GarminGiantElectrobike
Sivu 32 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

Cyclocrossi hakusessa. Maastopyörä on, joten haussa pyörä kaikkeen muuhun. Olen saanut jostain päähäni, että rungon pitää olla terästä, voimansiirto 1x11 ja levyjarrut mielellään hydrauliset. Interwebbiä selatessani löysin mielestäni sopivan pyörän, Genesiksen Croix de fer Decaden. Se sattuu olemaan vuosimallia 2016 ja niitä on pirun hankala löytää. Englannista löytyisi yksi kokoa Medium. Osaako joku auttaa ja neuvoa onko se kuitenkin minulle liian iso? Olen 176-177 cm pitkä ja inseam 84 cm. Medium-koossa on mm. 56 cm vaakaputki. Tarkemmat speksit esim. tuolta: https://www.evanscycles.com/genesis-...-bike-EV258261

Muitakin pyöriä saa ehdotella kyseisillä spekseillä. Enemmän siis katu- kuin maastokäyttöön. Hinta mieluusti noin 1300-1800e.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Mites ne noita kierteellisiä keskiöitä kuiturunkoihin tekevät? Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin suurimmassa osassa keskiöön on yksinkertaisesti asennettu kierteellinen muhvi. Näin voidaan sanoa, että fillarissa on kierteellinen keskiö, vaikka rakenne periaatteessa vastaa pressfitiä. Näin mm. omassa Bianchissa. Varmaan "oikeampiakin" tapoja on?
    Palatakseni vielä aiheeseen.
    Witutus- topicista voi käydä lukemassa miksi pelkästään 'PressFit' sanana, aiheuttaa ihottumaa joillekkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Nuista kahdesta, asfaltille ultegra, mutta crossiin sram. Oon jonku asfalttilenkin ajanut cyclon 1*11 vaihteilla ja mielestäni vaihteenvälit on turhan suuret, eli aina ei tunnu löytyvän mieluista vaihdetta ja nopeilla renkailla loppuu välitykset. Sorateillä, poluilla yms tykkään oikein paljon.
    Minulla on inflite 9. Jos saisi valita niin ottaisin muuten samanlaisen, mutta eteen vain tuo isompi ratas. Todella harvassa ne kerrat kun pienemmällä olen ajanut, joku todella jyrkkä ylämäki vain. Olisi yksinkertaisempi kun ei olisi turhaan etuvaihtajaa.

Mutta en ottaisi tätä niin että edessä olisi noiden kahden rattaan väliltä jotain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mutantti Katso viesti
    Cyclocrossi hakusessa. Maastopyörä on, joten haussa pyörä kaikkeen muuhun. Olen saanut jostain päähäni, että rungon pitää olla terästä, voimansiirto 1x11 ja levyjarrut mielellään hydrauliset. Interwebbiä selatessani löysin mielestäni sopivan pyörän, Genesiksen Croix de fer Decaden. Se sattuu olemaan vuosimallia 2016 ja niitä on pirun hankala löytää. Englannista löytyisi yksi kokoa Medium. Osaako joku auttaa ja neuvoa onko se kuitenkin minulle liian iso? Olen 176-177 cm pitkä ja inseam 84 cm. Medium-koossa on mm. 56 cm vaakaputki. Tarkemmat speksit esim. tuolta: https://www.evanscycles.com/genesis-...-bike-EV258261

Muitakin pyöriä saa ehdotella kyseisillä spekseillä. Enemmän siis katu- kuin maastokäyttöön. Hinta mieluusti noin 1300-1800e.
    Isolta vaikuttaa, mulla on itse 57.2 cm horizontal vaakaputki + 12 cm stemmi ja mittaa on 188 cm ja sen lisäksi melko pitkät käsivarret... taulukoiden mukaan on myös 155 mm headtube, joten tanko jää korkealle (tietysti makuasia).

Aivan niin, nythän alkaakin olla se aika kun sinun piti semmoinen hommata. Seiskasatanen tuntuisi kyllä ihan pätevän oloiselta kapistukselta, tosin se männäviikolla käpistelemäni oli joku ylivuotinen. Laita täysipituiset kuoret jarruvaijereihin jos ne ulkoiset viennit niin pahalta tuntuu. Google kyllä kertoo hintatason noille kiekoille. Tuossa hintaluokassa alkaa jo löytymään vaihtoehtoja muutenkin. Esim Giantin TCX SLR 1 oli jo tosi menevän tuntuinen krossari kun sellaistakin minulle esiteltiin. Ei vaan ole sitä, mitä itse olen hakemassa. Ja jotenkin alkaa itseäni jo vähän mietityttämään alu- vs kuituraami asia kun pyörän hintaa alkaa lähestymään kahtatonnia.

Olikohan tämä jo täällä?

No nyt on :
    http://bikepacker.com/thoughts-trek-boone/

Mahtaakohan tyylipoliisilta tulla välitöntä putkaalinnaavankeutta jos crossariin laittaa 75 mm stemmin alkuperäisen 90 mm tilalle? Tuntuu että näin alkuun tarvitsisi vähän lyhyempää ohjaamoa ennen kuin ajaja venyy riittävästi, vaakaputki 53,4 cm ja allekirjoittanut 172 cm.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Mahtaakohan tyylipoliisilta tulla välitöntä putkaalinnaavankeutta jos crossariin laittaa 75 mm stemmin alkuperäisen 90 mm tilalle? Tuntuu että näin alkuun tarvitsisi vähän lyhyempää ohjaamoa ennen kuin ajaja venyy riittävästi, vaakaputki 53,4 cm ja allekirjoittanut 172 cm.
    Ainakin itse armon annan. Ohjaus toki on herkempi mutta nythän on kesä tulossa jotta pitävämpi alusta.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Pyörä ja muotipoliisit sallivat tarvittaessa tuon, veikkasin tuohon tarvittavan 100 mm stemmin aiemmin. Spessu on niin vakaa pyörä, että ei tuo huononna oleellisesti ajettavuutta, tankokin taisi olla jo niin compacti kuin mahdollista? Onko säädöt muutoin jo kunnossa, satulan paikka?

Kyllä se sinänsä ihan hyvältä tuntui jo noinkin, ei varsinaisesti liian pitkältä, minä vaan olen niin rautakanki että tarvitsee vähän aloitusapua uuteen asentoon tottumiseen. Aikanaan voi todennäköisesti laittaa tuon 90 mm takaisin mutta alkuun olisi varmasti helpompaa vähän lyhyemmällä kokoonpanolla.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Olisiko täällä palstatietäjillä hyviä ehdotuksia 1000-1500e cyclocrossista kevyelle 158cm naiselle. Työmatkaan ja kuntolenkkeilyyn olisi hakusessa. Tottunut ajamaan hybrideillä ja ikääkin 55 vuotta, joten geometrialtaan saisi olla kohtuu rento. Nykyinen hybridi painaa sen about 15kg, joten haussa olisi selkeästi kevyempi fillari (9-10kg). Alustana suurimmaksi osaksi päällystetyt tiet, mutta myös hiekkateitä sattuu jonkun verran matkan varrelle. Runko saisi olla alumiinia ja keula mielellään kuitua. Ja tietenkin täyspitkät lokarit pitäisi saada, koska pyörällä tulisi ajettua joka kelissä keväästä syksyyn. Onko palstalaisilla kokemuksia, että riittäisikö 1x11 tuollaiseen käyttöön, vai pitäisikö mennä 2x10/11-voimansiirrolla.

Merida Cx600 pienimmässä koossa 47cm. 1*11, paino n 10 kg, varmaan saa noin 1300€ seuduille. Kokoasiaan voi vielä joku tarkentaa, että olisiko tuo.

Kokoasiaan voi vielä joku tarkentaa, että olisiko tuo.
    Mulla on Merida 500 ja runko varmaan on väritystä lukuunottamatta aika sama. 171cm ja 52 runko, joten varmaan tuo koko voisi olla ihan passeli. Itse otin isomman rungon, koska ajelen tuolla vähemmän tosissaan ja työmatkoja. Maantielle on yhden koon pienempi runko, mutta se on sitten ihan eri pyörä ja toinen tarina..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mulla on Merida 500 ja runko varmaan on väritystä lukuunottamatta aika sama. 171cm ja 52 runko, joten varmaan tuo koko voisi olla ihan passeli. Itse otin isomman rungon, koska ajelen tuolla vähemmän tosissaan ja työmatkoja. Maantielle on yhden koon pienempi runko, mutta se on sitten ihan eri pyörä ja toinen tarina..

Joo oikea rungon koko löytyy luultavimmin väliltä 46-49cm, joten tuo menisi siihen haarukkaan. Geometriakin näyttää olevan ihan hyvä. Tuo Sramin Apex -osasarja tuntuisi passelilta tuohon käyttöön, kun hydraulisten jarrujen ja 1x11-voimansiirron vuoksi pyörän ylläpitäiminen ja huoltaminen olisi helppoa. Painokin olisi tuohon hintaluokkaan inhimillinen alle 10kg lokareineen ja polkimineen (Merida ilmoittaa sivuillaan painoksi 9,38kg).

Myös canondale caadx tiagra voisi mennä hintahaarukkaan. 164cm pitkä vaimo ajellut vuoden tyytyväisenä -16 vuoden 44 kokoisella canondalella. Geometria/ merkinnät muuttuneet vuodelle -17 joten vastannee kokoa 46.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

GT Grade pienin koko, 50 voisi olla melkoisen sopiva, tästä voi katsella ja näitä saa myös suomikauposta.

http://www.wiggle.co.uk/gt-grade-al-...ure-road-bike/

Nuista kahdesta, asfaltille ultegra, mutta crossiin sram. Oon jonku asfalttilenkin ajanut cyclon 1*11 vaihteilla ja mielestäni vaihteenvälit on turhan suuret, eli aina ei tunnu löytyvän mieluista vaihdetta ja nopeilla renkailla loppuu välitykset. Sorateillä, poluilla yms tykkään oikein paljon.
    Mulla on rossarissa 42x11-28 ja piisaa mukavasti 50 km/h vauhtiin. Hitaammassa vauhdissa välit saattaa välillä ahdistaa, mutta ei mun jaloilla lopu nopeasta päästä katsottuna.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Mulla on rossarissa 42x11-28 ja piisaa mukavasti 50 km/h vauhtiin. Hitaammassa vauhdissa välit saattaa välillä ahdistaa, mutta ei mun jaloilla lopu nopeasta päästä katsottuna.
    Mulla on tuossa 40*11-42 ja tuolla jää välit vähän turhan suuriksi maantiellä, mutta ei poluilla.

Mulla on 38x11-32 ja sopii mulle.

Mulla on 40x11-28 ja sopii mulle. Ylämäissä saa joskus vähän punnertaa ja jyrkät alamäet voi lasketella menemään polkematta, mutta tutkimusmatkailuunhan tuo on eikä kadenssien vatvontaan.

Mulla on 52/36 - 11-32. Lokakuussa etuvaihtaja lopetti toimintansa, joten tuli ajeltua talvi 36 - 11-32 ja hyvin toimi mutta nyt slikseillä kaipaa taas lisää korkeampia välityksiä. Crosschaining rajoittaa vähän 11 ja 32 rattaiden pidempää käyttöä mutta ei silti aiheuta kaipuuta x1 setup piin, minkä sinänsä saisi etuvaihtajan poistamalla

Onko täällä kellään näitä Trekin Crocketteja tai Booneja? Kahtoin ensin kalliimpia, mutta pääsin ylihte hiilarista, kun ei sen etu painossa ole "kilon vertaa". Ja kun on ekasta cyclosta kyse niin kelpaisi vaikkapa tämä Crockett 9 Disc 56 senttisenä. Saa Englannista tuotuna noin 1600:lla, jotenkin Saksasta ei löydy oikein mistään tätä. Olisi mulle poikkeuksellisen edullinen fillari, mutta kuitenkin vaihdan satulan, stemman ja laitan toiset kiekot nastoja varten, polkimetkin tarvihteee joko SPD tai SL:t niin eihän tuo hyvä hinta haittaa. Sitä miettinyt, että ilmeisesti sielä on jotkut lokarikiinnikkeen paikat, mutta millaiset ja sitten takana ei ole mitään thru axl:iä mitä edessä. Uusissa malleissahan on joissakin myös takana oliko 14 vai 15 mm akselit mitä edessäkin.

http://archive.trekbikes.com/uk/en/2...9_disc/details

Tässä on tämä uusi.
    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p.../2495000-2018/

Sitten on tämä punainen Crockett, jossa olisi Sram Forcet, mutta hintaeroa onkin se 600-800 ecua mistä nyt sitten laittaisi, en tiedä - Ultegrat on tuttuja yli kymmenen vuoden ajalta niin mikäs siinä.
    https://www.trekbikes.com/us/en_US/b.../2495000-2017/

Se keltainen Boone niin sen saa 3200:aan Saksasta, mutta ne cantisjarrut ja en ehti mitään kisapeliä.
    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p.../2468000-2017/

Semmosta.
    Ystävällisesti

jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

Tuoreimmassa Tekniikan Maailmassa on muuten Cyclocross-vertailutesti. (Johon otin kuvat...) Hintaluokkana n. 2000 euroa.

https://tekniikanmaailma.fi/muu-tekn...ria-etsimassa/
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M. Ouvinen Katso viesti
    Tuoreimmassa Tekniikan Maailmassa on muuten Cyclocross-vertailutesti. (Johon otin kuvat...) Hintaluokkana n. 2000 euroa.

Huomasin, en ole lukenut vielä - voishan se lukea nytten. Nuot fillarivertailut ovat olleet mukavia lukia monia vuosia ja varmasti on kiva tehdä niitä reissujakin.
    Ystävällisesti

^^^uudessa crockettissa on 12mm läpiakselit edessä ja takana, mikä näyttää muodostuvan levyjarru maantie/cyclo standardiksi. Vanhassa crockettissa 15mm edessä ja qr takana. Tuo 15mm on aika harvinainen ja jäänee sellaiseksi
    ahuji muokkasi tätä : 10.04.2017 at 11.59 Syy: Typot

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
    ^^^uudessa crockettissa on 12mm läpiakselit edessä ja takana, mikä näyttää muodostuvan levyjarru maantie/cyclo standardiksi. Vanhassa crockettissa 15mm edessä ja qr takana. Tuo 15mm on aika harvinainen ja jäänee sellaiseksi
    Kiitoksia tiedosta, jos kalliimpaa peliä laittaa niin tuo on tärkeä tieto. Olishan se kiva, että napoja saa jatkossakin.

Kahtoo nyt, ennestään on alu hardtail 29,er (2008), aluhiilari maantiepyörä (2006) ja museoikäinen (1997) kylläkin runkoa ja ohjainlaakeria lukuunottamatta täysin uusittu hybridi, todella nopea ja näppärä peli - uuden fillarin tulee olla selkeästi erilainen mitä jo on entisiä heiloja, joita yhtäkään en ole korvaamassa. Ehjä siten joskus laitan uuden hiilarimaantiepyörän sähkövaihtehilla. Aikoinaan päätin, että kun täytän 40 niin laitan kymppitonnin Colnagon, no empä laittanut enkä edes haluaisi. Semmonen 3-4 keur cyclo voisi olla, jos sitä sitten oottelisi syksyä, talvea ja laittaisi sitten, ei se ajamista haittaa.
    Ystävällisesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M. Ouvinen Katso viesti

Kävin kirjastossa välittömästi lukemassa eikä huono juttu ollutkaan, ei huomauttamista kuvissakaan. Tuosta irtoaa asiaa valintaan niille, jotka aloittelevat tällaisella pyörätyypillä. Mukava tuo oli lukea vaikka syvällä jo olenkin, ei kuitenkaan kisa-ajokkeihin oma suuntaus. Hyvä juttu lehti huomioiden.

Vaikken yhtään testatuista pyöristä olekaan ajanut, testi vaikuttaa huolellisesti tehdyltä, kuten TM:n pyörätestit muutenkin (joita jostain syystä tällä palstalla väheksytään). Valokuvissakin oli jännä vaikutelma, ilmeisesti luonnonvaloa vastaan laitetun keinovalon ansiosta. Vaivaa on siis nähty niissäkin. Ainoastaan pisteytyksen yhteenlaskeminen on huono juttu, koska kuten tekstissäkin todettiin, Pelago ei välttämättä ole ryhmän huonoin pyörä. Ja kun rengastuksen merkitys on suuri, ominaisuudet muuttuu monilla renkaiden vaihtoa isompienkin päivitysten takia. Seuraavaksi olisikin kiinnostava tutkia sitä, millaisia luonteita pyöristä saa esiin osia vaihtamalla.

Kysytääs täälläkin.
    Whiten koko-opas näyttää että minulle menisi cx killeristä 54 koko.Pituus n.181cm,inseam 85.
    Onko noista kokemusta että onko koot millaisia suhteessa muihin?54 runko whiten mukaan menee 185cm asti?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
    Voipi olla, mutta maastopuolella 15mm etuakseleita on aika paljon vielä 2017 malleissa. Kyllä noi saa aina toimimaan kunnes joku myyntimies keksii, että boost pitää saada maantielle ja CX:ään. 12mm ei tietenkään ole mikään parempi ratkaisu, vaan ainoastaan erilainen, rahan käyttöä lisäävä ratkaisu.
    6.7 WTF/kg

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •