BikeshopGiantElectrobikeLostInLapland
Sivu 78 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.311 - 2.340 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Kiitoksia kaikille, jotka vastasivat kysymykseeni.

Nyt aamulla huomasin, että Canyonilla on Dudesta alennukset päällä. Nyt vain pitäisi vielä arpoa noiden kahden halvimman mallin välillä. E13 keskiön ja kampien kanssa on tainnut olla jotain pulmia? Onko tuo 8.0 keskiö+kampisetti yhtään luotettavampi? Sitten 8.0:ssa mietityttää 1x11 välitykset, koska noista ei ole aiempaa kokemusta.

Canyon Läskipyörät

^ Nuo 8.0 olevat Aeffect kammet on hyvät, itse vaihdoin Dudeen nuo. Keskiölaakeri minulla on Race Facelta myös, mutta liekö noissa ja Sramissa suurta eroa. Kammet on helppo irroittaa jos tulee tarvetta ja dm on mielestäni plussaa. Saa tarvittaessa aika pientä ratasta eteen.

Tämä kokoonpano on ollut täysin ongelmaton, takana nyt noin 2000km.

Minun valintani olisi ehdottomasti tuo halvin malli. 1x11 pelkästään hyvä asia mielestäni myös.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Invisigoth Katso viesti
    Kiitoksia kaikille, jotka vastasivat kysymykseeni.

Sitten 8.0:ssa mietityttää 1x11 välitykset, koska noista ei ole aiempaa kokemusta.
    Mulla on 9.0 Unlimitedissa 1x11 ja minusta se on tosi hyvä vaihteisto. En usko että merkittävästi parempaa tulee.

Canyon Läskipyörät

^^ Itsellä olisi myös, tosin nuo kiekot aiheuttaa hämmennystä. Onkohan joku tietoinen mitä eroa 2250 vs. 2350? Painoa 100g lisää? Eri pinnat? Rakenne näyttää äkkiseltään identtiselle.

^ En tiedä tuohon suoraa vastausta, mutta nuo Canyonin mallit ovat Dt:n kiekkojen sekoituksia tyyliin että M1800:ssa jota ei löydy Dt:n luettelosta on E1900:n kehät ja M1900:n navat.

Meillä lähti sitten kaksi kappaletta halvinta Dudea tilaukseen eilen. Nyt odotellaan tietoa toimitusajasta.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Meneekö tuollainen Dude 8.0 miten hyvin ympärivuotisessa käytössä? Tarkoitus siis ajaa myös kesällä ja kaikki työmatkat. Työmatka vain 5.5km ja menopätkän ajan hiekkateitä/polkuja, takaisin asfalttia. Eli toista pyörää ei olisi käytössä. Työmatkan lisäksi rauhallista maasto/polkuajelua. Tästä tulossa sähköinen Tangentin kitillä. Toinen vaihtoehto olisi Grand Canyon, mutta tämä kiinnostaisi jostain syystä enemmän.

Blackborow Guest
    Vain se noilla Jumbo Jimeillä menee oikein hyvin tuollaisessa käytössä. Tuo 8.0 1700 euron hintaan on kyllä todella hyvä diili.

Tänään kävin Dudella heittään pk-lenkin vaihteeksi maantietä pitkin, matkaa kertyi hiukan vajaa 40km. Kyllä tällä pääsee kestopäällysteelläkin, vaikka ei olekaan siihen varsinaisesti tarkoitettu. Jumbo Jimit alla ja painetta tarpeeksi, niin rullaa siinä missä perus hybridikin. Minullakaan kun ei muuta pyörää ole, kun maastossa kuitenkin pääsääntöisesti ajan.

Täällä odotellaan Unlimitedia saapuvaksi parin viikon sisään. Suunnitelmissa olisi heti kättelyssä vaihtaa e13 keskiö RaceFaceen ja mietinkin, jos hankkisin sen jo valmiiksi hyllyyn odottamaan. Ymmärsin, että linkin keskiö (https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/318...keri-41x124x30) sopii Dudeen. Olisin nyt vielä varmistanut, että onko tuo ns. ihan bolt-on noiden e13 trs+ kampien kanssa eikä mitään spacereita tarvitse hankkia tuon keskiön lisäksi?

[QUOTE=Buny;2661675]Täällä odotellaan Unlimitedia saapuvaksi parin viikon sisään. Suunnitelmissa olisi heti kättelyssä vaihtaa e13 keskiö RaceFaceen ja mietinkin, jos hankkisin sen jo valmiiksi hyllyyn odottamaan. Ymmärsin, että linkin keskiö ([url]https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/318/712317/race

Tilasin tuon keskiön aikanaan, mutta hetken sitä katseltuani jätin sen hyllyyn pölyttymään
    Siinä tulee mukana tarvittavat simmit.

[QUOTE=misopa;2659582]^ Nuo 8.0 olevat Aeffect kammet on hyvät, itse vaihdoin Dudeen nuo. Keskiölaakeri minulla on Race Facelta myös, mutta liekö noissa ja Sramissa suurta eroa. Kammet on helppo irroittaa jos tulee tarvetta ja dm on mielestäni plussaa. Saa tarvittaessa aika pientä ratasta eteen.

Otteluni e13 kampien kanssa päättyi molemminpuoliseen antautumiseen. Nämä RF Aeffect'it vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta; onko sun kammet 170/190 mm perälle ja mitkä keskiöt noihin sopii?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Buny Katso viesti
    Täällä odotellaan Unlimitedia saapuvaksi parin viikon sisään. Suunnitelmissa olisi heti kättelyssä vaihtaa e13 keskiö RaceFaceen ja mietinkin, jos hankkisin sen jo valmiiksi hyllyyn odottamaan. Ymmärsin, että linkin keskiö (https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/318...keri-41x124x30) sopii Dudeen. Olisin nyt vielä varmistanut, että onko tuo ns. ihan bolt-on noiden e13 trs+ kampien kanssa eikä mitään spacereita tarvitse hankkia tuon keskiön lisäksi?
    tuo linkin keskiö on 30mm akselille, joka on next/turbine cinch kammissa. Aeffect ja 4x100 jakoset spider turbinet on ainakin tähän asti ollut 24mm akselilla, eli RF / Shimanon perus keskiökaakerit sopii siihen. Keskiö on läskissä ihan sama kuin perus maasturissa, sisäputken pituus on vain pidempi... aka keskiön leveys.

Sram puolestaan tekee vain toisen puolen 24mm ja toinen puoli on pienempi, joten SRAM keskiöön sopii vain SRAM kammet... ne mulkut...

Kiitos Jukahia. Samaa epäilin mutta aloin ihmetellä kun uuden Dude CF 8.0 spekseissä lukee Aeffect-kammet ja SRAM GXP -keskiö...

https://www.canyon.com/fi/mtb/dude/2...de-cf-8-0.html

edit: Canyonin mukaan onkin virhe tekstissä ja Race Face:n keskiö kyseessä

[QUOTE=SaLa;2661935]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^ Nuo 8.0 olevat Aeffect kammet on hyvät, itse vaihdoin Dudeen nuo. Keskiölaakeri minulla on Race Facelta myös, mutta liekö noissa ja Sramissa suurta eroa. Kammet on helppo irroittaa jos tulee tarvetta ja dm on mielestäni plussaa. Saa tarvittaessa aika pientä ratasta eteen.

Otteluni e13 kampien kanssa päättyi molemminpuoliseen antautumiseen. Nämä RF Aeffect'it vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta; onko sun kammet 170/190 mm perälle ja mitkä keskiöt noihin sopii?
    Minulla on 170mm perälle tarkoitetut kammet, näin sain mahdollisimman kapean q-factorin. Ketjulinja säilyi hyvänä, kun käänsin rattaan (AB:n ovaali) ja tilaa renkaalle on riittämiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    tuo linkin keskiö on 30mm akselille, joka on next/turbine cinch kammissa. Aeffect ja 4x100 jakoset spider turbinet on ainakin tähän asti ollut 24mm akselilla, eli RF / Shimanon perus keskiökaakerit sopii siihen. Keskiö on läskissä ihan sama kuin perus maasturissa, sisäputken pituus on vain pidempi... aka keskiön leveys.

Sram puolestaan tekee vain toisen puolen 24mm ja toinen puoli on pienempi, joten SRAM keskiöön sopii vain SRAM kammet... ne mulkut...
    Joo, noista akseleiden halkaisijoista olinkin jo tietoinen. Tarkoitus siis on hommata juuri tuo 30 mm akselille tarkoitettu keskiö, että se sopii noiden TRS+ kampien kanssa (ja tulevaisuudessa sitte mahdollisesti Turbine/Next kampien kanssa). Epäilyksiä herätti siis (tässä vaiheessa vielä kun pyörä on vasta tulossa), että tarviiko tuo keskiön muutos jotain spacereita toimiakseen. Lueskelin, että 2015 mallissa kammen akselin pituus olisi ollu 155 mm ja siten vaatinut joitain spacereita. Ilmeisesti myös rungon ja keskiön väliin oli jostain ihmeen syystä niitä spacereita viritelty vaikka ne yleensä on siellä keskiön ja kammen välissä. 2016 mallissa kammen akseli oli lukemani mukaan pienentynyt 10 mm (ollen 145 mm) eikä spacereita tässä tapauksessa tarvitsisi. Olettaisin, että myös tässä 2017 vuoden mallissa kammen akseli olisi 145 mm pitkä.

Pyörän saavuttuahan asia sitten viimeistään selviää kun näkee mitä se syönyt, mutta olisi sitten jo uusi keskiö valmiina kun pyörä saapuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Buny Katso viesti
    ...Olettaisin, että myös tässä 2017 vuoden mallissa kammen akseli olisi 145 mm pitkä.

Tässä kuva oman Duden (Unlimited -17) kammista. Akseli juurikin 145mm pitkä.

Duden keskiö naksuu edelleen, canyon tarjosi takuuseen tuota omaa huoltoaan, runko pitäisi siis lähettää heille takaisin. Vissiin tuon lähetyksen joutuu itse maksamaan. Tuo vähän harmittaa. Pelkkää e13 työkalua eivät suostuneet lähettämään. Mielelläni pyöräni huoltaisin itse.
    Kokeilin ketjuakin vaihtaa (n. 3 lenkkiä lisää pituutta, akseli taka-asennossa) mutta eipä auttanut. Naksahtelee kun laittaa painoa polkimelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Duden keskiö naksuu edelleen, canyon tarjosi takuuseen tuota omaa huoltoaan, runko pitäisi siis lähettää heille takaisin. Vissiin tuon lähetyksen joutuu itse maksamaan. Tuo vähän harmittaa. Pelkkää e13 työkalua eivät suostuneet lähettämään. Mielelläni pyöräni huoltaisin itse.
    Kokeilin ketjuakin vaihtaa (n. 3 lenkkiä lisää pituutta, akseli taka-asennossa) mutta eipä auttanut. Naksahtelee kun laittaa painoa polkimelle.
    Käytin juuri oman Duden keskiön takuuhuollossa. Postitus matkahuollolla Canyonin laskuun perjantaina ja keskiviikkona tuli pyörä takaisin huollettuna. Ei siis tullut mitään kuluja itselle. Postitus pitää ilmeisesti tehdä alkuperäisessä laatikossa. Huollossa oli vaihdettu uudet laakerit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Onko taka-akseli kiristetty kunnon momenttiin? Yksi varmin paikka saada Dude hiljaiseksi naksunnasta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Joko on alennuksessa olleita pyöriä alettu toimittamaan? Täällä vielä odotellaan. Nyt pitäisi tilata polkimet jo valmiiksi niin ajattelin kysyä millaiset venttiilit tarvitsee jos haluaa tubeless muutoksen tehdä? Olisin tilannut samalla kertaa. Orange seal varmaan ihan toimiva litku vai onko kokemuksia paremmasta? Ympärivuotiseen käyttöön ja saisi kestää pitkään.

Meille on kaksi alennushintaista Dudea jo Suomessa UPS:n seurannan mukaan.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Onko taka-akseli kiristetty kunnon momenttiin? Yksi varmin paikka saada Dude hiljaiseksi naksunnasta.
    Minulla alkoi Dude myös naksumaan keskiön suunnalta. Syyksi paljastui löystynyt DM- kiristusmutteri, joka oli jo löystynyt niin, että oli ihan käsin pyöriteltävissä. Tuo kannattaa myös tsekata, mikäli on käytössä noita Race Facen kampia, joissa on tuo direct mount eturatas.

Olisiko kenelläkään DudeGuardia (pahvilaatikkoa, jossa pyörä toimitetaan) ylimääräisenä pääkaupunkiseudulla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tual Katso viesti
    Käytin juuri oman Duden keskiön takuuhuollossa. Postitus matkahuollolla Canyonin laskuun perjantaina ja keskiviikkona tuli pyörä takaisin huollettuna. Ei siis tullut mitään kuluja itselle. Postitus pitää ilmeisesti tehdä alkuperäisessä laatikossa. Huollossa oli vaihdettu uudet laakerit.
    Ok hienoa! Täytyy se varmaan sit lähettää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Dude sai jokin aikaa sitten keulaan jäykistystä. Painoksi jäi ilman polkimia 10,38kg. Jotkut moittii toisaalla läskejä hitaiksi, raskaiksi ja kömpelöiksi. Rohkenisin olla toista mieltä...

Täpärin hankittua olen miettinyt oma Dudeni jäykistämistä. Mikäs keula kyseessä ja mistä oikein tilasit?

Mulla Dude -16 johon just takuuseen vaihdettiin keskiölaakeri.
    Kun polkasen voimaperäisesti kuuluu narinaa jostakin??!! Vaikea paikallistaa narinan lähdettä.. luultavasti jostakin voimansiirrosta, koska mielestäni tanko ei narista... Mistähän voisi johtua?
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Kun polkasen voimaperäisesti kuuluu narinaa jostakin??!! Vaikea paikallistaa narinan lähdettä.. luultavasti jostakin voimansiirrosta, koska mielestäni tanko ei narista... Mistähän voisi johtua?
    Mikä takavaihtaja? Ainakin Sramin kitkakytkimet tuppaa alkaa narisemaan jossain vaiheessa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Edelleen se taka-akselin kireys kannattaa tarkistaa ekana. Vaatii kunnon momentin 15nm tais olla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •