FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 122 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 72 112 120 121 122 123 124 132 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.631 - 3.660 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

noniinno Guest
    ^^ Jos et teipannut vannetta kunnolla, niin tottahan se ilma tulee vanteen ontelon kautta venttiilin juuresta. Se kun ei mistään muualta niin helposti pääse. Siinä ei auta venttiilinrenkaan kiristelyt tai mitkään muutkaan, kun lähtökohtaisesti homma ei voi toimia. Suosittelen teippaamista, teipin painamista sisärenkaalla ja vasta sitten varsinaista tubelessikonversiota. Itse kylläkin hyppään tuon sisurilla painamisen yli, kun saan teipit yleensä aika tiiviisti paikoilleen muutenkin lämmön avulla.

mutanaama Guest
    Tubeless readyyn voi käyttää vain teippiä. No tubes nauhalla siitä tulee liian kireä, huomaat sen siitä, ettei rengas nouse vanteelle millään ja saattaa jopa katkaista reunanauhan. (noshitsherlock sanois joku)
    Tavallinen vannenauha ei pidä ilmaa. Ei vaikka kuinka näyttäisi tiiviiltä. Nonniinnon viisain sanoin, käytä teippiä. Ja tubelessready vanteessa sitä saa laittaa vain pohjalle, ei reunalle, tai voi käydä niinkuin tuossa ekassa tapauksessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ja tubelessready vanteessa sitä saa laittaa vain pohjalle, ei reunalle, tai voi käydä niinkuin tuossa ekassa tapauksessa.
    Mihin tuo perustuu? Sehän vain vähän kaventaa vannetta. Gorilla kahdella puolella... tekisikö se jotain puolisen milliä kapeamman vanteen? Jokin Stan's ei juuri mitään, vielä ohuemmista puhumattakaan.

Itse sanoisin, että selvästi suurin osa ihmisten jutuista esittää, että olisi hyvä teipata seiniä ylös vanteen reunalistojen alle. Jos haluaa teipata, kuten luulisi, seinän ja lattian välisen kourun tarkasti, niin aika helposti sitä teippiä varmaan seinän puolelle kuitenkin vähän menisi, koska ei se niin tarkasti useinkaan suju.

En esitä siis itse tietäväni tätä asian todellista laitaa, mutta kiinnostaisi tietää. Minusta kuitenkin suurin osa puhuu teippaamisesta listojen alle asti.

mutanaama Guest
    Etkö sä just lukenut mitä kirjoitettiin? Vannenauhat paukkuu ja renkaat ei asetu. Ne renkaat ja vanteet kun yritetään tehdä niin pienellä toleranssilla, että siitä ei ilma mahdu läpi. Liian leveä stanin teippikin aiheuttaa jo ongelmia, saati sitten joku notubes-kitti tai gorillat molemmin puolin.

noniinno Guest
    Tuo seinille teippaaminen on turhaa, toki sillä voi koittaa tekohengittää jos teippaus on muuten sinne päin. Riittää kun teippi peittää vanteen pinnanreiät tiiviisti. Tubeless-ready vanteen mitoituksessa ei ole tarpeen kasvattaa vanteen ulkohalkaisijaa teipillä. Joissakin vanteissa renkaan reuna ei asetu kunnolla vanteen sisäseinää vasten, jos sinne väliin laittaa jotain ylimääräistä, esim. teippiä. Kukin teippailkoon miten haluaa, mutta ihmettelen, miksi kukaan teippaisi gorillalla, kun tarkoitukseen on olemassa ihan oikeata teippiäkin.

edit: Mutanaama olikin nopeampi

Etkö sä just lukenut mitä kirjoitettiin?
    Luin. Et sinä sanonut, että miksi niin tapahtuisi. Siihen kysyin vastausta: "Mihin tuo perustuu?" Eli sinä et lukenut.

Ne renkaat ja vanteet kun yritetään tehdä niin pienellä toleranssilla, että siitä ei ilma mahdu läpi. Liian leveä stanin teippikin aiheuttaa jo ongelmia, saati sitten joku notubes-kitti tai gorillat molemmin puolin.
    Miksi se sivu ratkaisee? Mietipä vähän. Meillä on 24 millin tubeless ready -vanne. Teipataan siitä vain lattia. Tämä on teoriasi mukaan ok. Meillä on myös 25 millin tubeless ready -vanne. Teipataan siitä seinätkin tosi paksulla teipillä, jolloin sen vanteen sisämitta kapenee sanotaan vaikka ihan millin verran. Tämä ei ole teoriasi mukaan ok. Mistä se ero näiden välillä siis tulee? Mistä toleranssista puhut? Mikä ei nyt riitä?

Vielä kerran: ero lattian ja lattian + seinän teippaamisessa on vain siinä, että vanteen sisäleveys kapenee jälkimmäisessä. Eihän se renkaan kestäminen kuitenkaan ole tunnetusti siitä kiinni, jos puhutaan järjellisistä vanteen leveyksistä, kun vanteissa itsessään on jo moisia leveyseroja. Samoin on olemassa "hookless"-vanteita. On tajuttu, että eihän se reunalista olekaan välttämätön, joten senkään kapenemisen teippaamalla ei pitäisi vaikuttaa. Vai vaikuttaako? Jos sinulla on siitä tietoa, niin jaa se ihmeessä.

Kuten sanoin, minä yritän tässä oppia. En ole tämän aiheen asiantuntija. Se oppiminen tapahtuu sitä myötä, kun löytyy tietoa ja perusteltua ajatusta siitä, miksi asiat tapahtuvat, kuten ne tapahtuvat. Muuten väitteitä on hankala uskoa, ne ovat vain jonkun tyypin netissä esittämiä väitteitä, jotka kaiken lisäksi tuntuvat olevan ristiriidassa sitä vasten, mitä olen muualta netistä ihmisten kokemuksia lukenut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Tuo seinille teippaaminen on turhaa, toki sillä voi koittaa tekohengittää jos teippaus on muuten sinne päin. Riittää kun teippi peittää vanteen pinnanreiät tiiviisti.
    Eihän se useinkaan riitä. Mitä ihmettä sinä puhut? Teippaamisen tarpeen ratkaisee se, kuinka löysä vanteen ja renkaan yhdistelmä on. Jos on luonnostaan tiukkaa, niin ei kannata laittaa esim. gorillaa. Silloin riittää kapeakin ohut teippi. Mutta jos on liian väljä, niin silloin vanteen ympärysmittaa pitää teippaamalla suurentaa.

Tubeless-ready vanteen mitoituksessa ei ole tarpeen kasvattaa vanteen ulkohalkaisijaa teipillä.
    Hölynpölyä. Joko vanteet tai renkaat eivät ole usein valmistettu riittävän tarkasti. Etkö muka ole kuullut, ettei jollain rengas suostu tiivistymään vain pinnanreiät teipattuna tr-vanteella? Nyt kuulet: minulla fuskaa liikaa sillä tavoin teipattuna. Tiedän, koska oli viime kesällä juurikin niin teipattu. Tänä vuonna kasvatan sitä mittaa yrittäen korjata ongelman. Tr-vanne, tr-rengas. Mutta silti näin on, joten se siitä.

Joissakin vanteissa renkaan reuna ei asetu kunnolla vanteen sisäseinää vasten, jos sinne väliin laittaa jotain ylimääräistä, esim. teippiä. Kukin teippailkoon miten haluaa, mutta ihmettelen, miksi kukaan teippaisi gorillalla, kun tarkoitukseen on olemassa ihan oikeata teippiäkin.
    Sinä et tunne tätä asiaa selvästikään kovin hyvin. Sinulla luultavasti on siis ollut tuuria sekä renkaiden että vanteiden yhteensopivuudessa. Se tuuri voi perustua malleihin, mutta myös mainittujen valmistuksen epätarkkuuksien takia ihan yksilöihinkin.

Minä inhoan gorillateippiä, mutta vasta päivällä kiersin sitä, koska täytyy saada rengas tiukemmaksi. Ohuella teipillä siihen tarvitaan useampi kierros. Toinen juttu on se, että esim. Stan's menee paljon huonommin oman vanteeni reunan uraan, koska se on paljon jäykempää kuin gorilla. Gorilla on siksi paljon miellyttävämpi kiertää, etenkin kun Stan'sia pitäisi kiertää useampi kierros. Stan's on muuten Tesan pakkausteippiä, eikä tarkoitukseen sen enempää "oikeaa teippiä". Sitä teippiä ei siis ole suunniteltu tuohon hommaan, mutta se vain sopii siihen, kuten useissa tapauksissa gorillakin.

mutanaama Guest
    Ei ...ttu, täähän muuttui viihteeksi

Sen verran nyt kuitenkin vielä mainitsen, että myyn noita tubeless-ready vanteita jonkin verran vuodessa, ja hyvin harvoin tavallisissa renkaissa on ongelma löysän sovitteen kanssa. Juuri oli yksi takuukeikka, joka johtui juuri yliteipatusta kehästä. Kapeampi teippi vanteen keskelle ratkaisi ongelman ja asiakkaalta tuli hyvää palautetta.
    Vanhemmissa läskirenkaissa oli toleranssien kanssa ongelmaa, mutta niistäkin on nyt päästy eroon. Yhtäkään ei teipata reunaan asti. Hirveesti noita kehiä ei liiku, mutta keskimäärin ehkä sata paria vuodessa.

Ei ...ttu, täähän muuttui viihteeksi
    Valitettavasti, mutta sen kohde olet sinä, vaikka ilmeisesti tarkoituksesi on tuossa yrittää nolata minua. Tuollaiset vastaukset ovat aika tyypillisiä tietynlaisilta ihmisiltä, kun heillä menee sormi suuhun. Sen sijaan, että he tarkastaisivat omien näkökantojensa perusteita, heidän selkäydinreaktionsa on alkaa yrittää vääntää asia tai toinen ihminen vitsiksi, jotta niitä puuttuvia perusteluja ei tarvitsisi esittää.

Minä pyysin täysin asiallisesti perusteluja väitteellesi, ja vieläpä erittäin perustellusti niiden tarpeen kuvaten. Esitin loogisen argumentin väitettäsi vastaan. Tulkitsen yllä olevan niin, että sinä et osaa perustella väitettäsi. Eli väitteesi on luultavasti väärä.

mutanaama Guest
    Kyllä tässä kohteena on ne vanteet ja renkaat. Lue mun ja muiden perustelut miksi mitäkin tehdään, mutta älä ala esittämään omia arvailujasi täällä totena. Joku voi niitä vielä uskoa ja rikkoa lisää renkaita tai vanteita.

Sen verran nyt kuitenkin vielä mainitsen, että myyn noita tubeless-ready vanteita jonkin verran vuodessa, ja hyvin harvoin tavallisissa renkaissa on ongelma löysän sovitteen kanssa.
    Sinun myyntimääräsi eivät ole fysiikkaa tai muutakaan perustelua sille, miksi asia menisi noin.

Juuri oli yksi takuukeikka, joka johtui juuri yliteipatusta kehästä. Kapeampi teippi vanteen keskelle ratkaisi ongelman ja asiakkaalta tuli hyvää palautetta.
    Vanhemmissa läskirenkaissa oli toleranssien kanssa ongelmaa, mutta niistäkin on nyt päästy eroon. Yhtäkään ei teipata reunaan asti. Hirveesti noita kehiä ei liiku, mutta keskimäärin ehkä sata paria vuodessa.
    Ensinnäkin puhut asian ohitse. Käsitellään ensiksi tuo sivuraide: ostin viime vuonna tr-renkaat ja tr-vanteet tunnetuilta merkkivalmistajilta, mutta ovat liian löysä yhdistelmä. Teippasin vain keskeltä: vuotavat vanteen ja renkaan välistä niin, ettei litkukaan riitä sitä tukkimaan. Olen kuullut ja lukenut vastaavia kokemuksia muiltakin ihan tässä viime aikoina.

Sitten siihen varsinaiseen asiaan, joka tuntuu sinulta jo unohtuneen: sinä puhuit reunojen teippaamista vastaan. Miten se edes liittyy liikateippaukseen, jos saman teipin vetäminen vain lattian verran ei ole liikateippausta? Ei se suurenna vanteen halkaisijaa, vaan pienentää vanteen sisäleveyttä. Esitin tästä havainnollisen esimerkinkin puhumalla 25 ja 24 millin vanteista. Luepa se tuosta yltä ja vastaa perustellusti, mihin perustuen siitä pitkälle seinille asti teippaamisesta tulee ongelma? Mikä siitä tekee yliteippausta verrattuna vain sopivaan vain lattian teippaamiseen?

Kyllä tässä kohteena on ne vanteet ja renkaat. Lue mun ja muiden perustelut miksi mitäkin tehdään, mutta älä ala esittämään omia arvailujasi täällä totena. Joku voi niitä vielä uskoa ja rikkoa lisää renkaita tai vanteita.
    Niitähän minä olen tivannut, mutta sinä et suostu vastaamaan. Vielä kerran, jos kykenet edes ymmärtämään kysymyksen, koska niin paljon vastauksesi menevät ohitse.

Sinä väitit: Ei pidä teipata kuin lattiaa. Ei pidä teipata seiniä.

Minä vaadin väitteellesi perusteluja seuraavin perustein: Seinien teippaaminen kaventaa vanteen sisäleveyttä. Koska näissä on muutenkin eroja, sillä ei ole merkitystä. Vanteen reunalistat, hooksit, kapenevat myös hieman, mutta nykytiedon mukaan niitä ei välttämättä edes tarvita, kuten moni hiilikuituvanteiden valmistaja mielellään hyväksyy. Renkaan hylly ei kapene, koska lattialla oleva teippi menee sen reunan ylitse ja levittää sitä vastaavasti kuin seinä lähestyy (tätä en sanonut vielä aiemmin, koska se on pääteltävissä muutenkin, mutta nostetaan se tässä erikseen vielä esille).

Sinä jatkoit: Minä myyn paljon vanteita. Vanteet ja renkaat yritetään tehdä toleranssiin.

Kyllähän niitä yritetään, mutta tiedän omastakin kokemuksesta, että siinä epäonnistutaan. Minä väitän siis, että teipin määrä kannattaa valita yhdistelmän tiukkuuden mukaan. Jos ei vuoda ilman teippiä muuta kuin pinnankolojen päällä, niin hyvä niin. Sitä kannattaa kokeilla ensiksi. Mutta jos vuotaa, niin silloin tarvitaan lisää teippiä. Oletko siis eri mieltä, kun syyttelit minua kannustuksesta vanteiden rikkomiseen arvailuillani? Aiemmin hyväksyit kuitenkin lattian teippaamisen, joka on se ympärysmitan kasvattaja. Seinän teippaamisen vaarallisuuden selitystähän tässä on odoteltu, että mikä siinä rikkoo ja miksi. Alkaa näyttää siltä, että sitä perustelua ei ikinä tule.

Sinä jatkoit: Sinä esität vaarallisia arvailuita, jotka rikkovat lisää vanteita.

Minä yritän viimeisen kerran: jos et onnistu selittämään tuota, miksi pahoja asioita tapahtuu teippaamalla lattian lisäksi seinille asti, niin laitan sinut ignoreen turhana jankkaajana, joka ei ymmärrä mutuilun ja tiedon eroa. Voisitko siis lopultakin perustella väitteesi seinien teippaamisen pahuudesta huomioiden esittämäni kohdat?

Cyklon Gorilla-teipatun ei-tubeless -vanteen (DT Swiss R32) ja Maxxis Rambler TubelessReady renkaan yhdistelmä toimi hienosti vajaan kaksi viikkoa, mutta sitten toissapäivänä töistä lähtiessä eturengas olikin tyhjä ja pudonnut pois vanteelta. Yritin nysäpumpulla saada rengasta nousemaan siinä luonnollisesti kuitenkaan onnistumatta. No eipä sitten muuta kuin pyörää taluttaen kohti vajaan kilsan kävelymatkan päässä olevaa Tampereen City Neste Hatanpäätä, jossa tyypillinen paineilmalaitteisto olikin korvattu epäilyttävällä automaattihimmelillä.

Tämäpä olikin todella hämärä laite: hetken kesti ennenkuin tajusin käyttölogiikan, mutta lopulta sain vempaimen puhkumaan ilmaa. Ja nimenomaan "puhkumaan", koska laite toimii siten, että se puhaltaa lyhyen aikaa ilmaa pitäen sitten tauon (ilmeisesti päättelee paineen) ja jatkaa vasta sitten puhaltamista. Noin vartin päästä totesin, että tällä vehkeellä rengasta ei saa nousemaan vanteelle ja vaihtoehtoina oli fillarin jättäminen siihen ja hakeutuminen lähimpään baariin tai sisuskumiin turvautuminen. Jostain syystä päädyin jälkimmäiseen.

Myöhemmin kotona puhallus biltema-kompuralla ja rengas oli asianmukaisesti vanteella. Jatkossa mukana on aina sisurin ja nysäpumpun lisäksi myös CO2-patruuna.

On tuo orcbaikkeri melkoinen seppä, ei saa edes omia kumejaan pitämään ilmaa, mutta jaksaa neuvoa asiansa osaavia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    On tuo orcbaikkeri melkoinen seppä, ei saa edes omia kumejaan pitämään ilmaa, mutta jaksaa neuvoa asiansa osaavia.
    Siis sillä "oikealla" tavalla en saa, koska toisin kuin ihmiset inttävät, kaikki yhdistelmät eivät ole riittävän tiukkoja luonnostaan.

Toisin sanottuna tuohan on argumentti "asiansa osaavia" vastaan, eikä minua. Juuri kävin laittamassa vanteen loppuun sillä "väärällä tavalla". Nyt on lähtökohtaisesti napakka. En epäile, etteikö pitäisi, mutta huomenna viimeistään tiedetään. Tämä on argumentti minun väitteideni puolesta ja "asiansa osaavia" vastaan.

Voisitteko ystävällisesti pitää nuo henkilökohtaisuudet perseessänne, koska ne ovat perseestä ja sinne saisivat jäädäkin? Jos ette kykene vastaamaan perusteltuihin väitteisiin, niin olkaa hiljaa. Ei tuollaista mutuilua kaivata. Minä esitin perusteltuja kyseenalaistavia argumentteja, miksi seinän teippaaminen ei ole kamaluutta. Se seinän teippaaminen on myös sitä, mitä omistamieni vanteiden valmistaja suosittelee. Ihan sinne hooksien alle asti. Mutta mitäs me tiedämme, kun ihmisillä on noinkin hyvä kyky perustella asian kamaluus.

Tiedän, että ärsytän joitain palstalaisia henkilökohtaisesti, mutta yrittäkää silti käyttäytyä kunnolla ja keskittyä asiaan. Jos ärsyttää sekin, että ette kykene perustelemaan muka itsestään selvää asiaa, niin se on oma ongelmanne. Älkää tehkö siitä minun ongelmaani.

Edelleenkin 0 perustelua. Kyllä tuo on surkea esitys teiltä. Koko tämä viimeinen pätkä on keskustelun irvikuva. Esitin täysin asiallisesti kysymyksiä aiheesta, mutta heti aloitte vääntää tätä siihen, että "kyllä minä osaan, etkö osaa lukea?" Olen elämässäni paljon tekemisissä asiantuntijoiden kanssa. He osaavat vastata kysymyksiin. He osaavat perustella. Jos he eivät osaa, niin he alkavat miettiä, että mitenkäs tämä oikeasti meneekään. Sitä henkeä en teiltä muutamalta tässä näe yhtään. Että se siitä asiantuntevuudesta.

Voitit, ei näihin voi mitenkään järjellisesti vastata.

Ei näköjään Tapatalkissa ignore mulla toimi, pahus.

Sent from my A0001 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Voisitko siis lopultakin perustella väitteesi seinien teippaamisen pahuudesta huomioiden esittämäni kohdat?
    Määkin kokeilen vääntää ratakiskosta: seinien teippaamisessa ei ole mitään pahaa, paitsi tarpeeton ja turha vanteen sisäleveyden pieneneminen. Jos siis onnistuisi teippaamaan pelkän seinän. Tässähän tulee kylkiäisenä rengashyllyn kehämitan kasvaminen, joka on - kuten edellä sanottua - pahimmillaan vaaraksi renkaalle tai vanteelle. Pienimmilläänkin teippisauma renkaan jalan alla aiheuttaa vuotoa, joka tapauksesta riippuen joko tiivistyy litkulla tai on tiivistymättä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

mutanaama Guest
    Ja kun tarkemmin asiaa ajattelee, niin olen ajanut tubeless renkailla noin 35 vuotta, eikä yhtään ole tullut teipattua kohdasta, missä rengas osuu vanteeseen. Moottoriajoneuvoissa tätä on käytetty jo jonkin aikaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulefut 80 sl teipattu gorilla 73mm:llä. Tarviiko vanteen ihan reunalla olevia pikkureikiä saada teipin alle?
    http://fcdn.mtbr.com/attachments/fat...moth-image.jpg

Kiitokset neuvoista! Otetaan stanin nauha pois, pistetään pelkät irtoventtiilit teipin kanssa ja katsotaan mitä tulee. Renkaat oli kyllä sen verran tiukat laittaa vanteille, että luulisi tiivistyvän hyvin ilmankin tuota nauhaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne_p Katso viesti
    Mulefut 80 sl teipattu gorilla 73mm:llä. Tarviiko vanteen ihan reunalla olevia pikkureikiä saada teipin alle?
    http://fcdn.mtbr.com/attachments/fat...moth-image.jpg
    Jos käy hyvin, renkaan jalka tiivistää nuo.

Mulefutin ohjevideossa kehotetaan teippaamaan vanne reunasta reunaan, eli siihen nojaten: tarvitsee teipata.

Jep. Yön aikapa paine tippunut jonkin verran mutta ei litkuvuotoja.
    Liekkö helpoin tapa laittaa kaksi kierrosta gorillaa epäkeskisesti vai hieman leveämpää whiskyn teippiä?

Onko tullut vastaan ongelmia mulefut+bontrager-yhdistelmissä missä gorilla hyllyllä asti? Aihe alkoi kiinnostamaan kun multa löytyy läskistä ja plussasta noin teipatut kiekot ja chupan bead näyttää vähän kärsineeltä. Molemmat napsahtaa kivasti vanteelle ja toimivat ja pitävät ilmaa. Pitäisikö olla huolissaan?

Ja tubelessready vanteessa sitä saa laittaa vain pohjalle, ei reunalle, tai voi käydä niinkuin tuossa ekassa tapauksessa.
    Tarkoitatko, että TR vanteessa teippiä ei saa laittaa renkaan hyllyn pohjalle vai renkaan hyllyn pystyreunalle saakka? Itse ymmärtäisin, ettei renkaan hyllyn pohjalle, koska sinun myymissä hiilikuituvanteissa sinne ei laiteta teippiä.

Kuitenkin lähes kaikissa alumiinisissa tuplaseinämävanteissa renkaan hyllyn pohjalla on reikiä, ja jos niitä jättäisi teippaamatta, niin onteloon sisään menee litkua kuivumaan pysyväksi painoksi.

Tässä vielä DT Swissin näyte, kuinka "eivät ymmärrä mistään mitään”:

mutanaama Guest
    En olis, mutta jos vahdat rengasta, eikä taho nousta, niin sitten kandee ottaa vähän pois reunoilta, jos saa.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Tarkoitatko, että TR vanteessa teippiä ei saa laittaa renkaan hyllyn pohjalle vai renkaan hyllyn pystyreunalle saakka? Itse ymmärtäisin, ettei renkaan hyllyn pohjalle, koske sinun myymissä hiilikuituvanteissa sinne ei laiteta teippiä.

Kuitenkin lähes kaikissa alumiinisissa tuplaseinämävanteissa renkaan hyllyn pohjalla on reikiä, ja jos niitä jättäisi teippaamatta, niin onteloon sisään menee litkua kuivumaan pysyväksi painoksi.

Tässä vielä DT Swissin näyte, kuinka "eivät ymmärrä mistään mitään”:
    Joo, siis nyt on todellakin niin, että TR-vanteita on monenlaisia, ja neuvo koski alunperin kysyjän ongelmaa, josta sitten kehkeytyi utimate yhden todellisuuden haku.
    Se mitä tarkoitin oli, ettei kehää ei teipata reunasta reunaan niin, että se tulee hyllyn päälle, vaan ainoastaan kehän pohjalle peittämään siinä olevat pinnanreiät. Tämä EI tietenkään sovi niihin, joissa mitoituksessa on otettu valmistajan teippi huomioon, jonka joku käsittää niin, että vetäisee siihen kaksi kierrosta jeesusteippiä.
    Mutta jos olet teipannut kehän koko leveydeltä, eikä rengas tahdo asettua, niin syy on todennäköisesti vanteen halkaisijan kasvussa. Mitä noihin reikiin tulee, niin niitä on peitetty milloin kuumaliimalla tai teipillä, joskus ne jää vannenauhan alle. Tai sitten niiden vaan annetaan olla ja ei murehdita siitä gramman parin painonnoususta.

noniinno Guest
    Onko tuo DT-swissin teippi samanlaista koppuraa kuin Stanilla? American Classicissa käytetään Kapton -teipin tapaista teippiä, on ollut kaikista miellyttävintä asennettavaa tähänastisista. Ja myös miellyttävää pois otettavaa, kun lähtee ehjänä eikä jätä liimajälkiä. Tuollaista ohutta ja taipuisaa filmiä voi huoletta vetää kehän seinästä seinään, mutta Stani alkaa jo olla konstikkaampaa, jos on oikein muodokas kehä. Toki siinäkin kannattaa olla järki päässä -jos ylettyy juuri ja juuri hyllyn reunan yli, niin reuna ei taivu enää kunnolla ja rengasta vaihtaessa voi varautua uuteen teippaukseen kun poistettavan renkaan reunanauha irroittaa teipin hetkeksi ja tilalle lurpsahtaa litkua. Stania olen laittanut vain tuohon uran pohjaan ja mainiosti on toiminut, erityisesti leveämmissä kehissä (>30mm).

Tuo Gorillan liima liukenee joihinkin litkuihin ajan myötä, mutta ei kuitenkaan niin, että teippiä poistettaessa ei liimaa jäisi kehän pintaan. Joskus on gorillan jäljiltä tullut kiroiltua ja hangattua ja hangattua ja kiroiltua erilaisilla myrkyillä liimatahmaa vanteesta irti. Siksi en gorillaa enää suostu käyttämään. Toinen metka poistettava oli lasikuituvahvisteinen pakkausteippi. Noita kokeiluita kun on tullut tehtyä vuosien saatossa, niin laatuteipin ja halpakaupasta ostetun kopion ero on valtava. Läskipyörän kuitukehiä teipatessa hylly oli niin tiukka, että jos olisin gorillaa tms. paksumpaa teippiä käyttänyt, olisi renkaan reuna ollut entinen ihan varmasti. Sama oikeastaan maantiepuolen tubeless-kehissä, alkaa toleranssit olemaan kohdallaan.

Stanissa on kyllä se etu, että jos onnistuu asentaamaan hyvin, niin rengas voideltuna muljahtaa melko helposti hyllylle teipin pinnan matalan kitkan ansiosta.

Viittiskö joku toimelia mitata hyllyn leveyden tlr vanteesta ja samoin hyllyn reunan korkeuden, kun ei millään viitsisi ottaa toisesta pyörästä rengasta irti tuon takia. Syynä tietty ghettotubeleskokeilu.. Läskiin sen voisi tehdä niin ei tarttis ostaa uusia kiekkoja. Pitäisi siis reunus hyllylle askarrella.

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne_p Katso viesti
    Jep. Yön aikapa paine tippunut jonkin verran mutta ei litkuvuotoja.
    Liekkö helpoin tapa laittaa kaksi kierrosta gorillaa epäkeskisesti vai hieman leveämpää whiskyn teippiä?
    Ei merkitystä kummalla tavalla tekee. Laita sillä teipillä, kumpaa sattuu käteen osumaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTS Katso viesti
    Onko tullut vastaan ongelmia mulefut+bontrager-yhdistelmissä missä gorilla hyllyllä asti? Aihe alkoi kiinnostamaan kun multa löytyy läskistä ja plussasta noin teipatut kiekot ja chupan bead näyttää vähän kärsineeltä. Molemmat napsahtaa kivasti vanteelle ja toimivat ja pitävät ilmaa. Pitäisikö olla huolissaan?
    Ei.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •