Joopa joo. Ei täällä ketään kiinnosta pullistelut, koska vain tappiot lasketaan.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Tappio tulee jo siitä, että kirjoitat 'siksi, koska'. Se on joko 'koska' tai 'siksi, että'.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Ei työmatka, mutta tänne voin tilanteesta avautua, koska täältä saa takuuvarmaa sympatiaa, ymmärrystä ja olkapäätä johon nojata. Täällähän ei tunnetusti lyötyä lyödä.
Tänään lenkillä noin sadan metrin päässä edessäni ajeli herrasmies selkä suorana perinteisellä mummopyörällä. Tie vietti hieman alamäkeen ja pikkuhiljaa saavutin herraa. Edessä siinsi pitkähkö ylämäki ja ennen nousun alkua päätin kuitata ohitse. Juuri kun olen rinnalla, niin shokkihavahtuminen: Sähköpyörä.
Perkele, ennen ylämäkeä oli onneksi vielä alikulkutunneli sekä kaksi 90° käännöstä ja tajusin, että pitää polvi maassa kantata nuo kurvit, jotta saan edes vähän etumatkaa ylämäkeen. Tiesin onnistuneeni karistamaan herrasmiehen ja runnoin ylämäkeä varmuuden vuoksi välillä putkelta. Mäen päälle päästyäni huokaisin helpotuksesta ja heivasin vauhtia. Mitä tapahtuu sekuntia myöhemmin? Herrasmies tulee rinnalle, menee ohi ja morjestaa!
Kun otetaan iso moukari ja lyödään toista vyön alle, se tuntuu luultavasti juuri tältä. Onneksi edessä oli seuraava ysikympin mutka, niin saavutin herrasmiehen ja koitin hengenhaukkomiseltani avata jotain keskustelua. Sen mitä muistan jutustelusta, niin hän kertoi vähän ylämäessä fuskanneensa sähköavustuksella ja että ikää oli mittarissa kohta kahdeksankymmentä.
Pitää nostaa hattua ja kumartaa. Kumartaessa kun leukakin on sopivasta rinnassa.
Minä ajan pääni jäädyksiin
^Kuka toteuttaisi tämän kaltaisen jekun TMT:ssa? https://www.youtube.com/watch?v=uyM6Wyg0xPg
Vaikkapa tuolla Kulosaaren mummotunnelissa![]()
No nyt! Eka tappio tälle kesälle.. Ei vaadi selittelyitä, mutta kerron silti, koska puhuminen auttaa ja edistää toipumista.
Eilen töistä poljin kotiin, 2230. Noin 5km ennen kotia näin kääntyessäni vasemmalle, että oikealta tulee maantiepyöräilijä. Väänsin 29" täpärin isoimman vaihteen sisään ja vedin punaisen rajamailla, hitusen jätin pelivaraa, että on vielä vähän annettavaa jos menee tiukaksi. Ei menny tiukaksi, ei.. Nipnap 2km pysyin edellä, kunnes kaveri veti alaotteella reipasta 40kmh, kun itse sain viimeiset 3km väännettyä 35-37kmh vauhtia, niin nopeasti hävis horisonttiin. 11km työmatkalle asettui ihan kivat 30.8kmh keskari, mikä ei tässä tilanteessa lämmitä sitten yhtään. Tappio tuli ja hattu päästä. Ei ollut mahdollisuutta edes kuittaukselle, sen verran reipas oli kaverin veto.
Tiedetään, mut ku mikään ei auta tuskaa.. surkeinta koko hommassa on se, että ei voi edes selittää asiaa paremmaksi. Tuskin oisin pärjännyt edes maantiepyörällä. Meni pohja elämältä.
Selittelevistä häviäjistä pitäisi julkaista kuvat nimineen iltasanomien nettisivuilla tai kymppiuutisten loppukevennyksessä, Varoittavana esimerkkinä muille. Jos kilpailet, älä häviä, jos häviät, älä selitä, jos et kilpaile, olet valmiiksi häviäjä.
Siinä teille olkapäätä ja ymmärrystä.
nih..
Miten niin tyhmä kysymys??
Tänään aamulla tuli turpaan labradorinnoutajalta, joka ohitti ulkokautta Rantapolulla, jäi se sitten kyllä taakse emäntänsä toiveesta.
Eilen hävisi samalle Kulkurille kolme kertaa peräkkäin. Ihmeellistä urpoilua tommonen, että jokaisessa risteyksessä valitaan epäoptimaalisin reitti ja sitten parin minuutin päästä mennään uudestaan ohi![]()
Tänään kesäkauden ensimmäinen häviöSain kuitattua, mutta häviö on häviö ja vituttaa, koska olin suunnitellut ajavani koko kesän ilman häviöitä. Pitäisi alkaa ajelemaan työmatkatkin maantiepyörällä, niin ei olisi niin saatanan helppo uhri. Tästä se häviökierre sitten varmaan alkaa...
Kysyn näin loman kynnyksellä, vaikka taidan aavistaa jo vastauksen. Häviääkö, jos ajaa loman aikana työmatkaa (reittinä) ja tulee ohitetuksi?
Sent from my iPhone using Tapatalk
'Työmatkaa' ja 'ohitetuksi' samassa lauseessa ja vielä kysymyksenä.
Ihan selvä häviö![]()
Laskin suojauksen ku menin su iltaan, joka on itseasiassa se vaarallisin aika, koska kaunis kesäsää saa kaikki ulkoileen, myös pro-kammenpyörittäjätMut ei mua ois pelastanut mun kuituinen maantiepyöräkään, olin sen verta kovassa mankelissa. Valituksen sijaan, kyseessä on kateutta ja tervettä kunnioitusta.
Tänään hävittiin tmt-tutun kanssa vuoron perään. Oli hiukan hoppua ja ajoin kolmeakuutta, kun joku liimautui kantaan. Sitä sitten jatkettiin kilometri-pari, kun risteyksessä hidastin ja hän livahti eteen. Liimauduin vuorostani hänen peräänsä ja parin kilometrin päästä ajoin rinnalle vaihtaakseni pari sanaa. Saman kaverin kanssa tuli juteltua muutama viikko sitten. Pakkohan se oli sitten välillä ikään kuin siirtyä vetohommiin, että voi aiheuttaa vastatappion. Oli hieno keli, hyvää seuraa ja pyörä kulki. Ei voisi olla ruusuisempaa hävitä.
10k-kerhon jäsen
Häpeäntunne nousi kyllä kuumottelemaan siinä vaiheessa, kun aistin että joku pääsi peesiin. Oli siis ajanut kovempaa kuin minä ja voisi helposti mennä ohi... ja menikin sitten. Ennen kuin tunnistin kaveriksi, oli jo pakko miettiä mikä olisi riittävän nöyryyttävä kohta ohittaa hänet. Tappion tuottamiseksi riitti tosiaan sitten sievä vetovuoron vaihto.
10k-kerhon jäsen
Kyllä TMT:stäkin voi nauttia. Oikeaoppinen työmatkatempoilija harjoittelee lomillaankin, tietysti aidolla reitillä ja oikeina aikoina. Silloin välttyy häviöiltäkin, ja kilpailukunto on parempi loman loputtua.
^Hävisit *2. Aito TMT kuski ei harjoittele , ainakaan ei tunnusta, vaan vain ja ainoastaan kilpailee. Sääntöihin kuulunee (?) myös tuskallinen, lähes krampinomainen irvistys; kaikkinainen nautinnon osoittaminen on tyhjänpäiväistä pelleilyä.
Peikkomainen flaksi
Tässä mitään sarkasmia tarvita, Petteri. On vain yksi tulos tässä lajissa ja vain yksi tapa saavuttaa tulos: tulla ohitetuksi. Dr TuKo voi hempeillä ja treenata rauhassa, kunhan ei tule ohitetuksi työmatkalla.
10k-kerhon jäsen
Kirjanmerkit