Maantiepyörään 34T->36T (ultegra 6800). Kiristysmomentit pitäisi vielä löytää jostakin.
Maantiepyörään 34T->36T (ultegra 6800). Kiristysmomentit pitäisi vielä löytää jostakin.
Ei niitä maksimimomentiin omasta välineestä kannata kiristellä, eikä tarvitse, ensilenkin jälkeen tarkistus. On vaan turhan tiukalla seuraavalla avauksella.
Naapurin pojan pyörään pikahuollon. Kiristin ruuvit ja mutterit, putsasin ja rasvasin ketjut, säädin käsijarrun, pumppasin renkaisiin ilmaa. Toisen naapurin pyörään vaihdoin satulan kun entinen oli mennyt rikki.
Avantin takanavan (simpan 525) takanavan laakerit kohilleen,(purku,putsaus,voitelu,kasaus ja säätö).Taka-akseli vaikuttaa hieman epämuotoiselta ,tarvinnee hommata uusi,tyyrishän tuo ei ole.
Uudet tankoteipit ja vaijerit pyörään, kävi eilen lopullisesti kyrsimään erityisesti takavaihtajan toiminta. Vaijerit oli ostettu odottamaan inspistä jo jokin aika sitten.
Nyt tuntuu taas pelittävän napakasti eikä venyy venyy vaihtaa -tyylillä. Kaksi vuotta vanhoista Shimano 5700 -kahvojen mukana tulleista vaijereista oli takavaihtajan vaijerista jo rispaantunut yksi säie kokonaan poikki ja viimeinen kuoren pätkä ahdisti aivan huolella. Jarruihinkin tuli aivan uutta napakkuutta. Tuollaisia pikku hiljaa eteneviä kulumisia ei vain oikein tahdo havaita kunnolla, kun tuntuma muuttuu pikkuhiljaa käytön aikana.
Pääsiäisen takia ei voi tehdä töitä, joten vaihdoin maasturiin kesärenkaat ja putsasin sekä sen että vaimon pyörän voimansiirron. Samalla vaivalla ilmaa renkaisiin ja jarrujen kevyttä kohdistelua.
Talvella saatiin vielä yksi pyörä varastoon arkikäyttöä tai myyntiä varten. Kulki meille hienosti osittain purettuna pikkuauton sisällä, mutta on nyt sen verran kasassa, että tunnistaa pyöräksi. Olin fiksuna kuitenkin unohtanut avaimen kämpille, joten sen voimansiirron ja jarrujen ihmettely jäi nyt toiseen kertaan.
Focuksen maantiepyörään uudet renkaat.Laitoin 28mm,mahtu hyvin.Edessä tilaa jopa isommallekkin,taakse ei mahdu korkeuden puolesta,leveyden kyllä.Muutaman tunnin kuluttua molemmat renkaat tyhjät.Uudet ilmat,sama homma.Sit alkoi ottaa enemmän tai vähemmän päähän.Onneksi taisi venttiilit hiukan vuotaa.Sielun kiristys ja näyttäs pysyvän ,olis pitänyt tehdä jo laitettaessa.Eipä tullut mieleen.
Kesärenkaat vanteineen täysjäykkään teräsromuun.. onneksi sattui tulemaan mökille kesäkiekot mukaan niin pikalinkut vaan auki, kiekkojen vaihto ja vähän lisää ilmaa
4,8" Jumpojimit Salsaan ja Vaimon Taroon uudet ketjut.
Läskiin uus ketju venähtäneen tilalle ja täpäriin uus cuitutanko 800-leveenä..
Täpärin juustoja säätölenkillä. Paineita ja naksuja. Vitun takakeppi kun siitä ei millään saa miellyttävää.
Vaihdoin työmatka-cc:hen (Pumu) etusisurin. Osasin jopa pienoisen ihmettyelyn jälkeen tökkiä napadynamon johdot oikealla tavalla reikiin.
Festina lente
Täpäriin asentelin Maxxis rekon+ssat..
Pari kesää vanhoja RoRo-RaRa paria vanteille. Totesin, että ei nouse vaikka sisurilla nostaa toisen laidan. Annoin olla, tulin sisälle ja avasin bissen.
Vanhat mezcalit litkuineen Vaimon uusille työmatkacrossrideille ja avasin Keisarin.
Krossarin 105 päivitin Forceen ja join samalla olutta.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Toisen kerran historiassani BBB:n kuulalaakeroidut rissat sylkäisi kuulat ulos. Aamun lenkin loppupuolella tosin, joten harmiton juttu. Tilalle panin simpan liukulaakeroidut, nuo ei ole koskaan meenneet totaalijumiin enkä edes muista milloin nuo jumahtaneet oli asenneltu. Paljon olivat pyörineet nuokin, hampaissa olis ollut vielä purupintaa.😆
Kesärenkaat maastopyöriin.
Tubeless onnistui käytännössä ongelmitta ja sen kummemmitta sotkuitta. Muutama roiske lattialle, jotka pyyhkäisi nopeasti pois. Olen yllättynyt!
Haipalliin työmatkakumeiksi 2,3" Renegadet, joita saa suomen nopeimmasta pyöräkaupasta puoleenhintaan.
2XL:t vaihdoin isoihin Knardeihin.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Mummiksen takanavan pikirasvat pesin huitsinpois ja tursutin uudet tilalle. Taas rullaa ja jarruttaa.
Memento mori
Takajuustoa säätelin lenkillä. Ei siitä hyvää tule, vitun tyhmiä noi juustopyörät.
Nastat pois hybridistä. Selvästi huomaa, että univelka vaivaa kun ensimmäisen renkaan irroittamisessa meni melkein 10 minuuttia.
http://laihalaskifillaristi.blogspot.com/
Kuivausrumpuun säädin uuden vetohihnan.. melko homma, kun piti purkaa kuoret ja pujottaa hihna rummun ympärille jne.
Sent from my A0001 using Tapatalk
Pyykkärille tehnyt saman. Ei oikein mukavuusaluetta painia sen peltilootan kanssa.
Moottorin hiilien kanssa varauduinkin hanskoilla pellinreunojen vuoksi.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Oli muuten tosiaan kuivurin rungon pellit veitsenteräviä. Varmaan siinä säästetty pari rahaa koneen valmistuksessa ja investoitu säästynyt raha ruuveihin.. niitä tossa kuivurissa oli ihan älytön määrä.
Sent from my A0001 using Tapatalk
2 sesonkia Piantsin takapäässä ollut 28mm Gatorskin roskiin ja uusi samanlainen tilalle.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Löysin 105n kahvoista ruuvit, joilla kahvat sai säädettyä lähemmäksi droppeja. Nyt on hjuva.
Vielä jos saisi inspiraatiota kääntää jarruvaijerit oikein päin. Kauhea urakka. Todennäköisesti teenkin tuon vasta sen jälkeen, kun jarrutan ensimmäisen kerran eturenkaan hiekalla alta.
Kirjanmerkit