GarminGiantElectrobike
Sivu 98 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    1 1/4" on keula Canyoneissa, stemmien hankinta hiukan haastavaa jos et a) tilaa Saksasta n. 60-70 euron Ritcheytä tai b) Canyonilta suoraan reilulla 40 eurolla. Jälkimmäinen on toki ihan ok, mutta parilla kympillä ei löydy toisinkuin tota "standardikokoa".
    EBAY:

    http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=...2F4%22&_sop=15

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Nuo uudet ultimaten levyt tuskin päätyvät ale-laariin, kun ovat aivan uutukaisia. Luulisin kysynnän ylittävän tarjonnan levyjarrullisten suhteen.

    Tosin Suomessa en ymmärrä levyjarruja jollei ole tarkoitusta käyttää pyörää ympäri vuoden. Siihen sopisi kyllä paremmin endurance kuin ultimate.
    Mitä itse olen katsellut niin levariversiot eivät käy kaupaksi ja niitä pukataan "alennuksilla" ulos. Ei ole/ollut menestystarina.

  2. #2912
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Oma mielipiteeni tarpeettomista maantielevyjarruista muuttui heti ajettuani Enduracella ja RS805 jarruilla.

  3. #2913
    Aika paljon eriäviä mielipiteitä noista levyistä täälläkin Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitenkä nuo Canyonin levarimallit ovat menneet kaupaksi. Kaikkia runkokokoja on heti saatavilla eli varastoa on ainakin

    Joku pyörä pitäisi löytyä tallista viimeistään toukokuun puoleen väliin mennessä, sillä olen silloin lomalla. Toivottavasti kelitkin olisivat silloin kohdillaan. Canyonilta nuo varastomallit tulevat kuulemma 1-2 viikossa eli vielä ehdin miettiä pääni puhki.

  4. #2914
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Tosin Suomessa en ymmärrä levyjarruja jollei ole tarkoitusta käyttää pyörää ympäri vuoden. Siihen sopisi kyllä paremmin endurance kuin ultimate.
    Tullut harkittua cf sl disc endurancea ja ultimatea ns kolmen vuodenajan pyöräksi (poislukien nastakausi). Miten endurance soveltuisi paremmin ympärivuotiseen käyttöön? Rengastila lienee sama ja lokasuojakiinnikkeet puuttuu (ja saa puuttua).

    Noista hydraulisista vaihtajista, taloudesta löytyy molemmat 685 ja 505. Naishenkilöllä on 505 hinnasta ja kuulemma paremmasta reach adjustmentista johtuen. 505 on vähän matalampi hatun päästä ja lähempänä vanhoja 10s 105 vaihtajia. 685 on taas korkeampi. Seuraavaan pyörään tulee 685 mutta pääosin/ainoastaan ulkonäöllisistä syistä.

  5. #2915
    Niin unohtui vielä kysyä, että sopiiko tuo Ultimate Disc miten työmatka-ajoon kesäisin? Matkaa on noin 10km/siivu ja koko matkalta kestopäällystettyä tietä. Cycloa ei löydy tallista eikä tällä rahanmenolla ole tulossakaan

  6. #2916
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dayton Katso viesti
    Niin unohtui vielä kysyä, että sopiiko tuo Ultimate Disc miten työmatka-ajoon kesäisin? Matkaa on noin 10km/siivu ja koko matkalta kestopäällystettyä tietä. Cycloa ei löydy tallista eikä tällä rahanmenolla ole tulossakaan
    Vauhdikkaasti.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  7. #2917
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
    Tullut harkittua cf sl disc endurancea ja ultimatea ns kolmen vuodenajan pyöräksi (poislukien nastakausi). Miten endurance soveltuisi paremmin ympärivuotiseen käyttöön? Rengastila lienee sama ja lokasuojakiinnikkeet puuttuu (ja saa puuttua).
    Jos ympärivuotiseen käyttöön hakisin niin endurancen puolesta puhuisi leppoisampi ohjaus ja pystympi ajoasento. Tosin tässä olin enemmän itse ajatellut, että se olisi myös nastakauden käytössä, koska siihen varsinkin nuo hydr levarit ovat omiaan, ja tällöin olisikin kaikkein parhaiten tuo geo tullut esiin.
    Laskisin endurancen vähän samaan kategoriaan kuin spessun roubaix:n. Nyt levareilla ja lokareilla siitä saisi helposti ympärivuotisen pyörän kaksilla tai kolmilla renkailla (nastat, pistosuojatummat ja sliksit).
    Ei tarvitsisi montaa pyörää pitää jollei kisaa.

    Muuten endurancen ja ultimaten erot ovat vain siinä, että millaista ajoasentoa ja pyörää kaipaa. Toinen on leppoisampi ja mukavampi kun toinen on selkeästi kisaisempi.

  8. #2918
    On tullut harkittua kuituisen Enduracen hankintaa, kiinnostaa levyjarrut ja sähkövaihteet. Miten Enduracen SLX ja SL rungot käytännössä eroaa toisistaan? Kannattaako tuosta SLX-rungosta maksaa reilu tonni enemmän, jos tarkoitus on hankkia pitkäikäinen pyörä leppoisiin lenkkiajoihin.

    Seuraavat mallit kiikarissa:
    https://www.canyon.com/fi/road/endur...c-9-0-di2.html
    https://www.canyon.com/fi/road/endur...c-8-0-di2.html

    Oliko noissa jotain muuta oleellista eroa kuin rungon (ja kiekkojen) osalta?

  9. #2919
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Sama geometria, SLX on kevyempi. Viime kädessä jää kiinni taskujen syvyydestä. Toki osia on helpompi päivittää kuin runkoa. Ja tossa hintaluokassa varmasti pärjää pidemmällekin myös SL- mallilla.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  10. #2920
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Espoolainen Katso viesti
    On tullut harkittua kuituisen Enduracen hankintaa, kiinnostaa levyjarrut ja sähkövaihteet. Miten Enduracen SLX ja SL rungot käytännössä eroaa toisistaan? Kannattaako tuosta SLX-rungosta maksaa reilu tonni enemmän, jos tarkoitus on hankkia pitkäikäinen pyörä leppoisiin lenkkiajoihin.

    Seuraavat mallit kiikarissa:
    https://www.canyon.com/fi/road/endur...c-9-0-di2.html
    https://www.canyon.com/fi/road/endur...c-8-0-di2.html

    Oliko noissa jotain muuta oleellista eroa kuin rungon (ja kiekkojen) osalta?
    SLX on Canyonilla aina se huippumalli ja grammanviilauksen viimeisin taidonnäyte, josta n. vuoden viiveellä julkistetaan hiukan rahvaanomaisempi SL-versio. Yleensä eroa on n. 200 grammaa, johtuen ilmeisesti SL:n vähän halvemmista kuiduista ja/tai helpommasta valmistusprosessista, jonka seurauksena pitää käyttää vähän enemmän materiaalia. Jäykkyydessä ja mukavuudessa tuskin on havaittavaa eroa.

    SL-rungot saattavat olla vähän kestävämpiä. En ole kuullut yhdestäkään murtuneesta SL-rungosta. Sen sijaan SLX-runkoja on jonkun verran mennyt vaihtoon.

    SL on aivan riittävä runko "leppoisaan lenkkiajoon" ja eikä tuo runko välttämättä ratkaise edes kisasijoituksia, jos harrastus eskaloituu kilvanajoon. Paras vastine rahoille mielestäni tulee SL-rungosta ja siihen pistetyistä kunnon kiekoista. Tuo Endurace CF SL 9.0 on jo tosi kova paketti.

  11. #2921
    Itse ostin juurikin tuon CF SL 9.0 nyt huhtikuussa, olen kyllä tykännyt kovasti. Aiempi pyörä Cannarin CAADX cyclocross ja siihen verrattuna on kyllä eroa selkeästi parempaan suuntaan. Toki cc on talveksi hyvä työmatkapyöränä. Näköjään oli jo loppuunmyyty tuo oma koko tuosta Enduracesta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #2922
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    SLX on hieman jäykempi. Suurin ero on keskiön muhveissa. SLX:ssä bb:n laakerit menee kuituun, kun taas sl:ssä metalliin. Itseasiassa pidemmän päälle sl olisi parempi, koska valmistusteknisistä syistä suoraan kuituun tukeva keskiö on herkempi narisemaan

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  13. #2923
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Oletko pyörän hommannut jo?
    Olen, mutta tulikin loppukesästä vastaan niin hyvät kaupat käytetystä Fuji Altamirasta, että jäi Canyonin hommaaminen tuonnemmaksi.

  14. #2924
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Huomasin tuossa vanhaa sotaratsua ulkoiluttaessa että ohjainlaakeri pitää rohisevaa ääntä ja "tahmaa" eli lienee 5v ajelun jälkeen vaihtokunnossa. Potilas siis Ultimate CF muistaakseni vuodelta 2012. Osaako joku sanoa miten tällasta pitäisi lähestyä? Osia valmistajalta ja lähikauppaan laitettavaksi, vai onko nuo Acroksen laakerit sellasta kamaa että voisi löytyä muualtakin?

  15. #2925
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Melkein olisin canyonin aspaan. Tuskin saa muualta kui acrokselta ja joskus selanneena oli hieman hankalaa saada selkoa ja jäi epäselväksi lähettävätkö niitä edes suoraan.
    Canyonin kautta tuli nopeasti

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  16. #2926

    Aeroad

    Vuosia olen palstaa kytännyt ja nyt päätin kysellä. Pari vuotta pyörien parissa ja nälkä kasvaa. Nykyisiä pyöriä perus fixie työpyörä ja Feltin Z85, jota hieman "paranneltu".

    Nyt olisi haussa pitkällä hankinta-ajalla (joskus syksyllä) Aeroad CF SLX 8.0 Di2. Mietityttää vain kun moni sanoo että on todella matala ja tiukka ja sitten se tärkein eli koko.
    Omia mittoja; pituus 184cm, inseam 88cm, 25v ja höyhen 66kg

    Nykyinen Felt on kokoa 58. Original infot: reach 392 ja stack 600. Stemmin (110mm) kääntäny ajan kanssa -16 degree ja 2cm spacereit jäljellä. On aina alusta asti tuntunut jotenkin hieman kiusalliselta mutta ei huonolta sen selässä. Aivan kuin olisi liian pitkä tai jotain. Vai endurance geo tuntuu huonolta?
    Fixie on huomattavasti pienempi koko kuin pitäisi ja tuntuu jotenkin luontevalta ja ketterältä. Satula tolppa ja droppi nyt on naurettava.

    Canyonin oma mittapalvelu ehdottaa tietysti koko L ja oma numero "kokemus", mutta mietityttää olisiko se M kuinka väärä? Stack siinä on ainakin hurjempi.

    L: reach 403 ja stack 570, stem 110mm
    M: reach 397 ja stack 551, stem 100mm

    Venyvyys minulla on kokoaika parantunut, kun treenitkin alkaa mennä hurjaksi. Mielipiteitä?

  17. #2927
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZaWing Katso viesti
    Vuosia olen palstaa kytännyt ja nyt päätin kysellä. Pari vuotta pyörien parissa ja nälkä kasvaa. Nykyisiä pyöriä perus fixie työpyörä ja Feltin Z85, jota hieman "paranneltu".

    Nyt olisi haussa pitkällä hankinta-ajalla (joskus syksyllä) Aeroad CF SLX 8.0 Di2. Mietityttää vain kun moni sanoo että on todella matala ja tiukka ja sitten se tärkein eli koko.
    Omia mittoja; pituus 184cm, inseam 88cm, 25v ja höyhen 66kg

    Nykyinen Felt on kokoa 58. Original infot: reach 392 ja stack 600. Stemmin (110mm) kääntäny ajan kanssa -16 degree ja 2cm spacereit jäljellä. On aina alusta asti tuntunut jotenkin hieman kiusalliselta mutta ei huonolta sen selässä. Aivan kuin olisi liian pitkä tai jotain. Vai endurance geo tuntuu huonolta?
    Fixie on huomattavasti pienempi koko kuin pitäisi ja tuntuu jotenkin luontevalta ja ketterältä. Satula tolppa ja droppi nyt on naurettava.

    Canyonin oma mittapalvelu ehdottaa tietysti koko L ja oma numero "kokemus", mutta mietityttää olisiko se M kuinka väärä? Stack siinä on ainakin hurjempi.

    L: reach 403 ja stack 570, stem 110mm
    M: reach 397 ja stack 551, stem 100mm

    Venyvyys minulla on kokoaika parantunut, kun treenitkin alkaa mennä hurjaksi. Mielipiteitä?
    Itselläni oli m-kokoinen aeroad. 184cm ja inseam 88.
    Aeroad 100 stemmillä oli hyvä. Spacereitä siinä on niin paljon, että säätövaraa löytyy.
    En usko kovinkaan monen taipuvan heittämällä slämmättyyn stemmiin aeroadissa.



    Sent from my iPad using Tapatalk

  18. #2928
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Onko kukaan vaihtanut tota ohjainlaakerin kiristystsydeemiä perinteiseen? 30 eurolla saisi kivijalassa töineen normaalin kiristysmutterin ton Acrossin tilalle, mikä ei tunnu pysyvän kireellä eikä siihen saa mitään tuntumaa. Laitanko ostohousut jalkaan ja käyn vaihdattamassa niin Enduraceen kuin Infliteenkin? Onko kellään lainata 120 mm stemmiä 6 asteen kulmalla?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  19. #2929
    Mistä minä voin tietää?

    Joo en ole vaihtanut enkä vaihdattanut, mutta kun viime vuonna jo melko tuskastuneena etsin syytä vähän reippaammin putkelta ajettaessa kuuluneelle napseelle konsultoin (ihan vaan tiskin yli ilman että olisin edes kantanut pyörän nähtäväksi) teknisempää Tonia, hän piti Acros the Clampia yhtenä lukemattoman monista mahdollisista äänenlähteistä ja esitti mahdollisuuden vaihtaa perinteisempään. Uskoisin sen vuoksi ettei tuossa pitäisi olla mitään pelon tai epäröinnin aihetta eli jos koet tarpeelliseksi, siitä vaan!

    Mukana tulleesta ohjekirjasesta oli muuten harvinaisen vähän apua mutta Canyonin verkkosivuilta löytyi sentään https://www.canyon.com/download/manu...g_TheClamp.pdf ja YouTubesta:



    Sikäli kuin minä näistä asioista ylipäätään mitään ymmärrän, oikea suoritus eli asentamis- ja kiristämisjärjestys on tärkeämpi kuin kiristysmomentin säätäminen juuri tietynlaiseksi? ja tietysti sen muistaminen että kun vaihtaa tai kääntää stemmiä pitää muistaa avata ja uudelleen kiristää Acros...

    Aeroadin entisen omistajan mukaan Acrosilla oli taipumus vaatia uudelleen kiristämistä kerran kaudessa, enemmän ajava voisi joutua tekemään saman ehkä toisenkin kerran. (No, mä olen varmasti sellainen enemmän ajava mutta ei se mielestäni ehtinyt löystyä ennen maantiekauden päättymistä ja kun se keväthuollon yhteydessä taas kiristettiin, ei vielä ole ilmennyt oireita sen löystymisestä. Voi toki olla että mä en vaan huomaa. Tai sitten voi olla niin että mitä kevyempi kuski sitä tiukemmalla klämppi pysyy.)

  20. #2930
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Canyon Endurace CF SLX Disc 8.0 ja Challengen 33 mm Gravel Grinder Race renkaat. Edessä on runsaammin tilaa. Takana jo selvästi ahtaampaa, rakoa jäi n. 2 mm takahaarukan alaputkiin.
    4 bar paineilla renkaat turposivat n. 37 mm leveiksi. Kiekkojen sisäleveys 21 mm.


  21. #2931
    Ihme firma, tilasin viikonloppuna pyörän mikä löytyi varastosta ja tänään tuli sähköpostia että lähettävät vasta 19-23.6 pyörän saksasta.?! Aika huonosti menee jos pyörä löytyy varastosta.

  22. #2932
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Todennäköisesti lähettävät n. viikon sisällä. Oma fillarikin tuli 2 viikkoa etuajassa ilmoitettuun nähden.

  23. #2933
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Parempi luvata sellainen mihin pystyy, kuin hieman optimistinen.
    Vituttaisi vain jos olisi myöhässä


    Sent from my iPad using Tapatalk

  24. #2934
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JimmyR Katso viesti
    Ihme firma, tilasin viikonloppuna pyörän mikä löytyi varastosta ja tänään tuli sähköpostia että lähettävät vasta 19-23.6 pyörän saksasta.?! Aika huonosti menee jos pyörä löytyy varastosta.
    Itse tilasin hiljattain Enduracen ja tilausvahvistuksessa toimitusaika oli jonnekin kolmen viikon päähän (pyörää oli varastossa). Pyörä oli kuitenkin kotiovella jo noin viikon päästä tilauksesta, joka oli kyllä mukavan nopeaa toimintaa. Ilmeisesti laskevat noihin arvioihin reilusti ylimääräistä.

  25. #2935
    Mikäs sen parempaa jos tuliskin etuajassa. Toivotaan näin. Endurace meni mullakin tilaukseen.

  26. #2936
    Minullakin tuli endurace vajaassa viikossa


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  27. #2937
    Eilen illalla otettu maksu että varmaan pyöräkin lähtenyt.

  28. #2938
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Mä tilasin in stock ultimaten ja maksu lähti maanantaina (kortilta), aluksi kerrottiin että 2 viikkoa mut sitten kolme tuntia myöhemmin tuli viestiä että postitettu. Tuli vähän liian nopeasti, en ollut henkisesti valmis

  29. #2939
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    140
    Endurace cf 7 hankinta mielessä ensimmäiseksi maantiepyöräksi.Rungon koko vähän mietityttää itsellä pituutta 174cm jalan sisämitta 81cm.
    Canyonin oma laskuri suosittelee kokoa s mutta ei ole myöskään kaukana xs koko.Ketjua lukeneena ilmeisesti canyonin laskurin suositukset
    pitävät aika hyvin paikkansa,pistänkö tilaukseen s kokoisen vai olisiko sittenkin koko xs parempi?

  30. #2940
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Mä oon 175cm, jalka 84cm ja ajan S:llä. Jos oot rajoilla ni soita Canyonin asiakaspalveluun ja pyydä apua, oon saanu ainakin itse sieltä vastauksen kaikkiin kysymyksiini.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •