Päätin aloittaa aiheesta uuden ketjun, kun edellinen oli ikäänkuin fiksattu vuoteen 2014. Tässä siis kokemuksia tämänvuotisesta tapahtumasta. Linkki tapahtumaan https://www.tdm160.fi
TDM:ssä on siis la maantieajo ja su maastopyöräily. Olin tänä vuonna mukana maastopyöräilyssä, pari vuotta sitten lyhyessä maantieajossa (jota ei siis enää ole).
Reitistä reilu puolet oli polkuajoa, loput siirtymää latupohjilla ja hiekkatiellä. Polku oli helpohkoa, mutta monet könkäreet (jyrkkää nousua 3-5 metriä) tekivät reitistä rasittavamman. Alusta oli enimmäkseen hiekkakangasta, ja hyvällä säällä kuivaa, pitävää.
Olen ajanut hyvin vähän maastossa (ja viime aikoina muuallakaan). Minulle tapahtuma sopi hyvin. Monenkirjava noin 50 hengen porukka ajoi hyvin leppoisasti. Maasto ei ollut kovin vaikeaa, ja itsekin selvisin siitä. Huolto toimi hyvin, reitillä oli kolme huoltopaikkaa, joissa oli hyvin kaikkea tarjolla. Maalissa ruokailu ja pyörän pesumahdollisuuskin oli järjestetty. Ainoa miinus tuli reitin merkitsemisestä; sitä olisi voinut vieläkin parantaa. Järjestäjät lupailivatkin parannusta.
Jos haluat ottaa osaa leppoisaan, pienehköön tapahtumaan jossa on kaikille sopiva maasto, tätä voi suositella.
Varmaan tähän ketjuun voi hyvin laittaa kommentit myös maantieajosta.
Kirjanmerkit