HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 21 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 872

Aihe: Garmin Edge 1000

Minulle tavallisesti tärkeimmät on paikka, kellonaika ja teho eli explore sopii käyttööni hyvin.

Ensimmäinen päänäyttönä ja toinen nice to know yleisdataa lisäksi erillinen tehonäyttö, missä np, tss, avg pwr jne.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Kopiointi ei tosiaan onnistu. Vaikka kopioisi sen tiedoston missä noi datat on, käy garmin nollailemassa ne toiseen pyörään heti. Tosi ikävä piirre, ettei voi ottaa pohjaksi jotain muuta pyörää.

Mulla käytössä pääosin nämä näytöt:
    1. PWR 3s, PWR %FTP, W' (IQ app:lla) ja pienempinä kadenssi, syke vertical speed, TSS (tästä näkee perustiedot lenkkiä ajaessa)
    2. PWR 10s, PWR %FTP, W' (IQ app), Lap PWR ja pieninä kadenssi + aika nykyiselle lap:lle. (tästä saa irti tietoja intervalleja varten intervallia ajaessa)
    3. PWR last lap, distance last lap, speed last lap (edellisen intervallin tietojen tarkasteluun lepojaksolla tai esim. FTP-testin tuloksen ihmettelyyn)
    4. kartta, jossa navigointiin tieto distance to destination + time of day
    5. Korkeyskäyrä, joss datana syke + %FTP (tälle näytölle on tosi vähän käyttöä, voisi melkein disabloida. Yleisin käyttö sykkeen tarkastus aamulla sängyssä, vähä datamäärä helpottaa sitä unisena ja ilman silmälaseja katsoessa)
    6. joskus poikkeuksellissti tulee vilkaistua myös yhtä lisänäyttöä, jossa näkyy nopeus+ajetun matkan pituus, muuta käyttöä ko. näytölle ei ole ja monesti nopeustieto on turha kun ajelee tehojen mukaan ja matka on lähinnä tuntemattomalla/uudella reitillä kuriositeetti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    Kopiointi ei tosiaan onnistu. Vaikka kopioisi sen tiedoston missä noi datat on, käy garmin nollailemassa ne toiseen pyörään heti. Tosi ikävä piirre, ettei voi ottaa pohjaksi jotain muuta pyörää.
    Onko jossain Garminin laitteessa edelleen käytössä pyöräprofiilit, eikä toimintoprofiileja? Vai onko se palannut vaihtoehdoksi jossain päivityksessä?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kaipa noi on tarkkaan ottaen toimintoprofiileja 1000:ssa (activity profiles), vaikka eipä sillä ole juuri väliä mitä profiileja ne on, kun ne on eri profiileja ja niitä voi käyttää miten haluaa.

Aiempaan tottuneena tein profiilit eri fillareille, kun en osannut odottaa että antureita voi valita sinne läjäpäin eikä vain yhden tietyn profiilia kohden, kuten jossain vanhemmissa malleissa muistaakseni oli.

Käytännössä käytän noita vain erottamaan ajelut tiellä ja trainerilla, trainerilla mulla on gps disabloitu, kartat ja korkeusprofiili pois näytöistä.

Onhan tehomittaria ja uusia Edgejä käyttävät muistaneet ladata Power graphin appin? https://apps.garmin.com/fi-FI/apps/0...c-566a1f7fff53

Powergraph bugaa ainakin mulla. Jollain teholla oli ihan toimiva, tehoja päivittäessä niiden noustua lakkasi toimimasta. Korvasin %FTP asetuksella, joka ajaa saman asian, ehkä paremminkin oikeastaan.

Lakkasi toimimasta miten? Ja oletettavasti tonnilla?

Sama juttu, ei oikein näytä kun ftp päivitty ylöspäin, mut en oo juurikaan kaivannut tuota.

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Puhutaanko nyt varmasti samasta Power graphista?

Mun osalta ei ainakaan. Sotkin toiseen kokeilmaani softaan eli PowerSlider:iin. Power graph näytti aika hyödyttömältä kokeilun jälkeen ja sen poistin kokonaan.

Mielenkiintoisiksi olen sen sijaan havainnut W' -laskurit (W' Balance on paremmin toimiva kuin Dr Skiba W' bal, joka ei osaa huomioida esim. kaffepaussilla palautumista ollenkaan).

Garmin 1000 -idiotismi: Jos ajaa suunnitellun ohjelman (workout) ja ohjelma loppuu, menee lokitus pois päältä viimeisen osan jälkeen, ainakin jos siinä on joku valinnainen kesto, joka katkaistaan lap-painikkeella. Käytän tuota monesti siten, että esim. PK-lenkin väliin ajaa sopivassa kohdassa vaikka x min kynnyksellä ja kun workout loppuu pitäisi aina muistaa startata uudelleen lokitus. Oletteko keksineet tähän jotain kiertokeinoa, jolla tämän tilanteen saisi järkevästi haltuun?

Mulla on nyt kuukauden päivät ollut toi Garmin edge 1000. Musta se näyttää liian lyhyitä palautumisaikoja. Eilenkin ajoin reippaasti 130 km ja palautumisajaksi tarjosi 19 h. Aamulla töihin ajaessa laite ilmoitti, että palautuminen on hyvä. Oma fiilis ei kyllä tue laitetta. Ajonaikanen palautuminen ei ole kertaakaan ees näyttänyt muuta kuin hyvä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Vai onko mulla joku asetus vaan väärin? Sykkeet ja FTP on laitettu siitä mitä oon mitannu kuukauden sisällä.

Garmin Edge 1000

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mcross Katso viesti
    Onko muilla vastaavia kokemuksia? Vai onko mulla joku asetus vaan väärin? Sykkeet ja FTP on laitettu siitä mitä oon mitannu kuukauden sisällä.
    On. Todella kovaa saa tehdä duunia jos haluaa lähelle 2vrk palautumisaikoja. Välillä lyhyellä alle 1,5h lenkillä reilu vuorokausikin voi olla kiven alla, jos ei ole ajanut jotain korttelikisasimulaatiota tjsp. Lepotunteja on myös erittäin vaikea saada kumuloitumaan loogisesti. Jos välttämättä haluaa, juuri tuollaisia korttelikisasimulaatioita peräkkäisinä päivinä ajamalla voi saada joka päivälle palautumisaikaa vaikka 36h, eikä se lähde kasvamaan siitä mihinkään.

Samoin tuo palautumistason ilmoitus. Ainoat kerrat joilla olen saanut muuta kuin hyvän, on olleet päiviä joina olen ajanut valmiiksi väsyneenä ylikovaa 40km työmatkan. Silloin työpäivän jälkeen paluumatkalla Edgen on suostunut ilmoittamaan palautumisen tason kohtuulliseksi.

Minulla FTP-asetus on testiperusteinen ja tuntemuksen perusteella lähellä oikeaa. Hapenottokykyasetus on Garminin arpoma ja suoraan hapenottokykyyn testiin verraten sekin on ihan oikeassa suunnassa. Maksimisyke on muutaman vuoden takaa Cooper-testistä ja sykealueet suorasta hapenottokykytestistä. Harjoitusdataa löytyy Garminin johtopäätösten tueksi ainakin neljältä vuodelta, joka on pääsääntöisesti sisältänyt myös tehomittausta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Kadenssi hukassa mittarista.

Tehdyt hommat:

1) Vaihdoin uuden patterin ja kiinnitin anturin.
    2) Poistin mittarista vanhannimisen anturin.
    3) Lisäsin anturin Garminiin ja annoin sille uuden nimen.
    4) Ei näy mittarissa, vaikka syke- ja nopeusanturin lukemat näkyvät. Poljinnopeuden kenttään näytössä on vain viiva.
    5) Olen käynnistänyt mittarin uudelleen.

Missä vika?
    Kadenssianturiongelma ratkesi, kun kävin Garmin 520 -keskustelussa. Anturin saa nollatuksi, kun laittaa pariston paikoilleen, mutta väärin päin, 15-20 sekunniksi!

Toimii!

Nyt paloi käpy kiinni viimesen kerran(810 kanssa). Saako jostain pelkkää mittaria alle kolmen ja puolen sadan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keijo Leppänen Katso viesti
    Nyt paloi käpy kiinni viimesen kerran(810 kanssa). Saako jostain pelkkää mittaria alle kolmen ja puolen sadan?
    Canyon myy vain 349,95e.

Tervehdys foorumin Garmin-tietäjät,

Olen käyttänyt tähän asti maastolenkkien seurantaan ja navigointiin puhelimella Sports Trackeria, mutta viimeaikoina on alkanut pinna palamaan tuohon paskaan softaan. Mietin jos olisi vaihtanut johonkin toiseen ohjelmaan, mutta en ole löytänyt mitään mieleistä. Joten kai se on sitten Garmin ostettava ihan suosiolla. Malliksi olin ajatellut hommata suoraan tuon Edge 1000, koska siinä on isoin näyttö ja haluan käyttää laitetta myös paljon navigointiin tuntemattomilla poluilla. Nyt tulee sitten muutamia kysymyksiä näistä laitteista lähes mitään tietämättömältä. Osa löytyisi varmaan jo tästä ketjusta, mutta olen malttamaton ja kyrpiintynyt tuohon vanhaan systeemiini, joten tässä tulee:

1. Bundle vai pelkkä laite? Periaatteessa minulle riittäisi pelkkä sykevyö tuon kaveriksi. Minulta löytyy jo Polarin HR7, mutta toimiiko se tuon Edge 1000 kanssa?
    2. Mistä edullisin Edge 1000 tällä hetkellä? Onko näiden laitteiden ulkomailta ostamisessa joku koira haudattuna? Yllättäen esim. Günther näyttää myyvän näitä aika paljon edullisemmin kuin Suomessa.
    3. Olen tykästynyt käyttämään sitä OpenStreetMapsin ihan peruskarttaa mikä löytyy osoitteesta www.openstreetmap.org. Tässä laitteessa tulee ilmeisesti joku OSM-pohjainen pyöräilykartta mukana, mutta millainen se on? Näkyykö siinä myös polkuja, kuten tuossa peruskartassa? Toinen mistä olen tykännyt on tuo OSM:n "outdoors"-kartta, jossa näkyy esim. Reitti 2000. Saako tämän tyrkättyä tuohon laitteeseen jotenkin ilmaiseksi? https://www.thunderforest.com/maps/outdoors/
    4. Ilmeisesti omien ajettujen jälkien seuraaminen onnistuu? Entäs jos haluan ladata tuohon jonkun muun ajaman GPS-jäljen ja seurata sitä, onnistuuko? Tarviiko johonkin näistä Windowsia? Minulla on vain Mac kotona.
    5. Teknisissä tiedoissa sanotaan, että akun kesto on "enintään 15 tuntia". Paljonko tuo kestää käytännössä jos harjoitus on käynnissä ja näyttö kokoajan päällä?

Kiitoksia jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla näihin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

1. Pelkkä kapula jos vyö tukee ant+, muuten vyön kanssa.
    2.Kannattaa kysyä myös kivijalka liikkeestä, kesäkamppanja menossa. Voi olla halvempi ku saksanhinta.
    3.muistikortille garmin kansio ja sinne haluamat kartat ja sitten tarvittavat kartat päälle ja toiset pois. (Itse en juuri nyt tarvii maastokarttoja) Tietysti vielä oikeassa muodossa.
    4.onnistuu macillä, tarviit garmin express ohjelman ja tilin connect garminiin tilin. Molemmat ilmaisia.
    5. En tiedä tuosta näyttö päällä olotilasta, koska itellä näin kesäisin valon aivan pienenä jopa poissa, pimeellä en ole sitten ajon aikana tarvinnut häiritsemään valonheijastusta (pimeän näkökyky toimii hitaasti)

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Katselin noita karttoja ja löysin esim. nämä: https://openmtbmap.org/

Johtuukohan se vaan minusta, että en oikeen osaa lukea karttoja vai miksi nuo näyttää kaikki niin epäselviltä? Poluille on tuhat erilaista symbolia jne. Olen nyt etsinyt netistä tietoa enkä vieläkään ole löytänyt tapaa miten täsmälleen tämän saman kartan saa Garminiin, jota olen Sports Trackerissa tottunut premium-käyttäjänä käyttämään: www.openstreetmap.org. Tuo on minulle sopivan yksinkertainen kun kaikki polut on merkattu ruskealla katkoviivalla ja ainakin suurimmat polut tästä lähialueilta löytyvät. Miinuspuolena ehkä esim. keskuspuistossa pururadatkin merkattu samalla symbolilla, mutta ne nyt on jo tiedossa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Laitan elasto sunnuntaina ohjetta tarkemmin. Netistä kuitenkin löytyy ladattavana openstreetmapit garminille ja ne voi sitten siirtää laitteeseen. Laitteen valikosta valitaan käytettävä kartta jos karttoja on useita.
    Respect is not given, it is taken.

Ehdinkin jo tänään laittaa ohjetta karttojen lisäykseen eli täältä löytyy openstreetmap garmin naveille http://www.polkupyoraily.net/osm/#gmapsupp Näköjään valitettavasti ei ole päivitetty 2015 vuoden jälkeen eli tuo on jo puolitoista vuotta vanha karttapohja. Pääosa poluista kuitenkin varmaan vielä ihan ajantasaisia. Itse käytän myös täältä ladattavaa maastotietokantaa http://kartat.hylly.org Tuo on päivitelty viimeksi joulukuussa joten hieman ajantasaisempi. Kannattaa testata mikä kartta sopii omiin tarpeisiin parhaiten. Tuolta siis ladaten tiedosto ja niin kuin ohjeet sanoo niin tiedostot muistikortin tai laitteen Garmin-hakemistoon. Tiedoston ei tosiaan enää nykypäivänä tarvitse olla tuolla gmapsupp.img nimellä vaan voi olla millä nimellä tahansa ja karttoja voi olla useampi jotka sitten valikon kautta aktivoidaan.
    Respect is not given, it is taken.

Tuli hommattua Garmin edge 1000, tuli hiukan käyttäjä ongelmia . Syke ,Poljin/rpm ja nopeus toimivat. Mutta mittari ei rupea näyttämaan matkaan ,kulunutta aikaa ja keskinopeutta. löytyisikö asian tuntemusta ongelmaan.

Garmin Edge 1000

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Scott64 Katso viesti
    Tuli hommattua Garmin edge 1000, tuli hiukan käyttäjä ongelmia . Syke ,Poljin/rpm ja nopeus toimivat. Mutta mittari ei rupea näyttämaan matkaan ,kulunutta aikaa ja keskinopeutta. löytyisikö asian tuntemusta ongelmaan.
    Käynnistä tallennus painamalla oikean puoleista painiketta.

Kiitos, vinkistä. Olisiko vielä ideaa miten saan mittarin hiljaiseksi. Mittari rämisee / ääntää huonolla tie pinnalla ajaessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Scott64 Katso viesti
    Kiitos, vinkistä. Olisiko vielä ideaa miten saan mittarin hiljaiseksi. Mittari rämisee / ääntää huonolla tie pinnalla ajaessa.
    Miten se on kiinnitetty?

Ne napit mulla ainakin rämisee huonolla pinnalla. Koita pitää sormia nappien päällä kun rämisee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tervehdys foorumin Garmin-tietäjät,

1. Bundle vai pelkkä laite? Periaatteessa minulle riittäisi pelkkä sykevyö tuon kaveriksi. Minulta löytyy jo Polarin HR7, mutta toimiiko se tuon Edge 1000 kanssa?
    2. Mistä edullisin Edge 1000 tällä hetkellä? Onko näiden laitteiden ulkomailta ostamisessa joku koira haudattuna? Yllättäen esim. Günther näyttää myyvän näitä aika paljon edullisemmin kuin Suomessa.
    3. Olen tykästynyt käyttämään sitä OpenStreetMapsin ihan peruskarttaa mikä löytyy osoitteesta www.openstreetmap.org. Tässä laitteessa tulee ilmeisesti joku OSM-pohjainen pyöräilykartta mukana, mutta millainen se on? Näkyykö siinä myös polkuja, kuten tuossa peruskartassa? Toinen mistä olen tykännyt on tuo OSM:n "outdoors"-kartta, jossa näkyy esim. Reitti 2000. Saako tämän tyrkättyä tuohon laitteeseen jotenkin ilmaiseksi? https://www.thunderforest.com/maps/outdoors/
    4. Ilmeisesti omien ajettujen jälkien seuraaminen onnistuu? Entäs jos haluan ladata tuohon jonkun muun ajaman GPS-jäljen ja seurata sitä, onnistuuko? Tarviiko johonkin näistä Windowsia? Minulla on vain Mac kotona.
    5. Teknisissä tiedoissa sanotaan, että akun kesto on "enintään 15 tuntia". Paljonko tuo kestää käytännössä jos harjoitus on käynnissä ja näyttö kokoajan päällä?
    Tulin juuri tilanneeksi tonnisen varastetun (kele) 810 tilalle.

1. Riippuu siitä, mitä haet. Itse tilasin pelkän laitteen (jonka mukana tulee yksi front-out ja kaksi normitelinettä), kun tarvitsemani vermeet olivat jo valmiina
    2. Tilasin omani Bike24sta ja siellä oli (muistaakseni) 384 e. Joku kuittasi jossain viime viikolla, että Rosella olisi ollut parikymppiä halvempi. Jos katselee kotimaista tarjontaa, niin hinnat ovat netissä veret seisauttavia. Siksi tosiaan kannattaa kysellä todellista hintaa, mikä saattaa tuottaa mukavia ylläreitä. Mitä tulee noihin Helmuttien touhuihin, niin tilaan melkein kuukausittain fillaritavaraa Saksanmaalta ja väittäisin, että Saksan paimenkoiraa ei ole haudattuna eli keine probleme. Samaa tavaraa myyvät kuin meillä Suomessa karttoineen kaikkineen. Rapakon toisella puolella asia voi olla toisin.
    3. Tähän onkin jo vastattu. Näkymät muuttuvat karttojen mukaan/mukana ja konservatiivina haluaisin kaiken pysyvän entisellään. Nopeasti silmä ja mieli muuttuu kuitenkin esimerkiksi uusien karttapohjien sävyihin ja detaljeihin.
    4. Jonkun muun jälkiä on nuuhkittavissa hieman yllättäen osoitteessa jälki.fi. Siellä on neuvottu, miten onnistuu. Itse latasin tonniseen routeCourse-nimisen appin, jonka avulla en tarvitse enää tietokonetta jälkien lataamiseen. Haen vain mieltäni kiehtovan reitin netistä vaikka puhelimella tai tabletilla, ja lataan osoitteen vaadittuun appsin kenttään, jonka jälkeen ohjelma hoitaa reitin puhelimeeni.
    5. Vähäisen kokemukseni perusteella sanoisin noin 1 h/10% kun valo ei ole jatkuvasti päällä.

noin kympin silicon case kortsu päälle, eikä rämise. http://www.wiggle.co.uk/garmin-edge-1000-silicone-case/

Kysynpä täälläkin kun olen jo kysynyt Wahoolta ja kivasti ovat vastanneetkin, mutta ongelmani on ja pysyy. Ja se on siis se, että Wahoon tickr-sykevyö ei suostu toimimaan tonnisen kanssa. Edge tunnistaa kyllä vyön ja pariutuminen tapahtuu, mutta yhteys pysyy vain sekunnin pari. Tickr ei toiminut kunnolla muidenkaan Edgien kanssa, joten ajattelin vian olevan sykevyössä, joka taasen on toiminut koko ajan bluetooth-painotteisesti esimerkiksi puhelimen kanssa. Wahoon ohjeiden mukaisesti olen vaihtanut pattereita, resetoinut lähettimen (laittamalla pariston nurinpäin), pessyt sykevyön saippuavedellä, tarkistanut liittimet ja uhrannut oikeille jumalille. Ajattelin että josko ANT+ transmitteri olisi hajonnut, mutta Wahoon mukaan silloin ei Bluetoothkaan toimisi. Edellä mainittujen rituaalien jälkeen 500 tunnisti vihdoin kyseisen laitteen, mutta tonninen ei edelleenkään.

On muuten ensimmäinen Garmin, jonka kanssa on mennyt aikaa aivan liian paljon tietokoneen kanssa. Garmin express ei hyväksynyt laitteen rekisteröinnin yhteydessä GC-salasanaani, jota Garminin mukaan ei pitäisi kuulemma edes kysyttävän. Tein lopulta toisen tilin.

Elastolle tiedoksi a.) osta bundle ettei käy kuten minulle ja b) hinnat ovat tulleet 20-30 alas parissa viikossa ja Scott64lle tiedoksi, että tuo kuminen verme on minullakin eikä tunni rämisevän kovassakaan menossa. Sen olen myös huomannut, että vanhimmat käytössäni olevat Garminin mountit eivät "liimaa" Garminia yhtä tiukasti kuin uudet. Kiinnityspinnat siis kuluvat vuosien kuluessa ja ote heltiää...

Aikas mielenkiintoista. Itellä ollut ongelmia garminin ja taxin vyön kanssa, nykyään käytän geeliä kostukkeena (en prkl hikoile ku vasta yli 25 ulkolämpötiloissa) ni ongelmat poistu. Siis löyti lähettimen mutta ei sykettä ja sit kadotti vyön. Eli käytän samaa geeliä mitä sairaalassa lykätään ku otetaan sydänfilmi, sitä saa apteekista.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •