunkiin.

  7. #2977
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    56
    Oulussa Kolliveikot tuo ja vie upsin paketteja

  8. #2978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Oisko alueellisia eroja sitten. Tampereelle odotellaan tätä Rotkoa.

    Edit: Tänään torstaina tuli lähetysilmoitus ja UPSin arvio toimitukselle jo maanantaiksi?! Uskaltaako tuollaista toivoa...
    Liuttu kuskaa Tampereella. Nopeaa toimintaa oli, sain pyörän käsiini samana päivänä kun tuli Suomeen!

    Sent from my T805S using Tapatalk

  9. #2979
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    140
    Itse myös odottelen lähetysilmoitusta,tänään kuittasivat maksun saaduksi.Melkolailla jo polttelee,toivottavasti pääsee ensiviikolla jo uuden pyörän selkään.Ensin piti ostaa endurace cf7 malli,mutta päädyin odotteleen tdf tarjousta endurace levari pyöristä ja kerrankin kannatti odottaa vähän pidempään.Pyöräksi valitsin endurace cf sl disc 8.0 version.

  10. #2980
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Toisella foorumilla tätä UPSn siirtymistä Postin jakeluun päiviteltiin, niin selvisi, että aluekohtaisilla soppareilla menee. Eli Posti on meidän kiusana nyt täällä Klaukkalassa ainakin. Maakunnissa kauempana uusimaasta ilmeisesti homma pelaa kuten ennenkin.

    Hienoa, jos Posti ei ole koko Suomen jakelua pilannut.

    Jyri

  11. #2981
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tku
    Viestit
    19
    Mahtaakohan tässä maantiepyörää valitessa kuinka kovin vaikuttaa kuskin paino? Itselläni on kiikarissa tällä hetkellä Endurance cf 7.0 sekä sitten tästä se aluversio joko 105 tai ultegra osasarjalla. Eli kun vartta löytyy 188cm (inseamia ja muita en nyt ulkoa muista) ja painoa sen tasan sata, niin voiko tuo hiilarirunko mennä veteläksi meikäläisen alla? Joka tapauksessa canyonin oma kokolaskuri ehdottaa L-koon pyörää.

  12. #2982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k0mpo Katso viesti
    Mahtaakohan tässä maantiepyörää valitessa kuinka kovin vaikuttaa kuskin paino? Itselläni on kiikarissa tällä hetkellä Endurance cf 7.0 sekä sitten tästä se aluversio joko 105 tai ultegra osasarjalla. Eli kun vartta löytyy 188cm (inseamia ja muita en nyt ulkoa muista) ja painoa sen tasan sata, niin voiko tuo hiilarirunko mennä veteläksi meikäläisen alla? Joka tapauksessa canyonin oma kokolaskuri ehdottaa L-koon pyörää.
    Ei mene kuitu veteläksi. VCLS 2.0 joustosatulatolpan painoraja taitaa olla tuo sata, mutta muuten ei ole mitään ongelmaa. Mulla on painoa pari kiloa yli tuon sadan, ja hyvin toimii Endurace CF 9.0. Se on jämäkin ja mukavin pyörä, mitä minulla on ikinä ollut. Jämäkkyyden tunteesta osa tulee kiekoista, jotka ovat tuossa 9.0:ssa paremmat (ja kalliimmat) kuin missään muussa alle kahden tonnin kuitufillarissa. Ei notkahda ylämäessä, vaikka kuinka runttaa putkelta sadan kilon massalla.

    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-review-50531/
    http://www.cyclingweekly.com/reviews...iss-rr21-dicut

  13. #2983
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k0mpo Katso viesti
    ...painoa sen tasan sata, niin voiko tuo hiilarirunko mennä veteläksi meikäläisen alla?
    Homma toimii nimenomaan niin päin, että alumiini väsyy ja notkistuu vuosien saatossa. Ja mitä suuremmalla voimalla runkoa kuormitetaan, sitä nopeampaa on materiaalin väsyminen. Kuitu ei muuta ominaisuuksiaan ennenkuin materiaalissa tapahtuu delaminaatiota (=rakenteellinen vaurio). Jos kuituosalle ei ole annettu painorajaa, sitä "ei saa ajamalla rikki" - kolaroimalla ja kolhimalla kylläkin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  14. #2984
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tku
    Viestit
    19
    Jees, kiitokset vastauksista. Täytynee laittaa polkupyörää tilaukseen. Kuinkahan kauan tämä alennusmyynti on voimassa?

  15. #2985
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k0mpo Katso viesti
    Jees, kiitokset vastauksista. Täytynee laittaa polkupyörää tilaukseen. Kuinkahan kauan tämä alennusmyynti on voimassa?
    Villi arvaus: Tour de Francen loppuun asti.

  16. #2986
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Onko ennustuksia syysalesta/ulosheitosta?
    Vai kannattaisiko ostaa nyt heti alesta?

    Vieläkun osaisi päättää, että kumpi: endurace cf sl disc 9.0 sl vai ultimate cf sl disc 9.0.

  17. #2987
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Endurance on leppoisammalla geometrialla, Ultimate vähän kisaisemmalla.

    Todennäköistä on, että syysalen hinnat ovat ~samat kuin nyt, mutta suosituimmat koot ovat loppu. Itse ostaisin nyt heti.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  18. #2988
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Ja noista kahdesta Ultimaten, runko tosiaan vähän kisaisempi ja vissiin aavistuksen parempi. Vai oliko se SLX:n runko huomattavasti parempi, siltikin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  19. #2989
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Canyonin TdF -ale on näköjään alkanut, hyviä alennuksia esim. monista Ultimate ja vannejarrullisista Endurace -malleista.
    Juu, ja karvalakkilevyjarruendurace 8.0:kin irtoaa nyt hintaan 1699.

    Mulle oli jo 9.0 tuloillaan mut jouduin toteemaan että ei siinä 800€ edestä enempää pyörää oo kuin 8.0:ssa. Eli 8.0 STORMGREEN tilaukseen. Välirahalla saa sekä kunnon kiekot että leivän päälle muutakin kuin ylähuulen pitkäksi aikaa

  20. #2990
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Ultimate on parempi valinta. Enduracessa lyhytjalkaisen riskinä on, että ajoasento jää liian pystyksi. Sitä ei oikein pysty korjaamaan millään, koska Canyoniin ei taida edes saada jyrkkäkulmaista stemmiäkään, jolla ohjaustankoa saisi alemmaksi.
    Kiitos vastauksista.

    Ei kenelläkään sattuisi olemaan Ultimatea suurin piirtein samoilla mitoilla(pit. 175, inseam ~79, torso 63, käsivarsi 65, hartialeveys 42)? Ongelma on siinä, ettei XS-kokoa enää ole saatavilla. S-kokoa olisi, mutta onko se liian iso? Canyonin kokolaskurin raja menee 79 sentin haaramitassa, joten riippuen mittauksesta sekin ehdottaa joko XS tai S.

  21. #2991
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Itse 176, haarus 79,5 ja omistan niin Ultimate CF SL ja Endurace CF koossa S. Tolppat hiukan minimin päälle. Itse voisin hyvin myös XS:llä ajaa, mutta kyllä putkiosat (ei tolppa)ja kammet menisi vaihtoon. Ota vaan S ei se ole liian iso noilla mitoilla.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  22. #2992
    No nyt ollaan aika lähellä mittojen puolesta. Kiitos tiedosta!

    Minkä levyisellä tangolla Ultimatesi on?

  23. #2993
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Vakio 40 cm, Inflite krossarissa jotenkin 42 cm tuntuu paremalta, mutta maantiellä 40 cm on ihan ok.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  24. #2994
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Oliko endurancen ja ultimate disc-mallien välillä eroja rengastilan suhteen?

  25. #2995
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Oliko endurancen ja ultimate disc-mallien välillä eroja rengastilan suhteen?
    Tämän mukaan molempiin menee 33-millinen:

    https://roadcyclinguk.com/gear/canyo...hXz6LrQBVQ4.97

  26. #2996

    Endurace vs Ultimate – apua ja vertaistukea ostopäätökseen!

    Saisiko täältä jeesiä kuumeiseen ja jokseenkin maaniseen ensimmäisen maantiepyörävalinnan puntarointiin!

    Olen valitsemassa maantiepeliä näiden kahden mallin väliltä:

    – Ultimate CF SL Disc 9.0 (https://www.canyon.com/en-fi/road/ul...-disc-9-0.html)
    – Endurace CF SL Disc 9.0 SL (https://www.canyon.com/en-fi/road/en...sc-9-0-sl.html)

    Tähän mennessä tullut ajettua aika paljon maantieajoa, pitkähköjäkin lenkkejä cyclolla. Haen maantiepyörää pääasiassa kilometrien keräämiseen ja kovaan treeniin, mutta toiveissa olisi hommata kuitenkin sen verran sporttinen pyörä, ettei tunnu/näytä retkipyörältä.

    Kokemuksia, ajatuksia ja suosituksia näiden kahden Ultimate- ja Endurace-mallin välillä? Ensiksi olin hommaamassa Ultimatea, mutta sitten aloin funtsia myös tuota Enduracea. Endurace näyttäisi osuvan melko hyvin myös omaan bike fitting dataan. Mulla on pitkät jalat ja lyhyehkö selkä. Ultimatessa taas vaikuttaisi reach olevan liian iso... ongelma?

    Arvostan kaikenlaista vertaistukea sekä asiantuntevia ja vähemmän asiantuntevia kommentteja – mieluusti mahdollisimman pikaisesti, sillä olisi tarkoitus hyödyntää tuo 24.7. päättyvä Canyon-ale.

    Tässä omat (road racing sport) bike fitting tiedot verrattuna Ultimaten (koko S) ja Enduracen (koko S) tietoihin:

    Mitat Minä Endurace Ultimate
    Seat tube length 551 490 490
    Top tube length 543 541 543
    Stack 561 557 546
    Reach 376 376 385
    Stem 110 100 90

    Kiitos!

  27. #2997
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Ultimate on kisakäyttöön, Endurance letkeämpään ajeluun. Valitse näistä kumpi tuntuu tarkoituksenmukaisemmalta käyttötarkoituksesi huomioiden.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  28. #2998
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Lisäksi pitää huomioida oman kropan mittasuhteet. Lyhytselkäiselle taitaa endurance olla ultimate?

  29. #2999
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Mulla on samat mietintämyssyssä...

    Ajatuksia
    Jos geo-ta ei oteta huomioon; enduracessa on paremmat kiekot ja hiilikuitu-tanko. Tosin tangon pitää osua kohdilleen, jotta siitä on hyötyä. Ultimatessa runko on vähän kevyempi, mikä vaikuttaa omaan päätöksentekooni.

    Aero-aikoina ultimaten geo tuo huomattavaa etua enduraceen nähden. Enduracen päällä varmasti viihtyy pindempiä aikoja, kuin ultimaten.

    Tässä jonkinlaisia näkemyksiä pyörien eroista:

    https://magazine.bikesoup.com/differ...ace-vs-aeroad/

    Oma pääni kääntyi hieman enemmän ultimaten suhteen. Yritän jättää ääripäät väliin - ajat jolloin maantielenkit tahkoin fixillä on kohta ohi..

  30. #3000
    Kiitos tähän mennessä antamistanne kommenteista!

    Luin itsekin tuon yllä mainitun artikkelin.

    Siinä käsitellään Aeroad ja Endurace ääripäinä ja Ultimate kultaisena keskitienä.

    Kuitenkin monessa muussa lähteessä Canyon Enduracesta puhutaan sporttisena Endurance-mallina, verrattuna esimerkiksi muiden valmistajien mukavuusmaantiepyöriin.

    Myös valmistajan itsensä mukaan (heh) Canyon Endurace on mukavuudestaan huolimatta kelpo peli myös silloin, kun tekee mieli painaa kaasua pohjaan. Ilmeisesti se ei siis ole mitään kovin ääripäätä, jos mietitään laajemmin noiden Endurance-maantiepyörien markkinaa.

    Vaikeita päätöksiä...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •