FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 162 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.831 - 4.860 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti himo_kaappoo Katso viesti
    rengas ottaa kummaltakin puolelta kiinni haarukkaan..
    EIköhän se sitte ole jos kummaltakin puolen ottaa

Olisiko joku niin ystävällinen, että kertoisi mitkä osat kannattaa hommata 1x10 vaihteisto päivitykseen. 3 Lite malliin.

Eikös nuo takahaarukan leveydet muuttunu jossain vaiheessa niin, että uusimmissa malleissa on renkaalla enemmän tilaa pyöriä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rusiviksi Katso viesti
    Olisiko joku niin ystävällinen, että kertoisi mitkä osat kannattaa hommata 1x10 vaihteisto päivitykseen. 3 Lite malliin.
    Kannattaa miettiä että haluatko varmasti 1x10 vai 1x11.
    1x10:
    Eturatas, esim Absolute black ovaali 30/32/34t esim CRC
    10s vaihtaja esim XT/SLX
    10s klikkeri XT + 10s XT (SLX ei käy) pakka ja esim Hope extender Cog 40/42t
    tai vaihtoehtoisesti Sunracen 10s pakka (laatuheittoja - osa p*skaa ja osa ok)

1x11:
    Eturatas, esim Absolute black ovaali 30/32/34t esim CRC
    SLX7000 tai XT8000 vaihtaja, klikkeri ja pakka (11-40/42/46)
    11s ketjut.

Välttis se 11s ei oo yhtään kalliimpi investointi. Mulla on käytetty Hope 10s extender cog 40t myynnis jos siihen 10s päädyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Lukumies Katso viesti
    Eikös nuo takahaarukan leveydet muuttunu jossain vaiheessa niin, että uusimmissa malleissa on renkaalla enemmän tilaa pyöriä..
    Täytyy olla kyl näin..

Ittellä 3pro jossa pyörii Lou tubeleksena takana, eikä ota kiinni... L-koon runko
    -tajusin et vannehan onki kapeempi...

Pakko kysyä,

Vaikka olisi tyhmä kysymys Eli mulla löystyy satula maastoajossa, vaikka mielestäni oon kiristänyt sen kireälle. Se kippaa kun perse hakkaa siihen (n. tunnin ajon jälkeen). Onko vika meikäläisessä, ajotyylissä, takapuolessa vai pyörässä. Pyöränä 4Fat Lite.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Klex Katso viesti
    Pakko kysyä,

Vaikka olisi tyhmä kysymys Eli mulla löystyy satula maastoajossa, vaikka mielestäni oon kiristänyt sen kireälle. Se kippaa kun perse hakkaa siihen (n. tunnin ajon jälkeen). Onko vika meikäläisessä, ajotyylissä, takapuolessa vai pyörässä. Pyöränä 4Fat Lite.
    Veljen 4 litessä ollut samaa ongelmaa. Hieman auttoi kun vaihtoi pidempään kuusiokoloavaimeen 😅 Kovin kireälle tosin uskalla vääntää... Ja muistaakseni satula säätöjen suhteen keskivaiheilla.

Pakko kysyä,

Se pultti saattaa jäädä hieman vinoon kiristäessä ja tärinässä hakeutuu taas suoraan. Kannattaa kiristäessä katsoa, että se "ylämutteri" ja vastinkappale ovat kunnolla linjassa alaosan kanssa.

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Minunkin ladassa oli yksipulttinen satulaklämppi, ne tuntuvat aina kippaavan ennen pitkää. Vaihdoin suosiolla kaksipulttiseen niin ei tarvitse ajatella asiaa. Whiten putkiosat ovat muutenkin niin raskastekoisia että ostamalla halvimman aftermarket-osan säästää painoa.

Pakko kysyä,

Se on aika heikkoa alumiinia. Oman tolpan hammastus muuttui alumiini puruksi vaikka olikin tiukkaan väännetty kiinni. Samoin teki kaverin tolppa. Ehdin ajaa 150km pelkkää maastoa ennen uuden tolpan hankintaa.

Mulla kyllä kestänyt puoltoista vuotta, reilun pari tonnia ajoa ja muutaman satulan vaihdonkin. 3lite siis mulla. Onko tolppa vaihtunut neloseen?

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

En tosiaan tiedä miten on muuttunut, 4 lite mulla. Kaverilla kävi ihan samalla tavalla.

Nyt on tilalla sitten kahden pultin versio ja se tuntuu toimivan ilman ongelmaa.

lehtijussi Guest
    Täällä kans kokeiltu eri satuloita 3 liteen. Aina kiristänyt sen mitä kuusiokoloavain kestää... eikä ole löystynyt, vaikka rytyyttelen metsässäkin perse penkissä.

Käykää hakee uusi tolppa xxällästä menee takuuseen eikä tule samanlainen tilalle vaan toimiva

Kun kävin itse tuota näyttämässä, niin eipä ollut Turussa yhtään tolppaa antaa tilalle. Hankin muualta ja XXL antoi sitten lahjakortin .

Tänään sain viimein aikaiseksi vaihtaa tuon samoxin paukkuvan keskiölaakerin shimanon halppikseen.

Juu, aika kulahtaneelta näyttivät munkin tolpan hampaat... Lähetin sähköpostia tänään XXL:llään, jos vaikka vastaisivat että mitä tehdään Toisaalta, vois ostaa tuohon laadukkaammankin, sen verran koville tuo ilmeisesti mun alla joutuu :P

Onko kukaan saanut 4 Fat Liten vapaaratasta irti, ja millä konstilla? Itsellä rohisee lupaavasti ja pitäis yrittää putsailla.

Huomasin tänä aamuna töihin lähtiessä, jotta 4liten kammet olivat kauhean jäykät. Nostin takarenkaan ilmaan ja polkaisin kampea, niin sitähän sai painaakkin ihan jonkin verran jotta liikkui. Olisikohan foorumin tietäväisemmillä ideoita mistä tämä johtunee? Olisiko mahdollista jotta vettä olisi päässyt kertymään ja olisi keskiö hiukan jäässä.

Vie sisälle lämpiään yön yli jos mahdollista niin tiiät ainakin oliko kyse jäätymisestä ?

Mulla kävi just vanhemmassa whitessä sama, keskiölaakerit olivat entiset. Jos sulattaminen auttaa, on laakereissa joka tapauksessa sen verran vettä, että kannattaa varmaan käyttää auki ja rasvata niin hyvin kuin voi. Ja tarvittaessa vaihtaa koko keskiö.

Ja keskiötä vaihtaessa vedenpoistoreiän poraus runkoon keskiömuhvin alle.

Täällä kanssa 4pro kammet pyörii todella huonosti,ajettu muutama satku.Takuu varmaan menee jos rupee poraa reikää keskiön alle.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow motion Katso viesti
    Täällä kanssa 4pro kammet pyörii todella huonosti,ajettu muutama satku.Takuu varmaan menee jos rupee poraa reikää keskiön alle.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    Sama tilanne oli mulla. Vaihoin laakerit ja porasin reiän ku oli vettä sisässä. Takuu voi mennä mutta runko ei mahottoman kallis ole jos joutuu uusaa.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

Hommasin tytöllle Whiten 24-tuumaisen juniori fatin. Kiva peli, mutta jarrukahvat ovat aivan liian isot lasten käteen. Onko ehdotuksia hyvistä pienistä ja säädettävistä mekaanisista jarrukahvoista?

Moi, 4fat Liten vapari ei irtoa vetämällä vaikka päätykartio akseleineen pois eli mitä olen unohtanut?

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rescue73 Katso viesti
    Moi, 4fat Liten vapari ei irtoa vetämällä vaikka päätykartio akseleineen pois eli mitä olen unohtanut?
    Se on kuusiokololla kiinni.

hmm...pikalinkkuakseli ja varsinainen akseli on pois, vaparin päässä olevat laakerin kuulatkin pois eli mistä löytyy kuusiokolo?

Sen vaparin sisäpinta on varmaankin kuusiokolo.

Blackborow Guest
    Hetkinen. Onko noissa nykyään irtokuulalaakerit? Minkä valmistajan napa sitten lienee... 2 Fatin takanapoja olen kaksi purkanut ja niissä ei ollut irtokuulakereita ja vapari lähti kuusiokololla irti. 3 Fatissa oli samanlainen napa. Mikä lie tuossa sitten..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •