ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 52 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Kiitokset vastauksista! Eli 187/84 voisin olla 2XL noissa housuissa mitattuna?

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Kiitokset vastauksista! Eli 187/84 voisin olla 2XL noissa housuissa
    Jep, itte ottaisin 2XL noilla mitoilla.

Onko Santineissa henkselit kuitenkin tarpeeksi pitkiä. 185 cm / 70 kiloisena L koko voisi olla muutoin oikea mutta joissain housuissa henkselin pituus ajoasennossakin on liian lyhyt. Castellin Free Aeroissa L koko on ok meikäläiselle.

Olisiko kokemuksia näistä?
    http://www.wiggle.com/castelli-endurance-x2-bib-short/

Kuinka pitkät ja joustavat olkaimet ovat?
    Esim Velocissima mallissa olkaimien pituus on minulle nippa nappa riittävä mutta Aero race mallissa olkaimet ovat liian lyhyet.

Riittääkö kokotaulukon mukaan lantion mittaa käyttämällä valittu koko vai pitääkö ottaa pykälän suurempi?
    Ei kai näissä ole lyhyempi lahje kuin Velocissima mallissa?

Santini magot tuli ja puolenkymmentä lenkkiä ajettu. Persauksille tosi hyvät. Liekkö mulla toimistotyöläisen läskiä jaloissa kun reisistä puristaa vähän. Lenkillä ei merkitystä, kisasta en tiedä pahentaako moinen puristus kramppeja, jotka tulee joka kerta 1h45m kohdalla. : )

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

^^Endurance x2 ollut entuudestaan, eilen posti toi Velocissimat. Pikaisella sovituksella koko tuntui hyvin samanlaiselta kuin x2:ssa.

Eski Guest
    Täytyypä oikein täälläkin mainita, että Castellin Free Aero race -housut sopii itselleni kuin nenä päähän. Olen itse 178cm ja 70kg kokoinen setä ja Castellin tuotteissa minulle sopivin koko on yleensä L. Niin myös näissä housuissa. Kaiken lisäksi XXL pukkaa taas 99,90e -tarjousta pöytään juurikin näistä pöksyistä, joten suosittelen lämpimästi -> https://www.xxl.fi/castelli-free-aer...106503_1_style

Eski

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eski Katso viesti
    Täytyypä oikein täälläkin mainita, että Castellin Free Aero race -housut sopii itselleni kuin nenä päähän. Olen itse 178cm ja 70kg kokoinen setä ja Castellin tuotteissa minulle sopivin koko on yleensä L. Niin myös näissä housuissa. Kaiken lisäksi XXL pukkaa taas 99,90e -tarjousta pöytään juurikin näistä pöksyistä, joten suosittelen lämpimästi -> https://www.xxl.fi/castelli-free-aer...106503_1_style

Eski
    Minä olen 178/72 ja ihmeekseni M-koko on free aeroista parempi jalassa. L-kokokin on kyllä ok, mutta pehmusteesta L on hivenen väljä.

Eski Guest
    Mulla on niin hirveät reisilihakset ettei ämmät mahdu jalkaan 😆

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eski Katso viesti
    Mulla on niin hirveät reisilihakset ettei ämmät mahdu jalkaan 
    Menee ne, M-koko ei ole reisien kohdalta paljoakaan tiukempi. Pehmuste ja olkaimet ovat vain napakammat.

Mutta tästä päästäänkin sujuvasti ongelmaan Se M-koko taisi sittenkin olla liian pieni. Pehmuste on revennyt jo tämän kesän ajoilla ompeleistaan siitä V-sauman kohdalta keskeltä pehmustetta. Voihan räkä. Onko muilla hajonnut noita uusemman mallin aerojen pehmusteita? Taitaa olla mahdoton rasti korjata.
    Sattuneista syista luulen, etten saa wiggleltä housuja takuuseenkaan.

Moi, Minun Free Aerot repesivät n 3 cm takaolkaimien juuresta. Perperini ei myöskään pitänyt pehmusteesta, joten "hyllytin" ne ja siirryin takaisin Löfflerin Hotbondseihin.

No, laitoin suoraan castellille mailia. Tuskinpa ne noihin vastaavat ja saattavat jopa hymähtää jos pyytävät kuittia ostoksesta.
    Tekisi mieli tilata heti toiset samanlaiset, mutta ei noista nyt pirukaan maksa yli satasta, jos uudesta mallista repeytyy ompeleet noin äkkiä.

Vuosi sitten ostetuista free aeroista alkoi alle tonnin jälkeen säämiskän sauma purkautuun kuten tänne joskus taisin kommentoida. Ompelin uudelleen ja kesti hyvin. Kunnes tänä kesänä ajelin tri-pyörällä niillä ja adamon nokka hinkkaa reisiä siten että saumat ei housuissa kestä. Ratkaisua ei vielä ole muuta ku käyttää minimalistista tri säämiskää.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Vuosi sitten ostetuista free aeroista alkoi alle tonnin jälkeen säämiskän sauma purkautuun kuten tänne joskus taisin kommentoida. Ompelin uudelleen ja kesti hyvin. Kunnes tänä kesänä ajelin tri-pyörällä niillä ja adamon nokka hinkkaa reisiä siten että saumat ei housuissa kestä. Ratkaisua ei vielä ole muuta ku käyttää minimalistista tri säämiskää.

Minäkin vähän epäilen, että espanjan reissun vuokrapyörän satula oli nokaltaan leveämpi ja hajoitti sauman. Hajosiko sinunkin aerot tästä kohtaa, vai pehmusteen reunasta joka olisikin helppo korjata ompelemalla?

Mulla purkautu pehmusteen reunasta se musta ommel mikä oli tosiaan helppo korjata

Mulla on nuita castellin pöksyjä, juurikin tuolla kyseisellä pehmusteella.
    Jo kolmet on lähteny ratkeemaan tuosta samasta kohtaa. Yhdet menny henkseleistä. Nykyään uusissa malleissa on vahvike pala juurikin siinä henkseleitten haarautumis kohdassa.
    Parit vein takuuseen kun oli sen verran uusia. Yhdet ompelia laitto kuntoon.

Harmi. Istuu omaan hanuriin todella hyvin.

188cm/85kg
    Free Aero L
    Premio L

Premiot on pikkasen väljemmät kun Free Aerot

Harmi. L-koon pehmuste on tosiaan kestänyt omilla 178/72kg mitoilla, mutta tämä M on selvästi parempi päällä ja kokona oikea minulle.

Itse olen 175cm/75kg ja saan L-kokoiset Castellin Free Aerot juuri ja juuri mahtumaan jalkaan hieman normaalia enempi repien, mutta ihan hyvältä ovat tuntuneet. Eivät tosin sen kummemmilta kuin jotkut Assoksen ja Pearl Izumin bibsit, jotka on myös käytössä tällä hetkellä. Muut merkit on yleensä itselläni M-kokoa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Itse olen 175cm/75kg ja saan L-kokoiset Castellin Free Aerot juuri ja juuri mahtumaan jalkaan hieman normaalia enempi repien, mutta ihan hyvältä ovat tuntuneet. Eivät tosin sen kummemmilta kuin jotkut Assoksen ja Pearl Izumin bibsit, jotka on myös käytössä tällä hetkellä. Muut merkit on yleensä itselläni M-kokoa.
    Mulle kävi taannoin vähän hassusti Castellin Sorpasso Bib Knickersien kanssa. Tilaamani L-kokoiset olivat hieman saumoista vajaat jo uutena ja tuotevaihto virheettömään onnistui, paitsi että tilalle tuli virheellisesti virheettömät M-kokoiset pöksyt. Ne on napakat tällaiselle 183 cm / 77 kg kuskille, mutta eivät kuitenkaan epämukavan tiukat, vaikka pukeutuminen onkin oma operaationsa.
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Lienee kesä ja maastossa shortsien alla tulee pidettyä muitakin kuin oikeita pyöräilyhousuja, tässä arviot muutamista:
    - Altura Inner shorts. Roskiin.
    - Rapha Merino Boxers with pad. Ei taida olla nyt valikoimassa, muoto sopii minulle mutta merino/poly-kangas ei pidä shortseja paikallaan ihan täysin. Ohuet, toimivat hyvin siihen asti että pehmusteen reuna alkaa kulua ja alkaa hiertää hanuria. Näitä ollut käytössä 3-4 paria.
    - Gore Bike Wear Inner Tights. Napakka istuvuus, melko hengittävä rakenne. Omaan hanuriin ehkä 95% muoto kohdallaan mutta muuten erinomaiset.
    - Mavic Inner shorts. Ei taida olla enää myynnissä. Liian löysä kinkkuverkkorakenne, säämiskä ei pysy paikallaan ja saattavat hiertää jos kinkkuverkko jää vyön alle. Toimii myös gentlemannin rantahousuina.
    - Endura sisähousut, vanhat (+5v) roskissa, uusia ei testattu.

Kerran ostin hetken mielenjohteesta Lidlin pyöräilyalushousut. Materiaali oli ohutta lycraa ja pehmuste mukavan minimaalinen.

Kyllähän niillä (+saman firman pitkillä juoksutrikoilla) ajoi kolmen tunnin lenkin, mutta se lienee ollut enemmän parkkiintuneen nahan ja hyvin valitun satulan ansiota. Koska varsinaista käyttötarvetta ei kuitenkaan niille ollut ja normaalit lyhyet ajohousut toimivat paremmin talvihousujenkin alla, ne ovat jääneet vähäiseen muuhun käyttöön (kun ei viitsinyt poiskaan heittää).

Parit lidlin housut olen ostanut ja pari lenkkiä niillä yhteensä ajanut. Nuissa on pehmuste ollut aivan liian paksu, pehmeä ja iso. Muuten sieltä on löytynyt oikeinkin käyttökelpoista vaatetta.

Mun kohdalla Lidlin bibsit on toimineet pehmusteen osalta jopa hyvin. Lahje niissä on vähän turhankin lyhyt.

Kuitenkin Santinin Magot (Kanuuna-bibsit) on olleet aivan ylivoimaiset pitkillä lenkeillä. NAT pehmuste on vaan perskohtaisesti parhautta. Leikkauskin sopii tällä hetkellä ruhoon.

Keskustelupalstoille ja kommenttiosastoille ominaiseen tapaan kukin kirjoittaa siitä mista luulee olevan kysymys tai ei edes välitä siitä mistä on kysymys vaan menee suvereenisti siihen mikä sattuu olemaan - tässä tapauksessa - omaa persettä lähinnä. Mä sentään pyrin pysymään Marco1:n aiheessa eli shortsien alla pidettävistä muistakin kuin oikeista pyöräilyhousuista, mutta nämä seuraavat foorumsankarit näkivät vain sanan Lidl ja rupesivat kertomaan kokemuksiaan nimenomaan niistä oikeista pyöräilyhousuista...

(Joo, tiedän mikä ketjun nimi on ja mitä sen alle mahtuu, mutta kun on kehno ja hieman kiero huumorintaju, ei voinut olla huvittumatta jälleen kerran...)

Nyt kun Lidlin *bibsit* otettiin keskustelun alle, niin lienee syytä muistuttaa samasta kuin aina ennenkin: Lidlin tuotteista tietää varmasti vain sen ettei koskaan voi tietää minkälaisia kullakin kerralla myyntiin tulevat tuotteet ovat. Ne voivat olla prikullleen samanlaisia, ne voivat olla samannäköisiä mutta materiaaleiltaan, mitoitukseltaan, ominaisuuksiltaan tai yksityiskohdiltaan täysin erilaisia. Jos Lidlin housuista tai hanskoista on kovasti erilaisia kokemuksia, syynä on mitä todennäköisemmin se että ei ole kyse ollenkaan samoista housuista tai hanskoista vaan eri kerroilla myydyistä ihan erilaisista tuotteista.

Mulla on esim Lidlin bibsit joita pidän paitsi itselleni (tietyin rajoituksin) sopivina ja toimivina myös varsin kelvollisina laadultaan - mutta kaikkina muina kertoina kun olen niitä muun asioinnin lomassa uteliaisuuttani hypistellyt, on ollut täysin selvää ettei käsissä ole ollut mikään täysosumatuote, ei edes hyvän hinta/laatusuhteen tuote. Sama juttu hanskojen kanssa.

Täällä kehutaan kovasti Santinin Magoja. Saako mistään Suomesta vai onko ostettava netin kautta.
    Valmistajan mukaan minulle sopisi M-koko. 178cm/70kg, osuisiko noihin mittoihin M-koko?
    Kiitos etukäteen mahdollisista vinkeistä.

Askarruttaa kovin, olisinko tyytyväinen Castellin KISS 3 pehmusteeseen kun olen tähän mennessä ajanut yksinomaan Progetto X2:n kanssa? Lenkit eivät ole kovin pitkiä, alle satkun siivuja.

Sent from my iPad using Tapatalk
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpk Katso viesti
    Askarruttaa kovin, olisinko tyytyväinen Castellin KISS 3 pehmusteeseen kun olen tähän mennessä ajanut yksinomaan Progetto X2:n kanssa? Lenkit eivät ole kovin pitkiä, alle satkun siivuja.

Ne ovat erillaisia. Kiss on paljon ohuempi ja tuntuu kovemmalta ja napakammalta progetton jälkeen. Olen kuitenkin ajanut +5h lenkkejä kiss pehmusteellakin, enkä oikein osaa sanoa onko progetto edes parempi. Satulan paikkaa ei oikein sillä uudella paksulla säämiskällä edes tunne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ne ovat erillaisia. Kiss on paljon ohuempi ja tuntuu kovemmalta ja napakammalta progetton jälkeen. Olen kuitenkin ajanut +5h lenkkejä kiss pehmusteellakin, enkä oikein osaa sanoa onko progetto edes parempi. Satulan paikkaa ei oikein sillä uudella paksulla säämiskällä edes tunne.
    Kiitos nopeasta vastauksesta. Ehkä mä uskallan kokeilla.
    --
    Michael Kosterlitz

Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei käy, muuten kävis. Lahkeen grippi on kovin kapea, ainakin kummassakin kokeilemassani mallissa, (Prudente ja Velocissimo), ei jatkoon
    --
    Michael Kosterlitz

Jos uskoo mahtuvansa Castellin M-kokoisiin, niin XXL myy Premiot satasella ja Free Aerot satakympillä. Optimistina tilasin Premiot.

--
    Michael Kosterlitz

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •