HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 34 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #991
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Jaa-a vähän hirvittää ajella tuolla tienposkessa maantiepyörällä ku irtokivee niin paljon. Ja asfalttiki niin huonokuntosta. Käärmeen puremia tullu jonkinverran ultra sportteihin mutta puhki ei oo viel menny.
    Cycloon kyl vaihan kuhan lompakko antaa myöten. Mutta millähän renkaalla selviäisin siihen asti? Veikkaisin että 700x28:ia leveämpää ei mene eteen. Noin 2mm molemminpuolin tilaa.
    Pääasia ei ole vauhti vaan että kestää ja halpa hinta

  2. #992
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Marathon Plus, ei nyt ehkä markkinoiden halvin, mutta varmasti kohtuulliset elinkaarikustannukset. Bonuksena kiehtova ajatus siitä, että osa kumimassasta on kierrätetty vanhoista lateksituotteista. Hieman vähemmän suojattu Durano Plus voisi olla jo vähän ajettavampi.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  3. #993
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Joo tuo durano plus vaikuttas olevan se mitä haen. Pikkusen kasvaa rullaus vastus mutta veikkaampa että nuilla surkeilla teillä sitä ei edes huomaa. Hintakaan ei ole paha.
    En vaan löytäny ku normaali duranolle rullaus/pisto testejä. Ja siinäkin on kyllä hyvä pistosuojaus

  4. #994
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Cyclossa jolla pääosin ajan asfaltilla on juuei Mara Plussat.
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  5. #995
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    viime syksynä/nyt alkukeväänä cycloon alle rospuuttokaudeksi Schwalben Land Cruiser plus - halpa ja hyvä ja toimii paremmin myös soralla.
    Kokemukset positiiviset - nyt mennään jo kevyemmällä massalla.
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  6. #996
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Tappajasepelikausikin on taas avattu. Olihan se takarengas vähän kulunut toki jo.

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  7. #997
    Liittynyt
    03/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    15
    Muutaman viikon ikäinen Continental X-King Sport kesti vajaa 60 työmatkakilometriä sepelillä..

    ::edit
    Tänään pitäisi laittaa Ice Spiker pro:t alle ja pelottaa jo lompakon puolesta..

  8. #998
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Aikaisempien vuosien perusteella, vain nastarenkaat kestää sepelikelit. Paljaalla kestopäällysteellä ajamalla nastarengasta ei ajeta loppuun yhdessä eikä kahdessakaan talvessa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  9. #999
    Maantiepyörässä Duranoplussat kestäneet myös sepeliä hyvin. Mutta noilla ei sitten ajellakaan jäällä tai lumella.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  10. #1000
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Työmatkalla en halua paikkailla renkaita ja siksi Michelin Protek Max - kestää sepelin kuin sepelin. Hieman painava, mutta niin on työmatkasinkulakin. Sopii hyvin sulan maan plussakeleille, jolloin kelvit on sepeliä valtoimenaan, mutta nastarengasta ei viitsi kuluttaa turhaan.

    Saman merkin itsepaikkautuvat A3-sisurit toimivat kevään ja syksyn, sitten loppui litkut.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  11. #1001
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Ja sama tuplana.... :|
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  12. #1002
    Minkälainen kumi kestää maasturissa... Lähinnä pitäisi vaan työmatkaa kulkea, eikä ole ennen vanhalla pyörällä ollut mikään ongelma 5€ renkailla. Tokmannilta sai hyviä kumeja jotka kesti vuosia Nyt kun rengaskoko on semmonen ettei kivijalasta (tokmanni) saa edes mitään sopivan kokoista, niin pitää saada alle gummi joka edes vähän kestää.

  13. #1003
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    ^Omissa maastureissa (26” ja 29”) ei Schwalben Racing Ralph ole vielä kertaakaan (5.000km) antautunut talvisille sepeleille.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  14. #1004
    Kiitos. RaRa sitten varmaan... Saako siihen nastoja laitettua.

  15. #1005
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    Työmatkalla en halua paikkailla renkaita ja siksi Michelin Protek Max - kestää sepelin kuin sepelin. Hieman painava, mutta niin on työmatkasinkulakin. Sopii hyvin sulan maan plussakeleille, jolloin kelvit on sepeliä valtoimenaan, mutta nastarengasta ei viitsi kuluttaa turhaan..
    Sama ratkaisu kokeilussa monikäyttöcyclossa. Yllättävän hyvin rullaavat ja tarkasti ohjautuvat kumit, joilla ajelee ilokseen maantielenkkiäkin. Raskaina ei kiihdy eikä kiipeä iloisesti, mutta eipä täällä etelän peekoolenkeillä sitä tehdäkään. Halvatkin oli. Tykkään.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #1006
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    ^^RalliRanet ei ole nastoitettavski tarkoiteittu. Nastakeleille muööa on toisessa 26” maasturissa saman valmistajan Ice Spiker Pro, joka ei sekään ole vielä kahteen talveen puhjennut.

    ^Ei todellakaan hullummat ajettavat. Positiivinen yllättäjä!
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  17. #1007
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    Michelin Protek Max
    Ostin parin näitä sunnuntaina 32-millisinä ja nyt kun on tullut ajettua niillä noin 200 km, niin muutama kommentti. Tärkein: Ei rengasrikkoja, vaikka tappajasepeliä on oikein yritetty hakea alle. Olivat tiukahkot asentaa vanteelle. Ei kuitenkaan tarvittu mahdottomia vääntöjä. 6 bar paineella aika maantiemäinen ja kova ajotuntuma. Rullaavat nastarenkaisiin verrattuna mukavan tuntuisesti ja sulalla sepelöidyllä asfaltilla ovat paljon mukavampi valinta. Kylkien heijastinnauhat ja edullinen hinta plussaa. Tässä vaiheessa vaikuttaa ok ostokselta.

  18. #1008
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.529
    Mulla on täysjäykässä hyötyliikkujassa takana 26x1.85 Protek sliksi, oli kyllä kumma kun tuntui melkein liian isolta eikä ole vieläkään asettunut vanteelle mutta rullaa kyllä hyvin, piti lunastaa kun olivat -40% kitimarketissa. Edessä kulunut nappulakumi, tuolla oli hauska ajaa muutama kilsa kun oli tullut 10 cm lunta ja fillari jäänyt väärään paikkaan. Kokemuksen mukaan sepeli syö sliksin aika hauskan näköiseksi mutta ei puhkea, joskus muinoin oli Sport Contact 1.6" maasturissa ja niillä tuli iso osa talvea ajettua. Sliksi pitää jäälläkin jos on sopivaa jäätä ja sopiva sliksi

  19. #1009
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KotooTöihin Katso viesti
    Kiitos. RaRa sitten varmaan... Saako siihen nastoja laitettua.
    Hankalaa saattaa olla, sillä jokainen nappula on halkaistu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KotooTöihin Katso viesti
    Minkälainen kumi kestää maasturissa... Lähinnä pitäisi vaan työmatkaa kulkea...
    Back in the days käytössä oli Nokian WXC300 ja Schwalben ISP. Aika monta talvea ja nolla rengasrikkoa. Ääntä riittää, mutta niin riittää pitoakin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  20. #1010
    何殷傑 Guest
    Kestääkö maastorengas paremmin tappajasepeliä kuin esimerkiksi hybridin slicksirengas? Kuinka maastorenkaat ylipäätään kestävät tappajasepeliä?

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  21. #1011
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.529
    Kyllähän se kestää jos ei ole pistosuojattu sliksi mutta monet sliksit taitaa olla. Aika tuurista kiinni, maastorenkaissa on yleensä matalammat paineet mikä vähentää puhkeamisen todennköisyyttä mutta pehmeämpi kumiaines taas lisää tuntuu olevan aika tuurihommaa tuo. Mutta noin ideana sepelillä tietty pidempi matka tunkeutua nappulan ja kumin läpi mutta turvallisempi olisi ajella pistosuojatuilla jos on paljon ajoa ja varmuutta kaipaa.

  22. #1012
    Jos maastorenkaalla tarkoitetaan karkealla nappulakuviolla varustettua rengasta, niin kyllähän ne kestävät paremmin kuin sileät normaalirenkaat. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä että sepelinsirulla on pitempi matka tunkeutua sisurin pintaan asti.

    Sepeliä tietenkin kertyy myös nappuloiden väleihin, mutta pitää olla todella huonoa tuuria että siru painuisi saman tien syvemmälle. Tietysti kannattaa aika ajoin putsata renkaiden pinnat ja tarvittaessa kaivaa sirut irti.

    Mutta jos tarkoitat maastorenkaalla myös keskimääräistä sileää hybridirengasta leveämpää rengasta, vastaus on: ei yhtään sen paremmin ja jopa huonommin, mitä parempi - eli kevyempi ja ohutkylkisempi jne - rengas on. Puhutaan mitä puhutaan, alhainen rengaspainekaan ei auta tappajasepeliä vastaan.

  23. #1013
    Puhkeamattomaksi maailmalla tiedetyt 25-622 gatorskinit puhjenneet nyt kolmessa viikossa (n. 600km) kuus kertaa, kun Tuusulan kunta saanut jostain tappajasepeliä haltuunsa ja levitellyt sitä työmatkan varrelle.
    Koska nastakumikelejä tuskin on taas tulossa kovin pitkäksi aikaa tänne vetiseen eteläsuomeen, niin kiva ois ajella tolla katuraaserilla työmatkaa (pelkkää asfalttia, maantie + kevli).
    Olisiko toimiva yhdistelmä marathon plussat 25 tai 28-622 ja sisäkumiin Stan's sealant liemet? Onko järkeä vielä tuohon heittää joku kevlarteippi sisurin ja ulkokumin väliin vai meneekö jo torta på torta meiningiksi?

  24. #1014
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Ainoa kerta, kun maastorenkaani (RacingRalph) on sepelistä puhjennut, tapahtui kesällä asfalttityömaan ohituksessa. Terävä siru tarttui kiinni siihen nappulan keskelle (ei väliin) ja asfaltille päästyä koversi itsensä viimein sisään asti.

    Pistosuojaukseltaan toimineet renkaat läpi useamman vuoden lumettomien sepelikausien (päivittäisessä työmatka-ajossa, 600-700km/kk) ovat mulla olleet Michelin Protek Max, Specialized Infinity FlakJacket ja Schwalbe Marathon, nastaton ja nastallinen. Heikoimpia ovat olleet ne mukavasti rullaavat SammySlickit ja CyclocrossSpeedit (samalla 30km matkalla neljä eri flattia).

    Gatorskinin sepelikestävyyttä en ole testannut, kun en renkaasta hiekalla tai hiekotetulla asfaltilla erityisemmin pidä.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  25. #1015
    Kiitos kommentista, ei oikein viitsisi maantiepyörään maastopyörän renkaita lähteä pajottamaan Eli tappajasepelinkestoa kumeille 25-622 tai 28-622 hakusessa. Tässä yksi gaattorinnahan suolistanut sepeli-ihanuus, ihan keskeltä rengasta paksuimman pistosuojauksen läpi. Renkaat olen putsannut pikkukivistä joka ilta päivän siirtymien jälkeen. Niin, se kuva: https://photos.app.goo.gl/49J5tGtdQm2hdqxh1

  26. #1016
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    134
    Panaracer t-serv

  27. #1017
    Mulla yhä edelleen sepeliaikaan maantiepyörässä 23mm duranoplussat. v-mäiset laittaa vanteelle ja mun mielestä ajotuntuma on syvältä ja on liukas. Nyt kuitenkin takana jo kolmen syksyn ja kahden kevään sepeliajot pääkaupunkiseudulla (parikolme tuhatta km ainakin?) renkaat kamalan nyt näköiset (isompia kiviä olen poistellut ja muutenkin pinta huonossa kunnossa), vaan ei yhtään flättiä vieläkään näillä. Ja rengaspaineet 'asiallisen' kovat olleet. Jatkanen samalla merkillä kun näistä aika jättää.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  28. #1018
    (en näköjään osaa muokata viestejäni....tuppaavat vain häviämään uusintana siis) Panaracer t-serv olikin uusi tuttavuus. Lieneekö sama asia kuin T-serv PT, joita saisi täältä: http://www.suomenurheiluaitta.fi/tuote/618

    Tai sitten olisi Panaserv gravel king, joita saisi wiggleltä ja chainreactionista (esim: http://www.wiggle.co.uk/cycle/tyres/?ea=4294789842 )

    Sen verran mainittakoon, että pari kautta tuli samaa reittiä (sepelikaudella ja ilman) ruuvattua Contin grand prix 4seasonsilla, eikä ainuttakaan flattia. Mutta uskoisin, että eipä nekään nyt auttaisi, toi sepelilaatu lienee nyt sitä kuuluisaa "tappajasepeliä", mitä ovat levittäneet tälle kaudelle.

    Oli tässäkin topikissa joku saanut Durano plussat puhki ihan ensilenkillä, kun sopivaa sepeliä osuu vastaan...mutta joo, varmaan nyt joku mahd.vahva ulkokumi ja toi litku sisuriin, jospa niillä pääsisi taas hetkeksi puhkeamista. Lisäehdotuksia otetaan vastaan, kumit lähtee hankintaan tässä alkavan viikonlopun aikana...

  29. #1019
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V.J.S Katso viesti
    Puhkeamattomaksi maailmalla tiedetyt 25-622 gatorskinit
    Mulla on semmonen muistikuva, että 4 Seasonissa olis vielä tuhdimpi suojaus. Continentalin sivuilta en löytänyt mainintaa, että kumpi noissa käytetyistä suojaustavoista olis parempi.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #1020
    Täältä https://www.bicyclerollingresistance.com/ kun hetken klikkailee, niin saa pistosuojaustestin tulokset näkyviin. 4seasons sai 17 pistettä, gaattorinnahka 18.

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •