Toimisko tämä?
https://www.kaniabikes.com/zubehoer/...-880-g/68?c=45
Kännyn varassa mutta tuo oli yksi vaihtoehto meillä. Lisäksi Saksan Amazonissa oli jotain keuloja satunnaisesti tyrkyllä.
Ja kyllä kai noita jostain löytyy mutta tarviiko tilata merikontillinen minimitilauksena....
Minä ostin 8v kuskille tällaisen http://huntteri.fi/tuote/10260/evon-...us-7v-punainen
Ajot jakautuu arviolta 80% asfaltilla ja loput latupohjaa ja hiekkateitä.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Kubikesiä alkaa saamaan Fillarifiilarista. Pääsiäisen jälkeen malleja ihmeteltävänä
Vannoutuneena Islabikesien ostajana (jopa niin, että sen myyntikiellon aikana hain fillarin Englannista työreissulla ja toin matkatavarana), harkitsisin varmaan itsekin nyt Evonia. Pitäisi olla ns. islabikesvaikutteinen.
Helsingissä ainakin ibike myy ja näyttäisi olevan varastossa.
http://ibike.fi/tuote-osasto/polkupyorat/lastenpyorat/
A Gentleman will walk but never run
Frog 62 oli ainakin mulle pettymys niin laadun kuin muidenkin ominaisuuksiensa osalta. Julmetun raskaat välitykset yhdistettyinä lyhyisiin kampiin teki ajosta vähänkin raskaammalla reitillä junnulle turhan tuskaista vääntöä. Myös ajoasento oli liian pitkä vaikka asensin pyörään niin lyhyen kannattimen kuin siihen meni. Myös muu laatu kiekot mukaanlukien oli aikas hempulia 9-vuotiaan pojan käyttöön. Tuolloin 2014 malli oli muistaakseni 24-tuumaisilla kiekoilla ja 7-vaihteisella kiertovaihtajalla, laitoin sitten eteenpäin sukulaisperheeseen ilmatteeks...
Ainakin pojalle suosittelisin jotain enemmän maasturityylistä ja tukevampaa pyörää ettei tule turhaan suru puseroon kun pyörä ei kestä ja on raskas polkea poluilla. Toi Evon näyttäisi kuvan perusteella olevan niin rungon kuin muidenkin osiensa puolesta lähes samanlainen kuin Frog.
Hei, onko kukaan paremmin verrannut seuraavia pyöriä keskenään, tai tarkemmin tutustunut? Haussa siis 16" pyörä 4,5vuotiaalle pojalle ja monet näistä menevät hinnallisesti lähelle toisiaa ja lähinnä yritän hahmottaa, että mikä kannattaisia ostaa...
Listalla siis:
-Helkama Scorpion, teräs, 9,5kg, 179e
-Verenti Sixteen, teräs 6061, 7,2kg, 211e
-Frog 48, alumiini, 6,75kg, 280e
-Woom3, alumiini, 5,4kg, 329e
-Islabikes, alumiini, 6,1kg, 342e
Noista ehkä Helkama tipahtaa suoraan pois, hinnallisesti eniten kiinnostaa tuo Frog 48, koska olisi vielä sietorajalla. 300e hinta lastenpyörästä alkaa olla jo vähän liikaa... Verenti kiinnostaisi myös, mutta mitä nyt kuvia katsoin, niin ketjusuoja+lokasuojat puuttuu, joten ne joutuisi laskemaan vielä tuohon päälle, joten Verentin hinta alkaa äkkiä lähennellä Frogin hintaa. Woomissa ja Islassa ilmeisesti vähän pystympi ajoasento, joka lapselle parempi? Woomia ei taida saada muualta kuin sportaxilta tai suoraan tehtaalta tilaamalla ja hinnat taitaa olla ihan samat...
Se isla 16" on vaan ostamisen arvoinen. Tosi toimiva geometria ja käytännössä se ei tule yhtään kalliimaksi, mitä muut vaihtoehdot. Myynti aika on torilla luokkaa 5min ja vuoden vanhasta saa 250e, vaikka se hullulta kuulostaakin.
Meillä on tuo Verenti fourteen ja siinä tuli mukana ketjusuoja. Laadultaan lähentelee Frogia. Itellä menee kans 300€ kipurajana pienemmissä pyörissä.
Olisin ostanut 24" Islan, mutta ainakaan valmistajan mukaan lokareiden kanssa ei 35 mm leveämpiä renkaita mahdu eli ei olisi onnistunut talvikäyttö. Kania ja Kubikes tarjoaa enemmän tilaa. Voihan Islan laatu olla noitakin parempi. En vaan tiedä, missä kohtaa laatu ei ole riittävän hyvä.
Nyt tuli vielä extramietintää matkaan, eli onko Islabikesissä pienempi mitoitus, kuin vastaavissa pyörissä, esim. Frog tai Woom?
Mittasin pojan tuossa ja pituus 111cm ja haarakorkeus 48cm. Haussa on ollut 16" pyörä, joka pikaisten testausten perusteella vaikuttaisi tällä hetkellä juuri sopivalta. Esim. Frogilla joka tällä hetkellä kiinnostaa eniten on 16" minimi jalan sisämitta juurikin tuo 48cm ja 20" 52cm. Samoin Woomissa pituus on ilmoitettu, että 16" on 105-120cm ja 20" on 115-130cm.
Mutta Islalla tuo mitoitus on siten, että Knoc 16 on sopiva jalan sisämitaltaan 42-52cm ja Knoc 20/Beinn 20 Small 47-57cm ja pituus 110-112 => 127cm.
Eli voisiko Islan kohdalla siirtyä suoraan 20" tuuman pyörään? Islan mitoituksella poika olisi juuri mittojen alarajalla. Tällöin jäisi 16" pyörän hankinta kokonaan väliin ja Islan ostoa voisi harkita vakavamminkin, kun menisi ajallisesti pidemmän jakson. Entä mitä mieltä olette noista kierrettävistä vaihteista 5v ikäisen käyttäjän kohdalla? Äkkiseltään tuntuisi vähän oudolta hankkia tuo 20" pyörä ilman vaihteita...
Islan mitoitus tarkoittaa, että ko. haaramitalla pystyy oikeasti ajamaan, eikä pelkästään varpaat ulotu polkimille. Kyllä 5v pyörässä täytyy vaihteet olla jos siellä vähänkään ajetaan. Käyttäjä ei välttämättä alkuun osaa itsenäisesti valita sopivaa vaihdetta, mutta harvoin 5-vuotias pyöräilee yksin - ainakaan paikassa missä pitää vaihteita käyttää. Vaihtajien käyttötapa (kiertovaihdin vs. liipaisimet) riippuu ihan lapsesta miten keneltäkin sattuu luonnistumaan vaihteiden vaihto. Meillä lapset kaikki tykkäsivät noista kierrettävistä ja hyvin niillä sujui käyttö.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Ja pystyy ajamaan helposti. Meillä on perheessä pari Islaa ja molemmat on valittu alarajalta, taisi toinen olla taulukon mukaan jopa jonkun sentin liian suuri. Ei mitään ongelmaa kummallakaan. Jos koko on kiikunkaakun, ottaisin ehdottomasti isomman. 6-vuotiaalle, hentorakenteiselle tytölle kiertovaihteet ovat aika jäykät käyttää, mitä ei helpota se, että tyttö taitaa vääntää vauhtipäissään koko kahvaa. Eiköhän tuokin opi.
^^ Samat kokemukset. Kiertovaihtaja ja käsijarrut eivät ole olleet mikään ongelma ja Islan geometriaan on voinut luottaa. Kiertovaihtaja on siitä kiva, että käyttäjä näkee siitä suoraan, mikä vaihde on päällä ja pienelle kädelle ei ole ylimääräisiä vipuja.
A Gentleman will walk but never run
Löytyykö jostain Verentin pyörien geometriatiedot? Sixteen kiinnostaisi mutta pitäisi tietää riittääkö pojan 45cm jalan sisämitta?
Joku tuossa totesi Islan hyvän jälleenmyyntihinnan. Saako n. 2v ikäisestä Cnoc 16:sta vielä päälle 300€? Pyörähän maksaa 290 puntaa ja rahti 25 puntaa päälle, eli euroissa päivän kurssilla siinä 370€.
EDIT: Katsoin rahdin väärin, pitäis selvitä pelkästään pyörän n. 350€ hinnalla.
Ainahan sitä voi koettaa ryöstää. Kohde on kyllä hyvä, sillä tenavan pyörä on pakko saada heti, eikä islaa myydä suomessa. Itse en kehdannut pyytää yli 250e, mutta ilmeisesti hinta oli kohdillaan, koska myyntiaika laskettiin minuuteissa ja maileja tuli varttiin useita. Niiden painavampien vanhanmallisten islojenkin myyntihinnat ovat tooosi korkeita.
7 v 125 cm pojalle pyörää etsin ja vaihtoehdoiksi on valikoitunut: Cube Kid 200, Orbeo MX 20 XC ja Scott Sale comp 20. Onko kokemuksia pyöristä tai minkä näistä itse hankkisitte? Tällä hetkellä alla DBS Intruder ja olisi kevyempi ja ketterämpi maastoon haussa.
Kaksi vuotta sitten pähkäilin Cuben ja Woom 4:n välillä kun kumpaakin saa kivijalasta Tampereella. Päädyimme yli 20% kevyempään Woomiin, joka oli vain muutaman kympin kalliimpi. Tai no, päädyttiin sitten Woom4 supraan joka oli vielä vähän kevyempi ja muistaakseni 50€ kalliimpi. Tämä lähinnä värityksen takia kun mattavihreä oli pojalle mieluisampi kuin puna-valkoinen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lastenpyörän tärkein ominaisuus on keveys.
Vuosia sitten Fillari-lehden 20" tuumaisten lastenpyörien testissä lasten suosikki oli testin kevein pyörä. Kakkostilalla oli sitten enemmän hajontaa muiden mieltymysten mukaan. Testissä lapset saivat rällätä pyörillä vapaasti ja kokeilla mitä halusivat. Lopuksi kaikki jonottivat vuoroa testin voittajapyörälle, joka oli muistaakseni kaksi kiloa kevyempi kuin toiseksi tullut.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Hei mitä suosittelisitte 2v4kk tytölle? 12" vaiko 14"? Tytyn tarkkoja mittoja en osaa sanoa mutta yli 90cm kuitenkin pituutta. Nuorempi tulee olemaan aikalailla 2v pyöräilyn aloittelussa, joten olen miettinyt 12" Whiteä.
Verenti/Vitus fourteen olisi alle pari sataa wigglestä, joka geoltaan näyttää järkevältä. Taitaa nuo 14" pyörät olevan lähemmäs 3-vuotiaille? Islaan ja kalliimpiin laatupyöriin ei ole varaa tai ts. tärkeämpää käyttöä niille rahoille.
Onko noissa yleensäkään kunnollista laakerointia takapyörässä kun tuossa Whitessäkin pysähtyy melkein samantien kun pyöräyttää ja mitä noita muita DBS, Jupiter ym halpoja vilkaissut...
Ai nii unohtunut mainita että potkuttelupyörä löytyy jo.
Lähetetty minun XT1562 laitteesta Tapatalkilla
Mun 8 v pojalla on Cannondale Trail 24 fillari jolla asfaltilla ajelut menee hienosti, mutta nyt häntä alkoi kiinnostaa maastossa ajelu. Ongelmaksi tuli pyörän turhan pitkät välitykset. Ei riitä vääntö jaloissa hitaissa paikoissa tai maastomäissä ja taluttamiseksi menee turhan usein. Vaihteet on shimanon ja niitä löytyy 7 kpl. Eturatas on 36 piikkinen ja takapakka 12-28.
Kätevintä olisi varmaan vaihtaa eturatas pienemmäksi, mutta en löytänyt ainakaan pienellä etsinnälle netistä sopivaa. Pultteja on 5 kpl ja jako on mittaukseni mukaan 86 mm. Takapakkojakaan en löytänyt isommilla rattailla olevia.
Eli onko jollain ideaa miten välityksiä saisi kevennettyä?
Kirjanmerkit