FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 124 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 74 114 122 123 124 125 126 134 174 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.691 - 3.720 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3691
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    Noissa Stanin venoissa
    https://www.notubes.com/valve-stem-p...al-presta-44mm
    on kumia tuo kartio-osa, joten pitäisi mutteria kiristämällä tiivistyä. Maviceissa oli O-renkaat, Shimanoista en muista.
    Josson ontelovanne, niin sinne onteloon voi päästä muualtakin paine ja venttiilireiästä pihisee ulos.

  2. #3692
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Ok. Tarkastellaan teippiä. Hivenen hankalaa sen leipominen oli tai mulla p@ska tekniikka.

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  3. #3693
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Offtopic tietoisku: huomasin vahingossa, että saatavilla olisi tuollaisia nättejä anodisoituja tubeless-venttiileitä, 34 ja 44 mm versiot.


    Kuva lainattu Ibiken sivuilta


  4. #3694
    noniinno Guest
    Nyt loppui teipin kiristely ja pingotus. Spessun tubeless vannenauha toimi kuin buick Icanin kiinankuitukehällä.
    https://drb.specialized.com/us/en/eq...m-strip/117906

  5. #3695
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Ei ole o renkaita pakissa. Jos tekis sisurista pienen tiivistepalan
    Tämä toimii myös.

  6. #3696
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Tyhmä kysymys väliin. Onko tosiaan tarpeellista maksaa ~10 euroa venttiilistä, vai voiko puhjenneesta sisurista suolestaa tarkoitukseen soveltuvan?

  7. #3697
    mutanaama Guest
    Voi, mutta se ei aina heittämällä toimi. Tai yleensä, siis oikeastaan aika harvoin, mutta erkkaa, purkkaa, liimaa, paperia ja rautalankaa, niin kyllä se sitten pelaa. Ja kun on tehnyt sen yhden kerran, niin sitten se on jo helppoa. Muistaakseni Mavicin vanhempiin vanteisiin sopii vain se niiden oma suorakaiteen muotoinen vena.

  8. #3698
    zipo Guest
    Kyl niihin Mavic UST kehiin sopii Mcarbonit,Stanit,Tune ja muut kapeat pyöreälaippaiset venat mutta ei leveällä laipalla olevat esim Bonty,Joe`s.
    Huom pitää olla pitkä versio niin ei tartte temppuilla pumpun kanssa.

  9. #3699
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    73
    Tekeekö tällä kitillä mitään, vai onko ainoa oikea vaihtoehto käyttää Stanin matskuja? http://www.motonet.fi/fi/tuote/45002...ersion-Kit-275
    Kiinnostaisi kokeilla tubelessia ja lähikaupasta saatava kitti tekisi aiheeseen tutustumisesta helppoa (se kun saattaisi tarttua matkaan kaupassa käydessä)

  10. #3700
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TUbbU Katso viesti
    Tekeekö tällä kitillä mitään...
    Varmaan sillä tekee "mitään", mutta itse en oikein usko (kuvan ja videon perusteella*) noihin vannenauhoihin ja tuota litkua on tuossa setissä vähänlaisesti mukana.

    *edit: tarkennuksena totean ihmetteleväni että sama vannenauhako sopii vaikka vanteen leveys olisi mitä tahansa?


  11. #3701
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Varmaan sillä tekee "mitään", mutta itse en oikein usko (kuvan perusteella) noihin vannenauhoihin ja tuota litkua on tuossa setissä vähänlaisesti mukana.
    No näinhän se taitaa olla. Täytyy kattella noita teippejä ja litkuja muualta.

  12. #3702
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Mulla zefalin litku on toiminut ok. Mutta 125ml riittää vain yhteen taisteluun. Kannattaa samantien ostaa jostain muualta isompi määrä.

  13. #3703
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Kyl niihin Mavic UST kehiin sopii Mcarbonit,Stanit,Tune ja muut kapeat pyöreälaippaiset venat mutta ei leveällä laipalla olevat esim Bonty,Joe`s.
    Huom pitää olla pitkä versio niin ei tartte temppuilla pumpun kanssa.
    Ainakin itsellä Stanin NoTubes -venttiilit vuotivat juuresta Mavicin UST -kehillä. Tosin pienet palat vanhaa sisuria venttiilin juureen, niin eipä ole enää vuotanut.

  14. #3704
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Teippi oli huonosti. Outoa sinänsä koska vanne oli puhdas ennen teipin asennusta. Ei silti ollut kunnolla kiinni. Otin Stanin teipin irti. Uusi putsaus ja 25mm Gorillateippi tilalle. Toimii.

  15. #3705
    Ei _pahoja_ ongelmia, mutta kun tähän ketjuun on laitettu kaikenlaisia
    hyviä vinkkejä, niin laitan omat kokemukset, josko niistä olisi
    jollekulle apuja.


    Kasasin kiekot DT-Swiss R460 -kehistä ja tarkoitus oli pistää Schwalben
    G-one allround:it (eteen 38c, taakse 35c) cyclon yleisrenkaiksi (sliksit
    ja nastat sitten vielä erikseen).


    DT-swiss:in teippi ja venttiilit paikalleen. Renkaat menivät epäilyttävän
    helposti (muistaakseni ilman työkaluja). Schwalben boosterilla
    napsahtivat hyvin paikalleen kun ei ollut venttilissä sielua. Mutta kun
    paineet laski pois, niin välittömästi tippui takaisin keskiuraan.
    Venttiilin sielun kanssa ei taas saanut riittävän nopeasti painetta
    jotta olisi noussut hyllylle. Usea yritys, saippuoituna, toinen kerros
    teippiä, jne. Tässä vaiheessa olin tyytyväinen, etten ollut laittanut
    litkuja vielä. Ei vain toiminut. R460 kehässä on keskiura ja hylly,
    mutta hyllyllä ei ole reunakohoumaa keskiuraa vasten pitämässä tyhjää
    rengasta hyllyllä.


    Otin sliksirenkailta Bontrager RACE vanteet joihin minulla oli
    laatikossa Bontragerin tubeless nauha (rim strip). Nauhassa on selkeä
    kohouma hyllyn reunassa. Hieman tiukempi oli laittaa paikalleen, mutta
    edelleen mallia helppo. Näihin sitten G-one AR napsahti hyvin vanteelle
    ja pysyi siellä. Caffelatexia perään ja käyttämään, hyvin pelasi, mutta
    hiljalleen vuoti, parissa päivässä ajokelvottomaksi. Pari viikkoa
    odottelin ja ajoin, mutta ei tiivistynyt täysin. Epäilin DT-Swissin
    venttiilin U-muotoisen tiivisteen olevan epäyhteensopiva Bontragerin
    vannenauhan muodon kanssa ja hommasin Stans:in kiilamaiset venttiilit.
    Vaihdoin venttiiin kokeeksi eteen. Seuraus: etupää vuoti yhä nopeammin,
    mutta takapää alkoi pitää. Lopulta lisäsin eteen toisen satsin
    Caffelatexia, ja sitten alkoi sekin pitämään. Lopulta siis kaikki hyvin.


    G-one allround vaikuttavat hyviltä. Lumella matalalla paineella pitävän
    oloinen, sepelistä ei tullut ongelmia ja korkeammilla paineilla rullaa
    asfaltilla ok (1-2 km/t hitaampi kuin 28mm GP4000S latekseilla jotka
    laitoin sitten niille R460 kehille).


    Opetus: hyllyllä pitää olla reuna, ainakin noille kumeille. Kun
    sisurilliset asfalttikumit on puhki, saatan kokeilla joillain toisella
    kumilla ja vielä isommalla kasalla teippiä, tai jopa muotoilla leveällä
    ja kapealla teipillä hyllylle reunat.


    Tubeless kuitenkin nyt vaikuttaa hyvältä, seuraava projekti saattaa olla
    tubelessia tempopyörään, Nextie-kehiä olen katsellut...

  16. #3706
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Superstar xx27 kehille (itsekasatut.kiekot) sain lopulta 2,6 leveät nobby nicit nousemaan. Toisen innoissani jopa jysähtämään kehältä...korvat soivat vieläkin tätä kirjoittaessa.
    Oli muuten ensimmäinen pamaus omalla kohdalla ja onneksi oli suojalasit. Jatkossa pidän myös peltoreita.
    Mutta aika löysä on tlr rengas noilla kehillä ja jää aika varmasti ensikertalaiselta nostamatta.

  17. #3707
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    106
    Mavicin Crossmaxissa mukana tuleva tubeless-venttiili on hitusen liian lyhyt, jotta saisin jalkapumpun venttiilin tukevasti kiinni ja vielä ilmaakin sisään. Hommasin venttiilijatkokset, mutta tajusin, että mikäli maastossa joutuisi sisurin asentamaan tilalle, niin tubeless-venttiiliä ei saa pois purkamatta jatkososaa. Käytännössä Mavicin venttiilin juureen vannetta vasten ruuvattava kaulusosa/-mutteri ei mahdu tulemaan jatkoksen läpi. Lisäksi jatkososa on kierreteippeineen aika tiukassa ja sen irroittaminen luonnon helmassa ilman työkaluja on haastavaa.

    Ensin ajattelin, että ostampa pidemmät venttiilit ja luovun jatkososista, mutta Mavicilta löytyy venttiilejä vain yhtä pituutta. Mahtaako joku vääränmerkkinen sopia?

    Uutta jalkapumppua en viitsis ostaa tämän takia, ja siinäkin riski sovittamatta, että toimisiko sekään...

    Joten: "pahoja tubeless ongelmia!"

  18. #3708
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rusakko Katso viesti
    Ensin ajattelin, että ostampa pidemmät venttiilit ja luovun jatkososista, mutta Mavicilta löytyy venttiilejä vain yhtä pituutta. Mahtaako joku vääränmerkkinen sopia?
    Sopii, ei se Mavicin kehä ole sen kummempi sisältä. Valmistajan omat venttiilit on vähän hifistelyä muutenkin, oman kokemuksen mukaan niiden Mavicin venttiilien tyvet ei ole yhtä kestäviä kuin esim Stanin kartiokumit. Jos joutuu irrottelemaan ja kiinnittelemään niitä paljon eikä ole varovainen, ennen pitkää se Mavicin tyvikumi alkaa menettää muotoaan.

    Ulkoisesti ne Mavicin venttiilit on tietysti siistin näköiset, kun venttiilireikä on kehässä hieman epäkeskosti ja venttiiliin kuuluu se omanlaisensa juurimutteri + aluslevy.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  19. #3709
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    181
    Täällä on Mavicin UST -kehissä Stanin venttiilit. Laitoin tosin venttiilien juuriin pienet palat vanhaa sisuria, kun vuotivat hieman.

  20. #3710
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    WTB Crosswolfit kesti litkuilla(effetto mariposa caffelatex) noin 3kk ja 588km. Sain kyllä WTB:ltä uudet takuuseen, mutta en uskaltanut laittaa itselleni enää niitä, vaan möin poies. Aika hyvä tuuri tilata 2kpl renkaita ja saada molemmat viallisena. Enpä ole aikaisemmin tämmöisiä syöpäpatteja nähnyt renkaissa, mutta googlen perusteella WTB:n kumeissa on muissakin ilmennyt samanlaista kuplintaa ja sehän on mukava uutinen, kun plussapyörässä on trailbossit alla

  21. #3711
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Kona jakeen asentelin 40c wtb nanoja. Kierros gorillaa ja tiivistyy ku tauti, järkky pystyheitto. Gorillat pois, ilmat sain sisälle mut ajaessa pihisi tyhjäks, edelleen järkky pystyheitto. Hermot meni, sisuri paikoilleen ja edelleen pystyheitto. Joka yrityksel heitto noin vartti venttiilistä jompaankumpaan suuntaan kehää.

  22. #3712
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Onks rengas varmasti noussu kunnolla uraansa?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  23. #3713
    Omassa Canyonissa jonka olen ostanut 2015, on Mavic cross ride kiekot, koitin googlettaa, mutta en löytänyt vastausta onko nämä ns TR. Mitä tämä litkutus vaatii vanteelta?

  24. #3714
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    490
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpir Katso viesti
    Omassa Canyonissa jonka olen ostanut 2015, on Mavic cross ride kiekot, koitin googlettaa, mutta en löytänyt vastausta onko nämä ns TR. Mitä tämä litkutus vaatii vanteelta?
    Mavicilla on olemassa omat vannenauhansa ja venttiilinsä crossrideen. Suosittelen niitä jos helpolla haluaa päästä. Myös stanin teippi ja venttiili toimii, venttiilin juuresta saattaa tosin vuotaa. Itsellä samaa vuosikertaa olevat crossridet, olleet uudesta asti stanin teipillä ja venttiilillä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #3715
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    652
    Keväällä litkutin uusiin kiekkoihin Continental X-kingit protection versiona. Heti piti paineet ja harmittelin kun laitoin suotta vähintään tuplamäärän litkua painoksi. Nyt ne litkut on ilmeisesti huvenneet kun renkaat vuotavat kauttaaltaan. Ei siis saumoista eikä venttiilistä vaan tuhansin ilmakuplin päältä sekä kyljistä (veteen laittaessa). Kumeissa on uutuuskarvat eli valutapit vieläkin jäljellä, joten eivät vielä ole todellakaan loppuun ajetut. Siirryn takaisin Maxxiksiin! Se on varma, kunhan ehdin vaihdella:/

  26. #3716
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    WTB Crosswolfit kesti litkuilla(effetto mariposa caffelatex) noin 3kk ja 588km. Sain kyllä WTB:ltä uudet takuuseen, mutta en uskaltanut laittaa itselleni enää niitä, vaan möin poies. Aika hyvä tuuri tilata 2kpl renkaita ja saada molemmat viallisena. Enpä ole aikaisemmin tämmöisiä syöpäpatteja nähnyt renkaissa, mutta googlen perusteella WTB:n kumeissa on muissakin ilmennyt samanlaista kuplintaa ja sehän on mukava uutinen, kun plussapyörässä on trailbossit alla
    Mulla WTB:n Cross Bossit tihkuu kyllä mutta ei oo tuommosia patteja tullut (vielä).

  27. #3717
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293

    Ei nouse

    Eli magic mary 650b 2.35" sg Vertstar on niin jäykkä ettei saa kompurallakaan hyllylle (paitsi varaston hyllylle menee kohta jos ei
    ala tottelemaan &#128544. Vanne DT Swiss E1900 i22 mm. Mainittakoon että samaisella vanteella oli HD SS trail star 2.35" samalla gorilla teipillä ja samalla orange venttiilillä ja stanin maidolla. Piti ilmat jotakuinkin 100%:sti. Eli kysymys on vain siitä että saisi renkaan reunat ylös. Ilmeisesti supergravity kylki on niin jäykkä että ei tahdo totella. Snakeskin schwalbe menee ihan helposti. Myös MM meni takakiekolle SS kylkisenä ihan vaivatta.

    Eli vinkkejä miten sen saa ylös?

    Kiitos!

  28. #3718
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Eli magic mary 650b 2.35" sg Vertstar on niin jäykkä ettei saa kompurallakaan hyllylle (paitsi varaston hyllylle menee kohta jos ei
    ala tottelemaan &#128544. Vanne DT Swiss E1900 i22 mm. Mainittakoon että samaisella vanteella oli HD SS trail star 2.35" samalla gorilla teipillä ja samalla orange venttiilillä ja stanin maidolla. Piti ilmat jotakuinkin 100%:sti. Eli kysymys on vain siitä että saisi renkaan reunat ylös. Ilmeisesti supergravity kylki on niin jäykkä että ei tahdo totella. Snakeskin schwalbe menee ihan helposti. Myös MM meni takakiekolle SS kylkisenä ihan vaivatta.

    Eli vinkkejä miten sen saa ylös?

    Kiitos!
    Fairyvesi tai ihan ohut sormella pyöräytetty vaseliini renkaiden reunoihin kokeiltu jo ? Liukastettu renkaan reuna ja kompuralla paineet(huoltoasemalla, jos ei ole omaa) helpottaa yleensä kummasti, vaikka olisi kuinka jäykkää.

  29. #3719
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    DT Swissin sivujen mukaan E1900 olisi tubeless-yhteensopiva heidän oman teippinsä kanssa. Muistikuvani mukaan tuo teippi on ohutta, tyylin Stanin teippi. Jos oikean teipin sijaan käyttää huomattavasti paksumpaa Gorillaa, homma menee isolla todennäköisyydellä vihkoon. Liian suureksi kasvatettu kehämitta tarkoittaa samaa kuin 5 tuuman pa*kan ahtaminen 4 tuuman reikään.

    Näistä ongelmista suuri osa olisi vältettävissä, jos ihan ensin tsekkaisi vanteen valmistajan ohjeen miten tubelessready vanteet valmistellaan tubelesshommiin. Ohjeissa on eroja, eikä kaikkia vanteita edes teipata reunoille asti. Foorumin vakiokäytäntö "Gorillaa reunasta reunaan" toimii joillakin vanteilla, mutta ei kaikilla.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #3720
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Foorumin vakiokäytäntö "Gorillaa reunasta reunaan" toimii joillakin vanteilla, mutta ei kaikilla.
    Pari vuotta sitten oli mielenkiintoista seurata, kun läskipyörien renkaiden sisärenkaattomiksi asentaminen otti ilmaa alleen ja tämä ketju keskusteli jonkin aikaa vain niistä. Ei mennyt kauaa, kun unohdettiin mainita minkälaisia renkaita oltiin nostamassa ja tuosta mainitsemastasi ratkaisusta tuli de facto standardi. Siitähän ne ongelmat vasta alkoivat.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •