Eilen oli XXL:ssä tarjous, josta en voinut kieltäytyä, ja tällainen lähti mukaan.
Tämä uusimman mallin Sora-voimansiirto on itse asiassa tosi positiivinen yllätys. Hienosti toimii, ja kaapelitkin menee kaikki tankoteipin alla eikä tule kahvan sivusta ulos.
Vaaka näyttää 9,4 kg ilman polkimia (runko 55 cm). Renkaat ja varsinkin kiekot on painavaa sorttia, ja ne lähteekin ensimmäisinä vaihtoon. Varmaan pääsee yhdeksään kiloon, vaikkei maksaisi kiekoista ja renkaista yhteensä kuin pari sataa. Noita pyöriviä osia lukuunottamatta olen komponentteihin tosi tyytyväinen.
On kyllä tyylikäs XXL:n pyöräks. Ja muutenki!
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Hauskaa hommaa tuo haaveilu kyllä on. Mittasuhteet ja monet kulmat kuitenkin pahasti pielessä noissa kuvissa.
Keskiö melko korkealla.
Jep, mielessäni laskin uudet kiekot jo ostohintaan mukaan. Esimerkiksi nuo kun laittaa, niin alkaa olla aika mukava pyörä kasassa ja rahaa mennyt alle tonni.
Ensilenkki on nyt heitetty. Vaihteet oli XXL:ssä ei-niin-yllättäen säädetty ihan päin helvettiä. Etuvaihtajan huomasin jo ennen lenkkiä ja säädin kohdalleen, mutta takavaihtaja piti säätää tien päällä. Kun ketju lopetti itsestään takarattailla hyppimisen, niin meno alkoi maistua tosi hienosti. Hiilikuiturunko suodattaa hyvin isoimmat tärinät, mutta taidan silti laittaa pykälää leveämmät renkaat (25 -> 28). Stemmi myös vaihtuu vähän lyhyempään.
^ Ei paha saldo. Tosiaan yllättävän edustava Whiten tuotteeksi. Peukkua.
^^....... Colnagot myös ovat toki hienoja, erityisesti tricolorit.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Hmm, eipä välttämättä mahdu jos on "kookas" 28 mm. Nyt on tosiaan 25 mm Schwalbet ja tilaa olisi hieman isommalle renkaalle. Edessä tekee tiukempaa, taakse nyt ainakin mahtuu.
Yksi ratkaisu olisi tietenkin 25 mm eteen ja 28 mm taakse, niin saisi persauksen alle vähän enemmän vaimennusta.
Täällä ilmoittautuu täysi untuvikko pyöräilyn saralla, viikon verran pyörän metsästystä takana ja tälläinen tarttui haaviin. Eiköhän tällä jo alkuun pääse, Peugeotti, tarkemmasta mallista ei tarkempaa tietoa. Olisikohan Origin? Joskus ilmeisesti tuunausmielessä ylimaalattu. Tämä kuva siis heti ostohetken jälkeen, josko parempaa myöhemmin. Tanko ja tupit tekisi mieli vaihtaa enemmän omaa silmää miellyttäviksi
![]()
Onnea uuden harrastuksen kanssa. Melkein millä tahansa pyörällä pääset alkuun.
Oliko valinnan taustalla muuta syytä kuin varmasti todella edullinen hinta?
Toivottavasti et maksanut yli viittäkymppiä.
Pohje muokkasi tätä : 02.05.2017 at 08.51
Oi kyllä, maksoin reilusti yli viisikymppiä. Mutta kun tuota uusimaan tori.fi tarjontaa selaili niin tuntu että hyvin vähissä oli potentiaaliset vaihtoehdot. Taustalla oli edullinen hinta, toimiva pyörä ja mielellään vähän maastoonkin sopiva. Yhtä pyörää jonka piti olla kunnossa, kävin aikaisemmin koeajamassa, mutta en tiedä kenen mielestä pyörä on kunnossa jos toinen jarru ei toimi lainkaan eikä kaikki vaihteet mene silmään. Tähän oli sentään vaijerit, kaikki jarrupalat ja takakumi uusittu joten koin parhaaksi valinnaksi omaan budjettiin.
Edit. Myös satulaa voisi vaihtaa mukavempaan. Hieno tuo omaan silmään on mutta tekee kipeetä istua, liekö sitten vaan kuskissa vikaa.
Hamme muokkasi tätä : 02.05.2017 at 21.24
En tiedä mitä häsläsin että eka viesti poistui. Mutta joo tällanen tuli nopskaa väännettyä kun meinasin varastossa oleva Meridan maasturi jäädä ilman käyttöä.
.
Ei nyt millään pahalla, mutta en tällä kyllä uskaltaisi mennä maastoon ajamaan. V-vannejarrut ovat aina lähes luokattoman huonoja poislukien cyclojen uusimmat cantileverit, tuo käännettävä ohjainkannatin saataa pettää ensimmäisen kivikon aikana eikä tuo keula ole toiminut vuosiin. Lisäksi renkaat ovat lähes takuuvarmasti biltemasta, joten kumiseos ei omaa minkäänlaisia pito-ominaisuuksia märässä maastossa.
Tällainen vehje sopii satunnaiseen asiointiin ja hiekkateille, mutta ei tällä nyt ihan rehellisesti ole mitään tekemistä maastopyörän kanssa. Ole varovainen ettet loukkaa itseäsi tällaisella pommilla.
"Tuunausmielessä ylimaalattu" = Kilikalia ja luukuttamaan.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Kuvasta näyttää että läpikäyty peli ja nätin näköinen. Mää oon onnessaan että ostin reilu kymmenen vuotta sitten 26" täysjäykän maasturin vannejarruilla, se maksoi 249€ mutta sai liikkumaan ja harrastamaan. Omat pojat keulii sillä vieläkin ja ehottomasti mun paras pyöräostos, joita on jokunen tullut myöhemmin kun innostus kasvoi ja lainat pieneni.
Kyllä suomalaiset todella on rehellistä kansaa, siitä ei pääse mihinkään. Saattaa olla että jollakin on se innostus uuteen harrastukseen survottu maan rakoon heti alkuunsa. Pyörä ei varmasti ole sitä mitä kunnon maastopyörältä saattaa odottaa, mutta silti tuntuu jokseenkin kohtuuttomalta miten toisen harrastuksen aloitusta kommentoidaan. Huudellaan pään yli toiselle pro-harrastajalle että minkä pas**n tuo kävi ostamassa. Ennemmin pitäisi kohdentaa viesti itse henkilölle ja kertoa mitä voisi seuraavalla kerralla tehdä toisin kun ostaa käytettyä pyörää.
Itsekkään en ole edes kohtuuharrastaja ja muutenkin nöösi täällä. Lähinnä käyn vain itsekkin postaamassa jonku pyörän jos on saanut aikaiseksi jonkun rakennella tms. Pisti vaan heti ihmetyttämään moinen käytös. Kyllä vaikka mummopyörällä ajaa metsässä ja käy kaupassa, ei se siitä jää kiinni. Enemmän itseä huvittaa aloittelijat jotka ostaa ensipyöräksi 2000e pyörän, ilman että osaavat edes ajaa. Sitten se pyörä pölyttyy ja laskee valuuttaa varaston nurkassa.
Tämä. Todella masentavaa kommentointia heti kättelyssä.
Itelläni ei ole ihan niin hyvä pikselisilmä että osaisin katsoa tosta kulutusosien kunnon tai renkaiden ostopaikan. Mikäli kulutusosat on kunnossa ei mun mielestä ole mitään estettä päästä tuolla harrastuksen alkuun. Keula toimii minkä toimii tai ei toimi mutta jos se ei vaikuta vaaralliselta tai siltä että hajoaa alle niin mikäpä tuossa. En myöskään näe etteikö fillari noilla jarruilla pysähtyisi jos kerran fillari on koeajettu ja jarrut toimiviksi todettu. Itsekin selvisin tänään(kin) työmatkasta aivan hyvin vaikka fillarissa ei ollut jarruja tai vapaaratasta. Harrastaa voi kuitenkin monella tapaa.
Kirjanmerkit