LostInLaplandElectrobikeBikeshopGiant
Sivu 81 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 71 79 80 81 82 83 91 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.401 - 2.430 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    PS.kaikille. Halvimpien 8.0 ja 9.0 Dudejen takanapa ei ole Ratchet vaan tavallisilla kynsillä, jos spekseihin on uskominen.
    Näin on. Muuttivat näihin tämän vuoden malleihin tuon 370 navan. Eli tuo on niissä, missä kiekkosetiksi on mainittu BR 2300.

Tuo Ratchet on kyllä mainio. Kestää ja helppo huoltaa, eli rasvata.

Voi sun s**tana. Ja just viikon alussa tilasin verkkokauppa.comsta. Nyt kyllä harmittaa. Ei paljon tuohon hintaa kannata muuta harkitakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Syncromies Katso viesti
    Voi sun s**tana. Ja just viikon alussa tilasin verkkokauppa.comsta. Nyt kyllä harmittaa. Ei paljon tuohon hintaa kannata muuta harkitakaan.
    Psst... palautusoikeus! :-)

Blackborow Guest
    Kyllä minäkin olen, niin tyytyväinen ollut Dudeen, että en Trekkiin kyllä tuon oman carbon Stachen perusteella vaihtaisi. Kammet ja keskiölaakerit on pieni murhe verrattuna Trekin runkojen poksumiseen. Muutenkin Duden kuiturungon laatu vakuuttaa enenemän.
    Vikaantumiset, jos jättää huomiotta molemmathan on huippu pelejä.

PS.kaikille. Halvimpien 8.0 ja 9.0 Dudejen takanapa ei ole Ratchet vaan tavallisilla kynsillä, jos spekseihin on uskominen.
    Onko paljonkin kokemuksia, että DtSwissin kynsivapari ei kestä? Lähtökohtaisesti se kai ei ole ongelmallinen rakenne vaan monilla ne kestää siinä kuin Ratchetitkin.

PS. Halvimmassa Dudessa on RF:n kammet niin pääsee noista paskoista kammista eroon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Onko paljonkin kokemuksia, että DtSwissin kynsivapari ei kestä? Lähtökohtaisesti se kai ei ole ongelmallinen rakenne vaan monilla ne kestää siinä kuin Ratchetitkin.

PS. Halvimmassa Dudessa on RF:n kammet niin pääsee noista paskoista kammista eroon.
    No ei yhtään, mutta toin vaan asiaa ilmi.

Tosin minulla ei ole yksikään kynsi vapari kestänyt edes 6kk aktiivi ajoa. Dt.n Ratchetilla menty pitkälti toista vuotta. I9 en ole ajanut.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti

Mulla itse asiassa on hajonnut yksi. Yksi hammas kehältä murtui. Meni koko kiekko vaihtoon. Oli halvin tapa korjata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Mulla itse asiassa on hajonnut yksi. Yksi hammas kehältä murtui. Meni koko kiekko vaihtoon. Oli halvin tapa korjata.
    Olen minäkin kuullut, että näitä on rikkoutunut, mutta aika luotto kamaa on silti.

Blackborow Guest
    Kysyinpähän vaan kun itse en ole koskaan saanut vaparia särjettyä, vaikka noita kynsivapareitakin on ollut ja on edelleen ajossa. Väärin ajettu ja huono kuski. DTSwissistä ei minullakaan ole sen enempää kokemusta kuin kolmet ratchet vaparilliset kiekot ja sehän kyllä toimii hienosti.

Varmaan jo tässä ketjussa vastattu, mutta kysytään toistamiseen. Miten tuossa 8.0:ssa sopii isoimmat renkaat? Iteltä löytyy esim. bud ja lou tai 4.8 jumbo jim, joiden ainakin toisen pitäisi saada mahtumaan.
    https://www.canyon.com/en/mtb/dude/2...de-cf-8-0.html

Duden geometriasta kysymys (M kokoa ajattelin). Olen 171cm (78 tai 79cm inseam). Nykynen fatti kasattu white interceptorin M runkoon, jonka geometria on minulle hyvä. Muuten tuossa on paljon huonompia osia (esim. vanteet ja jarrut), niin siksi voisin vaihtaa. Tuossa näkyy interceptorin geo:
    http://whitebikes.com/bikes/4-fat-interceptor-2/
    Esimerkiksi tuo Top tube length on sama molemmissa M koossa. Taas Canyonin S koossa tuo menee paljon lyhyemmäksi ja siksi tuntuu minusta pieneltä. Onko mielipiteitä tuosta koosta yleensä?

Edit: onko tuo BR2300 muuten sama kuin 2250, mutta vapaarattaan kanssa tuon 2300g?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Varmaan jo tässä ketjussa vastattu, mutta kysytään toistamiseen. Miten tuossa 8.0:ssa sopii isoimmat renkaat? Iteltä löytyy esim. bud ja lou tai 4.8 jumbo jim, joiden ainakin toisen pitäisi saada mahtumaan.
    Bud ja Lou mahtuvat, kun akseli on taka-asennossa. Ketju viistää aika läheltä takarenkaan nappuloita, mutta ei haittaa menoa.

Duden geometriasta kysymys (M kokoa ajattelin). Olen 171cm (78 tai 79cm inseam)

Edit: onko tuo BR2300 muuten sama kuin 2250, mutta vapaarattaan kanssa tuon 2300g?
    Minä olen 170cm (inseam 80cm) ja M-koko Dudesta istuu minulle oikein hyvin.

Näin taitaa olla, eli tuo vapaaratas on hiukan painavampi mitä BR350. Kehät näyttävät identtisille, lukuunottamatta tuota 2300 merkintää. Pinnoista ja nipoista ei ole tietoa, että ovatko samat mitä BR2250 setissä.

Mulla oli aikoinaan S kokoinen Dude ja olen 174cm, inseam taitaa olla 82cm. Tyytyväisenä sillä ajoin muistaakseen 40mm stemmillä, että ei se metrilleen ole

Mutta joo, olis varmaan ollut M sopivampi mullekkin.

Ja taakse sopii Lou tai iso JumboJim hyvi n kunhan akseli taka-asennossa.

Minä taas oon 170cm inseam 77cm ja S-koon dude istuu ku nenä päähän 70mm stemmillä. Isompaa kokoa en voisi itselle ajatellakkaan
    Ahneella on kehno loppu.

Mitä tuollanen parempi vapari maksaa, jos kynsivapari sattuisi hajoamaan? Entä onko kokemusta sram nx vaihteista?

Mitä tuollanen parempi vapari maksaa, jos kynsivapari sattuisi hajoamaan? Entä onko kokemusta sram nx vaihteista?
    Noin 200€ + työt, koska koko napa pitää vaihtaa.

Tai sitten suoraan koko kiekko https://www.bike-discount.de/en/buy/...5167/wg_id-506
    Antza44 muokkasi tätä : 03.07.2017 at 11.48

Mites Dudekuskeilla on rungot kestänyt pannuja, kivikoita ja hyppyjä? Itse lähinnä epäilen tuota polkimien seutua, vai saako tuohon ratassuojan tai vastaavan tai runkoon jonkun iskusuojan? Jos kolahtaa kiveen tai puuhun ylityksissä?

9.0 SL tilattu ja tuskainen odotus ilman läskiä päällä. Pitää heti uutena tehdä tubeless ja 1x11 konversio sekä pistää isompaa rengasta alle. Mitäs palikoita suosittelette tuohon 1x11 muutokseen ja onko jotain mitä olisi hyvä huomioida tuossa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Mites Dudekuskeilla on rungot kestänyt pannuja, kivikoita ja hyppyjä? Itse lähinnä epäilen tuota polkimien seutua, vai saako tuohon ratassuojan tai vastaavan tai runkoon jonkun iskusuojan? Jos kolahtaa kiveen tai puuhun ylityksissä?
    Jos on spiderilliset kammet, niin niihin saa Bashringin toisen rattaan tilalle/lisäksi. Muita optiota ei vieläkään moni läski valmistaja tee ISCG tabit sais olla. Kyllä Dude ajoa kestää yhtään rikottua runkoa ei ole raportoitu kop, kop, kop.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    9.0 SL tilattu ja tuskainen odotus ilman läskiä päällä. Pitää heti uutena tehdä tubeless ja 1x11 konversio sekä pistää isompaa rengasta alle. Mitäs palikoita suosittelette tuohon 1x11 muutokseen ja onko jotain mitä olisi hyvä huomioida tuossa?
    https://www.wolftoothcomponents.com/...bcd-chainrings Tuollainen 28 Ovaali ratas pikkurattaan tilalle (ainoa 64bcd ratas mikä sopii kampiin, kuin nenä päähän ja Bashring ison rattaan ulkopuolelle (tilalle ei mahdu). Kampien irroitus??? on huomiotava.

. Kyllä Dude ajoa kestää yhtään rikottua runkoa ei ole raportoitu kop, kop, kop.
    Juuri näin. Sata kiloa lihaa kaikennäköisessä röykytyksessä on kevyt kuorma Dudelle. Ei ole tullut mieleenkään varoa missään.

noniinno Guest
    Jos kestää Antzalla, kestää mitä vaan 😂

Antaskohan Pole mulle yhen "kesto" testiin😀, kun niitäkään ei ole vielä vissiin rikottu.

Härö Dude sai taas vauhtia. Kumma, kun sama 90mm stemmi tuntui nyt 10mm pitkältä kuitu keppillä varustettuun verrattuna. Vaikka ohjaamo geo pitäisi lyhentyä tuolla 120mm pikellä ja 29+ kumi isompi kuin 4.8JJ eli keula kulma loiveni selkeästi. "Silmät kiinni" ajaessa ei eroa Stacheen oikeastaan aisti. Tosin Dude M 90mm stemmi ja Stache L ja 60mm. Eli akselivälit näissä aika samat. L Dude olisi taasen jo selkeästi pidempi. Stache keulii mäessä ennemmin, kuin Dude tuolla kombolla missä vielä korkeampikin ohjaamo, mutta onhan se selväkin jo stemmi erosta. Dude normi kepillä keulii herkemmin. Huikeita pelejä molemmat kunnon joustokeulalla, kunhan saa penkin pois tieltä, kun nokka osoittaa alas.

Jos kestää, seuralaisella hajoaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Jos kestää, seuralaisella hajoaa..
    Alkaa oppi tarttua.

Antza, meneekö 29+ myös takapäähän?
    Ja mahtuisko 29+ blutoon, ainakin leveydestä joo, mutta miten korkeuden puolesta, mahtuuko pyörimään?
    - XC-tyylinen kuntoilija -

Raportoidaan nyt sitten eka rikottu Duden runko toukokuulla>oma tunarointi, nenää kaivellessa nolla vauhdissa pyörä kumolleen seatstayn(vaimikäseoli) osuessa terävään kiven kulmaan ja poikkihan se meni helpohkosti. Naapuri kaupungista löytyi hiilikuituleipuri (lue veneteollisuudessa toimiva ammattilainen) huokeaan hintaan ja matka jatkuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kurapyörä Katso viesti
    Antza, meneekö 29+ myös takapäähän?
    Ja mahtuisko 29+ blutoon, ainakin leveydestä joo, mutta miten korkeuden puolesta, mahtuuko pyörimään?
    Hyvin mahtuu 29+:t niin taakse kuin Blutoonkin. Mulla on Chroniclet 40 mm:n kehillä ja tilaa jää takana enemmän kuin tarpeeksi ja Blutossakin riittävästi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rescue73 Katso viesti
    Raportoidaan nyt sitten eka rikottu Duden runko toukokuulla>oma tunarointi, nenää kaivellessa nolla vauhdissa pyörä kumolleen seatstayn(vaimikäseoli) osuessa terävään kiven kulmaan ja poikkihan se meni helpohkosti. Naapuri kaupungista löytyi hiilikuituleipuri (lue veneteollisuudessa toimiva ammattilainen) huokeaan hintaan ja matka jatkuu.
    Noinhan se kuitu menee rikki, jos on mennäkseen. Kova poikittainen isku napsauttaa putken poikki. Toki valmistusvirheet ja ylioptimoidut rakenteet voivat myöskin aiheuttaa murtumia. Dudessa en ole tuollaisia ongelmia kuullut olevan. Canyonin rungoista Lux CF-maratäpärin keskiön seutu on aika tunnettu esimerkki tuollaisesta.

Alumiinilla tilanne on aika erilainen. Kolhujen kesto voi olla parempi, mutta vastaavasti metalli voi väsyä. Itse olen pistänyt kaksi väsymällä murtunutta täpärirunkoa takaisin tehtaalle. Niitä ei olisi mikään leipuri parsinut kasaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Itse lähinnä epäilen tuota polkimien seutua, vai saako tuohon ratassuojan tai vastaavan tai runkoon jonkun iskusuojan? Jos kolahtaa kiveen tai puuhun ylityksissä?
    Puuhun osuu rungon sijasta ratas/bash/kammet, mutta jos arvelee pysäköivänsä terävän kiven päälle, niin siinä tapauksessa runkoa voisi harkita suojaavansa. Itse liimasin sinne keskiön alle jotakin paksua teippiä, mutta ei ole vielä jäänyt mitään jälkiä osumista. Sen sijaan bash on sen näköinen, että näen sen olemassaolon oikeutetuksi. Vastakkainen mielipide olisi että ketju suojaa rattaan. Turhaa tai ei, mieluumin otan nuo jäljet passiiviseen suojaan kuin ketjuun jonka pitäisi tuoda minut vielä metsästä pois.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •