HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 43 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

  1. #1261
    noniinno Guest
    ^ HAA, eli vika ei ollutkaan Polessa, vaan verrokkipyörä oli liian kevytkulkuinen. Mää niin tiesin.

    edit: FatMika osaa kyllä näyttävän sisääntulon.

    Sorry, perjantai...

  2. #1262
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Siinä samassa fillarilehdessä on juttu jossa kerrotaan saatavan etua kun satulaa siirretään eteenpäin. Jopa UCI rajoittaa satulan eteenpäin viemistä, koska siitä saa etua. Ja kuitenkin pole jutussa satulaa halutaan siirtää taakseppäin setbäck tolpalla ettei kuski joudu "mukautumaan epäortodoksiseen polvikulmaan"..

    Toisaalta samassa lehdessä kerrotaan pyöräilykulttuurista, jossa halutaan pitää asiat ennallaan. Tämä on kyllä mielestäni vahvasti havaittavissa oleva asia, varsinkin foorumilla.

    Mukavia pyöräilyhetkiä vaan kaikille, nyt on kelit kohdallaan ainakin hetken täällä etelässä!
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  3. #1263
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Saattaa olla kyllä koko ajoasennolla tekemistä Satulan optimaalisen kohdan kanssa. Aika-ajo asennossa on tehokasta polkea aivan edessä satulan kärjessä. Tämä on helppo todeta itsekin. Fatbiken ajoasento on kuitenkin aika kaukana aika-ajo asennosta ja ainakaan itse en huomaa etua voiman tuotossa pystyssä ja edessä olevassa ajoasennossa.

  4. #1264
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Saattaa olla kyllä koko ajoasennolla tekemistä Satulan optimaalisen kohdan kanssa. Aika-ajo asennossa on tehokasta polkea aivan edessä satulan kärjessä. Tämä on helppo todeta itsekin. Fatbiken ajoasento on kuitenkin aika kaukana aika-ajo asennosta ja ainakaan itse en huomaa etua voiman tuotossa pystyssä ja edessä olevassa ajoasennossa.
    Totta. Mutta mä en ole huomannut myöskään mitään haittaa siitä voimantuoton kannalta, samalla tavalla kunto loppuu lenkeillä kuin ennenkin, mutta ajettavuuden kannalta olen huomannut etua.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  5. #1265
    SUP:in läski on verrokki.
    Huomenna ollaan menossa lenkkille koitan Polella vähän pidemmän siivun, jos velipoika raaskii lainata

  6. #1266
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^No kysypä vastaavasti velipojalta että onko SUP hänen mielestään selvästi kevytkulkuisempi kuin Pole.

  7. #1267
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Ja kattokaa ne paineet samalla mittarilla samaan aikaan, samassa paikassa. Onko molemmissa tubeless tai sisusgummi?

    Satulan sijainti lienee tottumiskysymys, kunhan asento kokonaisuutena säilyy järkevänä. Mikä on parasta voimantuoton suhteen, voi olla vaikea verrata, koska testatessa totuttu asento näkyy väkisinkin. Tietty jos testipolkijat ei oo koskaan ajaneet millään niin ei häiritse tottumukset.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  8. #1268
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    On tuo taiga vain hyvä pyörä. Bluto on myös aika kiva, parempi kuin yleinen ilmapiiri antaa ymmärtää.

    Tuohon ajoasentoon, niin se kyl ottaa tosi paljon enemmän etureisiin. Mutta nyt 1500km jälkeen on kyl tosi kiva. Miltei pääsin työmatkalla samaan kuin xc pyörällä. Matka oli 7.8km ja keskinopeus 29kmh minusta oli oikein hyvä.

    Tuo pyörä kannattaa kyl testata. Tosi toimiva on kaikkeen ajoon. Pitäisi vain olla enemmän voimaa yläkropassa.

    Oli vähä ongelmia keskiön kanssa kun keräsi vettä ja jäätyi. Mutta sain korjattua.


    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

  9. #1269
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Kyllä se siitä pojat vielä iloks muuttuu.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  10. #1270
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Totta, varmastikin harvemmin omaa valintaa kovasti arvostellaan. Mutta katsoisin kuitenkin pyöräänsä tyytyväisen ja perusteluja esittävän kokemusta omaavan omistajan paremmaksi lähteeksi, verrattuna foorumin metriäkään ajamattomiin lapiolla kuraa päälle heittäviin asiantuntijoihin.
    Itse katsoisin fillari-lehden toimituspäällikön arvostelun paremmaksi lähteeksi kuin yhdenkään omistajan. Kyse on kuitenkin henkilöstä joka ymmärtääkseni testaillut monenlaisia pyöriä ja saa palkkaa pyörien testaamisesta.

    Ostin lehden ja ihan asiallinen juttu pyörästä.
    Ja jutusta poimittua:

    Kiemuraisilla ja kivikkoisilla kikkapoluilla tuntuu välillä hieman siltä kuin ohjastaisi bussia.

    Myös Taigan etupään nostelu juurien ja kivien yli on hankalaa ja raskasta.

    Ketteräksi Taigaa ei voi kehua, ...
    Nämähän on juuri niitä asoita joista tämän pyörän osalta on keskusteltu/väitelty. Ja sitten puolustuksena otetaan maantiepyöräilyyn liittyvästä artikkelista argumentteja maastopyörän suunnitteluun...
    Kai se on joillekin ihan sama millä ajelee kun tuntuu kuitenkin ihan samalta. Hyviä ajoja!

  11. #1271
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Se että joku tekee jotain ammatikseen, ei tarkoita kyllä yhtään mitään. Voi olla helvetin taitava. Tai ihan paska. Silti se tekee sitä työtään ammatikseen.

    Jos taigan keula tuntuu raskaalta nostella kivien yli, kannattaa treenata nykäsee stongasta vähä lujempaa. Ihan näppärästi sillä voi vetästä bunnyhoppia pienten puunrunkojen yli siinä missä pystyy muillakin läskipyörillä.

    Polkemistehokkuudestahan siinä vertauksessa oli kyse ja tuleeko takakäpälät kipeeks vai ei. Mitä väliä sillä on minkä levyset kumit on alla?
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  12. #1272
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Se että joku tekee jotain ammatikseen, ei tarkoita kyllä yhtään mitään. Voi olla helvetin taitava. Tai ihan paska. Silti se tekee sitä työtään ammatikseen.

    Jos taigan keula tuntuu raskaalta nostella kivien yli, kannattaa treenata nykäsee stongasta vähä lujempaa. Ihan näppärästi sillä voi vetästä bunnyhoppia pienten puunrunkojen yli siinä missä pystyy muillakin läskipyörillä.

    Polkemistehokkuudestahan siinä vertauksessa oli kyse ja tuleeko takakäpälät kipeeks vai ei. Mitä väliä sillä on minkä levyset kumit on alla?
    Väitätkö että osaat arvostella pyöriä paremmin kuin fillari-lehdessä töissä olevat henkilöt?

  13. #1273
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Väitätkö että osaat arvostella pyöriä paremmin kuin fillari-lehdessä töissä olevat henkilöt?
    Missäs mä oon niin väittäny?

    Ja miten muuten arvostellaan arvostelun taso? miten arvostellaan paremmin tai huonommin? sinäkö sen päätät?
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  14. #1274
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Oon jonkin verran samoilla linjoilla fillarilehden kanssa. 5" renkaat kun ei ole yleisrenkaat. Ja ne on painavat ja jyrät

    Harmi sinänsä että ainoat lähteet yleensä on pyörän omistajia. Ei kovin paljon niitä ole jotka pääsee ajaa pyörää enemmän.

    Jotenkin harmi että tää on tälläistä vääntöä. :/

    Tuosta keulan keventämisestä, kävi lenkillä kämmi ja putosin pyörän kyydistä ylitin puroa ja yritin keulaa keventää lobsteri hanskat kädessä, 2 sormea jarrulla ja kiskaisin ja irtosi ote tangosta. Että joo ehkä vähä hevonen.

    Mutta jos edelleen jotain kiinnostaa ja epäilee pyörän olevan kankea niin voi tulla testaamaan Oulussa L kokoista taigaa. Pistäkää viestiä tulemaan.




    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

  15. #1275
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Ne 2xl ei oo tosiaan mitkään herkimmät kuivan/kovan kelin renkaat. Melkoiset ilmatyynyaluksethan ne on juurakossa. Ite ajelen nyt 4.8 surlyillä jotka on huomattavasti keveemmän tuntuset etenemään. Renkailla tehdään pyörään kuin pyörään iso ero. Kannattaa valita omiin ajoihin sopivat kumit.

    Tohon keulan keventämiseen voi kokeilla avuks korkeempaa stemmiä, tankoa tai lisää spaceria stemmin alle. Itellä toimii hyvin, oon pikkasen madaltanut siitä alun "täyskorkeudesta" ja vois kokella taas ottaa yhen spacerin stemmin alta pois.

    Tänään kävi yks polesta kiinnostunut koeajolla ja innostui niin että meinas mennä jyväskylään ostoksille. :-)
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  16. #1276
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Itse katsoisin fillari-lehden toimituspäällikön arvostelun paremmaksi lähteeksi kuin yhdenkään omistajan. Kyse on kuitenkin henkilöstä joka ymmärtääkseni testaillut monenlaisia pyöriä ja saa palkkaa pyörien testaamisesta.

    !
    No näinhän asia on. Pyöränomistajaksi tultuaan muuttuu rehellinenkin ihminen kieroksi valehtelijaksi. Tai vielä pahemmaksi, salakavalaksi sissimarkkinamieheksi joka väijyy pahaa aavistamattoman pyöränostajan lompakkoa. Omistajat ei myöskään aja pyörillään, joten ei he niistä mitään tiedä oikeasti. Haluavat vain päteä kovina pyörämiehinä. Ja henkilö joka on valmis antamaan kokemukseen perustuvia kommentteja ilmaiseksi, on yksinkertaisesti umpihullu. Ja jokainen tietää kuinka paljon hullujen puheisiin kannattaa luottaa.


    Toista ovat toimittajat. He aina perehtyvät todella hyvin jutun kohteeseen. Esimerkiksi läskipyörilläkin he aina ajavat eri maastoissa, kaikkina vuodenaikoina, eri renkain ja kunnolla säätävät ja sovittavat pyörän itselleen. He voivat tämän tehdä koska heillä on rajattomasti aikaa koska ei ole muuta tekemistä. Toimittajilla ei myöskään ikinä voi olla mitään intressiä asiassa. Näistä syistä johtuen voi aina täysin luottaa siihen mitä lehdessä lukee;-)

    Jos kuitenkin erehtyy kuuntelemaan tai lukemaan pyöränomistajan mielipiteitä, kannattaa kommentit tulkita täysin päinvastaisesti kuin mitä ao selittää. Silloin todennäköisimmin saa käyttöön faktaa;-)

  17. #1277
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Ja jutusta poimittua:


    1) Kiemuraisilla ja kivikkoisilla kikkapoluilla tuntuu välillä hieman siltä kuin ohjastaisi bussia.

    2) Myös Taigan etupään nostelu juurien ja kivien yli on hankalaa ja raskasta.

    3) Ketteräksi Taigaa ei voi kehua, ...


    Nämähän on juuri niitä asoita joista tämän pyörän osalta on keskusteltu/väitelty
    Sanoisin tähän, että näppärästi irroitettu kontekstistaan ja unohdettu yks aika oleellinen juttu, nimittäin;

    1) mikä tahansa läskipyörä varmasti tuntuu tuollaiselta, jos siihen ylipäätään mahtuu kyseiset tolkuttomanpainavat 2XL kumit..

    2) miks ihmeessä juurien ja kantojen päälle pitää keulaa nostella, kum pyörässä on nuo tolkuttoman isot 2XL kumit, riittää että ajaa päin, olettaen että paine on osattu säätää mielekkääksi..

    3) ..verrattuna mihin muuhun testattuun läskipyörään, jossa on nuo isot ja painavat 2XL kumit..

    Esim. Itselläni alla on ~2kg hiilikuitukiekkosetti ja niillä tubelessina Liteskin JumboJimit, taitaa pyörivää massaa olla bauttiarallaa kilo vähemmän/pää, on muuten aaaaivan erituntuinen laite ajaa.
    Jos toimittaja esittää ajatuksiaan, kuten VSS on referoinut, voisi toimittaja myös kertoa mihin verrataan.

    Peace.
    Kemizti muokkasi tätä : 23.04.2017 at 11.00 Syy: ...oikeesti, joku vielä ihmettelee miksei omistajat pahemmin kertoile täällä mielipiteitään. mahoton voorumi. huh.

  18. #1278
    Blackborow Guest
    Tästä on näemmä mahdotonta saada järkevää keskustelua aikaan...

  19. #1279
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Mihin viittaat? Onhan tuos keskustelua.

  20. #1280
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Mihin viittaat? Onhan tuos keskustelua.
    Vaikuttaa siltä, että tästä ei saa kirjoittaa kuin ylistystä. Muuten on suomalaisen yrittäjän taipaleen hiekoittaja ja kateellinen paska.

  21. #1281
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Vaikuttaa siltä, että tästä ei saa kirjoittaa kuin ylistystä. Muuten on suomalaisen yrittäjän taipaleen hiekoittaja ja kateellinen paska.
    Ei kai se sitä meinaa, jos joku ei oo heti samaa mieltä Taigan negatiivisista puolista vaan kertoo omaa näkemystään.

  22. #1282
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Ei kai se sitä meinaa, jos joku ei oo heti samaa mieltä Taigan negatiivisista puolista vaan kertoo omaa näkemystään.
    Joidenkin mielestä näyttää olevan.

  23. #1283
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Joidenkin mielestä näyttää olevan.
    Jos nyt viittaat mun kirjoituksiin, niin ole mies ja sano suoraan.

    Uskon mielipiteeni olevan analyyttisempi ja pidemmän testaamisen tulos, kuin fillarilehden toimittajan. Ja minun mielipiteeni on minun mielestäni oikea, en kerro asioita totuuksina, enkä valmistajan ajatuksina, vaan omina mielipiteinäni. Kukin tulkitkoot ne kuten lystää.

  24. #1284
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jos nyt viittaat mun kirjoituksiin, niin ole mies ja sano suoraan.
    En viitannut sinuun.

    Sinä olet ihan asiallisesti tuonut pointteja esiin ilman turhaa diipadaapaa.

  25. #1285
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    En viitannut sinuun.

    Sinä olet ihan asiallisesti tuonut pointteja esiin ilman turhaa diipadaapaa.
    Asia kunnossa, jatketaan 👍

  26. #1286
    Blackborow Guest
    Lisättäköön että Taigan koeajaminen kyllä kiinnostaa, kun tilaisuus tulee kohdalle, mutta tällä hetkellä läskin hankinta ei ole millään tavalla ajankohtainen niin en jaksa alkaa asiaa sen kummemmin järjestelemään, kun juuri saanut viilattua tuon nykyisen täysin hanskaaan istuvaksi.

  27. #1287
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    61
    Oli testaaja sitten "ammattilainen" esim. lehden toimituspäälikkö tai perusjuntti kuten allekirjoittanut, oleellista lienee miten pyörä sopii omiin tarpeisiin/haluihin/mieltymyksiin. Ajoin talvella taigalla ja tykkäsin kovasti, ehdottomasti mun ajotottumuksiini tehty laite. ainoa mikä vähän mietityttää on se, voiko mitään pyörää arvioida muuten kuin itselleen? maalaisjärjellä kun muiden kokemuksia tulkitsee niin mielestäni voi, mutta joku valmistaja saattaa miettiä mihin antaa pyöränsä koeajoon sillä jos esim. alan lehti testaa kampetta ja se on a:täysin paska tai b:ei vastaa testaajan näkemystä hyvästä tuotteesta, saattaa julkaisu tehdä paljonkin hallaa myynnille. oma mielipiteeni on että jos tehdään tuote ja ollaan itse sitä mieltä että se toimii ja on hyvä niin sitä kyllä pitäisi uskoltaa markkinoida ja antaa erilaisten ihmisten testattavaksi. jos pelätään että joku tai jotkut teilaavat tuotteen koska se on joko huono, tai vaan erilainen mihin on totuttu niin ei olisi kannattanut lähteä koko leikkiin..

  28. #1288
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Vertailuhan täytyy tietysti tehdä tehdasversioihin pyöristä.

    Esim. Halvimman Duden ja halvimman Polen kesken. Eikä sillä periaatteella että olisi pyörä X myöskin ketterä jos siihen olisi vaihdettu osat Y ja Z toisenlaisiin.

  29. #1289
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Vertailuhan täytyy tietysti tehdä tehdasversioihin pyöristä.

    Esim. Halvimman Duden ja halvimman Polen kesken. Eikä sillä periaatteella että olisi pyörä X myöskin ketterä jos siihen olisi vaihdettu osat Y ja Z toisenlaisiin.
    No tässä tapauksessahan siitä tulis sitten rengasvertailu 4" jumbojimin ja 5.05" snowshoen välillä. Ja riippuen ajomaastosta erot ois isoja. Vois olla hienon näköistä lumihangessa kun dudea talutetaan ja polella ajetaan. Ja ketteryys ja rullavuus olisi toki kapean renkaan puolella sillooin kun olosuhteet sallii selllaset renkaat. Mut olisko se duden vika ettei pääse lumessa eteenpäin? vai renkaan? Ne renkaat on melko varmasti eniten vaihdettu osa fillarissa, ei kannata niiden ominaisuuksia liikaa tuijottaa.

    Runkohan se on tuossa tärkein ja sen geometriat(ja miten ne kenellekkin sitten sopii), muut osat on kuitenkin helposti vaihdettavissa jossei miellytä ja monihan rakentaa pyöränsä pelkän runkosetin ympärille.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  30. #1290
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    No paino, lyhyt chanstay ja lyhyt akseliväli lienevät helposti ja kiistattomasti mitattavia kohteita ja joiden kai yleisesti hyväksytään vaikuttavan olennaisesti ketteryyden tunteeseen..

    Loppujen lopuksi Polen ominaisuuksilla tai niiden puutteella ei ole minulle mitään merkitystä. En ole sellaista hankkimassa.
    Totean vaan ettei se kovinkaan suurta joukkoa tunnu puhuttelevan kun katselee millaista kalustoa poluilla tulee vastaan.

    Jos Polen omistajat ovat tyytyväisiä ja ovat saaneet sitä mitä ovat lähteneet pyörältä hakemaan niin hyvä niin.

    Minusta F lehden juttu oli kuitenkin hyvä ja sisälsi sen informaation mitä tarvitaan. Kiva ettei aina silitetä valmistajia / mainostajia vain ja ainostaan myötäkarvaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •