Alkujaan tämän lähetti
Blackborow
Pikkasen meinasi epäusko iskeä, kun pyörän romuni kannoin Värikallion portaat ylös ja siellä oli vastassa sorastus. Siis hä? Täysin kuivalle vaaran laelle juurikaan kulumattomalle polulle on pitänyt tehdä sorastus. Eihän siinä ollut kuin muutama juuri. No sellaista se on, että näille nykyisille kermaperseille pitää olla asfaltti että ne voi nauttia luonnosta.
Muutenhan tuolla näytti oikein hyvältä mukaan lukien ne uudet reittilinjaukset. Siitä pojot suunnittelijalle. Toki Muikkupurolle mennessä sydän itki muutaman tipan verta, vaikka ymmärränkin miksi tuo on tehty. On se vaan niin karsean näköinen.
Niin ja silleen kun nyt kansallispuistossa liikutaan niin:
- Älä kiertele juuria puskan puolelta. Varsinkaan sellaisia joista lapsikin ajaa yli.
- Jos siinä on portaat niin siinä on portaat. Kanna pyörä alas, jos et jaksa, osta kevyempi pyörä, mutta älä mene vierestä takarengas lukossa.
- Jos alamäki näyttää siltä, että et uskalla ajaa niin taluta alas. Älä vedä takarengas lukossa.
- Älä muutenkaan vedä monen metrin lukkojarrutuksia vaan ota pari napsua pois vauhdista jarruttelemalla hyvissä ajoin ennakkoon.
Jos em. toimenpiteet jää siksi tekemättä, että keskinopeus kärsii niin mene jonnekkin muualle ajamaan. Ihan oikeasti.
Kyllä vain.
Tuosta Värikalliosta, niin luulen että siitä Värikallion kaarroksesta halutaan tehdä osin esteetön reitti loppupeleissä. En ihmettelisi, jos sitä sepeliä tulee lopulta suurimmalle osalle sitä yhdyspolkua. Tosin en tiedä varmasti kun olen keskittynyt tähän mtb-reitistöön. Muikkupuron kivituhkapinta on myös esteettömän reitin takia. Pelkästään maastopyöräilyn näkökulmasta ovat kyseenalaisia, mutta sitten eri käyttäjäryhmät huomioiden kuva muuttuu. Tosin itse lähtisin kyllä selvittämään, voisiko joku yrittäjistä ruveta tarjoamaan venekyytiä Somerin luoteisosista kuljettaen porukkaa siihen taukokatokselle. Silloin heikkojalkaisimmat voisivat valita sen ja sitten ne jotka kykenee kulkemaan kulkisivat polkuja. Silloin ei tarvisi sorastaakaan niin paljoa.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Kirjanmerkit