HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 1 / 3 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 61

Aihe: Specialized Fuse HT Comp 6fattie, koko?

Specialized Fuse HT Comp 6fattie, koko?

Hei,

Olen ajatellut tilata nettikaupasta otsikon pyörän, mutta googlella löytyy aika nihkeästi kokosuosituksia ajajan pituuden perusteella. Olen 171 cm, jalan pituus noin 80 cm. Jollain jenkkifoorumilla eräs 5'6 pituinen (n. 167 cm) oli tyytyväinen S-kokoon, ja joku 6'9 (n. 175) M-kokoon. Olisiko kellään suunnilleen itseni kokoisella kokemusta tästä pyörästä? Olisiko S varmin valinta?

Olisin erittäin kiitollinen kaikista neuvoista!

Tässä vielä linkki: https://www.bike24.de/p1141156.html

Moi
    Itse hulppeat 173 cm, inseam about 82, M- koko löytyy tallista. S olisi todennäköisesti tuntunut pieneltä, tosin stemmin vaihtamalla saa tilaa helposti. Hyvinkäältä löytyy pyörä jos satut lähellä majailemaan, niin tule kokeilemaan...

Kiitoksia tarjouksesta, asun Kuopiossa joten jää koeajamatta tällä kertaa. Löysinpas kokotaulukon yhden nettikaupan sivuilta, tässä taulukko muille tarvitseville: http://imgur.com/of8ypHf. Tilasin itsekin M-kokoisen, luulisi olevan sopiva.

Mikä mahtaa olla kyseisen pyörän paino M kokosena?
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Ja miltäs ko. pyörä muuten on tuntunut ? Kohtuu edukkaasti on comppia ja experttiä ny saatavilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ihis81 Katso viesti
    Mikä mahtaa olla kyseisen pyörän paino M kokosena?
    Pikaisen googletuksen ja parin arvostelun perusteella L-koko painaa vähän yli 13 kg, eli M on varmaan siinä kolmentoista kilon paikkeilla.

Ilmeisesti Amerikoissa myytävä Fuse 2017 on uudemmalla runkomallilla, Euroopan 2017-versiossa on jenkkien vanha runko. Siksi Fusea myydään nyt Euroopassa listahintaan verrattuna huomattavalla alennuksella.

Sattuipa tämä viestiketju sopivasti:

Olin jo jonkin aikaa pohtinut maantiepyöräni myyntiä ja jonkin kivan plussamaasturin hankintaa tilalle (viihdynkin paremmin polulla kuin asfaltilla), ja myin kuin puolivahingossa maantiepyöräni juuri pois. Punainen Fuse Comp lähti siis tilaukseen Bike24:sesta. Alehinnalla eli 730€ kotiin kuljetettuna pitäisi saada pyörää jo hyvin vastineeksi rahoille, vaikka olen ymmärtänyt että suositushinta on ollut spekseihin nähden alunperin yläkanttiin.

Kovasti Bike24 lupailee sekä puhelimessa että meilitse, että pyörä on tulossa ilmoitettuna ajankohtana kuun vaihteessa. Toivottavasti näin myös on, onko joku kenties jo saanut sieltä Fusea tarjoushinnalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matss Katso viesti
    Ilmeisesti Amerikoissa myytävä Fuse 2017 on uudemmalla runkomallilla, Euroopan 2017-versiossa on jenkkien vanha runko. Siksi Fusea myydään nyt Euroopassa listahintaan verrattuna huomattavalla alennuksella.
    Eipä ole rungoissa väriä lukuunottamatta mitään eroa. Euroopan puolella on jäänyt tavaraa varastoon jotka dumpataan alella pois.
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Eipä ole rungoissa väriä lukuunottamatta mitään eroa. Euroopan puolella on jäänyt tavaraa varastoon jotka dumpataan alella pois.
    Specializedin US-sivuilla löytyvän Fuse Compin geaometriataulukko on ainakin erilainen tuohon Bike24:n pyörään verrattuna, ja onhan tuossa eri osatkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hapro Katso viesti
    Kovasti Bike24 lupailee sekä puhelimessa että meilitse, että pyörä on tulossa ilmoitettuna ajankohtana kuun vaihteessa. Toivottavasti näin myös on, onko joku kenties jo saanut sieltä Fusea tarjoushinnalla?
    Aiemmin tällä viikolla joku valitteli tässä ketjussa tilanneensa tuon pyörän seitsemän viikkoa sitten ja toimituspäivämäärän vain siirtyvän eteenpäin. Poisti tosin viestinsä jostain syystä. Toivottavasti ei enää siirry tuosta kesäkuun lopusta, mitä sitä muuten tekee koko kesäloman.

Ainakin näin paperilla tuo pyörä vaikuttaa hyvältä alehintaansa nähden, en löytänyt vastaavia 700 euron pyöriä muista nettikaupoista. Ensimmäiseksi maastopyöräksi tilasin tuon.

Mahtaneeko tuo US.n sivulla oleva olla expert malli? Ainakin bike24 sivuilla expert mallissa myös manitoun keula

Mahtaneeko tuo US.n sivulla oleva olla expert malli? Ainakin bike24 sivuilla expert mallissa myös manitoun keula
    On se comp, tässä expert.

Näin myös poistuneen viestin vilaukselta. Toivotaan, että pyörä tulee kuten lupaavat. Raportoin edistyksestä tähän ketjuun.

Olen myös käsityksessä, että US-malli olisi jotenkin päivitetty, mutta EU-mallia ei, ja siksi niitä myydään halvalla pois. Tästä viestiketjusta muistaakseni asian bongasin:

http://forums.mtbr.com/26-27-5-29-pl...983259-11.html

Pari lenkkiä olen nyt M-kokoisella Fusella (expert) ajellut. Pituutta 172 ja inseam 80. Hieman korkea, mutta pituus (vaakaputki, reach) on hyvä.

13kg painoi, kun punnitsin ennen varustelua.

En tilannut bike24stä. Ennen oli spessun politiikka ettei saa myydä vieraisiin maihin, ilmeisesti muuttunut, jos saa bike24stä suomeen tilattua?
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

Kyseinen pyörä on myös tänne tilattu samasta kaupasta. Veikkaan että näitä poistomyynnissä olevia malleja saa lähettää muihinkin maihin koska vain tätä kyseistä mallia pystyy tilaamaan. Kovasti mullekin lupaili että pyörä saapuu tämän kuun lopussa. Toivotaan että pitäisi paikkansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hebe Katso viesti

En tilannut bike24stä. Ennen oli spessun politiikka ettei saa myydä vieraisiin maihin, ilmeisesti muuttunut, jos saa bike24stä suomeen tilattua?
    Muissa bike24:n spessuissa lukeekin, että local shop tai jotain, eli nää Fuset olivat ainoat joita pystyy tilaamaan Suomeen.

Mulla on pankissa luotto säädetty sillä tavalla, että maksu lähtee vasta tuon päivämäärän jälkeen, ja senkin voi laittaa manuaaliseksi, ellei status Bike24ssa nyt muutu. Teenkin varmaan niin, että en laita sitä Nordeassa automaattisesti maksuun.

Tää sama vehje maksaa kivijalkakaupassa 1400-1700€ kiepeillä kun kävin sitä katsomassa. Expertin sais OVH 2300€ ja siitä pois joitakin satasia...

Itse olen fättismiehiä, mutta nyt tuli sen verran kova tarjous, että oli pakko tarttua, muuten oisin jatkanut fättäreiden etsintää.

ps. 177cm ja M koko tilauksessa.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Taisit saada viimeisen M kokosen kun juuri vilkasin niin ei saa enää ku L kokoa. Onneksi itsekkin tartuin tarjoukseen ajoissa😉

Taisit saada viimeisen M kokosen kun juuri vilkasin niin ei saa enää ku L kokoa. Onneksi itsekkin tartuin tarjoukseen ajoissa
    On tästä muutama päivä jo mennyt kun tein tilauksen. Mutta yleensä mitä Suomi kaupoissa oon törmännyt, niin L löytyy aina, mutta ei M.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Mulle tuli juuri ilmoitus Bike24:ltä, että pyörä on matkalla.

Milloin teit tilauksen. Tuli mieleen että lähetteleeköhän tilausjärjestyksessä näitä?
    Itse tein 6.6 tilauksen. Saas nähdä milloin oma tilaus lähtee tulemaan

Tilasin toukokuun loppupuolella. Ilmoituksessa oli myös tracking-linkki, joten kai se tosiaan on kohta tulossa.

Toimitusaika on muuttunut tuohon mitä sieltä vielä on saatavilla, heinäkuun 3puoliskoon, vai miten tuo nyt pitäis ymmärtää.
    Toivotaan kovasti että se oman tilauksen toimitusaika kesäkuun lopulla pitää kutinsa, mikä tilatessa oli niissä punasissa rungoissa.

Minun pyöräni on DHL:n seurannan mukaan noudettu tehtaalta tiistaina 13. päivä, mutta lähtenyt eteenpäin terminaalista vasta eilen. Tein tilauksen 25.5.

Tuo kaupan sivuilla näkyvä uusi arvioitu toimitusaika Fuseille on 3.7.

Tuossa Hapron linkittämässä viestiketjussa moni valittaa Fuse compin keskiöiden, napojen ja ohjainlaakereiden laaduttomuutta, pari viestittelijää kertoo laakereiden voiteluaineiden olevan jotain tarkoitukseen soveltumatonta tavaraa. Pitäisiköhän sitä itsekin purkaa ja voidella laakerit uusiksi heti kun pyörä saapuu.

Minulle sanoivat puhelimessa, että nettisivulla ilmoitettu tilausaika pätee sillä hetkellä tehtyihin tilauksiin, eikä siellä näkyvät muutokset vaikuttaisi jo sisällä oleviin tilauksiin. Tuo on hieman epäselvä tapa ilmoittaa toimitusaika, koska tilausvahvistuksessa ei ollut mitään päivämäärää.

Keskiöiden yms. voitelua heti tuoreeltaan harkitsen itsekin tuon viestiketjun perusteella.

Olen myös kuullu että on hyvin yleinen juttu että uudessa fillarissa on riittämätön voitelu monesti näissä keskiöissä ym.
    Eihän nykyään kannata tehdä kerralla liian kestävää tuotetta myyntiin. On yleinen käytäntö kaikissa tuotteissa. Kulutustavaraa.

Kerkesin jo hyppiä riemusta kun tuli bike24 viesti että tilaus laitettu tulemaan.
    Mutta mitäs hittoa. Tilauksesta puuttui tärkein eli fillari.
    Kaikki muut tavarat jotka tilasin samalla on laitettu tulemaan tännepäin.

Mulle on eilen lähtenyt fillari tulemaan kohti kotia. Positiivista että pyörä lähetettiin reilu viikko ennen alkuperäistä arvioitua toimitusaikaa.

Itse sain pyöräni eilen. Arvioitu toimitusaika oli 8.6. kun tilasin, mutta vaihtui parin päivän päästä 29.6.

Nyt lähti mullekkin fillari tulemaan vaikka tilatessa oli että 29.6 vasta. No en valita��

Minun pyöräni on DHL:n seurannan mukaan noudettu tehtaalta tiistaina 13. päivä, mutta lähtenyt eteenpäin terminaalista vasta eilen.
    Itse sain pyöräni eilen.
    13.6 -> 20.6... eli viikon kesti sun viestien mukaan. Mulla nyt Dispatched 28.6. eli tänään.

Tässä kun käsitelty tuota huonoa voitelua, niin tarviiko keskiötä purkaa, jos voitelee uudelleen? Tarviiko erikoistyökaluja olla? Jotain Shimanon silikooni rasvaa kaapista löytyy...

Samanlaisia aiheita

1. Specialized Fuse käyttäjäkokemuksia?
    By pturunen in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 11.06.2019, 00.36

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään