HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 9 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 773

Aihe: Leveät ja nopeat maantierenkaat

  1. #241
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Kojak on sliksi, mutta eikö edellisissä viesteissä käsitelty Supreme kelpaa? Ei siinäkään tosin kulutuspintaa soratietä ajatellen juurikaan ole. 37 mm rengas on 17 millin vanteella 35 mm leveä.

    Contilla ja muistaakseni Challengella on krossariin tarkoitettu rengas, jossa keskellä on lähes sileä pinta ja reunalla karkeampi kuvio. Näyttää hyvältä, mutta luotettavaa tietoa rullaavuudesta ei ole.

  2. #242
    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    354
    Kojak on ainakin meitsin makuun aivan loistava rengas. Enempi asfaltille tietysti mutta kyllä sillä soratielläkin kivasti ajelee. Ohutkylkisenä kyllä ottaa helposti osumaa mutta rullaavuus ja ajo-ominaisuudet yleensäkin ovat parhaasta päästä. Eikä ole edes tolkuttoman kallis rengas.
    Helkama Kulkuri 5
    Tunturi RX500
    Kona Dew Deluxe
    Ridley X-Ride
    Focus Cayo evo Di2

  3. #243
    Kauhea polte olisi keväisille maanteille jo, vaan milläs nakeilla tuonne kiven ja roskan sekaan uskaltaa? Soraominaisuuksia en tarvitse. Lähinnä hirvittää siis puhkeamiset. Contin 4season vai mikä?

  4. #244
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Contilla ja muistaakseni Challengella on krossariin tarkoitettu rengas, jossa keskellä on lähes sileä pinta ja reunalla karkeampi kuvio. Näyttää hyvältä, mutta luotettavaa tietoa rullaavuudesta ei ole.
    Hommasin viime syksynä ensimmäisen cyclon ja siihen laitoin nämä Contin CX speedit.

    http://www.continental-tires.com/bic...clocross-speed

    Mielestäni nämä renkaat rullasivat hyvin kelvilläkin, toimivat mukavasti sekailaisessa ajossa ja olivat vielä edulliset (n. 20€/kpl). Kulutuskestävyydeltään eivät ole huiput, mutta eiköhän noilla yhteensä 2000 km ajele. Paremmasta, kun en tiedä niin mielestäni hintansa arvoiset.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. #245
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Schwalben Almotionia valmistaja väittä rullaavuudeltaan hyväksi ja tehty mittaus ( http://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews ) on linjassa tämän kanssa. Renkaalla on kuitenkin painoa yli 600 g eli pyörässä vaikuttaa 2 x 200 g enemmän kuin parhailla. Miten vierintävastus ja paino kannattaisi arvottaa, kun rengasta valitsee eli milloin Almotion on parempi kuin Supreme?

  6. #246
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ajpi Katso viesti
    Contin CX speedit.

    Kulutuskestävyydeltään eivät ole huiput, mutta eiköhän noilla yhteensä 2000 km ajele.
    Ajaa enemmänkin. Cyclokäytössä eli hiekkateillä ja asfaltilla pääsee helposti 5 tonnia (kuski + pyörä noin 100 kg). Tuo on erinomainen yleisrengas, mutta pistosuojaus ei ole kovin hyvä. Hyvin sillä pysyi tänäänkin maantielenkillä mukana, eroa maantieslikseihin ei juuri huomannut. Painetta oli 35-millisessä Continental Cyclocross Speed -renkaassa 4 bar, millä asfaltin pikku reiät ja muut tärinät eivät tunnu juuri lainkaan.

  7. #247
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    28
    Kehutaanpa nyt tuota contin 4-seasonia: Mulla on 32mm versio, 6 bar sisälle ja tuntuu aivan kisarenkaalta. Ei anna periksi kun runttaa, kuitenkin vähän suodattaa tärinöitä. 5 bar suodattaa jo enemmän, asfaltin epätasaisuudet eivät tunnu enää lainkaan. 4 bar käy jo hiekkatielle, siellä pikkukivet eivät tunnu "läpi", tässä alkaa jo rengas antamaan periksi putkelta ajaessa jos haluaa 23mm tunnetta jolloin rengas ei anna periksi.
    Rullaavat todella hyvin, olen ajanut niillä samoja nopeuksia kuin GP 4000s:lla (25mm). Eivät ole puhjenneet kertaakaan vielä, olen ajanut niillä nyt viime heinäkuusta lähtien (poislukien talvi). Eivätkä näytä kuluvankaan nopeasti. Mulla on ollut joitain leveähköjä renkaita joista tulee nopeasti kulmikkaita, muttei näistä.

  8. #248
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    28
    Nuo CC Speeditkin mulla on. Ja ne on ihan ok cyclokrossiin (jos ei tarvita pitoa muttei se kuulu tähän ketjuun), hintaansa nähden. Hiekotussepeli menee kuitenkin niistä läpi ihan samantien, ainakin mun parista. Mun mielestä jos renkaassa on nappuloita tai salmiakkikuvio tai sen tyyppistä niin niillä tulee asfaltilla sellainen "katto" vastaan jossain. Ne eivät vaan mene kovempaa, vaikka sileä rengas kulkisi. Lisäksi ne ei rullaa, joten paljon suurempi homma pitää vauhtia yllä. Sen huomaa varsinkin vetovuoroissa.

  9. #249
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    121
    Voyager hyperien toinen kevät (1000km ehkä alla) on jo riskaabelimpi sepelin suhteen. Varsinaista rikkoa ei ole tullut mutta syvälle menneitä nuolenpäitä pitää kaivaa viikoittain.

  10. #250
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    111
    Joni L, paljonko tuolla 32-millisellä 4-seasonilla on todellista leveyttä vanteelle laitettuna? Monien lähteiden mukaan 28 mm:n GP4k on oikeasti 31-32 mm.

  11. #251
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Tätä ei kysytty, mutta kerron silti

    28-millisellä 4Seasonilla oli leveyttä 26mm 17mm vanteella. Hiekkatiellä ajaminen ei ollut mukavaa, eikä oikeastaan huonommalla asfaltillakaan.

  12. #252
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    28
    velib, kun ensimmäistä kertaa ajoin noilla 4seasoneilla niin ensimmäinen ajatus oli ettei nämä olekkaan tarpeeksi mukavat. Sitten aloin testailemaan paineita ja niistä tulikin mukavat pienemmillä paineilla. Siinä ne on minusta tosi hyvät että niistä saa säädettyä mieleiset. 28:lla ja 32:lla on kyllä koossa reilu ero, hiekkatiellähän ei nämä mitkään parhaat ole kun eturenkaassa ei ole tarpeeksi pitoa, mutta asfaltille... nopeat ja leveät oli otsikko.

  13. #253
    Ne perusasiat: leveämpi rengas ei ole välttämättä sen mukavampi jos siihen pumppaa kapeammassa renkaassa käytetyt paineet, oma tuttu pumppu voi näyttää yllättävän paljon vikaan, kapeaan maantierenkaaseen tottuneen ei kannata sormituntumaansa luottaa eikä omaan päähänsä jos se sanoo että renkaassa pitää olla 8 baria - ja last but not least jos on kevyt kuski on syytä muistaa että sopiva paine voi olla reilustikin alempi kuin painavammalla kaverilla. 65-kiloinen painaa 20% vähemmän kuin 80-kiloinen minkä tietysti pitää näkyä pumpun mittarissa.

  14. #254
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    28
    Lonewolf76, mittasin äsken uudestaan ja joko ne ovat leventyneet tai muistin väärin: 33mm.

  15. #255
    noniinno Guest
    schwalbe One 28mm, 19mm sisäleveillä vanteilla renkaat oli 31mm.

  16. #256
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Joo, täytyy myöntää että mulla ei ole kokemusta mitä paineita maantierenkaissa täytyisi pitää. Muistaakseni noissa oli silloin jotain 5-6 baria. Luulen että 32mm renkaat olisivat hyvät cyclon toisille kiekoille. Niillä sujuisi jo sorallakin ajo. Omaan normiajoon, jossa keskimäärin ehkä puolet hiekkateitä, en nää mitään syytä laittaa ainakaan kapeampaa kuin nykyiset 38-milliset

  17. #257
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sandels Katso viesti
    Kauhea polte olisi keväisille maanteille jo, vaan milläs nakeilla tuonne kiven ja roskan sekaan uskaltaa? Soraominaisuuksia en tarvitse. Lähinnä hirvittää siis puhkeamiset. Contin 4season vai mikä?
    OT tähän ketjuun. Nopea rengas ei sisällä erityisen rankkaa pistosuojausta. Kun halutaan nopeat, hyvät ja leveämmät maantierenkaat, niin mun valinta olisi Veloflex Vlaanderen 27 millinen tuubirengas. Nyt ajelen 28 millisillä Schwalben Marathon plus renkailla pääkaupungin tappajasepeliviidakossa. Leveä, mutta hidas. Erittäin hidas - ellei hitain. Mutta about pistosuojauksen maksimia. Kovuuden takia myös liukkaat mustalla jäällä. Puhkeaminen ei pääse hirvittämään.

  18. #258
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    Oliko kenelläkään käytännön kokemusta Spessun Roubaix Pro 2BR renkaasta? Ajattelin noita tänä vuonna kokeilla työmatkakonkeliin, kivijalka lupaili ensi viikolle saatavuutta. Lähinnä sepelinkestävyyttä tässä vielä pohdin, eli uskaltaako jo laittaa alle?

  19. #259
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Oliko kenelläkään käytännön kokemusta Spessun Roubaix Pro 2BR renkaasta? Ajattelin noita tänä vuonna kokeilla työmatkakonkeliin, kivijalka lupaili ensi viikolle saatavuutta. Lähinnä sepelinkestävyyttä tässä vielä pohdin, eli uskaltaako jo laittaa alle?
    Mistäs moinen kivijalka löytyi? Itse olin kovasti kiinnostunut näistä aikanaan, mutta kovin vähän löysin netistä käyttäjäkokemuksia ja vielä vähemmän myyjiä. Tosin luottotoimittajani Bike24 hylly näyttää juuri nyt positiivista saldoa. Vaihtoehtona siellä on muuten "transparent sidewalls". Kivahan sitä olisi litkuille vilkutella.

    Tänä keväänä olen taas tehnyt tuttavuutta sepelin kanssa, ja muistikuvat ovat vertyneet: renkaat joilla ei ole ongelmia muina vuodenaikoina antautuvat heti kättelyssä sepelin kanssa tehden niin isoja reikiä, että ainakaan peruslitku ei suostu kunnolla paikkaamaan. Laitas Aakoo käyttäjäkokemuksia, jahka onnistut saamaan renkaat. Sepelit on tosin aika vähissä jo nyt...

  20. #260
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    61
    Täällä myös Vittoria Hyper Voyagerit 37-622 alla, tosin ollu vasta 4 päivää eli 150km, hyvältä vaikuttaa. En saanut kotikonstein nousemaan tubelekseks (nehän ei ole sinällään ole TLR), mutta hyvin rullaa sisureillakin.

  21. #261
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Mistäs moinen kivijalka löytyi? Itse olin kovasti kiinnostunut näistä aikanaan, mutta kovin vähän löysin netistä käyttäjäkokemuksia ja vielä vähemmän myyjiä. Tosin luottotoimittajani Bike24 hylly näyttää juuri nyt positiivista saldoa. Vaihtoehtona siellä on muuten "transparent sidewalls". Kivahan sitä olisi litkuille vilkutella.

    Tänä keväänä olen taas tehnyt tuttavuutta sepelin kanssa, ja muistikuvat ovat vertyneet: renkaat joilla ei ole ongelmia muina vuodenaikoina antautuvat heti kättelyssä sepelin kanssa tehden niin isoja reikiä, että ainakaan peruslitku ei suostu kunnolla paikkaamaan. Laitas Aakoo käyttäjäkokemuksia, jahka onnistut saamaan renkaat. Sepelit on tosin aika vähissä jo nyt...
    Sellon pyörästä kävin hakemassa, Oli halvempi kuin tuolla Bike24:ssä. Omat oli tanwall mallia, onko se sitten sama kuin tuo transparent, kyllä ne vähän valoa vasten läpi kuulsi. En ole muuta kuin hypistelly vähän käsissä, yritän saada nyt viikonloppuna alle. Oli hiukka painavat eli 390g luvatun 370g sijasta, näytti kyllä aika fäteiltä maantierenkaiksi. Mittaan leveyden sitten kun saan vanteille.

  22. #262
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Juu, tuskinpa nuo sentään läpinäkyvät ovat.

    Minulla on nyt sekakäyttökonkelissa Schwalben g-one speedit (ilmeisesti pitkälti sama kuin S-one) tubeleksina. Painoa luvattu (ei punnittu) 330 g. Ajellut nyt noilla 200 kilometriä pääasiassa asfaltilla, ja rullaavat tosi hyvin ja ovat muutenkin mukavan oloiset. Leveys mun kiekoilla 31 mm. Suosittelen, vaikka saattavat ollakin hieman liian kapeat osalle lukijoista.

  23. #263
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Olisko kellään kokemusta vittoria zaffiro pro renkaista?Löytyis tosta paikallisesta kivijalkakaupasta ja ovat vielä kohtuuhintaiset,ajattelin tuota leveintä 32mm.

  24. #264
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Minulla on nyt sekakäyttökonkelissa Schwalben g-one speedit (ilmeisesti pitkälti sama kuin S-one) tubeleksina. Painoa luvattu (ei punnittu) 330 g. Ajellut nyt noilla 200 kilometriä pääasiassa asfaltilla, ja rullaavat tosi hyvin ja ovat muutenkin mukavan oloiset. Leveys mun kiekoilla 31 mm. Suosittelen, vaikka saattavat ollakin hieman liian kapeat osalle lukijoista.
    Näistä oli puhetta yhdellä pääsiäisenajan lenkillä, minkä jälkeen hankin ja asensin saman setin. Vaikuttaa alustavasti todella hyvältä: ensimmäinen rengastukseni, joka on riittävän mukava ja huolettoman tuntuinen sorateille, mutta tarjoaa oikeasti maantiepyörämäisen rullaavuuden asfaltilla. Suosittelen.

  25. #265
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Liityn kyllä tähän kööriin. Ajelin kaksi edellistä kesää ensin loppuunkalutuilla Duranoilla ja perään 23mm Onella. Nyt pyörä vaihtui alurunkoisesta teräksiseen ja kumit G-One Speediin enkä koe jääneeni mistään paitsi, päinvastoin. Vastaavia lenkkivauhteja mennään mukavammin kevään ensimmäisten satasten perusteella.

    Omani punnitsin tullessa ja ihmettelin huomattavaa 30g eroa kahden yksilön välillä. Toinen oli tasan 300g mutta enpä varmaksi muista oliko toinen alle vai päälle tuon. Hyvinkin alle 330g speksin kuitenkin ainakin toinen.

  26. #266
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Olisi tarkoitus laittaa alle Challenge Almanzo Open 33mm, joten minkälaisia sisureita käytätte tämän kaliiperin renkaisiin sekalaiseen kelvi/hiekkatieajoon? Sepelikaudella on monta vuotta varmisteltu kombolla Marathon Racer + Michelin A3 butyyli 35-47mm (166 g...), mutta jos nyt kun kelvit ovat puhtaat sepelistä haluaisi Almanzon sisään jotain hieman keveämpää/nopeampaa ja silti kestävää? Näyttäisi siltä että tarjontaa on paljon kokoluokassa esim. 25-32 mm, ja sitten taas 35-45/47 mm? Tuntuu turhalta tunkea sisuria jonka kapasiteetti on jopa 47 mm n. 33 mm ulkorenkaaseen ja sitten taas riittääkö esim. 25-32 mm sisuri? Vittorian Lite on yksi vaihtoehto, löytyy kokoa 33-37 (140 g), Maxxis Welterweight on kevyt (127 g) vaikka on 35-45, kokemuksia näistä, muita vaihtoehtoja?

  27. #267
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Riittää varmasti, saattaisi mennä jopa maantie sisurilla.

  28. #268
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Michelinin maantielatexi venyy iloisesti ja on joustavuuttaan sietävämpi pistohaavoille, haittana nyt että useammin joutuu pumppaamaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  29. #269
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Itte olen käyttäny 32mm slicksien sisällä Vittoria lite maantiesisuria. Onkohan nyt merkintä sitten 19-23mm vai mitä lie. Ostin myös jotain 28mm sisuria samanmerkkisenä mutta en ole näitä vielä käyttänyt. En muista merkintä skaalaa mutta olisko 25-28.

  30. #270
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Michelinin maantielatexi venyy iloisesti ja on joustavuuttaan sietävämpi pistohaavoille, haittana nyt että useammin joutuu pumppaamaan.
    Mä komppaan, hyvin toimii...
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •