GiantGarminElectrobike
Sivu 8 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

  1. #211
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.188
    Tänään testasin shimanon moottorilla olevan meridan maasturin ja kaksi jotain muuta, enkä kyllä huomannut niissä ylimääräistä vastusta vaikka avustus loppuukin. Aluksi kiihtyy helposti ja sitten kun avustus loppuu niin niinkuin tuommoinen +20 kiloinen muutenkin.

  2. #212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vapari Katso viesti
    Olisi ihan hyvä vähän tarkentaa näitä tuntemuksia. Alamäessä yli vai alle 25kmh ja rullatessa vai polkiessa?
    Eihän se nyt tietenkään rullatessa vastusta, kun on normi vapaaratas. Ja nopeusraja riippuu siitä onko avustus päällä vai ei. Jos ei, niin vastustaa ihan nollasta asti.

    En ole päässyt tuolla jyrkässäkään alamäessä edes kuuttakymppiä, vaikka sotkee ihan täysillä 😂 Läskikin kulki kovempaa.

    Ja kyseessä siis E6000 Steps.

  3. #213
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hikinihkis Katso viesti
    Eihän se nyt tietenkään rullatessa vastusta, kun on normi vapaaratas. Ja nopeusraja riippuu siitä onko avustus päällä vai ei. Jos ei, niin vastustaa ihan nollasta asti.

    En ole päässyt tuolla jyrkässäkään alamäessä edes kuuttakymppiä, vaikka sotkee ihan täysillä 😂 Läskikin kulki kovempaa.

    Ja kyseessä siis E6000 Steps.
    No siksi juuri tarkennus, osa tuntuu olevan sitä mieltä että vastustaa rullatessakin.

    En tiedä, mutta veikkaan että sähkömoottoria ei ole mahdollista tehdä ilman kitkaa. Kun moottori ei pyöri, rattaan mukana on pakko pyöriä jonkun, Boschissa taitaa pyöriä "vaihdelaatikko", Shimanossa ja muissa suoravälityksisissä yksi tai kaksi ratasta moottorin sisällä. Väkisinkin tulee kitkaa, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.

  4. #214
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.188
    Toinen asia että tuleeko sitä kitkaa enemmän kuivista ketjuista vai mistä. Shimanon systeemissä on ilmeisesti 2 yksisuunta laakeria, mutta tietenkin siellä jotain pyörii mukana aina kun polkimet liikkuu.

  5. #215
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Tänään testasin shimanon moottorilla olevan meridan maasturin ja kaksi jotain muuta, enkä kyllä huomannut niissä ylimääräistä vastusta vaikka avustus loppuukin.
    Oliko kyseessä Meridan jäykkäperä vai täysjousto (E8000-moottori ilmeisesti?). Huomasitko, missä nopeudessa avustus loppui, antoiko mennä 25 km/h vai loppuiko jo hieman aikaisemmin? Missä tuollainen on muute näytillä, GoExpo messuilla ei vielä ollut niitä.

  6. #216
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.188
    Jäykkäperä oli. Mittariin 25 mutta ei ollut oma GPS päällä. Oulaisissa oli urheiluliikkeessä esittelijä. Jotain sähköhelkamoita oli lisäksi.

  7. #217
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    65
    Ok, kiitos. Miltä pyörä muuten vaikutti? Sellainen ollut itselläni kiikarissa, vaikka hinta hirvittääkin. Ilmeisesti kolmea kokoa tarjolla ja mulla inseam n. 82 cm. Taitaa M-koko olla sopivin.

  8. #218
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Oliko E8000 moottorilla Merida? Katselin lähikaupassa luettelosta Suomen Merida-valikoimaa ja ei siinä niitä parempia malleja näyttänyt olevan…

  9. #219
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.188
    M ja L oli niillä valikoimissa. 82-83 on omakin inseam ja testipyörä L. Voisi M olla parempi. Ei tuo huono ollut, mutta itse mietin pojalle koulumatkakulkineeksi, niin en sillai syventynyt. 57mm rengas eli ISP mahtuu hyvin. Olisi pitänyt testata raskaammassa maastossa niin osaisi jotain sanoakin.

  10. #220
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Oliko E8000 moottorilla Merida? Katselin lähikaupassa luettelosta Suomen Merida-valikoimaa ja ei siinä niitä parempia malleja näyttänyt olevan…
    Soitin Helkamalle ja eivät tuo paremmat pään Merida eBikejä maahan. E-bike -buumi taisi yllättää heidät housut kintuissa.

  11. #221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Soitin Helkamalle ja eivät tuo paremmat pään Merida eBikejä maahan. E-bike -buumi taisi yllättää heidät housut kintuissa.
    Eiks edes eri tilauksesta, jos on valmistajan vakiomallistoa?

  12. #222
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ei, kun pitäisi kuulemma tilata kontillinen Taiwanista.

  13. #223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Ei, kun pitäisi kuulemma tilata kontillinen Taiwanista.
    Niin mullekin asiakaspalvelu vastasi, mutt onneksi heidän yläpuolella oleva taho ymmärsi kaupanteon päälle ja homma hoitui... Tosin maahantuoja ei ollut Helkama, vaan toinen entisaikojen 'suuri suomalainen' valmistaja ja sen paikallinen kivijalkaliike ymmärsivät yskän vaikka pyörä ei niillä varusteilla kuulunut maahantuontimallistoon. Lie liian kallis tai turhan hieno suomalaisille asiakkaille...

    Ja tässä samaisessa ketjussa toinenkin kaveri kertoo tilauttaneensa vast.tavalla pyöränsä itselleen sopivin osin...

  14. #224
    Kävin XXL:n ystävämyynnin innoittamana kokeilemassa paria sähköfillaria. XXL:n oma White, Bafangin moottorilla oli hirvittävä pettymys. Heti perään Shimano Steps 6000-sarjan moottorilla varustettu Merida tuntui paljon paremmalta. Ei siltikään oikein sytyttänyt.
    Ajatus kääntyi jälleen jälkiasennettavaan Bafangin johonkin 500-750W keskiömoottoriin. Onko jollain kokemusta ajeluista tuollaisella vs. kaupan tuotteet. Minkälainen on pöhinä verrattuna 50nm vääntävään stepsiin tai boschin city lineen? XXL kyllä mainostaa ihan puuta heinää fillarien spekseissä; bafangin vääntö muka 80nm. Tuskin on. Tai koeajoyksilössä oli joku vika.

    Onko suosituksia tehokkaalla moottorilla varustettuun arkimaastofillariin? Nestelevyjarrut pitää olla, mutta joustokeula ei välttämättä. Tarkoitus vetää lapsia peräkärryssä ja kulkea työmatkaa. Vääntöä saa olla niin paljon kuin mahdollista. Hintaluokka 1,5t€ tai lähelle.

  15. #225
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lait muuttuu...

    Yesterday this trade journal launched its new Whitepaper: “Rules and regulations on electric cycles in the EU.” It digs deep into the type approval laws that went into force January 1, 2017 as well as into all CEN standards for e-bikes, the applicable EU Directives as well as terms of use. One of the striking facts deriving from the new Whitepaper is that e-MTBs are excluded from type approval.That electric Mountainbikes are excluded from the type approval legislation that came into force January 1, 2017, has some profound consequences. It means as much as that there’s no limit to maximum speed or (electric) motor power for e-bikes as long as they are ‘intended’ for off-road use. While speed e-bikes (categorized in the type approval legislation as L1e-B ‘mopeds’) have a maximum power limited to 4kW and a maximum speed of 45km/h, such limitations do not apply to e-MTBs; the e-bike model that nowadays is rapidly growing in popularity.
    http://www.bike-eu.com/laws-regulati...roval-10129996

    What is interesting here is that electric bikes ‘exclusively’ used in race competitions and equipped with electric motors with a maximum power of over 250W and over 25km/h maximum speed do not have to be type approved. For e-MTBs that word exclusively is not used. Here it says “vehicles primarily intended for off-road use and designed to travel on unpaved surfaces.” This means that e-MTBs with over 250W motors capable of (supported) speeds of over 25km/h fitted with knobby tyres as well as stickers stating “off-road” are excludes from the costly type approval procedures. To what extent this will trigger abuse in the near future remains at this moment the question.

  16. #226
    Kun katsoo minkälaisia sähkövehkeitä fillari-messuillakin oli ja miten näitä rajoittimen ohittimia myydään, epäilen että hyvin nopeasti sähköfillarit tulee rekisteröinnin piiriin. Juuri on saatu mopot ajettua pois pyöräteiltä niin tilalle tulee yhtä kovaa tai kovempaa kulkevat sähköfillarit. Ei tarvita kuin muutama onnettomuus tai yksi kuolonkolari ja lakiin runnotaan rekisterikilvenkäyttöpakko ja siitä kaveriksi vakuutukset, verot ja vastaavat.
    Perusteluna tietenkin se että kun sähköfillareiden nopeudet on villejä ja poliisi olisi vaikka tutkaamassa jossain, ei fillaria ole helppo ottaa kiinni jos fillaristi lähtekin puikkelehtimaan karkuun. Tarvitaan siis tunniste. Ja kun on tunniste, on helppo lätkäistä veroja muuta.

  17. #227
    zipo Guest
    Kappas vaan,Tarkoitaakohan tuo sitä että kotimaan esim.bosch huoltoliikkessä saavat oikeuden muuttaa max 25km/avustus parametrejä rupulikumifillareihein isommiksi?
    Tällä hetkellä ei käsittääkseni huoltojäbät eivät moista operaatiota pysty tekemään vaan rajoitin- ym asetukset tehdään fillarimallikohtaisesti Bochin tehtaalla.

  18. #228
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Kun katsoo minkälaisia sähkövehkeitä fillari-messuillakin oli ja miten näitä rajoittimen ohittimia myydään, epäilen että hyvin nopeasti sähköfillarit tulee rekisteröinnin piiriin. Juuri on saatu mopot ajettua pois pyöräteiltä niin tilalle tulee yhtä kovaa tai kovempaa kulkevat sähköfillarit. Ei tarvita kuin muutama onnettomuus tai yksi kuolonkolari ja lakiin runnotaan rekisterikilvenkäyttöpakko ja siitä kaveriksi vakuutukset, verot ja vastaavat.
    Perusteluna tietenkin se että kun sähköfillareiden nopeudet on villejä ja poliisi olisi vaikka tutkaamassa jossain, ei fillaria ole helppo ottaa kiinni jos fillaristi lähtekin puikkelehtimaan karkuun. Tarvitaan siis tunniste. Ja kun on tunniste, on helppo lätkäistä veroja muuta.
    Todennäköisesti hyvin samanlainen kehityskulku kuin mopojen virityksessäkin. Ei ole syytä uskoa että pyöräilijät olisivat etiikaltaan mopoilijoista merkittävästi poikkeava ryhmä. Myös ero virittämisen helppoudessa tulee vaikuttamaan.
    Kovaa liikkuvat sähköpyörät on siinä mielessä mopoja vaarallisempia kun ne liikkuvat useimmiten käytännössä äänettömästi. Mopon pörinä on hyvä varoitusääni. Lapsiperheet kevyenliikenteenväylällä ovat voineet havahtua että kohta tukeva teinipoika ohittaa pesueen puolen metrin päästä viittäkymppiä.
    Vaikea kuvitella ettei tulisi johtamaan lisääntyviin onnettomuuksiin. Ja kun on laiton ajoneuvo, ja vakuuttamaton, tulevat pakenemiset onnettomuuspaikalta kevyessä liikenteessäkin tavallisemmiksi.
    Kuten totesit, seuraa luultavasti lisää rajoituksia, valvontaa, velvollisuuksia ja maksuja. Nämä voivat joiltakin osin heijastua myös lihasvoimapyöräilijöihin.

    Tätä en tarkoita foorumin pyöräilijöille. Uskon että täällä on keskimääräistä vastuuntuntoisempia ihmisiä.

  19. #229
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    ...Juuri on saatu mopot ajettua pois pyöräteiltä...
    Missä näin? Oulussa joo, mutta oliko muuallakin?


  20. #230
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    447
    ^vaikka rajoitin ohitettu niin nopeus ei tasamaalla nouse juuri yli 40km/h, ainakin maastomalleissa välitykset rajoittavat, kadenssi karkaa aivan mahdottomaksi.

  21. #231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Missä näin? Oulussa joo, mutta oliko muuallakin?
    Monessa kaupungissa tiedän näin tehdyn.

  22. #232
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Monessa kaupungissa tiedän näin tehdyn.
    Voisko yhtään tarkentaa? Mitkä kaupungit?


  23. #233
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Lait muuttuu...
    Suomessa näin on ollut aina, maastossa saa käyttää minkälaista vaan kulkuvälinettä ilman minkäänlaisia nopeus tai tehorajoituksia, mutta vain ja ainoastaan maanomistajan luvalla. Eikä sillä tietenkään saa liikkua yleisellä tiellä:

  24. #234
    zipo Guest
    Lisää tehoa ja nopeutta syö akkua nopeemmin.Range jää melko lyhyeksi.
    Mä olen huomannut omalta kohdalta että vauhdin pienentäminen ja pysähtyminen niin metsässä kuin liikenteessä tapahtuu sähköfillarilla paljon matalammalla kynnyksellä kuin luomupyörällä.
    Normifillarilla vauhdin takaisin kelaaminen stopin/himmailun jne. jälkeen tympii (ainakin mua)joten jarruille menen mahdollisimman vähän.Sähköllä sama pysähtyminen ei haittaa pätkääkään paripolkaisua ja taas mennään.Epäilin suuresti kuinka 22.5 kg sähköfillarlla viittii ajella hieman teknisempiä polkuja tunkausstoppien(tuulenkaadot ja kivet) takia.Ei tunnu lainkaan tympeältä kun sen flown saa sähkön avulla heti takaisin.Liikenteessä väittäisin että on jopa turvallisempi kuin normi fillari ym syistä vaikka melko tuoreet on mun kokemukset pakollisesta liikenteenssä ajamisesta.
    Hyviä ajokelejä kaikille.

  25. #235
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Todennäköisesti hyvin samanlainen kehityskulku kuin mopojen virityksessäkin. Ei ole syytä uskoa että pyöräilijät olisivat etiikaltaan mopoilijoista merkittävästi poikkeava ryhmä.*klip*
    Luulen kyllä että sähköpyöräilijöiden virittelijät on enemmän hyötyajoon suuntautuneita, mopopojat taas niitä jotka ajaa tulee kaks päällä kuuttakymppiä-80 vastaan kevlillä Espoossa, kyydittävällä taas ei kypärää kuten eilen. Jos sen sähkiksen virittää kulkemaan kolmeakymppiä jota jotkut polkee maantiepyörällä vs. mopon virittää kulkemaan 80, on siinä pieni ero

  26. #236
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Voisko yhtään tarkentaa? Mitkä kaupungit?
    No esimerkiksi Helsingissä.

    Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla

  27. #237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Voisko yhtään tarkentaa? Mitkä kaupungit?
    Rovaniemi, Oulu, Tampere, Lappeenranta,...

  28. #238

  29. #239
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Pitihän se testata rappusia sähköplussatäpärillä.
    https://www.youtube.com/watch?v=JN7L...ature=youtu.be
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

  30. #240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Pitihän se testata rappusia sähköplussatäpärillä.
    https://www.youtube.com/watch?v=JN7L...ature=youtu.be
    Hienoa! Mikä fillarin malli?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •