Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
Minä en taas tempokisua tässäkään kohtaa uskoisi, hän nyt ajaa vaikka nilkka katkenneena ja pitää sitä normaalina.
Kivut eivät kuulu pyöräilyyn, siis siinä vaiheessa, kun aletaan ajamaan maantiepyörällä. Suoratankoisilla hybrideillä kaiketi rannekivut kuuluvatkin asiaan.

Aloitin itsekkin aika nollista muutama vuosi sitten, eikä oikeastaan mihinkään kohtaan ole koskenut koskaan. Jos polviin tai niveliin kolottaa, niin se ei vaan ole oikein.
Eli kyllä ne pyörän säädöt kannattaisi laittaa kohdilleen, eikä opetella ajamaan pyörällä joka väännättää polvia ja ranteita, sekä venyttää selän luonnottomaan asentoon.
juoksussa ne jalat oli koko ajan kipeet, ja pyöräilystä löysin itselleni liikuntamuodon jossa sai kerrankin mennä niin lujaa tai pitkään kun pystyi. Ei mulla kädet kipeät ole, joskus puutuu mutta sitten ravistellaan. Nilkka ei ole poikki, molemmat nilkat on leikattu 3 kertaa ( 80-luvulla) mutta ei ne pyöräilyä ole estäneet. Se jalkakipu kun mulla on, on siinä vaivaisenluun kohdalla eli klossin kohdalla, joten klossikengillä en voi ajaa ja ajan puman speedcatteilla, jolloin saan polkimen jalan keskelle ja kipukohtaan ei tule painetta. Mutta en lähde mitään pitempiä lenkkejä ajamaan, vakiolenkki menee.

Enhän mä varmaan mitään ole pyöräilystä koskaan tiennytkään, täällä varmaan on paljonkin noita suomenmestareita kun tietään paremmin... Olin kyllä vuosituhannen alussa niin kovassa tempokunnossa että oksat pois. Arvostan myös niitä reilu 700km lenkkejäni. Mutta ikää kun tulee lisää niin kyllä se suorituskyky vaan laskee, ja mukaan on tullut muuta harrastusta.

Mutta pääasiahan on että saatte nälvittyä. Kova paikka jos naisihminen "väärällä sukunimellä" on jossain ollu hyvä. Ja selkeesti toi Terokin varmaan tekee kaikkea väärin ja mitään ei osaa kun on aina paikat kipeet...Se vaan että jos kisoissa tuntuu kivalle niin ei ole kovin täysillä kisailtu, ei sinne kisoihin lenkkeilemään tai oleskelemaan mennä. Harjoituksissakin on hyvä välillä mennä niin että ei tunnu kivalta. Paitsi harjoituksen jälkeen. - ne ajat on tosin ohi ja nyt ajellaan niin että tuntuu suhteellisen mukavalta kuitenkin.

ps. olipa outoa tekstia paattomalta, ootko jostain nyt katkera mulle?