GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 67 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #1981
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Iskän pyörään vaihdoin kampisarjan ja polkimet. Samalla tuli säädettyä vaihtajat ja jarrut kohilleen ja yleistä wd40 ruiskuttelua vaijereihin jne.
    Se kun korkkas eilisellä metsälenkillä Suntourin kammesta polkimen kierteet.
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

  2. #1982
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    kuopio
    Viestit
    98
    DIY miehenä päätin, että näppäänpä tossa ja vaihdan autoon ajovalopolttimon.
    Vanhan sain irti pikku taistelun jälkeen irti.
    Uuden polttimon (tai sen polttimon kannan) paikalleen naksautusta jaksoin yrittää noin 30 min. Ei vaan sormissa riitä vääntövoima.
    Huomenna uusi yritys.
    Miten voi olla noin ...VETIN vaikee homma?

  3. #1983
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Itsekin vaihdoin eilen Audiin lähivalon H7 polttimon. Meni aikaa n. 3min koko hommaan.
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

  4. #1984
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Vaihdoin työmatkasinkulaan Michelin Protek Max A3 -sisurit. Työmatkalla jokainen flatti on liikaa, näillä niitä ei pitäisi tulla.

    Olisikohan pitänyt toiseen renkaaseen jättää normisisuri vertailun vuoksi...?
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  5. #1985
    Kuronen Guest
    Väsähtäneet laakerit cyclon etuvanteeseen, olivat käyneet väljiksi ja toiselta puolelta puski ruosteista kuraa. Meni äheltämiseksi. Lisäksi oikaisin siitä heiton. Kaikki kilometrit, mitä siitä vielä irti saa on silkkaa säästöä.

  6. #1986
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ihmeekseni vajaan tonnin ajetun maantiefillarin 105 takavaihtaja alkoi toimimaan hivenen epämääräisesti. Pyörää pestessä nykäisin ketjut pois ja huomasin takavaihtajan alemman rullan olevan lähes jumissa. No, onneksi hyllyssä sattui olemaan ylimääräinen 10spd ultegran vaihtaja, jossa alempi rulla on oikealla laakerilla ja ylempikin on selvästi paremmin heloitettu, mitä 105:n orginaali. Nyt on jeti.

    Olisihan nuo tietenkin rasvaamalla korjaantuntut, mutta vähän veikkaan, että nämä rullat tekevät sen pienen eron ultegra/105 vaihtajien täsmällisyydessä. Mekaniikkafriikkinä tilaan kyllä jatkossa molemmat rullat konelaakereilla varustettuna.

  7. #1987
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Eikö ainakin 10s vaihtajissa ole samat rissat?

  8. #1988
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Eikö ainakin 10s vaihtajissa ole samat rissat?
    No siitä minä nuo otin. Näyttivät kovasti samanlaisilta työntömitallakin mittaamalla.

    105:ssa ovat molemmat väljiä liukulaakeroituja, ultegrassa alimmainen on oikealla laakerilla ja dura-acessa ovat molemmat laakeroituja. Duran jockey wheels setti näytti maksavan 25e bike-discountilla ja BBB:n laakeroitu reilun kympin. Mielestäni järkevä investointi ainakin 105:n vaihtajaan, jotta ei tarvitse putsailla ja rasvailla tuota jatkuvasti, jos ajaa sateella. Ultegran ylimmäinen liukulaakeroitu on kuitenkin stefoilla suojattu, eli toimii kyllä pidempään.

    Edit: Siis tarkoitit 10s ultegra vs 105? Ei ole. Noiden laakeroinnissa on tuo yllä kertomani ero. Itse rissat ovat kyllä samat.

  9. #1989
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Ok, olin siinä luulossa että shimanolla ei ole 10s rissoja kuin liukulaakereilla.

  10. #1990
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Ok, olin siinä luulossa että shimanolla ei ole 10s rissoja kuin liukulaakereilla.
    Olisikohan ne laakeroidut tulleet 6700 sarjan ultegrassa? Se alimmainen näyttää liukulaakeroidulta, mutta peltisuojien alla on normi konelaakerit.

  11. #1991
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Mitenkähän on Campan palikoissa vastaava tilanne? Aihetta lähempään tarkasteluun
    ei ole vielä ollut, mutta käyttöolosuhteet eivät ole vertailukelpoisia. Velocea ovat kuitenkin
    käyttäneet menestyksekkäästi huonoissakin?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  12. #1992
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Apuasentaja kumin vaihdossa

  13. #1993
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    ^^ Mulla oli 7,5 tkm rissat käytössä ja huollossa oli ylemmän puslassa niin paljon kulumaa, ettei kehdannut kasata vanhoilla. Toimivat kyllä vielä hyvin.

  14. #1994
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Kokosin 29erin BB7:n jarrukengän, joka oli levinnyt pisin pyörävarastoa. Samalla vaivalla tuli säädettyä jarrupalojen etäisyyttä. Jarrutehoa tuli yllättävänkin paljon lisää, tai sitten vaan tuntuu siltä, mutta kahvatuntuma muistuttaa edelleen puutunutta kättä.

  15. #1995
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Korpikuusen kannon alla
    Viestit
    483
    Maantiepyörään uudet vanteet, sisurit, päällyskumit + takapakka. Puhdistin tiepölykauden jämät ja vahasin rungon. Kammista sain postit takaisin, ei paljoa lämmitä kun niiden pitäisi mennä uuden ketjun kanssa pyörään just ny. Seuraavaksi virittelen valmiiksi "onpa kuuma" viulun "onpa pirun kuuma" vireeseen
    Totta joka sana!

  16. #1996
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Ketjuun jatkopalan ja satulan säädin 😊

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  17. #1997
    tempokisu Guest
    ^^^ taannoin pikkumazdaan piti vaihtaa ajovalo...joku sellainen. Oli ammattimiehellekin miettimisen paikka miten sen kääntyvän lampun ....piti irroittaa koko lampetti ja sitten vasta sai sen polttimon vaihdettua. Tuli uutta oppia asennusmiehellekin.

    Mutta äskön tehty päänvaihto-siirto-operaatioita neljälle nukelle. Vaihdoin vartaloita ja liitin päitä toisiin vartaloihin

  18. #1998
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Grainderiin vaihtelun vuoksi Gravel Kingit, taakse uudet jarrupalat ja voitelu ketjuihin.
    JackOja muokkasi tätä : 17.05.2017 at 22.09


  19. #1999
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Suuntasin TV:antennin Lahteen ja viritin digiboxin - ja sain molemmat Eurosportit näkymään
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  20. #2000
    Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ihmeekseni vajaan tonnin ajetun maantiefillarin 105 takavaihtaja alkoi toimimaan hivenen epämääräisesti. Pyörää pestessä nykäisin ketjut pois ja huomasin takavaihtajan alemman rullan olevan lähes jumissa. No, onneksi hyllyssä sattui olemaan ylimääräinen 10spd ultegran vaihtaja, jossa alempi rulla on oikealla laakerilla ja ylempikin on selvästi paremmin heloitettu, mitä 105:n orginaali. Nyt on jeti.

    Olisihan nuo tietenkin rasvaamalla korjaantuntut, mutta vähän veikkaan, että nämä rullat tekevät sen pienen eron ultegra/105 vaihtajien täsmällisyydessä. Mekaniikkafriikkinä tilaan kyllä jatkossa molemmat rullat konelaakereilla varustettuna.
    Itse vaihdoin cyclosta aika nopsaan 105 takavaihtajan ultegraan -tietty nuljuus vaihtui täsmälliseen toimintaan. Kävi mielessä taas, että olisikohan 105 11 speed puristettu vähän liian halvalla ulos.

  21. #2001
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Avustelin sitä liuotinpesevää painenaapuria neuvoilla (ei yllättänyt). Kehoitin taaskin käyttämään
    hellävaraisempia puhdistuskeinoja; lainasin toki työkaluja, mutta en osallistunut "toimintaan"

    Siskonmiehelle laittelin kuvaohjeita systerin lahjuksen säätöön; maratoonari sai maantiepyörän
    äitienpäivälahjaksi. Näille voi toimia "konsulttina" varsin hyvillä mielin.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  22. #2002
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ultegran jarruja tektorjen tilalle, mutta eihän ne penteleet käykkäään tuohon suoraan, niinkuin kuvittelin. Orginaali vaijereiden päätytulpat ovat aivan liian paksuja mahtuakseen shimanon säätönamiskan sisälle. Kele. Täytyykö tässä vielä etsiä kokonainen vaijerisetti ja vaihtaa nuo uuden pyörän vaijerit rungon sisään. Ahdistaa.

    Edit: No menihän nuo kun heitti ne päätytulpat vantaanjokeen. Täytyy vaihtaa vaijerit vaihdevaijerin kanssa joskus myöhemmin.

  23. #2003
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    214
    Liiketunnistimen autokatokseen

    Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla

  24. #2004
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Korpikuusen kannon alla
    Viestit
    483
    Matkapyörään uusi takapakka + ketju + takavaihtaja + pienempi eturatas. Pitäisi varmaan isompikin ratas vaihtaa, taidanpa tilata tuohonkin vaan uudet kammet.
    Totta joka sana!

  25. #2005
    Herkistelin kesäauton vasenta takajarrua, särjin Bilteman kierrapakka-avaimen Shimanon Megarange-kierrepakan irrotusta yrittäessäni ja vaihdoin R565-kampisarjan 50t-eturattaan tilalle Michen 47t-rattaan. Äskeisen ketjunvaihdon jälkeen olin huomannut, että ketju ääntää isolla eturattaalla ja kun tsekkasin, hampaat olivat kuluneet reilusti/katkeilleet, pituuseroa lyhimmän ja pisimmän hampaan välillä oli pitkälti yli milli. Nippanappa alle 5000 km ajettu, olisin olettanut rattaan kestävän enemmän. Pikkuratas vaikuttaa olevan OK.

    Koeajon jälkeen piti sitten vielä säätää etuvaihtajan ison puolen rajoitinruuvi, vaihtaja heitti ketjun yli isolle vaihtaessa. Ilmeisesti tuossa orggisrattaassa oli sitten jonkinmoinen offset. Vaihtaminen sujuu kyllä yhtä sulavasti kuin aiemmin. Pitää muistaa jälkikiristää eturattaan ruuvit tässä lähiaikoina.

  26. #2006
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Panaracerin Gravel Kingit cycloon. Vaikuttaa hyviltä, kun lyhyet kalsarit jalassa ajoin kylätietä.

  27. #2007
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Läskiin ketjujen puhdistus, takapakan kiristys ja takavaihtajan säätö. Cycloon uusi satula.

    Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

  28. #2008
    Jee. Ketju/eturatas äänsi vielä isomman eturattaan vaihdon jälkeenkin. Äsken sitten katkaisin ketjun, pujotin pois eturattaalta ja pyörittelin kampia. Erinomaisen epätasaisesti pyöri kampisarja ja rahisi pyöriessä. Diagnoosi: keskiölaakeri finaalissa. Lisäksi tuon ison eturattaan alle pitää kehittää shimmilevyt, orggisrattaan offsetti oli ihan todellinen ja hyvästä syystä - nyt osuu pienellä eturattaalla ajaessa pienemmälle takarattaalle vaihdettaessa ketju ison eturattaan sisäpintaan paljon ennen etuvaihtajan häkkiä.

  29. #2009
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Länsi-Vantaa
    Viestit
    1.259
    Paksukaiseen vaihdoin takarenkaaksi Mammutin. Nyt rullaa paremmin.
    Festina lente

  30. #2010
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Cyclon stemmi ympäri, matalampaan asentoonsa. Tuntui ainakin koeajolenkillä paremmalta ratkaisulta.

    Samalla tuli ruuvattua paikalleen toinen pulloteline. Vielä kun olisi toinen pullo.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •