FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 20 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 872

Aihe: Garmin Edge 1000

Hmm? Minulla laite menee aina itsestään päälle, kun latauksen kytkee. Pitää testata osaako se nykyään olla käynnistymättä uudestaan ollessaan latauksessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Hmm? Minulla laite menee aina itsestään päälle, kun latauksen kytkee. Pitää testata osaako se nykyään olla käynnistymättä uudestaan ollessaan latauksessa.
    Kun se käynnistyy niin sammutat sen jälkeen itse.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Ilmeisesti se on tuo mun liitinongelmani, jonka takia se luulee alkavansa lataamaan uudestaan.

Jos liittimessä on sontaa ja sen takia lataus pätkii, laite taitaa kyllä herätä henkiin joka kerta kun lataus jatkuu. Nuppineula, vanupuikko ja viina toimii liittimen putsauksessa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    1000 menee päälle tosiaan kun iskee lataukseen (tyhmä ominaisuus sanon minä) mutta kun sen sammuttaa sen jälkeen, jää ruudulle vain pariston kuva ja prosenttilukema paljonko hän on täynnä elämän eliksiiriä. Ei käynnisty enää sen jälkeen jos lataus vaan ei katkea kesken kaiken ja jatku uudelleen.

En nyt sanoisi että tyhmä ominaisuus, tuli 2 kk reissulla todettua että hyvä ominaisuus, kun iski piuhan kiinni ja lähti ajaa. Monesti unehti laittaa päälle.

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    En nyt sanoisi että tyhmä ominaisuus, tuli 2 kk reissulla todettua että hyvä ominaisuus, kun iski piuhan kiinni ja lähti ajaa. Monesti unehti laittaa päälle.

Mihin sitä tarvitsee, jos ei edes huomaa onko se päällä vai ei? Vai onko sinulla auto-start myös käytössä?

^^Eihän virtojen päälle meneminen vielä autuaaksi tee vaan pitää painaa treeni päälle jos haluu tallennuksen päälle? Muistaakseni oma E1000 ainakin ei ala tekemään yhtikäs mitään vaikka virrat olis päällä jos ei ole mennyt johonkin treenitilaan ja painanut Start namiskaa? Toki autostart/stop sit tämän jälkeen huolehtii ettei unohdu pois päältä jos käy vaikka tienposkessa kusella mutta anyway, "master-start" on painettava omin pikku kätösin. Vai eikö?

Jokaisella on omat mieltymyksensä, joku tarvii, toinen ei. Mutta mietippä sitä että laitat latauspiuhan kiinni niin sitten ottaa ja sammuu, sekään ei oo kiva ominaisuus. 1000 kun laittaa koneeseen kiinni ni menee tiedostotilaan, ajon aikana jos tuon tekis pyörässä ni 1000 lähtis heti vaihtoon. Luultavimmin syy on se miksi käynnistyy on se että näkee yksinkertaisesti onko koneessa vikaa, esim. ei käynnisty, voi syy olla myös joku muu. Mutta ei oo miuta haitannu tuo ominaisuus. Ja autostart ominaisuudessa joudut kuitenkin ensin painamaan startnappia, koska kone ei sammu ajanoton ollessa päällä. Joskus vaan ei muista laittaa konetta päälle kun lähtee ajaa, sillo käynnistyy kun saa virtaa ja huomaa asian.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lähtökohtaisesti laitteen ei tarvitsisi tehdä mitään kun johdon laittaa kiinni. Liekö tässä sitten ajateltu käytettävyyttä siltä nurkalta, että laite käynnistyy automaattisesti tietokoneeseen kytkeytymistä varten. Virrattomana tuo ei ilmeisesti havaitsisi langan toisessa päässä olevaa tietokonetta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kadenssi hukassa mittarista.

Tehdyt hommat:

1) Vaihdoin uuden patterin ja kiinnitin anturin.
    2) Poistin mittarista vanhannimisen anturin.
    3) Lisäsin anturin Garminiin ja annoin sille uuden nimen.
    4) Ei näy mittarissa, vaikka syke- ja nopeusanturin lukemat näkyvät. Poljinnopeuden kenttään näytössä on vain viiva.
    5) Olen käynnistänyt mittarin uudelleen.

Missä vika?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Kadenssi hukassa mittarista.

Tehdyt hommat:

1) Vaihdoin uuden patterin ja kiinnitin anturin.
    2) Poistin mittarista vanhannimisen anturin.
    3) Lisäsin anturin Garminiin ja annoin sille uuden nimen.
    4) Ei näy mittarissa, vaikka syke- ja nopeusanturin lukemat näkyvät. Poljinnopeuden kenttään näytössä on vain viiva.
    5) Olen käynnistänyt mittarin uudelleen.

Missä vika?
    Eikä auta myöskään jos pyörität kampea hetken taakse- ja sitten eteenpäin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Morpheus3 Katso viesti
    Eikä auta myöskään jos pyörität kampea hetken taakse- ja sitten eteenpäin?

Enpä ole pyöritellyt taaksepäin, pitää kokeilla.

Menikö minulta ohi - mitä kadenssisensoria käytät?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Pyörittelemällä se alkaa toimia ainakin ittellä, on 3 kpl eli joka fillarissa.
    Ystävällisesti

jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Menikö minulta ohi - mitä kadenssisensoria käytät?
    Ei mennyt ohi, kun en muistanut mainita: ihan mittarin mukana tullut.

Tilasin Verkkokauppa.comista uuden, 39,90.
    Vaihdoin ennen tilausta vielä patterin. Sama ongelma: löytyy, mutta ei näytä kadenssia. Ensimmäinen anturi kesti noin 13 000 km.

Korkeuspisteiden ohjelmointi lenkin varteen?
    Olen merkannut laitteeseen autotallin edestä josta lähden lenkille paikaan korkeuden ja laite ilmoittaa kun käynnistän sen että korkeus kalibroitu mittariin.
    Kun ohjelmoin lenkin varteen esim. lisää pisteitä pariin kohtaan niin ottaako laite lennosta noitten pisteiden korkeus lukemat ja kalibroituu uudestaan kun pisteet jatkossa sivuuttaa?
    Laitehan on tallissa noin 20 asteen lämmössä ja sillä kun lähtee ajamaan niin lämmöt on normalisoitunut vasta noin 10-15min. kuluttua.
    Käsittääkseni tuo lämmönvaihtelu vaikuttaa korkeuslukemaan , tiedä sitten onko sillä paljoakaan merkitystä.
    Mittari muuten näyttää noin 3 astetta liian kylmiä lukemia mistä tässä ketjussa on ollut aiemmin puhetta.
    Se ei tosin taida vaikuttaa tulokseen koska erotustahan tässä mitataan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Korkeuspisteiden ohjelmointi lenkin varteen?
    Kun ohjelmoin lenkin varteen esim. lisää pisteitä pariin kohtaan niin ottaako laite lennosta noitten pisteiden korkeus lukemat ja kalibroituu uudestaan kun pisteet jatkossa sivuuttaa?
    Kokeile ja kerro muillekin? Mulla on ollut pisteitä vain lähtöpäässä jolloin se kalibroi. Takaisin kotiin palatessa ei kalibrointi-ilmoitusta tule, joka viittaisi että voi olla kertaluonteinen kalibrointi?

Korkeusmittauksesta tuli mieleen huomioiko satelliitteihin perustuva matkan pituuden mittaus maan pinnan muodot kuten erillinen nopeus/matka-anturi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KetjutOn Katso viesti
    Korkeusmittauksesta tuli mieleen huomioiko satelliitteihin perustuva matkan pituuden mittaus maan pinnan muodot kuten erillinen nopeus/matka-anturi?
    Edit. Hiffasin mitä ajoit takaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KetjutOn Katso viesti
    Uskoisin että jos laitteessa on sekä GPS että ilmanpainemittari, siinä on myös sen verran laskentatehoa että se osaa laskea nousumetrien tuottaman etäisyyspoikkeaman kuljetussa matkassa. Eipä ole tullut seurattua sillä silmällä, mutta mielestäni esimerkiksi Edge 1000 antaa Mallorcalla Puig Majorin (tienvarsikyltissä ilmoitettu matka 13,9km ja keskijyrkkyys 6%) ja Sa Calobran (tienvarsikyltissä ilmoitettu matka 9,7km ja keskijyrkkyys 6% tai 7%) nousuissa aika tarkkaan oikeat etäisyyslukemat GPS-pohjaisella etäisyysmittauksella. Virhe on ainakin vähemmän kuin 6%, sehän olisi sellaisenaan Puig Majorilla melkein kilometri.

Tälläiset 6% nousut vaikuttavat vain vähän matkan pituuteen.

esim Puig major em speksein: sqrt(13.9^2-(13.9*0.06)^2) = 13.875
    eli 6% mäenjyrkkyys 13,9km matkalla pidentää matkaa 25m.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Vink vink

Edge laitteissa ei taida olla sitä valintaa 3-uloitteiselle matkan ja nopeuden mittaukselle kuten ainakin Fenix-3:ssa on (3D speed and distance). Joten eiköhän Edget mittaa matkan ihan kaksiuloitteisesti eli tasossa. Tosin tuo olisi helppo testata esim. jonkun jyrkän kabiinihissin kanssa jossakin Keski-Euroopassa tai miksei Suomen lapissakin ja sitten vain käyttämään Pythagoraan lausetta.

Helpointa testaus olisi varmaankin Burj Al Arab hotellin maisemahississä

Esim. omassa Montanassani eikä Edge-500 vehkeessä tuota ominaisuutta ole vaikka siinä on ilmapuntari. Asia on tullut testattua ihan käytännössä.

Matkan mittausta aloin hieman ihmettelemään, kun vertasin Edge 20 lukemia hilattain hankkittuun Edge 1000:een. 1000:nen näyttää noin 2% pienempää lukemaa vakiolenkeillä kuin Edge 20. Molemmissa mittareissa on uusimmat päivitykset ja molempia on kokeiltu myös glonass-asetuksilla. Edge 1000:n korkeuspisteasetusta lenkille lähtiessä en ole vielä testannut. Pitää asentaa (koemielessä) myös laitteen mukana tullut erillinen nopeusanturi. Sinällään matkan pituuksilla eri mittareilla mitattuna ei ole käytännössä minulle merkitystä. Mielenkiinnosta asiaa voisi hieman tarkemmin tutkiskella.

Tallennusasetus? En ole varma, mutta voisin kuvitella että Edge 20 tallentaa oletuksena Smart-asetuksella ja Edge 1000 kerran sekunnissa. Voisi olla mielenkiintoista verrata piirrettyjä jälkiä keskenään, mutta jos tuo on täysin säännönmukainen ero, jäljistä voi olla hankala löytää tuollaisia 2% oikaisuja tai pitkäksi ajoja.

Käytin Edge 20:stä viime pyöräilykaudella (n.8 kk). Merkitsin matkat omaan kirjanpitooni. Tällä kaudella on muutama lenkki ajettuna em. mittarin kanssa ja muutama lenkki Edge 1000:n kanssa. Pitää ottaa molemmat mittarit lenkeille mukaan, niin pääsee vertaamaan tuloksia suoraan. Pitänee viedä jonkun lenkin molemmat mittaustulokset koemielessä Garmin Connectiin, jos se vain onnistuu (kun aikajana on sama). Edge 20:n tuloksia vertailin samoilla reiteillä satunaisesti ja tulokset olivat keskenään lähellä toisiaan (0,5%, jopa alle).

Prosenttien heittoja tulee ihan siitä, kun gps:n jälki hyppii joskus tai sijainti on hieman epätarkka. Vertailin joskus aiemmin virheitä aika huolellisesti. 5% poikeamat olivat Garmin 800:lla ihan normeja ja joskus harvoin pääsi jopa 10% heittoihin (yleensä lähinnä lyhyillä matkoilla).

Jos haluaa tarkkuutta, nopeusanturi on ehdoton. Sitten vain etsimään jostain 500m tai 1km kalibrointisuora, jonka jälkeen samalla renkaalla samoissa paineissa pääsee hyvään tarkkuuteen. Kun mittaus perustuu pyörän pyörimiin kierroksiin, on heittoa sitten matkalla alle 1 pyörähdys + kehän muutoksista aiheutuvat virheet (kallellaan mutkissa ajettaessa pyörän kehä pienenee kun ajetaan renkaan reunalla). Käytännössä tuo tarkoittaa jotain 0.5% heittoa kilometrin matkalle ja reaalioloissa pidemmille suorahkoille matkoille vielä parempaa tarkkuutta. Riittävän hyvä varmaan jo kaikille harrastelijoille.

Pystyykö noita eri treenimoodien näyttöasetuksia/sivuja kopioimaan toiseen jotenkin? Ärsyttävää käsin näppäillä 3 kertaa lähes samat screenin asetukset joka moodiin...
    Ja jatkokysymys, miten itse olette näyttönne eri sivut säätäneet?

Minulla on yleensä 3 tai 4 näyttöä. 1-2 infoa. Toinen "aktiivisia" asioita ja toinen tilastoja varten. Lisäksi sitten kartta ja korkeus.
    Tietojen kopioiminen moodien välillä ei tietääkseni ole mahdollista. Minulla on Edge explore ja siinä on vain yksi moodi eli ongelmaa ei ole.

Miulla on 6 eri pyörän jutut erilaisilla ominaisuuksilla, eli ei ole samanlaiset ollenkaan koska pyörien käyttötarkoitus on eri.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •