FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 235 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 135 185 225 233 234 235 236 237 245 285 335 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.021 - 7.050 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

Takana 11-32 ja edessä 40

Alunperin paino oli muistaakseni 9,4kg

Alkuperäiset kiekot on talvikäytössä nastarenkaille ja ajaa asiansa niiden kanssa hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mulla on CX01 ja se painaa 8.4kg samoilla kiekoilla wtb:n crosswolfeilla(litkutettu), xt polkimilla ja kahdella pullotelineellä. Eipä siis isoa painoeroa ole runkojen välillä. Mukavampi kuitenkin kuiturunkoinen on ajaa ja mielestäni se musta/punainen on paremman värinen, vaikka ei tuokaan pöllömmän näköinen ole.
    Epäilevällä Tuomaalla voisi olla esittää tähän väliin kysymys: oletko ajanut sekä CX01:llä että CXA01:llä, kun pidät ensinmainittua mukavampana ajaa? Vai onko kyseessä pelkästään tällainen yleinen käsitys siitä että kuiturunkoinen voittaa aina alumiinrunkoisen mukavuudessa?

Mutta mulla on esittää se kommentti että sikäli kuin olen ymmärtänyt lukemani oikein noiden kahden suhteen ei kyse tarkasti ottaen ole samasta rungosta. Mallilyhenteistä huolimatta ne eroavat muutenkin kuin materiaaliltaan. CX01 on geometrialtaan puhtaampi cyclocrosspyörä, CXA01 cyclocross/gravel/adventurepyörä ja sen sanotaankin itse asiassa olevan sama runko kuin mallistosta poistunut Granfondo GF02 Disc.

Last but not least, musta/keltainen *on* paremman näköinen ja Wyllin Duncanilla on kieltämättä ollut silmää valita juuri oikean belgialaisen cyclocross-tallin ajoasu (vaikka talli ajaakin Trekillä):

PS CXA01 voisi olla minunkin valintani (jos olisin nyt nykyaikaistamassa cx/gg/a-pyöräkalustoani), mutta koska olen vähän tällainen tuuliviiri eli suunnilleen aina samaa mieltä kuin viimeksi lukemani minut vakuuttanut arvostelu tai artikkeli, minua vähän arveluttaisi se että BMC ei (ainakaan vielä tämän vuoden mallissa) ole siirtynyt pikalinkuista läpiakseleihin, joiden jo olen alkanut uskoa (asiasta mitään todella tietämättä) olevan ehdottomasti parempi vaihtoehto (ainakin kaltaiselleni käyttäjälle).

Paljon on tullut tässä kevään aikana pyörän päivittämistä (komponentteja tai kokonaan uusi pyörä) mietittyä, ja nyt oli viimein päätöksen aika.

Norco Fluid 7.2+. Plussarenkaat on mielenkiintoinen uusi tuttavuus, samoin hissitolppa sekä pitkä ja matala geometria. Ero edelliseen 29" XC-jäykkäperään tuntuu paljon isommalta kuin etukäteen kuvittelin.

Innostuin ottamaan detaljikuvia: yksi kaksi kolme

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Epäilevällä Tuomaalla voisi olla esittää tähän väliin kysymys: oletko ajanut sekä CX01:llä että CXA01:llä, kun pidät ensinmainittua mukavampana ajaa? Vai onko kyseessä pelkästään tällainen yleinen käsitys siitä että kuiturunkoinen voittaa aina alumiinrunkoisen mukavuudessa?
    En ole ajanut CXA01:lla, mutta alumiinisia crossareita on ollut 4kpl & 1kpl teräksisiä(sinkulana tosin). Tällä omakohtaisella vertailupohjalla olen sitä mieltä, että cyclocross pyörä on ehdottomasti mukavampi ja parempi, kun se on hiilikuitua. Joku muu voi olla eri mieltä, mutta itse en lenkkipyöräksi enää osta kuin kuituisia crossareita, ellen hairahdu kokeilemaan titaanista. Työmatka-ajossa ja loskalenkkipyöränä on nytkin alumiininen Merida 500 täyspitkillä lokareilla. Hyvä pyörä tuohon käyttöön, mutta en kyllä tuolla ajaisi enää hiekkatiellä tai poluilla lenkkiö tuon BMC:n jälkeen. Kun tietää paremmasta, niin sitä alkaa himoita ja jos siihen on puitteet, niin miksipä ei. Kyllä maailmaan pyöriä mahtuu.

Pyöräsi kuva Vol III

No laitetaan nyt päivityskuva maasturikatraasta

Ja erikseen uusin tulokas

svheebo muokkasi tätä : 17.06.2017 at 14.43

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Kyllä tollasta vanhan ukon vehjettä kelpaa esitellä
    No juu.
    Saa muuten hyvän kyydin ja.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

svheebolla komeita pyöriä.
    Ps. taidat olla poikamies.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Enpä ole, minulla on suvaitsevainen Vaimo. Hän sanoi itse kun omakotitalosta kerrostaloon muutettiin että "toiseen makkariin tulee fillareille paikka, niitä ei pyöräkellariin viedä".

Kannattaa treffikutsut lähetellä yv:nä..

Sent from my iPad using Tapatalk

Kyllähän seinällä oleva pyörä on sisustuselementtinä paljon näyttävämpi kuin esim. vieraskielisiä fraaseja sisältävät tarrat yms. Aivan fruittari hommia moiset...

Kuulostaa asialliselta vaimolta.

Itseä hirvittäisi se pesemisen määrä tuollaisessa ratkaisussa. (Sano nyt vielä että vaimosi pesee pyörät lenkkisi jälkeen kun ensin on tarjonnut palauttavan oluen )

Mistä tai millä nimellä kannattas etsiä tuommoista telinettä jossa noi svheebon maasturit roikkuu?

On kyllä väärin valittu akka jos kuvan mukaisesta asetelmasta voisi päätellä sinkkuuden. Juuri saatiin kolme pyörää vietyä muihin tiloihin, jäljelle jäi kuvan asetelma. Tässä myös esimerkki siitä että kannattaa katsoa että tuollainen kiristettävä tolppa osuu palkin kohdalle... (Topeakin tolppa, kun joku kysyi)

^Paha! ja tänksistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    (Pun completely missed.)

Pyörämerkki joka on mulle yhtä väritön ja mauton kuin ohravelli, vähän niin kuin Trek, mutta ilman negatiivisia konnotaatioita. Tuosta voisi tykätäkin ellei tuo emäputki/ohjainkannatin-yhdistelmä olisi noin h-tin massiivinen! Mutta kai sille on tutkitut syyt, aerodynamiikkaan, ohjauksen vakauteen ja siihen miten ajajansa näpeissä pyörä tuntuu olevan?

Ei mua toi stemmin slämmäämättömyys yhtään häiritse, droppia on silmän kannalta ihan riittävästi. Sen sijaan takajarrun "puuttuminen" on seikka johon mun vanhat ja konservatiiviset silmät eivät vieläkään ole tottuneet...

Jos vertaa vaikka tyylipisteet 5-0 vievään BMC:hen, "Scottit" ovat aivan liian isoja ja näkyvissä paikoissa (vaikkei niitä sentään kolmea enempää - per puoli - olekaan).

Sinivalkoinen tarra ei tietenkään istu pyörän ulkonäköön mitenkään, mutta sponsorille täytyy antaa se mikä sponsorille kuuluu - eikä se taida ajaessa kuin vähän vilkkua kun katsojan huomio kohdistuu täysin ajajan veistoksellisten reisien sulavaan liikkeeseen.
    Tämä jotenkin herätti ajattelemaan omaa näkemystä pyörien estetiikasta. Minusta nimittäin harva fillari on tyylikäs itsekseen, (verkko)kaupan hyllyllä tai isolla rahalla talliin ostettuna. Tyyli syntyy käytöstä ja tarkoituksesta ja pyörän oikeasta suhteesta näihin. Tämän takia en mm. pidä vaikkapa keskivertokuntoilijan vähälle käytölle jäänyttä Colnago C60:tä erityisen hienona, mutta minusta esimerkiksi Kuovipolun täällä jossain vaiheessa esitelty, ilmeisesti suhteellisen vähän rahaa käyttäen hankittu, hyvin pidetty ja paljon ajettu kokoelma on jotenkin käyttäjänsä oloinen ja erittäin tyylikäs.

Ylläolevaan tapaukseen tämä taas liittyy niin, että melkein mikä tahansa pyörä jota ajat niin kovaa, että sinulla on sponsori, ei minusta oikein voi olla olematta hieno.

Yli kymmenen täpärivuoden jälkeen tuli vaihdettua tällaiseen. Cannondale Beast of the East 3, jossa ei paljon alkuperäistä palikkaa enää ole. Hauskuuskerroin lenkeillä on kasvanut huimasti!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    Tämän takia en mm. pidä vaikkapa keskivertokuntoilijan vähälle käytölle jäänyttä Colnago C60:tä erityisen hienona,
    Ymmärrän periaatteessa näkemyksen vaikken sitä täysin jaakaan - mutta ulkoisestihan voi vähälle käytölle jääneen C60:n erottaa paljon ajetusta mutta hyvin ja rakkaudella pidetystä C60:stä vain äärimmäisen pienistä käytön jäljistä, jotka eivät välttämättä edes kuvassa näy, joten on vähän pakko ihastella molempia yhtä lailla:-)

minusta esimerkiksi Kuovipolun täällä jossain vaiheessa esitelty, ilmeisesti suhteellisen vähän rahaa käyttäen hankittu, hyvin pidetty ja paljon ajettu kokoelma on jotenkin käyttäjänsä oloinen ja erittäin tyylikäs.
    Koira elää päänsilityksellä ja minä elän tällä monta viikkoa:-) Nyt maantiepyörät ovat aavistuksen verran tyylikkäämpiä kuin vielä kuvia otettaessa, sillä stemmin alapuolella ei ole enää spacereita, mutta ei sellainen notkean mutta vahvan kisakuskin työvälineen näköinen pyörä minulle sopisi esteettisestikään.

Ylläolevaan tapaukseen tämä taas liittyy niin, että melkein mikä tahansa pyörä jota ajat niin kovaa, että sinulla on sponsori, ei minusta oikein voi olla olematta hieno.
    Tämä kolistelijan Scottista sanottu on harvinaisen osuva tiivistys. Jos sitä ei heti täysin ymmärrä, ei ymmärrä pyöräilystä yhtään mitään!

Vaihteeksi tällaisella kokonaisuudella viikonloppuna liikenteessä.

^"Ruska" reitin koeajo? Siinä on meidän Suomen "Machine" kun joku haukku ko termillä Allegaerttia tuolla toisaalla.

é-pyörä kävi ulkona

Ensiapupyöräksi varmaan tosi nopea.

^Hienonnäköinen pyörä hienossa ympäristössä

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Polkimet värikoodattu keulan säätönamiskan mukaan

Näkyy olevan

Mutta hieno Jeffsy. Juuri tuon mallin ja tuon värisenä minäkin tilaisin L koossa jos niitä vain olisi myynnissä. Marraskuussa olisi vasta saatavilla

Planet X London Road kasattu GT Graden elimistä kesän ajaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti

Planet X London Road kasattu GT Graden elimistä kesän ajaksi.
    Rujoista hitsauksista huolimatta aika asiallinen geometria ja detailit.

Ei saatana.

#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

^ Miksei? Hienohan tuo on
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •