GarminGiantElectrobikeHepha
Näyttää tulokset 1 - 26 / 26

Aihe: Edullinen ensimmäinen hyvä hybridi (Konako?)

Edullinen ensimmäinen hyvä hybridi (Konako?)

Luin ketjua eteenpäin, mutta haluaisin vielä kysyä, koska olen uusi harrastaja. Olen jo muutaman vuoden tässä miettinyt uuden pyörän ostamista.

Haluamani pyörän ominaisuudet:
    1. Mahdollisimman edullinen hinta esim. 400-700
    2. Mahdollisimman hyvä
    3. Helppo ajaa
    4. Hybridi? (hupiajoa, pieniä lenkkejä, ehkä joskus työmatka-ajoa)
    5. Edullinen huoltaa/kestävä

Olen ajanut tähän asti ruosteisella ja rikkinäisellä Helkaman Aino mummiksella (20km lenkkejä), joten en ole nirso enkä kaipaa super kevyttä ja loistavaa pyörää. Itseäni itse asiassa pelottaa ajaa maantiepyörillä, joten siksi mietin hybridiä (eikö näissä ole vähän paksummat renkaat?). Pidän myös rankasta liikunnasta, joten pyörän ei tarvitse olla se kaikkein kevyin ajaa vaan ennemmin kestävä ja "turvallisentuntuinen" ajaa. Niin ja mahd. edullinen, koska olen köyhä opiskelija ja en tiedä kuinka paljon lopulta innostun pyöräilystä. Seuraavaan pyörään voi sitten panostaa enemmän, jos tästä hommasta innostuu

Olen lukemani perusteella ajatellut Kona Dew-pyörää. Bikeshopissa sen saisi nyt 500e, eli on todellakin halpa. https://www.bikeshop.fi/Kona-Dew/ekauppa/pKODW/

Onko tässä mallissa hyvät speksit?

Kona dew plus olisi hiukan kalliimpi. Onko ero sellainen, että kannattaisi ostaa mieluummin se (hinta-laatusuhde-ero?)

https://www.bikeshop.fi/Kona-Dew-Plu...uppa/pKODWP16/

Onko ihan muita ehdotuksia? Esim. Jotain malleja, jotka saisi pk-seudulta ostettua fyysesti? Esim. Xxl:stä. Silloin voisi sovittaa.

Onko joku nähnyt Konia pk-seudun lähialueilla?

Olen reilu 60 kg 170 cm nainen, jos se vaikuttaa johonkin

Seuraava ongelma onkin sitten koon valinta, mutta siitä selviää varmaan googlettamalla.

Ja jos jollain on luppoaikaa, tähän voi myös vinkata ominaisuuksista jotka on hyviä. Olen oppinut jo, että sitä pommpujousitusta näissä työmatkapyörissä ei kannattaisi olla. Ja levyjarrut olivat ne paremmat?

Anteeksi amatööriyteni. Kiitos hurjasti avusta! 😊

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Newbienewbie Katso viesti
    Onko joku nähnyt Konia pk-seudun lähialueilla?

Olen oppinut jo, että sitä pommpujousitusta näissä työmatkapyörissä ei kannattaisi olla. Ja levyjarrut olivat ne paremmat?
    Ainakin Hi5bikes Herttoniemessä ja Espoontorin Pyörä Espoon Keskuksessa myy Konaa mutta kummankaan nettisivuilla en nähnyt Dew-mallia. Hi5bikesissä on kyllä Dew Plus ja myös yksi kappale viime vuoden mallia (https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/303...s-ruskea-small).

Joustokeulaa tosiaan ei tuohon tarkoitukseen varmaan kannata hankkia ja toisaalta tuossa hintaluokassa se myös tarkottaisi melkoisia kompromisseja keulan ja/tai muiden osien osalta.

Levyjarruja on erilaisia mutta kaikki lienevät vannejarruja toimivampia. Kyllähän v-jarruillakin pärjää mutta jos on tarkoitus ajaa "kelissä kuin kelissä" niin levyjarrujen toiminta ei niin heikkene sateella/kurassa/sohjossa.

Omalla kokemuksella voin suositella Kona Dewtä tällaiseen peruskäyttöön. On kestänyt kolmisen vuotta kohtuullisen pieniä kilometrejä ympäri vuoden. Perus-Dew:ssä on V-jarrut, jotka ovat kyllä omassa käytössäni toimineet tarpeeksi hyvin ympäri vuoden. (Näin itse pyörää hankkiessani V-jarrut bonuksena levyjarruihin verrattuna, koska osasin vaihtaa jarrupalat omatoimisesti, levyjarrujen toiminnassa/säädöissä/vaihdossa olisi tullut opettelua. Tämän puolesta tosin ei ehkä kannata levyjarruja välttää.)

Jäykän etuhaarukan toimivuutta tai huoltoa ei tarvitse miettiä. Lokasuojiin, lukkoihin, tavaratelineeseen ja jalkaan (sun muuhun, kuten valoihin) voi budjetoida jonkin verran lisää, jos niitä halajaa.

Kendan vakiorenkaat eivät ole ehkä parhaat mahdolliset sepeliajoihin; puhkeamisia voi tulla (omissa alkuasennusrenkaissani ei ollut pistosuojausta, nyt uusissa Michelin Protek Max -renkaissa on 5 mm itse renkaissa ja vielä pistosuojausnauhat alla). Ennen Konaa edellinen pyöräni oli 26" täysjäykkä maastopyörä, jonka renkaiden kulutuskestävyyskin oli eri luokkaa.

En itse osaa sanoa sen kummempaa Dew:n ja Dew Plus -mallien osien eroista ja saako (nykyään) lisää maksamalla kuinka paljon parempaa laatua/toimivuutta. Käytetyt osat ovat näköjään 3 vuodessa vaihtuneet.

Plussassa modernimpi ysivaihteisto, perusversiossa virvelitehtaan halvimpia. Kummallakin tulee toimeen kyllä... Itse kyllä pidän Dew:n geometriasta vaikkakin aika lyhyt runko. Myös painonkin saa aika helposti tiputettua kymmenen kilon nurkille jolloin ominaisuudet myös paranee.

Feltin qx-sarja on hyvä vaihtoehto Konalle.

Noista vaihteisto-voimansiirto-osista voisi olettaa että isommalla rahalla saa parempaa/toimivampaa/kestävämpää/laadukkaampaa, mutta en tiedä sitten kuinka paljon vaikuttaa ja millaisella käytöllä. Esim. täysin hatusta: halvemmilla osilla voisi ajaa x km vuodessa 10 vuotta ja kalliimmalla 15 vuotta tjsp? Vai miten noita voisi vertailla? Jos kokeilee kaksia osia peräkkäin, niin saattaa vaatia jo vähän tuntuman ymmärtämistä että edes huomaa mitään eroa. Toisaalta valmiiksi ennalta laatuun tottunut voi kiroilla halpisosia, vaikka paremmasta tietämätön polkee sujuvasti millä vaan, kunnes ovat täysin loppuun kuluneet...

Hyvä tietysti olisi testailla erilaisia fillareita jossakin sopivassa liikkeessä, mahdollisimman monia erilaisia, niin tietäisi paremmin.

Eiköhän useimmilla laitteilla pärjää ihan kohtuullisesti. Konalla on hyvä maine ja Dew sopii hybridinä yleispyöräilyyn mainiosti. Talvella voisin itse kaivata leveämpää rengasta, mutta ilmeisesti näihin uusiin vuosimalleihin sopii leveämmät renkaat alle (mainoksesta "Rungossa on myös renkaille enemmän tilaa--"). Runko ja muut vakio-osat lienevät hyvää laatua, niistä tuskin on säästetty liikaa, toisin kuin aivan halpisvempeleissä.

^En osien laatua niin hyvänä pidä, en varsinkaan tuossa perusversiossa mutta jos runko on mieleinen niin aina niitä voi päivittää pikkuhiljaa vanhojen kuluessa parempiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^En osien laatua niin hyvänä pidä, en varsinkaan tuossa perusversiossa mutta jos runko on mieleinen niin aina niitä voi päivittää pikkuhiljaa vanhojen kuluessa parempiin.
    Näin. Paitsi levyjarruja ei asenneta vannejarrujen tilalle ihan helpolla, jos ollenkaan. Monesti rungosta puuttuu kiinnityskorvakkeet ja muutenkin koko homman hinta/työ napojen vaihtoineen ei hetken selvittelyn jälkeen enää houkuttele.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Kaivelin hieman noita osia ja ilmeisesti hierarkia menee seuraavasti:

How to recognize a quality bike

The transmition (shift levers and derailleurs) are usually made by Shimano, so it's useful to know the grades of Shimano components. From highest to lowest, they are

XTR
    Deore XT
    Deore LX
    Deore
    Alivio
    Acera
    Altus
    Tourney

You should be looking at getting something at the Alivio range or better. Often manufacturers mix and match components groups. For example a bike could come with an Alivio front derailleur and a Deore rear derailleur. This is sensible, as it puts the better components where they are most needed and keeps the cost down by putting in somewhat cheaper components where less is demanded of the part.
    Tosin saattaa olla, että nykyiset halpikset ovat samaa tekniikkaa kuin aiemmat muutaman vuoden takaiset huippuosat:

2015 Shimano Alivio & Tourney Groups Unveiled – Trickle Down Trail Tech For All!

Like the road and commuter wheels and hubs announced today, Shimano’s upcoming mountain bike products lead in with entry and mid level products that take full advantage of their tech. We often see comments about how expensive the top tier products in the industry are getting, but then you look at the new Alivio group and you realize that what used to be Deore or LX level years ago, can now be had on an entry level 9 speed bike.

Yksi vaihtoehto, kevyt fitnesshybridi levyjarruilla. Esim. Fuji Silhouette:

http://www.wiggle.co.uk/fuji-silhoue...6-hybrid-bike/

Tällä ajelee jo kuntolenkkejäkin. Maantieosasarja, kammet ja keskiökin on tuossa hyvä.

Liippaa aihe itseäkin läheltä, vaimolle pitäisi pyörä saada satunnaiseen ajeluun ja työmatkalle. Tälläisia vaihtoehtoja puntaroinut..

Felt

Cube

Trek

Lähinnä mietityttää nuo joustokeulat.. Toimiiko ne? Kaikki vinkit tervetulleita.

https://www.canyon.com/fi/fitness/ro...-al-5-wmn.html Menee hieman budjetin yli mutta hakkaa nuo muut ehdotetut komeasti... Ei tuo Fujikaan kyllä paha ole...

Oishan tuo kyllä laadultaan varmasti paras vaihtoehto.

Mahtuukohan kuinka leveät renkaat tuonne pyörimään? Nastarenkaat saisi mahtua alle..

Noita ei varmaan pääse testaamaan mihinkään? Ainakin näyttää aika "racelta" ajoasento normi ja talviajoon. Fitness pyöränähän he sitä myyvät.

^Ajoasento on pelkästään makuasia mutta juuri joku Kona Dew:n kaltaisen asento perusosilla lähempänä mummopyörää jos se enemmän miellyttää ja olet sporttisuudesta epävarma.
    Nastarenkaat saattaa kyllä ongelma, eteen kyllä menisi mutta taakse voi tehdä tiukkaa. Ja nuo pomppukepilliset jättäisin sovinnolla puotiin, aivan tarpeettomia moisessa käytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    2. Mahdollisimman hyvä
    ...

Toisensa poissulkevia lauseita. Try again. Ostat jonkun paskan XXL:stä niinkuin muutkin fillarifoorumin neckbeardit.
    Katos ny sanakirjasta mitä se sana "mahdollinen" tai "mahdollisimman" tarkoittaa niin ehkä tulis jotain järkeä sun puheisiin. Tolla rahalla saa jo hyvän pyörän. Keskity nyt vaan siihen omaan potkuttimeen ja jätä nää ketjut muille. Työmatkatempoketjuun oot tosin tervetullut.

Riittää tai ei, silti ainakin itselleni nuokin ovat sen verran kalliita hankintoja, että perehtyisin aiheeseen sen verran, että tulee hankittua tarkoitusta vastaavaa tavaraa. Sama pyörähän voi olla hyvä tai huono riippuen tarpeista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lipsuttelija Katso viesti
    Lähinnä mietityttää nuo joustokeulat.. Toimiiko ne? Kaikki vinkit tervetulleita.
    Sinun täytyy määritellä ominaisuudet, joita pyörältä haet. Sen jälkeen voidaan arvioida, kannattaako valita joustokeula vai ei. Keulan toimivuus riippuu vaadittujen ominaisuuksien lisäksi keulan laadusta eli käytännössä pyörän hintaluokasta. Pääpiirteittäin jousituksen huono puoli on tietty polkemistehon hukka, lisääntynyt pyörän paino ja kuluvien osien määrän kasvu. Toisaalta se vähentää polkijaan johtuvia tärinöitä, mikä taas vähentää kropan väsymistä. Kuskista riippu, mikä merkitys noilla asioilla on.

Itse en pidä joustokeulaa tietä pitkin ajettaessa tarpeellisena. Joku voi pitää sen tuomasta pehmeydestä ajoon ja siten jaksaa polkea paremmin, kun ei tarvitse kuoppien takia niin paljon kannatella kroppaa. Ja kieltämättä tällaisella osuudella, jossa on talon katolta ohjattu vedet pyörätien poikki urien avulla 10 m välein, tulee mieleen pehmeämpi valinta kuin 35 mm renkailla varustettu jousittamaton pyörä:
    https://goo.gl/maps/imPViCeR5Ym
    Onneksi tuo ei kuitenkaan ole ihan tavanomaista kurjuutta edes kaupungissa, joten reunakivien ylitykset ja satunnaiset kuopat kyllä ylittyy mielestäni helposti täysjäykällä pyörällä. Eikä jousittamattomallakaan ole hyvä reunakiveä päin täräyttää keventämättä.

Hybrideissä on erilaisia geometrioita. Joissain pyörissä on pystympi ajoasento, toisissa makaavampi. Myös kuskin mittasuhteet vaikuttaa siihen, mikä on sopiva ja hienosäätöä voi tehdä parinkympin kustannuksin ohjaustangon kannattimen vaihdolla tai parhaassa tapauksessa yksinkertaisesti kääntämällä kannatin ylösalaisin. Tässä vaiheessa taitaa olla järkevää lähteä kiertämään pyöräliikkeitä ja hakea tuntumaa asiaan.

Linkittämistäsi Felt vaikuttaa ainakin onnistuneelta pyörältä, jos mitoitus osuu kohdalleen. Makuasioiden puolelle menee, mutta siitä on saatavilla myös ns. naisten mallia oleva runko, jossa vaikuttaa olevan samat osat ja painoa saman verran kuin miesten mallissa. Teoriassa tuollainen runko on huonompi (jäykkyys vaikeammin hallittavissa kuin selkeässä kolmiossa), käytännössä tuskin suurta merkitystä tällaisessa käytössä on.
    http://www.feltbicycles.com/Internat...X85-Women.aspx
    En tiedä budjettiasi, mutta QX85-mallin hinnaksi jää todennäköisesti n. 800 euroa. Varustelu (lokarit yms.) kuitenkin sitä nostaa. QX75 on muuten sama pyörä, mutta jarrujen ja voimansiirron osat alkaa olla jo varsin perustasoa. Kalliimmassa mallissa markkinointi varmaan kehuu Deoren tasoista takavaihtajaa, mutta vivut on kuitenkin liki halvimmat mahdolliset eli Altus. Varmasti toimii kohtuullisesti uutena ja kulumisen myötä voi osia vaihtaa pari pykälää parempiin. Siitä kuitenkin aiheutuu herkästi 75-mallissa hiukan enemmän kustannuksia, kun siinä on 3x8 ja toisessa 3x9 vaihdetta. Jälkimmäiseen pakettiin on saatavilla laadukkaampia osia, mutta toki 8-vaihteisestakin saa toimivan kokonaisuuden. Koska kiekot ja runko on samat, ajettavuudeltaan ei eroa noiden välillä pitäisi olla ja siten molemmissa perusta vaikuttaa varsin terveeltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    https://www.canyon.com/fi/fitness/ro...-al-5-wmn.html Menee hieman budjetin yli mutta hakkaa nuo muut ehdotetut komeasti... Ei tuo Fujikaan kyllä paha ole...
    Fujissa on hiilikuituhaarukka, Canyonissa alumiinia. En tosin tiedä vaikka Canyonin alumiininen olisi parempi silti. Canyon lienee muuten kivempi ja parempi, kotimaisia testivoittoja tulee jatkuvasti Canyonin pyörille. Kiekot ja renkaat myös parempia Canyonissa.

Kiitos hurjasti informatiivisista viesteistä!

Eli Kona Dewissä oli nuo v-jarrut ja plussassa ilmeisesti levyjarrut. Tuo jarrujen vaihtaminen itse(tai ystävän tekemänä) kuulostaa hyvältä.

Olen itse vähän pelokas pyörällä ajaessa, joten täysiä ajan vain kuntopyörällä ja talviajon jätän myös muille. Nuo v-jarrut ovat varmaan siis ihan hyvät, jos ei aja täysiä/vaikeassa maastossa/loskasäässä/talvella.

Tuo FELT QX näyttää myös ihan hyvältä (http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=31100). Kumpikohan näistä olisi parempi? Aika sama hintaluokka Dew plussan kanssa, mutta 150 e kalliimpi kuin normi Dew.

Tuo Canyon ja Fuji ovat myös vielä ihan OKhintaisia. Oliko niissä siis ajoasento "racempi" niin kuin joku kirjoitti? Toisaalta hintaero tuohon normi Dewiin jo 300 euroa tuossa toisessa. En tiedä tuleeko laatuero kuinka hyvin esille omassa pyöräilyssäni.

Minulle mieluisempi asento voisi olla vähän pystympi. Ei ihan mummis, mutta ei mikään älyttömän "race". Siinä mielessä tuo Dew voisi myös olla hyvä!

Olen aiemmin ajanut niin surkeilla pyörillä, että jopa se kaupan halvin olisi parempi, joten tuo Dewin perusmalli olisi jo todella suuri upgreidaus. Täytyy nyt ainakin käydä noissa Helsingin ja Espoon myymälöissä kokeilemassa muutamia ja sitten pohtia lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    2. Mahdollisimman hyvä
    ...

Toisensa poissulkevia lauseita. Try again. Ostat jonkun paskan XXL:stä niinkuin muutkin fillarifoorumin neckbeardit.

Hei tietäjä! Tosiaan, varmaan aina löytyy kalliimpi ja parempi oli ostokohde mikä tahansa. Ikävä kyllä sitä joutuu ei-miljonäärinä jakamaan rahansa niin, että aina ei voi ostaa parasta. Silloin kannattaa yrittää löytää tietystä hintahaarukassa se kestävin ja paras vaihtoehto, jotta ei joudu heti ostamaan uutta. Oli tuote mikä tahansa, aina joukossa on esim. niitä ylihinnoiteltuja, mutta huonoja ja sen takia, vaikka ostaisi pyörän 500 eurolla, kannattaa yrittää löytää se, mikä sen hintaisista on paras, ettei vahingossa tule ostettua sitä ylihinnoiteltua romua. Itse harrastan pääasiassa juoksua ja vasta aloittelen pyöräilyä. Minulla on myös selkävaivoja, joten olisi aivan turhaa ostaa yli 1000 euron pyörä, jos heti huomaankin, että en voi pyöräillä kuin muutaman km viikossa. Mutta niin. Kiitos tästä varsin informatiivisesta ja hyödyllisestä vastauksesta Taidan silti etsiä pyörää myös muualta kuin XXL:stä. Neckbeardia ei myöskään löydy.

Tuo Canyon ja Fuji ovat myös vielä ihan OKhintaisia. Oliko niissä siis ajoasento "racempi" niin kuin joku kirjoitti? Toisaalta hintaero tuohon normi Dewiin jo 300 euroa tuossa toisessa. En tiedä tuleeko laatuero kuinka hyvin esille omassa pyöräilyssäni.

Minulle mieluisempi asento voisi olla vähän pystympi. Ei ihan mummis, mutta ei mikään älyttömän "race". Siinä mielessä tuo Dew voisi myös olla hyvä!
    Kannattaa tosiaan kokeilla erilaisella ajoasennolla varustettuja pyöriä ja vasta sitten päättää, mikä sopii itselle ja omiin tarkoituksiin. Jos oikein ymmärsin, et aiemmin tällaista pohdintaa ole tehnyt, joten selkeää käsitystä erilaista ajoasennoista ei oikein ole. Urheilullisuutta ei kannata pelätä, ei se varsinkaan tässä pyöräluokassa välttämättä ole synonyymi epämukavuudelle. Vierastaahan moni kippurasarvisia pyöriäkin, kun ne ovat "kilpapyöriä". Todellisuudessa niissäkin on monenlaista ajoasentoa ja useimmat pitkille matkoille tarkoitetut retkipyörät ovat tällaisia eli ei ne kovin epämukavia voi olla. Eikä ole.

Totta! Pitää tosiaan mennä sovittelemaan. Ilmeisesti perus Dewtä ei ole noissa pk-seudun myymälöissä. Vain plussaa. Tuo plussa maksaa jo 700 e, joten nuo muutkin ehdotukset alkaavat olla jo silloin lähempänä. Hmm..

Onko tuossa normi Dew:ssä ja plussassa tuo rakenne kovin erilainen? Että jos sovittaa plussaa, voiko ajatella, että perusmalli on melko samanmuotoinen? Näyttävät ainakin. Lisäosista kun tulee varmaan yli 100 euroa lisää hintaa (lokasuojat, jalka ja tarakka), niin alkaa jo rahaa kulumaankin enemmän. En ollut edes katsellut lokasuojia vielä, nähtävästi niitäkin on lukuisia eri (apua). Mutta joo, jos tuo plussa ja normimaali vastaavat toisiaan muodoltaan, ja tuntuu ajettaessa OK, voisin ostaa tuon perusmallin nyt näin ensimmäiseksi pyöräkseni

Lukkona minulla on paksu Axan ketjulukko. Ovatkohan U-lukot parempia (varmaan ainakin kevyempiä)? Pitäisiköhän käyttää kahta, ettei heti varasteta. Runkolukkoa ei varmaan erikseen tarvitse vai onko sekin hyvä olla?

Kotona ainakin pitää tuoda sisälle asuntoon asti, koska pyöräkellarissa on puhkottu useaan kertaan kaikista pyöristä renkaat -___-

Hei!

Kysäisenpä vielä, että onko noista XXL:n valikoiman pyöristä joku yhtä laadukas kuin Kona tuossa alle 700e hintaluokassa?

https://www.xxl.fi/pyoraily/polkupyo...yorat/c/100206

Näitä oli vaikka kuinka paljon ja kun katsoi noita speksejä niin kuulosti osa ihan hyvältä, mutta enhän minä mistään mitään tiedä....

Mietin vain kun näissä osassa tulee esim. ketjujen suojus mukana. Jos verkosta joudun tilaamaan muualta, pitää kaikesta asennuksesta ja jokaisesta lisäosasta maksaa erikseen, niin nousee hinta helposti 200 eurolla. :/

Selasin joitakin vanhoja ketjuja ja sieltä bongasin myös nämä:

Tunturi RX 500 Lady 2016
    https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...500-lady-2016/

Crescent Femto (2016)
    http://www.suomenurheilupyora.fi/crescent-femto-vm2016

Mites nämä verrattuna Kona Dew tai Kona Dew plus? Näissä olisi ainakin valmiina lisäosia.

Eli Kona Dewissä oli nuo v-jarrut ja plussassa ilmeisesti levyjarrut. Tuo jarrujen vaihtaminen itse(tai ystävän tekemänä) kuulostaa hyvältä.
    Noiden molempien jarrupalojen vaihto ja jarrujen säätö onnistuu kyllä itsekin, esim. Youtubesta löytyy videoita. En itse tiedä, onko V-jarrujen ja levyjarrujen välillä paljon eroa, kun olen käyttänyt vain V-varruja. Mutta esim. kotimaisen Velogi-kanavan Jarrupalojen vaihto polkupyörän levyjarruun -videossa itse palojen vaihto ei vaikuta kovin vaikealta, ilmeisesti hydraulisiin jarruihin täytyy kuitenkin joskus vaihdella jarrunesteitä tms. Jarrujen kanssa puuhailu on ketjun öljyämisen ja pyörän puhdistuksen kanssa niitä useimmin vastaan tulevia asioita.

Nuo v-jarrut ovat varmaan siis ihan hyvät, jos ei aja täysiä/vaikeassa maastossa/loskasäässä/talvella.
    Eiköhän molemmilla pärjää, mutta levyjarrujen toimivuus (teho, tuntuma) taitaa olla parempi.

Tuo FELT QX näyttää myös ihan hyvältä (http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=31100).
    Tuosta Helsingin urheiluvälinehuollosta on vähemmän hyvää sanottua omassa ketjussaan, esim.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elcamino Katso viesti
    Jos joku vielä harkitsee tilaavansa mitään kyseisestä putiikista, kannattaa tosiaan googlettaa ennen tilaamista. Yritys on haettu konkurssiin 17.3.2017. Verkkokauppa toimii edelleen, s-posteihin ei vastata, puhelinnumerot poissa käytöstä. Luotettava kotimainen...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elcamino Katso viesti
    Onko tuossa normi Dew:ssä ja plussassa tuo rakenne kovin erilainen?
    Ymmärtääkseni Dew:n ja Dew Plussan runko ja (pääasiassa?) muut osat ovat ihan samat, eroina vain voimansiirto/vaihteisto-osat ja jarrut.

Täytyy nyt ainakin käydä noissa Helsingin ja Espoon myymälöissä kokeilemassa muutamia ja sitten pohtia lisää.
    Onnea pyörän etsimiseen!

Tuo plussa maksaa jo 700 e, joten nuo muutkin ehdotukset alkaavat olla jo silloin lähempänä. Hmm..
    Tarjouksen pyytämällä hinnasta lähtee herkästi 5-10% pois.

Onko tuossa normi Dew:ssä ja plussassa tuo rakenne kovin erilainen?
    Runko vaikuttaa samalta, etuhaarukka on jarrujen takia erilainen. Voi olla muutakin eroa haarukassa kuin jarrut. Speksit puhuu levyjarrujen yhteydessä alumiinista, vannejarrujen kohdalla materiaalia ei ole. Voi siis olla terästäkin, mutta se ei välttämättä ole huono asia, vaikka paino voikin hiukan olla isompi. Lähes kaikissa muissa osissa eroa onkin.

Että jos sovittaa plussaa, voiko ajatella, että perusmalli on melko samanmuotoinen?
    Mitat ovat identtiset, joten mielestäni voit sovittaa perusmallia ja tilata plussan tai päinvastoin. Toki vaihdevivuissa yms. jutuissa on eroa, mutta niistä tuskin tulee ongelmaa.

Lukkona minulla on paksu Axan ketjulukko. Ovatkohan U-lukot parempia (varmaan ainakin kevyempiä)?
    Paksusankainen U-lukko ontodennäköisesti varmempi. Abus käyttää luokitusta, jossa suurempi numero tarkoittaa lujempaa rakennetta. Niitä selaamalla saa jonkinlaisen käsityksen murtovarmuudesta. Toki järeinkin lukko aukeaa nopeasti, jos asialla on osaava kaveri ja/tai sopivat työkalut. Vähentää hyvä lukko silti riskiä, koska ei kaikki pyörävarkaat ole noin hyvin varustautuneita.
    Ketjun hyvä puoli on se, että pyörän saa todennäköisesti kiinni johonkin, U-lukolla se ei aina onnistu. Riippuu toki lukon mitoistakin.

Kaksi kiloa kevyempi vaihtoehto ja satasen halvempi:

https://www.evanscycles.com/en-fi/pi...-bike-EV275576

Samanlaisia aiheita

1. Vaimolle edullinen hybridi tai maastopyörä
    By tumz in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 49
    Viimeinen viesti: 22.03.2016, 20.44

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin