HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 242 / 342 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 142 192 232 240 241 242 243 244 252 292 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.231 - 7.260 / 10237

Aihe: Viimeisin hankintasi, vol II

Vaikka rasvanpoltto olisi onnistunut niin perinteisellä liedellä ongelma tarttumiseen voi olla riittävä teho. Induktiolla ja kaasulla hiiliteräspannut toimivat ainakin ja ruoka ei jää kiinni.

Minulla de buyerin wok pannu ja hyvin on pelittänyt eikä ruoka ole tarttunut kiinni vaikka olen tehnyt ns helposti pohjaan tarttuvaa ruokaa. Yli vuoden ollut käytössä ja olen tehnyt vain sen ensimmäisen rasvanpolton. Kun ruoka on valmis poistan sen samantien pannulta, pesen kuumalla vedellä, kuivaan sen jälkilämmöllä ja lisään tilkan rasvaa jonka levitän talouspaperilla

Jaa nìin ostin minä tällaisen Rosellin Nikkari puukon myös tänään. Huomisaamuksi pojalle synttärilahjaksi.

Missäköhän vaiheessa näistä niinsanotuista tavallisista ruuanlaittovälineistä tuli sellainen, no, en tarkoita välttämättä pahassa mielesssä koska hyvä työvälineet ovat aina ilo käyttäjälleen, mutta jos käytän ilmauksia kuten hifistely tai kilpavarustelu niin ehkä ymmärrätte mitä ajan takaa? Siis jotain sellaista että jos meillä oli 5 euron halpahallivehkeitä ja 50 euron laadukkaita ja kestäviä ja ammattikokkien hyväksi tunnustamia välineitä niin yhtäkkiä kotikeittiöihinkin ruvettiiin hankkimaan 500 euron luksusammattilaistyökaluja?

Mä en tiedä muuta kuin että kaasu on hyvä (ja sähköliettä en edes osaisi käyttää), mitään ei pidä kuumentaa tyhjänä, mutta kaiken tarvitsee olla tarpeeksi eli juuri niin kuumaa kuin pitää.

Mun viimeinen "hankinta" oli sellainen marokkolainen kannellinen savipata, jota naapuri oli viemässä roskiin koska ei jaksa sitä pestä (koska sitä ei voi tiskikoneeseen laittaa eikä oikein aineitakaan käyttää). Kuumalla vedellä ja amerikkalaisittain "elbow greasella" sai nätisti puhtaaksi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Mä en tiedä muuta kuin että kaasu on hyvä (ja sähköliettä en edes osaisi käyttää), mitään ei pidä kuumentaa tyhjänä, mutta kaiken tarvitsee olla tarpeeksi eli juuri niin kuumaa kuin pitää.
    +1. Kun himassa tulee keittiöremontin paikka, harkitsen nakkaavani kuikkaa sillä keraamisella tasolla ja laittaa kaasua tilalle. Ja jos ei tilalle niin oheen. Mökillä on ruuanlaitto kaasuliedellä yhtä juhlaa. Ei tarvitse odotella lämpenemistä ja kaasu reagoi nupin kääntöön sekunnissa.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

noniinno Guest
    Induktio on reagoinniltaan kaasun luokkaa ja turvallisempi. Onneton kokki kun olen, tykkään Hackmanin NOH kipoista, joilla ei ruokaa saa poltettua kekäleeksi oikein mitenkään.

^ täältä myös ääni induktiolle ja NOH pannulle. Kaasu olis ollu kiva, mutta tuo induktio on todella hyvä!
    sähkö pyörä läski kuski

No tollanen tytölle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Induktio on reagoinniltaan kaasun luokkaa ja turvallisempi.
    Mulla on joka tapauksessa kaasu kotona sekä mökillä (lämmitys, lämmin vesi) joten totuttu ollaan näihin riskeihin. Pakko myöntää että melko paranoidi suhtautuminen oli alussa kaikkeen kaasulla toimivaan mutta onhan noita kaasuhälyttimiä siinä missä palohälyttimiäkin.

En tiedä miten Suomessa mutta ainakin täällä sikakalliin sähkön maassa tuo kaasu on vieläpä edullinen vaihtoehto.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Jopotuinen Guest
    Valurauta tai hiiliteräs (kevyempi) paistamiseen. Toimivat kaikilla liesillä.
    - huolto: Pesu harjalla kraanan alla (kuivaus talouspaperilla), hetkiseksi liedelle, tippa öljyä pintaan ja pyöräytys talouspaperilla. Valmis.

Pinnoitetut pannut valmiiden safkojen lämmittämiseen, tai ei paistamista vaativien valmistukseen. Pinnoitetut eivät paista, eivätkä siedä korkeita lämpöjä, vaikka olisi kummoinen kuminaama.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oikeus kritisoida sähköpyöriä.
    Tuleeko se pyörän mukana?
    Roots, bloody roots

tempokisu Guest
    Toteutin eiliset harkinnat; ennakkotilasin yhden nuken, ja kävin työmatkalla ostaan akryylivärejä ja poronsarvi-korut; riipukseen oli myös korvakorut ja otin ne myös. Tosi upeat, mutta ei ylettömän kalliit, yhteensä 119euroa.
    Onneksi ostin ennen työpäivää, en olisi muuten ehkä raaskinu nähtyäni miten vähän tänään on töitä.

Akkuruohonleikkuri, trimmeri, tikapuut, kottikärryt, maalia, pensseleitä, hiomapapereita, laatikollinen kaljaa.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tuleeko se pyörän mukana?
    Eikäku ei nyt sentään. Olin parkkihallissa aloittelemassa auton vahaamista ja naapurin mies kurvaili pakulla ruutuunsa. Oli ostanut Spessun jäykkäperä-Levon ja usutti kokeilemaan. Minähän kokeilin.
    Sähköpyöräilijäthän aina mussuttavat, ettei saa sanoa mielipidettään ellei ole kokeillut ja nyt minulla on siis oikeus.

Aika vinkeältä tuntui, ärhäkkäästi liikkui. Ei kuitenkaan mun juttu harrastekäyttöön. Luomuna mennään vielä parikymmentä vuotta, vanhana mietitään uudestaan.
    Johonkin työmatkailuun tai "hyötyajoon" vaarmaan tosi jees.

Jopotuinen Guest
    OBD2 scan tool. Velipoijalle tilasin (omassa kaarassa ei edes ole tollasta OBD2 hilavitkutinta harmina), se kun oli taas tuskaillut lambdan vikakoodien poiston kanssa enne katsastusta. Ilmeisiesti taka lambda, kun muutoin kone käy ja kukkuu ihan normaalisti.

http://www.dx.com/p/elm327-obdii-v1-...1#.WVPZUICYwj9

Aliexpres olisi myynyt takalambdan hintaan 15 € (marmoritiskillä n.300 €, kuulemma), mutta katsotaan nyt ensin, pitkäänkö koodin poistolla selviää, ainakin tällä kertaa kelpasi katsastukselle.
    Jopotuinen muokkasi tätä : 28.06.2017 at 22.03

Manchesterin evansilta castellin arenberg hanskat. M-koko istuu omiin 8-9 koon käsiin tosi napakasti, mutta eipä noista taas osaa mitään sanoa ennen ajamista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikäku ei nyt sentään. Olin parkkihallissa aloittelemassa auton vahaamista ja naapurin mies kurvaili pakulla ruutuunsa. Oli ostanut Spessun jäykkäperä-Levon ja usutti kokeilemaan. Minähän kokeilin.
    Sähköpyöräilijäthän aina mussuttavat, ettei saa sanoa mielipidettään ellei ole kokeillut ja nyt minulla on siis oikeus.
    Sinua koeteltiin ja kestit sen! Pysyn myös luomuna maastossa, vaikka joka kerta yhdessä liikkeessä viereillessa stna minuakin koettelee...
    Roots, bloody roots

ei 60 - 80 euroa melestäni paha ollut tai hifistelyksi mennyt paistinpannusta jota toivottavasti ei tarvitse vuoden päästä heittää pois.

Asiaan. Huomasin tilanneeni (tahallani) aamulla 2 kpl levyjarruversiota zippin firecrest 404 takakiekosta shimano/sram navalla kun lähes ilmaisia olivat siellä jälleen hinnoittelussaan seonneessa (ainakin mielestäni) kaupassa. Ei mulla levyjarrullista maantiepyörää vielä ole saati kahta kun takakiekkoja on nyt kaksi
    Seuraavaksi alan sitten miettimään minkä rungon kasaan siihen ympärille ja alan täältä kyselemään mitä on järkevintä tehdä etukiekonkin saamiseksi. Toisen takasen vois toki myydä ja ostaa etukiekon mutta ehkä kasautan sen sijaan takakiekon kehän vain uuteen napaan (vaikka dt350 joka noin 50 €)niin pässee jopa alle satasen lisäpanostuksella etukiekkoonkin kiinni.

Cannondalen (Caad4 Saeco 2000) vapaaratas alkoi vaatia huoltoa ja työkaluja maailmalta odotellessa (13mm spline key tai T60 torx) löysin kaverilta lähes samanlaiset Mavic CXP21 ylijäämäkiekot. Kaupat syntyi, kiekot pyörään ja testilenkki heitetty. Hyvin toimii ja pyörä kulkee! Maantiepyörä on maantiepyörä, fatcychyb on...

Säästyi taas muutama tuhatlappunen, kun ei tarvitse vieläkään ostaa Supersix Evoa tai Caad12:ta
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Valurauta tai hiiliteräs (kevyempi) paistamiseen. Toimivat kaikilla liesillä.
    - huolto: Pesu harjalla kraanan alla (kuivaus talouspaperilla), hetkiseksi liedelle, tippa öljyä pintaan ja pyöräytys talouspaperilla. Valmis.

Pinnoitetut pannut valmiiden safkojen lämmittämiseen, tai ei paistamista vaativien valmistukseen. Pinnoitetut eivät paista, eivätkä siedä korkeita lämpöjä, vaikka olisi kummoinen kuminaama.
    Pinnoitetut pannut ovat paholaisen keksintö. Nitistävät siittiöt ja umpioivat munasolut.
    Lisäksi vielä altistavat syövälle ja aikaansaavat muutakin schaibaa. Huonosti paistavatkin,
    ellei käyttölämpötiloja ylitetä. Viimeisin teflonpaska häipyi 5 vuotta sitten. 112 vuotta
    vanha lättypannu hoitaa edelleenkin työnsä moitteitta. Valua&hiiltä kaikki 9 pannua
    ja pari grilliparilaa. Ugh.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Minä vahingossa hiilikuitukiekot..

Colo-sinkulan tilasin - tullee toivottavasti ensi viikolla.
    Ei aika kulu; me kulumme.

Junaliput itselle ja fillarille Kemijärvelle & back.

Joku vatsavirus.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

^jaahas, sinneköhän se lähti?

tempokisu Guest
    ^ mitä enempi sitä varoo ja yrittää kaikin keinoin välttää ettei vaan tule syöpä, niin sitä varmemmin se tulee. Jos taas ei vähää välitä, niin ei tule.

Juotavaa kävin ostamassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    mitä mitä, syöpäkortilla pelataan vaikka muistelen että olet tulella innokas ruokaa valmistamaan.... haistettavissa lievää kaksinaismoralismia
    Kai sitä saa itse valita karsinogeeninsä? Luonnollinen käriste ei voi olla
    yhtä turmiollinen verrattuna muovijohdannaiskäristeeseen.
    Tympäännyin noihin pinnoitettuihin kyllä muutenkin, kuten myös rouva.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Jopotuinen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    voi hitto, sitten mua on huijattu montakymmentä vuotta.
    *nips - nips*

no, vakavasti puhuen, millä vaan liedellä onnistuu meikäläiseltä ruoanlaitto, nyt on keraaminen, sitä ennen "valurautalevyt",

*nips - nips*
    ehkä en käy tarpeeksi hienoissa paikoissa syömässä, mutta paremmat pihvit noilla paistelen kun paikallisissa ravintoloissa tarjoavat. *nips*
    - olet oikeassa!
    - rautaliesi menee ihan siinä missä keraaminen, mutta keraaminen on sitä hifistelyä
    - ehkäpä ne ei vaan käytä tefloneita

Induktio liesi vanhenevan väestön liesi turvaratkaisujensa ansiosta, ei ole hifistelyä siinä mielessä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Kai sitä saa itse valita karsinogeeninsä?
    Se lienee niitä viimeisiä meillä ns Risikogesellschaftissa eläville jäljelle jääviä valinnanvapauksia! Mutta kyllähän siitä on vaikea yli päästä että vähentääkseen syöpäriskiään todella merkittävästi pitäisi melkein ensimmäisenä heti asbestin, tupakan ja viinan jälkeen luopua punaisesta lihasta ja etenkin sen paistamisesta.

Mä hankin 20 kg ruokaa Matsmartista (eli jossain välissä pääsen taas postaamaan pakettiketjuun). Tai "tilavuuspainoltaan" 20 kilon verran (eli sen verran kuin yksillä toimituskuluilla saa). Tilavuuspaino on tässä "kuljetusteollisuudessa käytetty käsite, joka ilmoittaa tuotteen painon suhteessa sen tilavuuteen".

PS Matsmart on ruotsalainen muodikkaasti ruokahävikin pienentämisellä ratsastava nyt "Suomeenkin rantautunut" verkkokauppa. En laita linkkiä niin ei ehkä pidetä sissimarkkinointina...

^ Ainakin hissukseen lämmitys kuumaksi ensin, Muurikan silavaa voi käyttää apuna.
    Marttaliitto mm. antaa hyviä vinkkejä rasvapolton ja käytön osalta. Käytön jälkeen
    oikeastikin pesu kuumalla vedellä, kuivaus levyllä ja kevyt rasvaus (auringonkukkaöljyä käytän)
    Valuraudan kanssa maltti on valttia. Onnea "käännynnäisyyden" uralla.
    Leivinuunin hiilloksella puhdistin aikoinaan äidin mummon lättypannun taas ehoksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •