Itse kävin broidin kanssa katselemassa eri vaihtoehtoja ja päädyimme Electrobiken myymään Trekking sekä täysjousto malliin Haibikelta.

Pyörissämme on Yamahan tekniikka, joka usean testiajon jälkeen tuntui voimakkaimmalta.

Tässä siis pyörä mihin itse päädyin: https://www.electrobike.fi/sahkopyor...ng-he-5-0.html

Siitä löytyi myös edullisempi malli, joka vastaa antamiasi vaihtoehtoja paremmin ja oli muistaakseni hinnaltaan 2300-2400€. Itse halusin vain hieman isomman akun ja kun olin tottunut aikaisemmassa pyörässäni XT:n osasarjaan niin päätin valita tämän paremman mallin.

Pyörä on ollut tähän mennessä yksi parhaista ostoksistani! Kilometrejä on nyt pyörällä taitettu reilu 800km. Ensihuoltohan noihin piti tehdä 300-400 kilometrin aikana, tämä hieman pelästytti sillä ajattelin että pyörä joutuu olemaan muutaman päivän huollossa. Sain kuitenkin sovittua electrobiken huollon kanssa huollon tehtäväksi samalle päivälle kun tuon sen. En voisi olla tyytyvämpi valintaani.

Kannattaa käydä ainakin katsastamassa valikoima, heillä oli enemmän pyöriä koeajossa kuin naapurissa olevalla Baiksilla oli esillä. Usean pyörän koeajaminen, hyvä laaja mallisto ja ammattilaisen neuvot auttoivat ainakin minua ostopäätöksessä.

Myyjistä sen verran vielä että kovin nuorilta vaikuttivat, olisivatko olleet 17-24 vuotiaita kaikki. Erittäin mukavilta ja osaavilta vaikuttivat ja sain kaikkiin vastauksiini vastauksen, joten iso kiitos heille jos sattuvat tämän lukemaan.