ElectrobikeBikeshopGiantLostInLapland
Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Naiselle ensimmäistä maastopyörää

Naiselle ensimmäistä maastopyörää

Puolisolle ensimmäistä maastopyörää katselemme ja tämä https://www.bike-discount.de/en/buy/...2519/wg_id-119 miellyttäisi silmää sekä olisi osiltaan varmasti ihan riittävä. Koko vähän epäselvä, mitat: jalkoväli 78cm ja pituus 165cm. Laskuri antaa kooksi 18" joka tuntuu hurjalta? Radonin koot siis 15", 17" ja 19". Tai olisiko jollain tiedossa parempaa vaihtoehtoa suht. samaan hintaan?

Älä takerru noihin "naistenmalleihin", valikoima laajenee... Usein niissä vain väritys ja satula suunnattu naisille. Jos ei ole kummemmin kokemusta pyöristä niin sitten kannattaa testata mielummin livenä eikä välittää noista laskureista.
    Tuon White ehkä parempi kuin Radon joten ei kun koeajamaan!

Se tahtoo tuo parempi puolisko takertua niihin, nimenomaan värien vuoksi.. Tuo white olisi ollut kova peli, mutta valkoinen kuulemma ehdoton ei. Toki tarjouskin kerkesi loppumaan.
    Paikallisten valikoima onneton, joten testaamaan ei pääse. Ehkäpä me tilataan vain tuo radon, kun tietäisi ottaako 15" vai 17".

Tietämättä rouvan kokoa sanoisin, että jos laskuri sanoo 18", niin sitten se on 18". Meillä ainakin 18.5 on paljon passelimman kokoinen kuin 17 kun mittaa on sellainen vajaat 170cm. 15" vaatii jo aikamoisen kääpiöihmisen. Kieltämättä meidän etu on siinä, että olen pystynyt kokeilemaan rouvalle kaikki lapsilta ylijääneet koot ja siten on päästy ihan kotioloissa katselemaan mikä istuisi parhaiten. Meillä ei ole väreistä väliä, eli lapsilta ylijäämä kelpaa hyvin - väristä välittämättä. Hyrdraulinen levyjarru on kuulemma "pelottava", kun se ottaa niin napakasti kiinni :-)

18" on ihan järjettömän iso. Mä olen 162 cm ja 15,5" (Trek Lush Carbon) on sopiva. Oikeissa naisten malleissa on kyllä muutakin eroa kuin pinkki väri, glitteriä ja penkki (joka kuitenkin pitää vaihtaa omalle ahterille sopivaksi): eroja voivat olla lyhyempi runko, kapeampi tanko, lyhyemmät kammet, kevyemmälle kuskille suunnitellut joustot... Halvimmissa malleissa voi erona toki olla vain väri.

Mitat tuolla ensimmäisessä viestissä. Peilaan tuota kokoa vaan omaan vanhaan trekkiin joka oli 18,5" ja itse olen 182cm. Nykyinen canyon M-koko ja sekin, yllätys yllätys hänelle aivan liian iso. Sen enempää mitoista ymmärtämättä.

Laskuri varmaan katsoo vain jalan pituutta, mikä tässä tapauksessa on aika paljon muuhun pituuteen nähden. 17" on varmaan ihan ok tai ainakin stemmillä saa sopimaan, 19" on varmaankin liian pitkä.

Omat pyörät välillä 18-19" ja vahvasti sitä mieltä 18" kysyjälle liian suuri...

Samanlaisia aiheita

1. Ensimmäistä maastopyörää hankkimassa...
    By Tirkkala in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 29.06.2015, 11.24

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •