HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 159 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 59 109 149 157 158 159 160 161 169 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.741 - 4.770 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #4741
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Olethan vääntänyt sen riittävän kireälle? Muistaakseni ohje käskee 40 Nm, ja omille kintuille se on riittänyt helposti, ilman lukitetta. Tosin ei täällä merenpohjassa nyt mitään vääntöä voimansiirrolle tuukkaan.

  2. #4742
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Olethan vääntänyt sen riittävän kireälle? Muistaakseni ohje käskee 40 Nm, ja omille kintuille se on riittänyt helposti, ilman lukitetta. Tosin ei täällä merenpohjassa nyt mitään vääntöä voimansiirrolle tuukkaan.
    2 kertaa kiristettiin momenttiin ilman lukitetta ja kesti noin 300km ennen kuin alkoi naksumaan. Nyt lukitteiden kanssa ei ole naksunut. Seuraavan kerran kuin naksuu, niin ostan varmaan uudet kammet. Ulkonäöllisesti ihan kiva systeemi, mutta käytössä aivan paska.

  3. #4743
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    2 kertaa kiristettiin momenttiin ilman lukitetta ja kesti noin 300km ennen kuin alkoi naksumaan. Nyt lukitteiden kanssa ei ole naksunut. Seuraavan kerran kuin naksuu, niin ostan varmaan uudet kammet. Ulkonäöllisesti ihan kiva systeemi, mutta käytössä aivan paska.
    Täälläkin Aeffect naksui mutta ei se kyllä tuosta cinchistä lähtenyt.
    Onko kammet oikeassa momentissa?

  4. #4744
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    2 kertaa kiristettiin momenttiin ilman lukitetta ja kesti noin 300km ennen kuin alkoi naksumaan. Nyt lukitteiden kanssa ei ole naksunut. Seuraavan kerran kuin naksuu, niin ostan varmaan uudet kammet. Ulkonäöllisesti ihan kiva systeemi, mutta käytössä aivan paska.
    Jännä homma. Omien kokemusten pohjalta olen tykännyt systeemistä, pari kertaa eturatas on tullut vaihdettua. Ekalla rattaalla ajoin ehkä 1500 km, sitten vaihdoin ovaalin jolla ajettu nyt viitisen sataa. Valtaosa tuosta on kuitenkin pyöräteillä, joten väännöt ei päätä ole huimannu. Voisko siinä sun yksilössä olla vaan huonosti koneistettu osa, ja siksi naksuu? Luulis että vois takuun piikkiin kysellä uutta tilalle. Tosin jos lukitteen kans toimii, voi takuuvaihdot olla nihkeitä...

    Mikä siellä muuten naksuu? Eturatas jotenkin sitä lukkopalaa vasten?

  5. #4745
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Mikä siellä muuten naksuu? Eturatas jotenkin sitä lukkopalaa vasten?
    Kiristys löystyi momentista auki ja eturatas pääsi liikkumaan vähän, joten sieltä se naksunta tuli. Pieni ja ärsyttävä ääni. Kyselin takuuseen, mutta ei paljon pyöräkauppiasta kiinnostanut, kun ei kuulemma ole mennyt rikki noita turbine kampia yksiäkään, joten piti asiaa mahdottomana. No onneksi ei ole kaikkein kallein osa päivittää uuteen, jos ei tuolla lukitteella kestä naksumatta.

  6. #4746
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Aeffectin kammet naksui minullakin ja syyllinen oli juurikin tuo löystynyt rattaan kiristysmutteri. Oli jo niin löysällä, että käsin pystyi pyörittelemään. No, uudelleen momenttiin ja toistaiseksi on pysynyt kireällä ja naksunta poissa.

  7. #4747
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Tällasen laittasin jos Æffectit (24 mm) valitset: http://wheelsmfg.com/bottom-brackets...nks-black.html
    Kiitos vinkistä, vaikuttaa erittäin potentiaaliselta vaihtoehdolta! Ihan tuntematon tuttavuus itselle, onko kokemusta kyseisen puljun tuotteista? Asennukseen "vaadittavat" työkalutkin aika halpoja näköjään, laadusta sitten en tiedä. Osaatko sanoa, onko työkalut pelkästään tuon firman tuotteita varten vai onko ns. standardiprässi jne.?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Kannattaa laittaa sitten lukitetta kiinnitykseen. Itsellä löystyy ainakin eturatas ajossa ilman sitä, kun on niin saatanan kova vääntö jaloissa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Täälläkin Aeffect naksui mutta ei se kyllä tuosta cinchistä lähtenyt.
    Onko kammet oikeassa momentissa?
    Vaikuttaa lupaavalta, kannattaako unohtaa rallinaaman tuotteet ja laittaa perinteisesti SRAMia?

  8. #4748
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Kiitos vinkistä, vaikuttaa erittäin potentiaaliselta vaihtoehdolta! Ihan tuntematon tuttavuus itselle, onko kokemusta kyseisen puljun tuotteista? Asennukseen "vaadittavat" työkalutkin aika halpoja näköjään, laadusta sitten en tiedä. Osaatko sanoa, onko työkalut pelkästään tuon firman tuotteita varten vai onko ns. standardiprässi jne.?



    Vaikuttaa lupaavalta, kannattaako unohtaa rallinaaman tuotteet ja laittaa perinteisesti SRAMia?
    Itse olen ollut kampiin varsin tyytyväinen mutta asennuksessa kannattaa noudattaa annettuja kiristysmomentteja.

  9. #4749
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Itse olen ollut kampiin varsin tyytyväinen mutta asennuksessa kannattaa noudattaa annettuja kiristysmomentteja.
    Joo, toinenhan siinä on se ulompi kammen kiinnittävä kuuskulmakiristeinen kappale. Se pitää olla 60 Nm. En tiedä sitten lukitseeko/tukeeko tuo itsessäänkin vielä sitä ratasta kiinnittävää mutteria. Ja tietenkin momenttiavaimen tarttee näyttää totuuden lähistölle, ja soveltua tuolle kiristysalueelle.

    Miten muuten ootta tuon rattaan kiinnittävän mutterin kiristelleet? Itte käärin kammen monin kerroin riepuun ja pistin ruuvipenkkiin kiinni, mutta silti sieltä vaan jostain hampaanjäljet kampiin jäi.

  10. #4750
    Blackborow Guest
    Kukaan saanut viime aikoina Mastodonia? Saapa nähdä tuleeko näille sulille ja jos ei tule niin saa jäädä tulematta.

  11. #4751
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Kukaan saanut viime aikoina Mastodonia? Saapa nähdä tuleeko näille sulille ja jos ei tule niin saa jäädä tulematta.
    Lundbergille viimeviikon puheiden mukaan oli juuri tulossa uutta erää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #4752
    mahtuko std mammutin Dillinger5 65mm kiekolla?

  13. #4753
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VitaliT Katso viesti
    mahtuko std mammutin Dillinger5 65mm kiekolla?
    Testattua tietoa ei ole.

    Tuosta voisi mittailla.
    https://www.manitoumtb.com/wp-conten...-TIRE-SIZE.pdf ja https://www.manitoumtb.com/wp-conten...ange-Guide.pdf (Dillinger 5 26X4 X 759mm 102mm) Mastodon EXT

    https://www.manitoumtb.com/products/forks/mastodon/


    Real-world trail suspension for your fatbike! All-temperature performance soaks up chatter and big hits on freezing cold snow as well as it does on shimmering hot sand, and everywhere in-between.

    • -Extended ride height versions fit up to 26×5.15” / 27.5×4.5” tires
    • -Standard ride height versions fit up to 26×4” / 27.5×3.8” tires
    • -All-temperature performance born of frigid winter ride-testing
    • -34mm trail chassis is stiffer and steers more precisely than any other fatbike suspension fork
    • -E-MTB Certified
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #4754
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Eli tämän perusteella https://www.manitoumtb.com/wp-content/uploads/2017/06/46-35406-SERVICE-NOTE-MASTODON-TIRE-SIZE.pdf D5 mahtuisi standardiin millä tahansa vanteella.

    D5 ei veny 759mm:ksi millään järkevällä paineella, toisin kuin tässä lukee: https://www.manitoumtb.com/wp-conten...ange-Guide.pdf

    Testattua tietoa: http://www.fat-bike.de/manitou-mastodon-pro-test/

  15. #4755
    OK, kitos tiedosta.

  16. #4756
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Heivasin Answerin 20/20 ja asensin Loop barin. Hyvältä vaikuttaa, hiukan erilainen ajotuntuma mutta...😊😊

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  17. #4757
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Mikäs vika Answerissa?
    Fatter is better

  18. #4758
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Nyt jänskättää!


  19. #4759
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Mihis kaikkiin kiekkoihin napoihin saa 190/197 adapterin? Vissiin Dt:n kamppeisiin ja sitten on se Xxl:n myymä. Esim Hopeen en tiedä taakse adapteria vain eteen.

  20. #4760
    Blackborow Guest
    Hopeen on kyllä adapterit. Ihan samat päätytulpat kuin kapeammisssakin Evo Pro2/Pro4 navoissa.

  21. #4761
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    I9 on myös konvertoitavissa 190 <-->197
    Holokki auki ku H. Moilane.

  22. #4762
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Ei mmitään vikaaa, Looppi vaan parempi bikepacking juttuihin😊

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  23. #4763
    Blackborow Guest
    Mikähän näissä fatbike-navoissa oikein on kun vaparit ei tunnu kestävän. Ajokaverin Whitestä paukahti eilen kaikki kynnet sileiksi ja itse vaparin runkokin kärsi rytäkässä vaurioita. Oma Bontrager paukkuu säännöllisin väliajoin, vaikka käytetty auki ja voideltu jälleenmyyjän ohjeilla ja aineilla. Foorumilta on saanut lukea noiden lisäksi mm. tosi nopeasti levinneistä Sunringleistä, joissa vastaava kolme kynsinen rakenne kuin Whiten tai Bontragerin navoissa.

    Omien toisten kiekkojen Hope sentään toimii edelleen moitteetta, mutta siinä onkin yksi kynsi enemmän kuin noissa edellä mainituissa. Onko niin, että kun näillä ajetaan hitaasti välillä isoillakin voimilla runtaten pienellä eturattaalla ja isolla takarattaalla sekä pitoa on reilusti niin vääntöä tulee vaparille sellaisia määriä, että tuollainen kolme kynsinen perinteinen vapari ei vaan kestä. Vastaavassa tilanteessa kapea kumi jo sutii niin ne kestää paremmin. DT Swissin Pawl-systemkin taitaa olla kolmella kynnellä, joten fatbike-käytössä moiseen ei taida pystyä luottamaan? Harmi noiden halvimpien Canyoneiden kannalta.

    DT Swissin ratchet ja I9 taitaa olla ne varmasti toimivat takanavat fatbikeen? Hope toki itsellä toimii, mutta mää olenkin 80 kiloinen rimpula. Ainahan kaiken tietenkin joku saa rikki, mutta noin yleisesti ottaen.

  24. #4764
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Mä oon pitkälle yli satakilonen, Hope ja DTSwiss Ratchet on ainakin toistaiseksi kestäneet, akuuttia voimanpuutettakaan ei jaloissa ole, massan lisäksi..

  25. #4765
    Blackborow Guest
    Kapeakumisissa mulla on Ratchettia sekä Hopea ja niissä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Toki internetistä hajonneita Ratchettejakin löytää, mutta mitäpä ei.

  26. #4766
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Uskon että Ratchet hajoaa niin että käytetään liian paksua rasvaa jolloin kytkentä jää ainoastaan hampaiden kärkien varaan. Jos sopivaa voiteluainetta käytetään ja huolehditaan että ei ole likaa välissä niin en usko että rikkoutuu riskimpienkään kuskien ajossa.

  27. #4767
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Uskon että Ratchet hajoaa niin että käytetään liian paksua rasvaa jolloin kytkentä jää ainoastaan hampaiden kärkien varaan. Jos sopivaa voiteluainetta käytetään ja huolehditaan että ei ole likaa välissä niin en usko että rikkoutuu riskimpienkään kuskien ajossa.
    Tuon voi yleistää aika hyvin kaikkiin vapaarattaisiin.

  28. #4768
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Tuon voi yleistää aika hyvin kaikkiin vapaarattaisiin.
    Joo, mutta ne halpis navat ei kestä vaikka olis mitä voitelua putsausta. Liikaa vaan vääntöä rakenteelle. DT ratchet vaan kevyesti öljyttynä ja saa paksukin kuski ajella ihan huoletta.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  29. #4769
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Ratchet, jos hajoaa kytkennästä ei mene ainakaan napa uusiksi. Uudet rillat sisään ja menoksi. Tämä onnistuu ilman työkaluja pusikossakin. Miten näitä on hajonnut kytkennästä vai booreista millä ratchetit on navassa ja vaparissa?

    Bonragerin elite ja Salsan navatkin paukkuu vaikka olisi rasvaus mikä. Perus 3-4 kynsi vaparit on no go itelle ainakin.

    Paras kombo on hyvä vaseliini mikä ei jäädy esim. motorex 2000 tai slick honey ja siihen muutama tippa notkeaa moottori öljyä lisäksi. Pelkkä öljy ei pysy välttämättä ja voitelu kärsii. Pakastimessa on helppo tarkistaa miten vaseliini kovettuu.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  30. #4770
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ratchet, jos hajoaa kytkennästä ei mene ainakaan napa uusiksi. Uudet rillat sisään ja menoksi. Tämä onnistuu ilman työkaluja pusikossakin. Miten näitä on hajonnut kytkennästä vai booreista millä ratchetit on navassa ja vaparissa?
    Mä oon nähny jossain kuvia kun oli kytkentähampaat hajonnu. Kärjet lohjennu pois. Varmaan megahuonoa tuuria että hampaat on jääny kärkien varaan tai sitten paksua rasvaa.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •