Jos saa mainostaa, niin i9 on omassa käytössä kestänyt, ja onyxiakaan ei oo tainnu kukaan rikkoa. Sitä mä en vielä tuo kuitenkaan maahan![]()
Jos saa mainostaa, niin i9 on omassa käytössä kestänyt, ja onyxiakaan ei oo tainnu kukaan rikkoa. Sitä mä en vielä tuo kuitenkaan maahan![]()
Industry Ninelle peukku. On kestänyt nyt noin 10 000km ja kaiken lisäksi sen vaparin ääni on "erottuva".
Paukkuuko DT:tki? Semmosta itelle haaveilin seuraaviin vanteisiin, jos ja kun..![]()
Omassa ajoporukassa vähiten haukutut on i9, Salsa(by Formula) ja onyx. Itteläni kahet Salsan navat mun muklukeissa, toiseen vaihdoin kynnet n. 6tkm jälkeen, laakerit alkuperäiset.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Ei oo kellään tutulla hajonnu ja itellä on kestäny hienosti. Eikä kertaakaan oo hypänny yli tai paukkunu tms.
Lisäksi helppo korjata jos jotain menisi pieleen.
Spessun ja trekin omat meni samassa käytössä 60-600km ajolla ja napsahteli melkein heti startista.
Eli kyllä mä uskallan suositella DT napaa, vissiin halvin kestävä ratkaisu.
Jaguar Mummopyörä vm.1950
Pole Taiga SnowTrail
Tämän mukaan Mulefüt / Joytech (?) -vapaarattaat kestäisi ajasta iäisyyteen:
"It features three super massive steel pawls. They create a loud and nasty machine gun sound and stand for 100% reliability and durability. A lip seal keeps debris from entering the ratchet mechanism. This one should last forever!" - http://www.fat-bike.de/sun-ringle-mu...ike-wheels_en/ .
Tiedä tuota, mutta äänen osalta lausunto on kyllä oikea -- oman ja muiden pyörää kuulleiden mielestä. Omalla joulukuussa saadulla ajettu nyt n. 1200 km murheitta.
Bugisella softalla lähetetty
Onko kukaan kokeillut pf30 keskiössä tuota bb:tä?
http://www.foxcomp.fi/wheels-pf30-fa...bec-3-bb-black
Putki on alumiinia ja putken puoliskot ovat kierteellä kiinni toisissaan, joten voisi kuvitella, että tuo on narinavapaa.
Hmmm 1,5 vuotta ollut 29+ Magnum Comp 34 käytössä,pakkaskeleillä ei ollut herkin koska ei shimmattu vaan viskotunetuksella hitaamaksi.
Helppo huoltaa,ei vaadi kuin 1 erikoisemman diy työkalun.Kestävä,jämy.(ylipainoinen?)Syö niukkisnaukkis 27.5"x 3.8" Hodarin 50mm Crocodiilillä.
Nappulatrimmauksella onnistunee ilman sipinöitä pyörimään OK.
Koeajettu kaikenmaailman runko setupeissa orkkis 29+Stachen lisäksi,tässä eräs verrokkikuva viime kesältä koska fatbiketopiikki.
Kyllähän toi Mastodon kuumottaa,katotaan minkälainen versio ja hinta tuoteelle tulee.Tosin mulla on se polkujen_aukipito_sähköläski vieläkin ostamatta.
![]()
Ikävä kyllä Spessun Fatboyssa:
Samox, PF30
Miten niin, ”ikävä kyllä”, kun se on paras keskiöstandardi? Taas iso plussa Spessulle, kun eivät seuraa muiden jälkiä vaan valitsevat parhaita ratkaisuja joka paikkaan.
Tähän keskiöön sopivat samat laakerit, kuin BB30 ja BSA30 keskiöihin. Omat laakerit (tätä kokoa) maksoivat 12€/pari, rasvat joutui vaihtaa, kun alkuperäiset jähmettyivät talvella, mutta laakerit ovat ”ikuisia”, ei minkäänlaista kulumista muutaman vuoden jälkeenkään.
Pressfit 41 laakerit 30mm akselille ovat epästandardeja, liian pienillä kuulilla, eikä kestä kenelläkään valmistajalla (ehkä poikkeuksena Enduro?). Koska standardi on Shimanon ja Shimanolla ei ole mitään 30mm akseleita (vaan 24mm).
ealex muokkasi tätä : 30.03.2017 at 16.28
En vain ole henkilökohtaisesti press fitin ystävä. Toiseen pf30 spessuuni (camber) laitoin shimanon kammet praxis worksin adapterilla, ne ovat olleet täysin ongelmattomat.
Voit tehdä halutessa saman nytkin (jos tarkoitat adapterilla kierremuhvikeskiötä, kuten yo linkissä?), koska sulla on Spessu (PF30). Mutta väittäisin että muille läskipyörille (Pressfit 41) ei löydy vastaava ratkaisua mikäli kammet ovat 30mm…(Ei mahdu kierteillä kiristettävä putki laakerin ja rungon väliin)
ealex muokkasi tätä : 30.03.2017 at 21.57
Varmaan ollut moneen kertaan mutta kysytään silti eli mitä nauhaa olette käyttäneet vanne-/koristenauhana näissä reiällisissä vanteissa?
Sisäpuolelta kun viimeksi teippaa jessellä tai korillalla, niin alle voi laittaa mitä tahansa silmää hivelevää joka sitten näkyy rei'istä.
Holokki auki ku H. Moilane.
Laittamassa läskiä kesäkuntoon
![]()
Mielenkiintoista kyselen missä menee halpis vs. laadukkaamman fatbiken määritys?
Onko kyse fillarin hinnasta, merkistä, mallista, osasarjoista vai mistä?
Mulla Silverback Scoop Single ja en ole keksinyt muuta päivitettävää kuin hissitolpan ja ovaalin eturattaan..
Sent from my A0001 using Tapatalk
Mitä väliä sillä on? Pääasia, että ite tykkää pyörästään ja ajaa sillä paljon. Tuntuu, että monelle joku foorumeilla saatu rispecti ja muutenkin foorumipyöräily, menee sen oikean ajamisen edelle.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Mä aloitan vastaukset ja muut jatkaa kohta.
Ensiksi pitää todeta, että kysyt asiaa väärässä threadissä (lue pilke silmäkulmassa ja yritä kuulla äänestäni sarkasmi), oikea paikka olisi jossain omassa threadissä tuolla off-topic:sssa
Varmasti yleisin määritys voisi olla, että Primassa, Citymarketissa, Sportia, Intersprot, XXL, Verkkokauppa etc yleiset urheilukaupat myyvät niitä halpiksia. Ruokakaupat myyvät sanan varsinaisessa merkityksessä "parin" sadan fillareita, jotka on pinnan nipoista aina runkoon asti kuraa. Niissä ei ole mitään hyvää. Urheilukaupat myyvät halpiksia jotka hintansa puolesta eivät ole halpoja, mutta osasarjoissa on tehty turhia kompromisseja ja isolla katteella myydään 1990-luvun valtamerkkejä, jotka varsinaisesti eivät ole fatbike scenessä.
XXL ja Verkkokauppa myy jokamiehen läskipyöriä. Näissä löytyy malleja joissa osasarjat ovat hyviä sekä muutenkin kokonaisuus on tasapainossa. Scoop ja White vaan mielletään merkkeinä ei "the" merkeiksi.
Tässä välissä voisi olla Felt.
Tässä välissä vaikka Cube:n NuTrail.
Sitten on lisäksi Canyon mutta sehän on vaan saksalainen postimyyntiyritysEli täältä ostetaan, kun on varaa laittaa enemmän pelimerkkejä pyörään kuin tarvitaan Scooppiin ja Whiteen.
Sitten ovat perinteiset läskipyörämerkit Surly ja Salsa, jotka ovat sitten niitä parempia ja laadukkaampia. Ei tarvitse edes perustella. Ne ovat.
Sitten on vielä kaiken maailman muita merkkejä kuten Pivot, joka on tehnyt oman läskipyöränsä. Tämäkin on tuollainen laadukkaampi läskipyörä, koska hei se on PivotAi niin, Trek samoin.
ReeB.
Ja sitten on vielä liuta muita merkkejä joita en jaksa luetella tai vaan tiedä/muista niitä ja yllä olevasta listasta puuttuu jotain. Mutta kohta joku jatkaa ja kertoo oman mielipiteensä.
Okei, mä kysyin tavallaan ihan vähän trollatakseni ja koska oikeasti ihmettelen koko luokitusta. Mut ei kai ole olemassa tyhmiä kysymyksiä.. eihän..![]()
Itse olen omaan hankintaan todella tyytyväinen, toisaalta mietin olenko jäänyt jostain mullistavasta paitsi.
Tän vois joku siirtää offtopic puolelle jos tarvetta?
Jos vaihteet toimii hyppimättä, jarrut herkästi, geometria on sopiva ja perse tykkää penkistä niin et ole menettänyt mitään mullistavaa. Itse en ainakaan kykene erottamaan suurtakaan eroa middle class vs high end luokan osissa käytettävyydessä.
Markkinatalous vaan on rakenteeltaan sellainen että jos tarpeeksi suuri ryhmä on valmis maksamaan vaikkapa tonnin enemmän sata grammaa kevyemmästä osasta niin sellainen tehdään mikäli mahdollista on vaikka suurimmalle osalle käyttäjiä sillä ei ole mitään merkitystä.
Mun mielestä Odottakaa summas aika hienosti![]()
Millähän suojais ja peittäs vaakaputken "naarmun" siististi lisätuholta? Maalauttaminen ei kiinnosta.
Jonkunlainen edullinen ja nätti kaupallinen ratkaisu täytyy olla olemassa! Tarratyyppinenkin käy mutta mieluiten helposti irrotettava.
Vinkahtakaa.
Kiveniskuteipillä lähtisin liikkeelle?
Täytyypä tutkia. Joku päällemaalattava ois hyvä.
Mites paksuja ne tuppaa olemaan?
Paksuus noissa on noin 0.5mm
Mitä väriä tarvitset? Poikkea jossain mainosteipparilla, noissa on aika hyvä valikoima eri värejä: saksit sopivan palan tai vauhtiraidan
Tai sitten tilaat arkin omasta kuvasta tarratulosteena pyörän väriä, nuo kestää 5v pihalla
Teippiä maalaamalla et tule saamaan siistiä ja kestävää
Kirjanmerkit