Noniin
Keväällä vaidettu vapaaratas antautui tänään, yksi kynsi atomeina ja loputkin näyttää taiselunsa käyneiltä.
Eihän tuo uusi paljoa maksa mutta oliko joku vaihtanut jotkut muut kynnet??
Tai varaosa kynsiä mitkä tuohon kävisi?
Oltava repussa kohta mukana![]()
www.mckramppi.com
Käykö toi xxl:n myymä 3 interceptorin vaihtajan korvake 3 prohon? Oma vääntynyt...
^^Ite vaihdoin noi vapaarattaan kynnet pari vuotta sitten. Merkkiä en muista. 15ekeä tais maksaa ja paikalliselta huoltoukolta löytyi silloin palaset hyllystä.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Jopo81 muokkasi tätä : 07.07.2017 at 23.16 Syy: Hutilyönti
4 Pro sisäänajossa ja kaikenlaisia kysymyksiä jo herännyt...
- XXL:n varaosatilanne ei ole ihan häävi, joten noita "whiten omia" varaosia haluaisin pitää omassa hyllyssä, eli lähinnä vaihtajan korvake ja vapaaratas, onko joku tutkinut, mitkä kävisi suoraan tilalle?
- Kiekot: Jalco SNOY90 w90" -vanteelle. Kumeina VEE Rubber VRB-375 Snow Shoe XL, onko tubeless -onnistumisia?
Kumin valmistajan sivuilta löytyi tietoa, että olisi tubeless -ready, eli sen puolesta kait ok, mutta ihmetytti aika kovat suosituspaineet 8-20 PSI (0.6 - 1.4bar), itselläni ollut joku 0.45, kun en paremmasta tiedä.
https://www.veetireco.com/listings/f...316-2604b-8353
Tässä. Sivun 5. viesti, kirjoittaja Mika K.
Holokki auki ku H. Moilane.
itsellä 4 fatissä gorillat ja jj 4.8 toimii tubeleksena oikein hyvin. en usko että vrenkaat eroaa niin paljon etteikö onnistuisi.
Samalla vanteella ja tyhjiöpussilla onnistunut Jumbo jimeillä, Dillinger 5, Bud ja Lou. Aina käyttänyt pikku kompuraa. Hankalin on ollut dillinger saada tiivistymään, mutta täältä saadulla erikeeperi vinkillä onnistui sekin. Samaa tyhjiöpussia käyttänyt nyt jotain 3-4 renkaan vaihtoa. Välillä mennyt ilman sisurin apua.
Hyvin onnistuu varmaan tuolla sinunkin renkaalla, moni muukin täällä tehnyt kyseiselle vanteelle.
^ Renkaan ja vanteen väliin liimaa. Ainakin minulla eka yrittämällä pääsi kyljistä litkua ulos, mutta kun laittoi vähän liimaa, niin toimi sen pari kuukautta mitä käytin nastoja. Tosin kertaalleen leikattu tyhjiöpussikin piti liimata vanteelle, kun on aika liukas.
Mulla on takana jalco90 ja jj 4.8. Vannenauhana laminoitu mainosteippi ja päällä gorilla. Annoin teippien "liimaantua" pari päivää jonka jälkeen menin teipit hiustenkuivaajan kans läpi. Ei ole ollut vuotoja ja kompuralla ilmapillillä venttiilistä (sielu pois) ilmat ineen ja rengas nousi vanteelle ongelmitta. Paineet ollu sen jälkeen oileestaan koko ajan 0,35bar schwalben digimittarin mukaan.
ensimmäinen kokeilu oli Motonetin heijastinteippi vannenauhana (paperi irroitettuna. Sen päälle liian kapeaa Gorillaa, eli piti vetää kaksi rinnakkain, jolloin meni ehkä 1cm päällekkäin, teippasin keskelle vielä yhden kierroksen.
Sisurin kanssa nostin renkaan vanteelle, sisuri pois ja toinen reuna auki, josta sisuri pois.
Venttiili oli vähän huono, koska kierteet ei mennyt juureen saakka, joten laitoin kaksi prikkaa juureen, ennen o-rengasta.
Nousi laiskalla kompuralla helposti vanteelle, mutta teipit vuoti, eli suhina kävi näistä vanteen reijistä, ei vanteen ja renkaan välistä. Ei siinä litkutkaan auttanut. Myös se venttiilin juuri falskasi vähän.
Otin gorillat pois ja lientä oli kyllä ympäriinsä teippien alla.
Putsailin liejut pois ja laitoin sisurin takas, koska tänään lenkilleHarjoitukset jatkuu kyllä toiste. Haen leveää gorillaa ja kokeilen hiustenkuivaajaa, sekä asettumista.
Unohtakaa teipit sun muut viritykset. Kaikista helpoin tapa on fattystripper. Mikäli ei meinaa nousta vanteelle, käyttää telttapatjaa apuna. Halkaistu sisuri tietysti kans on helppo mutta tuo 90mm kehä alkaa olla niin leveä että ei tahdo löytyä sopivaa sisuria enää. Vähän hintava se on mutta säästää kirosanoja ja aikaa.
Vielä parempi ja helpompi vaihtoehto kirkas kiveniskuteippi.
fattystripper oli mielenkiintoinen (myös kuvahaulla), heti näen mielessäni jumppanauhan, kunhan koko osuisi...
Kuvassa (alkup. vannenauha vielä kiinni) näkyy nuo pienet reijät aika reunassa, eli tuo on haastava teipata. Teippi pitää näemmä nostaa vähän enemmän tuonne reunalle.
Harmi ettei fattystrippereitä saa lähempää.
^Scoopissa pistin vaan pätkän gorillaa noitten päälle ku ei gorillan leveys riittäny. Toki vois pistää 2 kierrostaki mutta hyvin se o pitäny.
Ootteko kokeillu sillain tohon Jalcon vanteelle että laittais gorillaa reikien päälle liimapinta renkaan sisäpuolelle päin ja sit molemmille reunoille gorillaa kierros?
Kaippa tuollainen olis kevyempi kun se alkuperänen vannenauha joka on aika paksu?
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
^Voi sen noinkin toteuttaa.
Holokki auki ku H. Moilane.
Laitoin kierroksen sitä 73mm leveää ja kierroksen 50mm leveää gorillaa niin että ovat koko vanteen leveydeltä ja keskellä menevät hieman päällekkäin. Hiustenkuivaajan kans on helppo tasotella rypyt.
Okei. Ajattelin että tuollain on varmaan helpoin toteuttaa! Täytyy jossain välissä askarrella ja ottaa paino ennen ja jälkeen.
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Jaahas eka kokeilu nostaa kompuralla 4lite orkkiskumeilla vakuumipussivirityksellä. Ei tuu mitään. Tilasin jumbo jimit ja kokeilen niillä aitten....
Onko jokunsaanut nuo snowshoet nousemaan ilman telttapatja tms viritystä?
*Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*
Hyvä kikka on kiristää kuormaliinalla / sidontavyöllä rengasta vanteelle
Itsellä 4compissa ei nouse ilman vanteelle millään, liinan kanssa menee lähes itsestään
tosin napsauttimella, kompuraa ei käytössä
Kuvassa jo liina hieman löysättynä, alkuun saa olla tiukemmalla: hyvä on kun rengas on tasaisesti hieman kuopalla joka kohdasta![]()
Kirjanmerkit