ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 53 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpk Katso viesti
    Ei käy, muuten kävis. Lahkeen grippi on kovin kapea, ainakin kummassakin kokeilemassani mallissa, (Prudente ja Velocissimo), ei jatkoon
    Minä en ole edes miettinyt muita kuin freeaeroja shortseina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minä en ole edes miettinyt muita kuin freeaeroja shortseina.
    Ne mäkin olin ostamassa, mutta toisin kävi
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Ei käy, muuten kävis. Lahkeen grippi on kovin kapea, ainakin kummassakin kokeilemassani mallissa, (Prudente ja Velocissimo), ei jatkoon
    Ne mäkin olin ostamassa, mutta toisin kävi
    Nanoflex pitkikset on minulla kiss pehmusteella. Nyt xxl tosin möisi uudempaakin nanoflexiä satkulla.

Nanoflex pitkikset on minulla kiss pehmusteella. Nyt xxl tosin möisi uudempaakin nanoflexiä satkulla.
    Mulla on Sorpasso Bib Knickerit ja nyt Premiot kans.
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Jos uskoo mahtuvansa Castellin M-kokoisiin, niin XXL myy Premiot satasella ja Free Aerot satakympillä. Optimistina tilasin Premiot.
    Näissä kokovalinnoissa kannattaa ottaa huomioon kankaan venyminen käytössä. Sekä Velocissimot, että Freeaerot venyy vuodessa ainakin yhtä kokoa väljemmiksi. Uutena M-koon Velocissimo on suunnilleen saman tuntuinen kuin L-koon Freeaerot. Aikanaan suunnilleen samoihin aikoihin hankituista riittävän napakat on enää M-koon Freeaerot, jotka uutena oli epätoivoisen piukat ja meinasivat jo jäädä hyllyn perälle. Tilasin nyt nuo Preemiot kokeeksi kun halvalla sai, vaikka housuja on jo ennestään ns. tarpeeksi joka keliin.

Hmm. Nää premiot on mulle uusi tuttavuus. Viimeiset parit housut ovat ollee L-kokoiset Free aerot. Kävin pikaisesti Castellin sivuilla ja Premioiden listahinta on 199, kun Aerojen on 159.
    Ja nyt xxl myy niistä satasella (kokoa M jäljellä) niin pitihän se laittaa tilaukseen. Ainakin sovitukseen. Luulen, että mahdun noihin M-kokoisiin kunhan vain henkselit ovat tarpeeksi pitkät. Se on ollut ongelma kerran yhdessä L-kokoisessa silloisessa Assoksen huippumallissa. L-kokoisten free aerojen henkselit ovat ihan tarpeeksi pitkät / venyvät.

edit. Täyspitkät kiss-pehmusteiset Nanoflexin housut eivät kyllä vastaa mukavuudeltaan Free aerojen Progetto pehmustetta. Viimeksi lenkillä suorastaan tuntuivat hiertävän. Tilasinkin siksi aamulla myös Nanoflex irtopuntit, niin voi ne laittaa lyhyiden free aerojen kaveriksi viileämmällä (eli vähän päivä kuin päivä tänä kesänä) säällä.
    kauris muokkasi tätä : 21.07.2017 at 10.21

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    edit. Täyspitkät kiss-pehmusteiset Nanoflexin housut eivät kyllä vastaa mukavuudeltaan Free aerojen Progetto pehmustetta.
    Se Nanoflex pro malli, jossa on iso hopeinen heijastin nilkassa, on varustettu myös tolla Progetto pehmusteella. Niissä on myös kangas napakampaa ja hieman paksumpaa ja käytännössä lämpimyydessäkin on juuri ja juuri havaittava ero. Huonoa on, että se heijastinkangas on jäykkää ja hiostavaa ja sen ompelusauma on todella paksu ja tönkö. Sauma jättää selvän painumajäljen sääreen ja ainakin mulla se alkaa tunumaan aralle jossain +10 h ajamisen kohdalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Näissä kokovalinnoissa kannattaa ottaa huomioon kankaan venyminen käytössä.
    Juuri näin! Sorpassotkin (M) tuntui aluksi inasen liian tiukoille, mutta ei ne ekan puolen vuoden jälkeen enää puristaneet liiaksi. Takki ja paidat on M kokoisina selkeästi hartioista ahtaat.
    --
    Michael Kosterlitz

Hommasin triathlon-housut, kun ajatuksena on joskus kokeilla lajia. Pehmuste on ohut ja siten oletuksena ole, ettei ajaminen ei ole yhtä mukavaa kuin pyöräilyhousuilla. Ekalla ajokerralla 40 km meni kuitenkin hyvin. Kiinnostavaa oli se, että menomatkan ajoin pyöräilyhousuilla vastatuuleen ja kun vastatuulessa ajoin suuren osan matkasta alaotteelta, seurasi siitä tiettyjen ruumiinosien puutumista. Otteen vaihto ja muutama polkaisu putkelta kuitenkin auttoi, kun kovin pahaksi ei tilannetta päästänyt. Ehkä satulan vaihto tai asennon säätö voisi olla tarpeen, mutta muutaman tunnin kuluttua paluumatkalla triathlonhousuilla tuota ilmiötä ei esiintynyt, vaikka vastatuulta ei ollutkaan, mutta silti käytin vertailun vuoksi paljon alaotetta. Mukavaa noissa on myös se, että kävely esim. kaupungilla on mukavampaa kuin pyöräilyhousuilla, jossa pehmuste koko ajan tuntuu.

Pyöräilyhousuina on Goren paksupehmusteinen malli (ei taida enää olla markkinoilla), jota Bikeshop aikanaan mainosti parhaimpana mahdollisena. Tiedä sitten, voiko pehmuste ajan mittaan kovettua ja siksi aiheuttaa tuollaista ongelmaa. Ikää on ehkä kolmisen vuotta ja kilometrejä jokunen tuhat. Pesuaineena hajustamaton neste, huuhteluaineita tms. en käytä.

https://www.canyon.com/fi/accessorie...=T193#id=60233 Canyon pro bibshorts.
    Tommoset tuli saksanmaalta. Ehkä parhaat housut mulla ja löytyy free aerotkin kaapista.
    Hyvälaatuisen tuntuista napakkaa materiaalia , kevyt kompressio. Pehmuste paksuhko ja hyvä.

Castelllin Preemiot saapuivat ja koelenkki heitetty. Koko on hieman väljempi kuin Freeaeroissa. Lycra on tukevaa. Lahkeet ovat pitemmät ja etenkin reisissä leikkaus onnistunut niin, että mikään ei purista tai kiristä ja silti kaikki pysyy paikoillaan. Vaippa saattaa olla aavistuksen edempänä. Yhden lenkin perusteella eivät nämä ainakaan huonommat ole kuin Freeaerot ja maastossa siis ajelin tällä kertaa.

Minä en ole vielä ajanut mutta jalkaan vedin ja totesin toimiviksi. Minulla on ollut free aeroista L mutta nämä Preemiot tulivat M kokoisina. Mahtuivat päälle ja henkselit riittävät vaikka ovatkin toki tiukemmat. Free aeroissa minulla lahkeen suiden aivan viimeinen sentti on liian löysä jopa ja näissä ei ainakaan uutena ole sitä ongelmaa.

Samalla tuli kotiin Castellin nanoflex irtopuntit niin ikään M kokoisena ja nekään eivät ole liian tiukat suinkaan. Jos muotoilujen mukaan asettaa polven kohdalleen, tulee reidestä lahje vähintäänkin tarpeeksi ylös mutta nilkan päästä lahje saisi minulla olla pari senttiä pidempi. Aivan lyhyellä sukalla jää vähän ihoa näkyviin ja joka tapauksessa se pari lisäsenttiä olisi pitänyt nilkan seudun paremmin lämpimänä. Mutta L koko olisi tod näk liian löysä ellei sitten koko vaikuta vain pituuteen mitä suuresti epäilen.
    kauris muokkasi tätä : 26.07.2017 at 10.29

Eka lenkki Preemioilla ajettu. Positiivinen kokemus, tykkään.
    --
    Michael Kosterlitz

Jumankekka. Olin tilaamassa Wiggleltä Castellin Endurance X2 bibsejä, kun hinta olikin yllättäen alle 70 ecua. Tilasin tietenkin kahdet, kun tollaseen hintaan sai. Eilen hinta oli vielä yli satkun kipaleelta. Joskus on tuuria. Vai onkohan näissä joku kompa? Progetto X2 pitäis kuitenkin olla haaruksissa ja siitä mie tykkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkp Katso viesti
    Jumankekka. Olin tilaamassa Wiggleltä Castellin Endurance X2 bibsejä, kun hinta olikin yllättäen alle 70 ecua. Tilasin tietenkin kahdet, kun tollaseen hintaan sai. Eilen hinta oli vielä yli satkun kipaleelta. Joskus on tuuria. Vai onkohan näissä joku kompa? Progetto X2 pitäis kuitenkin olla haaruksissa ja siitä mie tykkään.
    Normi alehan tuo. Nämähän ovat uutenakin ilman alennuksia kohtuullisen halvat moniin muihin castellehin verrattuna.
    XXL myy monasti syksyllä free aeroja paljon tuota halvemmallakin.

Castelllin Preemiot saapuivat ja koelenkki heitetty. Koko on hieman väljempi kuin Freeaeroissa. Lycra on tukevaa. Lahkeet ovat pitemmät ja etenkin reisissä leikkaus onnistunut niin, että mikään ei purista tai kiristä ja silti kaikki pysyy paikoillaan. Vaippa saattaa olla aavistuksen edempänä. Yhden lenkin perusteella eivät nämä ainakaan huonommat ole kuin Freeaerot ja maastossa siis ajelin tällä kertaa.
    Nyt useampi lenkki ajettu noilla em. Preemioilla, sekä maantiellä, että maastossa. Ei mitään valittamista edelleenkään ja mielestäni nämä ovat selkeästi parhaat Castellit, kuten valmistajankin mukaan pitäisi olla. Suorastaan huomaamattoman hyvät. Verrokkeina löytyy siis Free Aeroja, Velocissimoita, Omlooppeja ja pitkiä Nanoflexejä kumpaakin versiota ja pitkä lista vanhoja muita housuja. Näitähän on nyt myös Wigglellä käytännössä samaan hintaan kuin xxl:n tarjouksessa oli, eli 103 € http://www.wiggle.co.uk/castelli-premio-bib-shorts/

Onko täällä kukaan käyttänyt skins merkin housua?

Nyt useampi lenkki ajettu noilla em. Preemioilla, sekä maantiellä, että maastossa. Ei mitään valittamista edelleenkään ja mielestäni nämä ovat selkeästi parhaat Castellit, kuten valmistajankin mukaan pitäisi olla. Suorastaan huomaamattoman hyvät. Verrokkeina löytyy siis Free Aeroja, Velocissimoita, Omlooppeja ja pitkiä Nanoflexejä kumpaakin versiota ja pitkä lista vanhoja muita housuja. Näitähän on nyt myös Wigglellä käytännössä samaan hintaan kuin xxl:n tarjouksessa oli, eli 103 € http://www.wiggle.co.uk/castelli-premio-bib-shorts/
    Minusta free-aerot ovat edelleen parhaat castellit maantielle. En tykkää preemioiden kankaan alle laitetuista gripeistä ja housuissa on myös paksu pystysauma edessä keskellä, joka painaa mahaan pidempään dropeilta ajaessa.

Kävin ostamassa elämäni ensimmäiset pitkät ajohousut. Castelli Nanolex 2 long bib. Otin XXL kokoa, mutta silti tuntuu aika tiukalta. Kuuluuko tollaset olla kuin tiukat? Itelläni kokoa 190cm/95kg

Saahan ne tiukat olla ja castellit on italialaista mikkihiirimitoitusta. En noista pitkistä tiedä mutta sama mitta ja 90kg niin free aerot on XXL ja yks X vois olla lisääkin.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Minusta free-aerot ovat edelleen parhaat castellit maantielle. En tykkää preemioiden kankaan alle laitetuista gripeistä ja housuissa on myös paksu pystysauma edessä keskellä, joka painaa mahaan pidempään dropeilta ajaessa.
    Joo, nyt mulla ratkes Preemioiden vaipasta sen pienen etukolmion sauma ja pilasi melkein mun 8+2 päivän maastoreissun Ruottiin. Ihan tuurilla otin yhdet varahousut eikä tullut suuria vaikeuksia pestä ja kuivata ainoita ehjiä ajohousuja matkalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti henripit Katso viesti
    Kävin ostamassa elämäni ensimmäiset pitkät ajohousut. Castelli Nanolex 2 long bib. Otin XXL kokoa, mutta silti tuntuu aika tiukalta. Kuuluuko tollaset olla kuin tiukat? Itelläni kokoa 190cm/95kg
    Täsmääkö vyötärömitta castellin mitoitustaulokosta?

Joo, nyt mulla ratkes Preemioiden vaipasta sen pienen etukolmion sauma ja pilasi melkein mun 8+2 päivän maastoreissun Ruottiin. Ihan tuurilla otin yhdet varahousut eikä tullut suuria vaikeuksia pestä ja kuivata ainoita ehjiä ajohousuja matkalla.
    Puoliso muuten ompeli tämän. On kestänyt.

Osaako joku kommentoida Castellin omlooppien mitoitusta verrattuna free aeroihin? Free aeron XXL:t on alarajalta ittelle niin pitäiskö ottaa samat omloopista vai kokoa isompi?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Täsmääkö vyötärömitta castellin mitoitustaulokosta?
    Enpä ollut kattonut, mutta nyt katoin ja mittasin. Lonkat mulla 101cm, vastaa Castellin L kokoa Ei todellakaan mahtuisi päälle.

Blackborow Guest
    Kyllä ne siitä vähän venyy. Mulla on pitkät Castellit XL:ää ja oon 186cm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Osaako joku kommentoida Castellin omlooppien mitoitusta verrattuna free aeroihin? Free aeron XXL:t on alarajalta ittelle niin pitäiskö ottaa samat omloopista vai kokoa isompi?
    Sanoisin, että Omloopit on puoli kokoa löysemmät kuin Freeaerot, mutta jos ottaa liian pienet, niin idea polven päälle ylettyvästä lahkeesta voi jäädä vajaaksi.

Kovan Castelli -hehkutuksen vastapainoksi kehutaan nyt vähän Assoksen pöksyjä. Vaikka jonkun verran eri housuja on tullut testattua, niin pidemmälle lenkille tulee aina otettua Assokset jalkaan. Kaksi paria S5 Mille housuja on ollut nyt 5 vuotta käytössä, eivätkä ole menneet miksikään. Ei ole saumat ratkeilleet eikä kangas lerpahtanut...
    Ostin nyt outletista yhdet S7 Neoprot ja Tiburu -knickersit , ja laatu on edelleen kohdillaan. Istuu napakasti, ja vaippa on kyllä ehdotonta parhautta. Voi ehkä maksaa hankittaessa muutaman kympin enemmän, mutta maksaa itsensä vuosien saatossa takaisin kestävyyden muodossa.

Enpä ollut kattonut, mutta nyt katoin ja mittasin. Lonkat mulla 101cm, vastaa Castellin L kokoa Ei todellakaan mahtuisi päälle.
    Täsmääkö vyötärömitta ? Onko läskiä mahassa/mussa kropassa? Mistä ne kiristää, reisistä vai mahasta/vyötäröstä? Itelle Castellin kokotaulukko on just ok kun vyötärömitalla ostan, 175cm 75kg eikä yhtään läskiä mahassa.
    Noi kuuluu olla tiukat vyötäröstä/lonkista hoikallakin että vaippa pysyy paikallaan. Maastopyörähousut erikseen.

"Läskiä" on joka paikassa ts olen tasapaksu. Kiristää nilkasta napaan ja joka kohdasta siitä väliltä.
    Markku Liitiä muokkasi tätä : 29.08.2017 at 14.50

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •