GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 36 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 86 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #1051
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Joo kiitos korjauksesta, editoin sentit oikeaan mittaan..

    Jos ei ole tarvetta ajaa takalaukkujen kanssa, niin mun mielestä 425-430 chainstay on ideaali. Eikä vain krossi- vaan myös gg-hommiin. Lyhyempi cs -> ketterämpi pyörä, helpompi nostaa etupyörä esteiden yli jne. Liian lyhyt -> keulii jyrkissä nousuissa herkemmin. Liian pitkä -> junamainen ajettavuus. Jos on tarve lisätä vakautta, mutta ei ole tarve kuskata isoja kuormia, niin bb-dropin kasvattaminen riittää. Aika pienet muutokset tuntuu pyörän käytöksessä. 5 mm muutos suuntaan tai toiseen on sellainen, että sen jo huomaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #1052
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo kiitos korjauksesta, editoin sentit oikeaan mittaan..

    Jos ei ole tarvetta ajaa takalaukkujen kanssa, niin mun mielestä 425-430 chainstay on ideaali. Eikä vain krossi- vaan myös gg-hommiin. Lyhyempi cs -> ketterämpi pyörä, helpompi nostaa etupyörä esteiden yli jne. Liian lyhyt -> keulii jyrkissä nousuissa herkemmin. Liian pitkä -> junamainen ajettavuus. Jos on tarve lisätä vakautta, mutta ei ole tarve kuskata isoja kuormia, niin bb-dropin kasvattaminen riittää. Aika pienet muutokset tuntuu pyörän käytöksessä. 5 mm muutos suuntaan tai toiseen on sellainen, että sen jo huomaa.
    Crocketissa näyttääkin olevan tuo 425mm, bb-droppikin on käsittääkseni cycloksi aika maltillinen 68mm.

    Laukut ja peräpyörä ovatkin ainoita tilanteita, jolloin pyörä tuntuu selkeästi epävakaalta. Lomareissuilla tulee kuitenkin ajettua pidempiä lenkkejä myös yksinään, muiden makoillessa rannalla, eli mikään matkakamelihybridi ei kamalasti kiinnostaisi.

  3. #1053
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    BB-dropit menee "perinteisesti" niin, että eurokrossarit on korkeita, dropit luokkaa 60-65 mm, jenkkityylin krossarit on vähän matalampia eli droppi 65-70 ja puhtaasti gg-pyörät 70-75. Cycloon speksasin 73 mm ja se tuntuu hyvältä kompromissilta. On hyvä tasapaino hitaassa kannonkierrossa ja vauhdikkaissa gg-alamäissä, mutta ei ole kammet (172,5 mm) kolisseet liikaa kiviin vpcx:ssäkään. Edellisessä eli Crosshairsissa oli 70 mm. Crosshairsien geometrioita on sittemmin madallettu vähän ja nykyisissä droppia on 75 mm.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #1054
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jos ei ole tarvetta ajaa takalaukkujen kanssa, niin mun mielestä 425-430 chainstay on ideaali. Eikä vain krossi- vaan myös gg-hommiin. Lyhyempi cs -> ketterämpi pyörä, helpompi nostaa etupyörä esteiden yli jne. Liian lyhyt -> keulii jyrkissä nousuissa herkemmin. Liian pitkä -> junamainen ajettavuus. Jos on tarve lisätä vakautta, mutta ei ole tarve kuskata isoja kuormia, niin bb-dropin kasvattaminen riittää. Aika pienet muutokset tuntuu pyörän käytöksessä. 5 mm muutos suuntaan tai toiseen on sellainen, että sen jo huomaa.
    Itselläni on cs 435 ja se toimii hyvin Ortlieb Backrollereiden kanssa. BB-drop on 65 mm, akseliväli 1036 ja emäputki 71,5 ja haarukan offset 43 mm (koko 56). On muuten amerikkalainen gg/retkipyörä, joten luvut eri ryhmien sisällä voi olla mitä tahansa. Tämän olen ennenkin todennut, kun olen yrittänyt löytää mainosmiesten puheille korrelaatiota cc ja gg pyöriä vertaamalla. Minun tapauksessani tuloksena on varsin miellyttävä, käytökseltään neutraali pyörä gg-käyttöön eli ymmärrän tuolla ajelun vaihtelevan tasoisia teitä pitkin, mutta ei varsinaisesti maastossa erityisen helppoja polkuja lukuunottamatta. Arjessa yleispyöränäkin tuo toimii hyvin, myös peräpyörän veturina. Erityistä tarvetta esteiden ylitykseen ei ole, kun katujen reunakivet yms. tasoiset jutut ei ole minkäänlainen ongelma. Maastoajoa ajatellen tuloksena on varsin hankalan tuntuinen käsiteltävyys huolimatta suht leveästä ohjaustangosta. Toisaalta tarvetta maantiepyörän viemistä vähänkään teknisempään maastoon en ymmärrä, kun maastopyörä on siellä kaikilla mittareilla arvioituna ylivoimainen. Keski-Euroopan kapearenkaisilla krossareilla pehmeässä savipellossa rypeminen on tuon lajin ääripää, jossa en näe mitään järkeä. Vai löytyykö oikeasti geometriaa, joka on hyvä maastossa ja em. tavoin määriteltynä maantiellä?

  5. #1055
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546

  6. #1056
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    ^voisin panna. Onkos tuo vähän niinku Pickenflick varustettuna mountseilla?


  7. #1057
    ^^On kyllä taas kuuma hintalappuunsa nähden. Jyrkän näköiset kulmat gravelipyöräksi? (72.5* HTA M-koossa)

  8. #1058
    On myös aika matala. Olisivat nyt rohkeesti laittaneet pari senttiä emäputkea lisää jos kerta on tarkoitus rennosti laittaa soraa rouhiintumaan.

  9. #1059
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Tosiaan, tuossa esimerkkikuvassakin on lienee 50mm avaruudettimia.


  10. #1060
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    229

    Uusi narskuttaja NS Bikesiltä. Lupaavat että mahtuu 2.2 leveä 27.5 rengas. Enpä olisi uskonut muutama vuosi sitten että kyseinen firma toisi tälläisen vehkeen markkinoille.

  11. #1061
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    ^Absoluuttinen subjektiivinen totuus tanakasti esitettynä. Imho NS on varsin linjakas. Ajaisin khyl.
    kmw muokkasi tätä : 19.12.2016 at 14.45
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  12. #1062
    Minen osaa muuta sano ku et mähee ja lähentelee semmosta rumankaunista. Toi stemmi on melko härskin värinen ja satulan kuosi melko cheap, ne menis vaihtoon mut muute "ei huono", hyvä veto.
    Ylläoleva saattaa sisältää provokatiivista haihattelua.

  13. #1063
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Minäkään en halua ajaa pyörällä, jossa lukee isolla "Marin".

  14. #1064
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    ^ ^ Rami nimiselle sukulaismiehelle suosittelin pyöräksi Ramin One!

  15. #1065
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    32
    Alkoi Fujin Jari runkosettinä kiinnostamaan. Kenelläkään tietoa, mistä sitä saisi EU:n sisältä? Bike Discountille (.de) laitoin viestiä, mutta heillä myynnissä ainoastaan complete-pyörinä. Myös vastaaat runkosetit kiinnostavat: alu/kuitu, läpiakselit, asiallinen hinta, S/R ~600/380 (koko 56), min. 40 mm renkaat.

  16. #1066
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Tästä voisi tulla myös sellainen ympärivuodenpyörä....etelä-suomeen meinaan.
    https://www.rosebikes.fi/bike/rose-x...kT-EhYkV-EhYkW

  17. #1067
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135
    Tilattu Laneetta X London road runko. Tuohon pitäisi mennä max.40mm rengas. Navoiksi varmaan tulee Hopet, mutta suositelkaa hyvää vannetta pyörään. Varmaankin tulee ajeltua etu- ja takalaukuilla jotain retkeäkin, joten 32 pinnainen kiekko eteen ja taakse. Mahdollisimman matalat, ei sivutuuliherkät vanteet hakusessa.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  18. #1068
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Tilattu Laneetta X London road runko. Tuohon pitäisi mennä max.40mm rengas. *nips*
    Ainakin Marawinter 42-622 mahtuu. Lokareiden kanssa.
    Memento mori

  19. #1069
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Salossa Salmirannalla Lapierren Crosshill 500 esillä M-rungolla. Jahka jäätiköt väistyy niin pitää käydä koeajamassa. Hyvältä näytti.

  20. #1070
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Joko olet ajellu Jaroon plussalla, käyttökokemukset kiinnostaisi? Erityisesti nuo huonomman/röykkysemmän alustan kokemukset. Metsä, huonotie. Kiinnostais noin yleispyörän/sekasikiön roolissa, miten toimii?
    Rospuuttoajan, hiekkatien, polun, retkipyörän virka?

  21. #1071
    ^Juuei. Italianpoika kun rupee touhuumaan, niin aikatauluihin voi luottaa . Lokakuuksi alunperin luvattiin, enkä vieläkään muuta odota. Vuosi tosin vaihtunut välissä.

    Eli Wilier ei saanut runkoja ajoissa Aasiasta. Olin helmikuussa yhteydessä ja kyselin, niin silloin kuvittelivat saavansa rungot Italiaan maaliskuussa ja fillarit jakeluun toukokuun aikana. Saas nähdä

  22. #1072
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ketään Jaria täällä? nyt olis nimikkopyörä http://www.bikeradar.com/road/news/a...ampaign=buffer
    Täällä hep.

  23. #1073
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Tuo saattaisi olla kiintoisa, Onniwannin "Avaruuskana"
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  24. #1074
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mikähän edullinen GG tyyppinen runko olisi passeli retkikäyttöön? Levyjarruin. Trek crockett cyclo on nyt palasina, mutta ei oikein kiinnostaisi kasasta sitä, koska pyörä on vähän huono kuorman kanssa reissatessa. Eli hivenen pidempää ja matalampaa geota kaiketi haen. Niin ja kunnolliset taakkatelineiden paikat mielellään edessäkin, mutta etulaukuista saattaa joutua tinkimään. Mitään kamalan rentoa teräsrunkoa en haluaisi, koska laukkujen ja peräpyörän kanssa woblaus ei tunnu kivalta kovemmissa vauhdeissa.

    Tämä GG pyörä kiinnostaa sen vuoksi, koska haluan yllättäen ajaa pidempiä vauhdikkaita lenkkejä loman aikana muun perheen makoillessa rannalla. Eli vaikka trekin 520 olisi periaatteessa oikea laite matkailuun, niin se ei nyt oikein vaan innosta lenkkeilyyn.

  25. #1075
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933

  26. #1076
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Taitaa kyllä olla aika vastaava cyclocross mitä crocettikin. Ohjauskulma on asteen loivempi, mutta takahaarukka on täsmälleen saman mittainen ja bb-droppia on 8mm vähemmän.

  27. #1077
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Jos muuten löydätte Gravel-fillarin tai edes kevyen hiilarikeulan, jossa on paikat lowrider tarakalle tai Salsan Anything cageille, niin olisin itsekin kiinnostunut. Myös sellainen pieni rando-tarakka kiinnostaa.

    Bikepacking ja Gravel on nyt kovia juttuja, mutta noi keulat on edelleen melko huonoilla kiinnikkeillä. Onneksi edes lokarikiinnikkeet löytyy jo monesta.

    http://www.rodeo-labs.com/rodeospork/

    ^Tää osuu jo aika lähelle, myös se noiden runko on aika helmi.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  28. #1078
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Jos muuten löydätte Gravel-fillarin tai edes kevyen hiilarikeulan, jossa on paikat lowrider tarakalle tai Salsan Anything cageille, niin olisin itsekin kiinnostunut. Myös sellainen pieni rando-tarakka kiinnostaa.

    Bikepacking ja Gravel on nyt kovia juttuja, mutta noi keulat on edelleen melko huonoilla kiinnikkeillä. Onneksi edes lokarikiinnikkeet löytyy jo monesta.
    Etulaukut vakauttaisivat varmastikkin aika paljon ajoa, kun takana/perässä on niin paljon kuormaa. Yksi vaihtoehto olisi vaihtaa trekin runkoon passeli keula, vaikka sitten rautainen.

  29. #1079
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Miten olis Mason Bokeh?

    https://masoncycles.cc/products/bokeh-frameset

    Crocketiin / Booneen verrattuna
    -keskiö alempana
    -pidempi takahaarukka
    -loivempi keulakulma

    Takatarakalle ja lokareille löytyy korvakkeet, mutta etuhaarukkaan ei saa tavaraa kiinni. Ja onhan tuo aika kallis aluraami.

  30. #1080
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Aikonaan retkeilleenä etutarakalle/laukuille ehdoton kyllä.
    Tasapainottaa kokonaisuutta järkevään suuntaan.
    Eihän se ketterä laitos ole, mutta retkueessa ei ajeta kisaa?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •