HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 191 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91 141 181 189 190 191 192 193 201 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.701 - 5.730 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5701
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko se susta kiva runko? Onko runko halpaa kuraa vai jotain tunnettua laatuterästä?



    Ei väsy ellei ole ruostunut puhki.
    Runko vaikuttaa jämäkältä ja laadukkaalta. En tiedä Crescentistä sen paremmin, mutta kyllä se varmasti Bilteman pyörät ja vastaavat laadussa päihittää.

  2. #5702
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Varsin usein näkee liikenteessä teräsrunkoisia peruspyöriä, jotka ovat ulkonäkönsä perusteella 1980-luvulta tai niiltä main. Hyvin näyttävät rullaavan, etenkin jos niitä ei ole säilytetty ihan räystään alla.

  3. #5703
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilijä30 Katso viesti
    Saattaa olla typerä kysymys, mutta onko ylipäätään järkeä panostaa vanhaan teräsrunkoon, vai olisiko syytä ostaa kokonaan uusi peruspyörä?
    Usein panostukset voidaan siirtää tarvittaessa toiseen runkoon. Että sikäli rohkeasti vain.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  4. #5704
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilijä30 Katso viesti
    Saattaa olla typerä kysymys, mutta onko ylipäätään järkeä panostaa vanhaan teräsrunkoon...
    Se on kyllä hyvä kysymys. Riippuu sen rungon arvosta ja "teknologisesta" iästä. Monesti ohjainlaakerit, keskiö ja vaihteista puhumattakaan voi olla jo niin vanhaa tekniikkaa että niitä ei pysty tulevaisuudessa siirtämään uuteen runkoon. Tai ainakaan se ei ole taloudellisesti järkevää.

  5. #5705
    Nyt lähti fillariharrastus lapasesta:

  6. #5706
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    102
    ^ no huh huh. Aika helkkarin hyvännäköinen!

    Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla

  7. #5707
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    ^^ titamiini-Stanton?! Hieno. Peukkua!

    edit: meinaakko laittaa 29er vai 27,5+ -kiekot?


  8. #5708
    Blackborow Guest
    Läääh. Titaaninen Sherpa... Iso peukku.

  9. #5709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    meinaakko laittaa 29er vai 27,5+ -kiekot?
    Ainakin aluksi tulee leveähköt 29 kiekot. Tulen tuolla ajamaan vuosia todennäköisesti, että varmaan plussiakin tulee joskus tulevaisuudessa tuohon koitettua.

  10. #5710
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    44
    ^^^^HUH! Nyt on pyörä (runko) paikallaan! Ehkä joku päivä itse uskallan investoida hymyyni yhtä paljon Onnittelut! Ja mörökölli sinut vieköön jos tänne ei saada kuvaa valmiista pyörästä.

  11. #5711
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Laitanpa vielä kuvan rungon keskiöstä. Tuota kierteetöntä osaa onkin noin 2 mm kun sen työntömitalla oikein mittasin. Kuuluuko olla näin vai onko tästä haittaa?
    Käykö GXP laakeri tuohon Ritcheyn runkoon? Ainakin SRAMin tällaisessa https://www.youtube.com/watch?v=ZdCLeqgMqgQ laakerissa näyttäisi olevan pitkä kierre ja tuossa kierteen juuressa vielä millin kaulusta joka siirtää kierrettä kauemmas. Ajattelin että tuollaisella voisi eliminoida tuon runkoni "valmistusvirheen" mikäli laakeri vain käy tähän minun projektiini?

    Hollowtech II kammet tosin menisivät vaihtoon, mutta ei se mitään.

  12. #5712
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.934
    Luulisin turhaan tuon kierteettömän osan huolettavan, laakeri tukeutuu enemmänkin muhvin päihin, joiden tulisi olla suorat, ainakin maali ja lakka pitää hioa pois kevyesti.

  13. #5713
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Hollowtech II kammet jo kiinni ja ajelemaan aivan turhaa murehtimista.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #5714
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Käykö GXP laakeri tuohon Ritcheyn runkoon?...
    Käy.


  15. #5715
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Käykö GXP laakeri tuohon Ritcheyn runkoon? Ainakin SRAMin tällaisessa https://www.youtube.com/watch?v=ZdCLeqgMqgQ laakerissa näyttäisi olevan pitkä kierre ja tuossa kierteen juuressa vielä millin kaulusta joka siirtää kierrettä kauemmas. Ajattelin että tuollaisella voisi eliminoida tuon runkoni "valmistusvirheen" mikäli laakeri vain käy tähän minun projektiini?

    Hollowtech II kammet tosin menisivät vaihtoon, mutta ei se mitään.
    Onko keskiömuhvin leveys kuitenkin 73mm? Jos yli 73mm niin liikkeeseen teettämään keskiön feissaus.

  16. #5716
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    135
    ^68 mm oli mielestäni mitta

  17. #5717
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Käykö GXP laakeri tuohon Ritcheyn runkoon? Ainakin SRAMin tällaisessa https://www.youtube.com/watch?v=ZdCLeqgMqgQ laakerissa näyttäisi olevan pitkä kierre ja tuossa kierteen juuressa vielä millin kaulusta joka siirtää kierrettä kauemmas. Ajattelin että tuollaisella voisi eliminoida tuon runkoni "valmistusvirheen" mikäli laakeri vain käy tähän minun projektiini?

    Hollowtech II kammet tosin menisivät vaihtoon, mutta ei se mitään.
    Ei tuossa mitään valmistusvirhettä ole. Parissa muussakin ok laatuisessa teräsrungossa nähnyt kierteen samalla tavalla sisään viimeisteltynä.

  18. #5718
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Kierteen lähdössä tulee aina olla vähintään viiste, tässä upotus ja viiste, jotta kierrekalu lähtee suoraan... Tuossa ei ole mitään vikaa, ja jos laittaa esim. kaksi muovista spaceria vedon puolelle ja yksi toiselle puolelle niin soon aika sama onko siinä maalia välissä vai nou... Se muovi antaa sen 30-60µm (maalikalvon vahvuus/vaihtelu) periksi joka tapauksessa..

  19. #5719
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135
    London road koeajolla


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  20. #5720
    Tallista löytyisi Helkaman kulkuri pyörä varmaan -90 luvulta. Osat alkuperäisiä, mutta alkaa olemaan rattaat ja oikeastaan kaikki voimansiirto vaijereita ja jarruja myöten suht heikossa kunnossa. Mitähän maksaisi ostaa uusi voimansiirto koko pyörään/tehdä pyörästä single? Runko muuten hyvässä kunnossa ja olen erittäin paljon tykännyt ajaa nyttenki tuolla vaikka käytännössä mikään ei toimi Ja olen noviisi näissä asioissa, mutta kyllä jakoavain pysyy kädessä.

    Eli kyseessä tämä pyörä: http://1.bp.blogspot.com/-hVKADz6T88...33/kulkuri.jpg

  21. #5721
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Muutaman vuoden suunnilleen kaikki ajot 29 jäykkäperällä ajelleena alkoi ajatus selkiytyä omaan sekakäyttöön (työmatka ympäri vuoden, lenkki, helppo maasto ja pienet retket) sopivasta pyörästä ja itselle mieluisasta geometriasta. Niinpä päätin toteuttaa haaveen oman pyörän kasaamisesta ja aloin metsästää sopivia osia. Rungoksi valikoitui Genesiksen Longitude (2017, s-koko), jonka hommasin Töölöläisen Bike Companyn kautta, jossa myös ohjainlaakeri asennettiin ja keskiö putsattiin asennusvalmiiksi (täytyy suositella, oli hyvää palvelua). Myös Surlyn ECR oli pitkään vaihtoehtona, geo suunnilleen sama, mutta hintaa aika paljon enemmän ja tuo Genesiksen väri oli itselleni kiinnostavampi (vaikken ollut livenä nähnytkään ennen kuin sain oman rungon käsiini).

    Runko kotona:




    Tein rungolle ruostesuojauksen Tectyl ML -aineella ja samalla porasin keskiön alle vedenpoistoreiän (Englannissa ei kai sada koskaan, niin ei tuollaisia tarvitse laittaa runkoon jo tehtaalla... ):




    Osien saavuttua pääsin vihdoin kasaamiseen:




    Alkaa valmistumaan:




    Tangoksi tuli Titec J-Bar (eli köyhän miehen Jones):



    Satula ja stemmi vaihtuu vielä, kunhan uudet saapuu ja tankoon tulee lisäksi tankonauhaa. Myös Racktimen Topit etutarakka tuli tilattua retkitarpeita varten (Ortliebin 16l satulalaukku löytyykin jo entuudestaan ja rungon mukana tuli myös Gorilla Gaget). Letkut pitää lyhentää yms. pientä säätöä on vielä edessä. Täytyy laittaa paremmat kuvat sitten, kun on valmiimpi...

    Osista vielä vähän. Kiekoiksi tuli hommattua Ritcheyn WCS 29 Vantaget, joten myös putkiosiksi tuli/tulee Rithceyn tavaraa, osasarja on 1x11 SLX:ää XT:n takavaihtajalla ja vivulla, kasetti Sunracen 11-46, eturatas Absolute Blackin ovaali ja gripsit ESI:n Chunkyt. Renkaiksi tuli 2.25'' Thunder Burtit, jotka olisi tarkoitus vielä litkutella. Jossain vaiheessa olisi myös tarkoitus hommata 27.5+ kiekot toisiksi kiekoiksi, jolloin esim. talvella olisi ISP:t toisilla ja 3'' maastorenkaat 27.5+ kiekoilla.

    Täytyy kyllä sanoa, että on ollut hauskaa ensin miettiä tulevia osia, etsiä tietoa ja sitten rauhassa kasailla. Ei tule jäämään viimeiseksi projektiksi...
    Jukka muokkasi tätä : 23.04.2017 at 13.12

  22. #5722
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maccine Katso viesti
    Tallista löytyisi Helkaman kulkuri pyörä varmaan -90 luvulta. Osat alkuperäisiä, mutta alkaa olemaan rattaat ja oikeastaan kaikki voimansiirto vaijereita ja jarruja myöten suht heikossa kunnossa. Mitähän maksaisi ostaa uusi voimansiirto koko pyörään/tehdä pyörästä single? Runko muuten hyvässä kunnossa ja olen erittäin paljon tykännyt ajaa nyttenki tuolla vaikka käytännössä mikään ei toimi Ja olen noviisi näissä asioissa, mutta kyllä jakoavain pysyy kädessä.

    Eli kyseessä tämä pyörä: http://1.bp.blogspot.com/-hVKADz6T88...33/kulkuri.jpg
    80-luvulta ja Rautaruukin putkea. Konversioin 6-v Shitmanon Torpedo Dreigang-rospuuttoruoskaksi pojalle.
    Älä hötkyile, jos Torpedo, pidä tuollaisenaan. Sen jakarin voi myös unohtaa; ei ole työkalu
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  23. #5723
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Täytyy kyllä sanoa, että on ollut hauskaa ensin miettiä tulevia osia, etsiä tietoa ja sitten rauhassa kasailla. Ei tule jäämään viimeiseksi projektiksi...
    Peukut fillarista! Hieno. Itse speksaamalla ja kasaamalla saa juuri mieleisen ja on tosiaan hauskaa puuhaa.

    PS: nimimerkki kianto voisi katsella tuota kuvaa keskiön kierteistä ja rauhoittua viimein ja asentaa jonkin keskiön


  24. #5724
    Blackborow Guest
    Genesikselle pitää antaa aina iso peukku. Hieno on.

  25. #5725
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Kiitos, toivottavasti tulee pitkäaikainen suhde tämän kanssa...

    En mä muuten tajunnutkaan, että tuo Kianton kierrepohdinta liippas näin läheltä. Katsoin vain, että ulkopinnat ja kierteet näytti hyvältä Bike Companyn jäljiltä ja asentelin keskiön tyytyväisenä...

  26. #5726
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Täytyy kyllä sanoa, että on ollut hauskaa ensin miettiä tulevia osia, etsiä tietoa ja sitten rauhassa kasailla. Ei tule jäämään viimeiseksi projektiksi...
    Olipa hieno projekti, oikein tyylikäs. Näin kännykän näytöllä se ohjaustanko näytti menevän hassusti sinne säleverhon taakse.

    Kun se oikean puolen tanko päättyy just siihen ikkunan pokan kohdalle.

  27. #5727
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Tästä projekti tähänkin ketjuun, kun sai vihdoin kesäkiekot alle ja kasteena käyty ensimmäinen 58km rykäisy. Lopputulokseen todella tyytyväinen: fiilis juuri sopivassa suhteessa perinnehenkeä ja modernia mukavuutta, tuntuma kevyt ja nopea mutta rento.

    Surly Pacer 54cm
    Centaur-voimansiirto
    Kiekot Open Pro Chorus-navoilla
    Tanko Soma HWY1, putkiosat Condor
    Jarrut Tektro R737
    Satula Fizik Arione
    Painoa 9,9kg kuvan kokoonpanossa ilman tuota juomapulloa



    Kehityskohteina jarrut jotka ei omaan silmään istu kokoonpanoon yhtään. Campan jarruissa ei reach riittänyt. Tubeless-vanteita myös haikailen, mutta tämä käytetty kiekkosetti osui niin hyvin kohdalle että haetaanpa ensin tuntuma näillä.

  28. #5728
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    ^ Bueno. Uutta & vanhaa mukavassa kuosissa.
    Samalla tyylillä mennään täälläkin
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  29. #5729
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Tämä sisältää arvokkaan totuuden. Moneen kertaan olen itsekin talven pimeinä iltoina pyöritellyt kaikenlaista roinaa ostoskorissa, kun vanha pyörä on mukamas liian pitkä, lyhyt, kova, pehmeä jne. Kunnes sitten taas tänään pääsi ensimmäiselle ulkolenkille hifi-kiekoilla. Heti sai todeta, ettei harrasteväline paljoa parane siitä rakkaudella pidetystä ja juuri omiin mieltymyksiin sopivaksi kasaillusta vanhasta.

    Jos vanhassa ei ole mitään vikaa, se kannattaa korkeintaan räjäyttää osiksi ja maalata. Ja taas alla on yhtä erinomainen pyörä kuin aikaisemminkin.
    Aika osuvaa kommenttia Itse oon pähkäilly jo vaikka kuinka moneen kertaan uuden rungon/pyörän hommaamista tässä kevät talven aikana ja ihan ostoskoriin asti vaille viimeistä kliklausta...niin loppujenlopuksi ns "vanha" pyörä sai rungon hionnan ja maalauksen pienillä osapäivityksillä. Saa nyt nähdä oliko siitä nyt mitään hyötyä käytännössä vai toiko uusi ulkoilme edes vähän lohtua palavaan pyörän päivitys kuumeeseen

    Lähetetty minun PE-TL10 laitteesta Tapatalkilla

  30. #5730
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    PS: nimimerkki kianto voisi katsella tuota kuvaa keskiön kierteistä ja rauhoittua viimein ja asentaa jonkin keskiön
    Rauhoituttu täällä on jo ja keskiökin on kiinni. Projekti etenee pienin askelin. Hiljaa hyvä tulee

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •