HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 67 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #1981
    ^Sain kuin sainkin kaapelin ylös satulaputkea. Tuli useampaakin kikkaa kokeiltua mutta lopulta kaapeli nousi kun mikä lie kuparilangasta taittelin koukun ja sillä ohjasin.

    Kyseessä 9point8 tolppa. Loppuasennuksesta sen verran, että vaijerin pituus oli lopulta milleistä kiinni, että sai toimimaan. Käytöstä taas sen verta, että on jo tullut tarpeeseen

  2. #1982
    Ehti kuin ehtikin vielä "tälle kaudelle" - kausihan jatkuu ympäri vuoden - 27,5" gnarwahlit nastoitettuna. Oikeastaan just sopivasti noille jäätikköpolkukeleille. Hyvät muuten ovat, pitoa löytyy. Kuviokin talveen sopivampi eli harvempi.

    Voep olla, että 27,5" barbet joutaa kiertoon kun ajattelin kesän hodageilla mennä bluto kaverina ja talveksi sitten taas nämä gnarwahlit.

    Olikos täällä vielä manitoun mastodonista puhetta:
    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/man...1039416-2.html

  3. #1983
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    104
    Ite vaihdoin gnarwhallit pois kun rupesi kivikossa repeytymään nappulat irti. Nastoja ei oo yli 1000km ajon aikana lähtenyt yhtään.
    Gnarwhal vierintävastus on kanssa aika moinen verrattuna barbegazeihin.





    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  4. #1984
    Ahaa. No katsotaan miten nappulat kestää. Täällä päin kuitenkin vielä lunta, niin kivikossa ei ole tarkoitus ajaakaan.

  5. #1985
    Niin ja ite en vielä ainakaan lumella huomannut sen suurempaa vierintävastusta. Vähän ehkä, muttei dramaattisesti. Voi tietty olla paikottaiset nopeat jäätiköt hämää vastuksen arviointia...

  6. #1986
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    104
    Tollai on 4 nappulaa irti.



    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  7. #1987
    No hyvä pitää mielessä. Vaan minkäs teet, irtoaa jos irtoaa. Ellei sitten ole jotain kakkoslaatua?

  8. #1988
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Vähän näyttäisi siltä että hiukan heikkoa laadultaan on Gnarwhalliin käytetty kumi. Svalpen ISP:eistä ei ole yhtään nappulaa revennyt ja 45Nrth:n pari vuotta vanhasta ja monissa kivikoissa ruhjotusta Nicotinesta on kaksi nappulaa rikki.

  9. #1989
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Onko muilla kuitu Stachen/Farleyn omistajilla ollut ongelmia ohjainlaakerin natinan kanssa? Omassa vähän ajetussa 9.8 Stachessa on siis tuo FSA IS ahead tyylin ohjainlaakeri eli ns. konelaakerit suoraa kuiturungon pesissä. Natina on selkeästi paikallistettu ohjainlaakeriin. Kiristys max momenttiin vähentää sitä, mutta ei poista. Vitsikkäämpi kysymys onkin onko vika laakerissa vai huonosti muotoillussa rungon kuitu pessässä. Jenkki foorumilla oli joku kohtalotoverikin.

    Takuu soitto lähtee kohta, mutta olisi kiva kuulla onko jollain jo ongelma ratkaistu?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #1990
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Kuitu Stachesta ei mitään tietoa, mutta alumiinisessa on erikoinen ylempi laakeri. Niitä on kahta kokoa, eroa muistaakseni jotain millimetrin kymmenes-osia ja jotkut valmistajat väittävät, että sama laakeri kävisi kumpaan vaan. Vaan vääränkokoisella natisee, oikeankokoisella ei…

    Edit: IS41 ja IS42, toisen reikä on max. 41,2mm, toisen min. 41,95mm: https://www.canecreek.com/resources/...tion-guide.pdf Eli alu-Stachessa Trek käyttää Italialaista standardia, IS42...

  11. #1991
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Kuitu Stachesta ei mitään tietoa, mutta alumiinisessa on erikoinen ylempi laakeri. Niitä on kahta kokoa, eroa muistaakseni jotain millimetrin kymmenes-osia ja jotkut valmistajat väittävät, että sama laakeri kävisi kumpaan vaan. Vaan vääränkokoisella natisee, oikeankokoisella ei…

    Edit: IS41 ja IS42, toisen reikä on max. 41,2mm, toisen min. 41,95mm: https://www.canecreek.com/resources/...tion-guide.pdf Eli alu-Stachessa Trek käyttää Italialaista standardia, IS42...
    Ylä

    ala
    ala.
    No kaiketi Trekillä ovat oikean osannut laittaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #1992
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    131
    Onko kellään tietoa Farleyn vaihtajankorvakkeen hinnasta? Siinähän on ne säätöjudanssit eli liekö sama osa myös Stachessa.

  13. #1993
    ^mä ostin varaosaksi, 20-30€ välissä oli hinta. Kivijalasta.

  14. #1994
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Valitettavasti kuvasta ei näy, onko ylälaakeri IS41 vai IS42. Enkä edes tiedä, onko kuitu-Trekissa IS42 yläpää (Kuten alu-Stachessa) vai onko tämä spekulointi täysin turhaa.

    Mutta monet valmistajat (miksi ei myös Trekki) ovat sitä mieltä, että IS41 laakeri toimii ”ihan hyvin” IS42 rungossa. Ja sehän toimii jotenkin, mutta ainakin Stachen alu-rungossa huomattavasti huonommin, kuin 0,8mm isompi IS42 laakeri (jää vähemmän kartio-pinta-alaa keskittämiseen). Tässä on vielä lisää tietoa laakereiden erosta, IS41 on ulkomitaltaan 41mm ja IS42 on 41,8mm: http://www.parktool.com/blog/repair-...icle-section-5
    Olemassa oleva ylä laakerihan selviää työntömitalla laakerissa ei sitä lue. Tarvinee mitata jossain vaiheessa. Se kumpi pesä runko on veistetty tietää vain Trek. Taidankin piruuttani laittaa Trekin Chattiin kyselyä. Sen verran kiinnitin huomiota, että ylä laakerin pesän sisähalkaisija on selkeästi isompi, kuin laakerin ulkohalkaisija. Tosin ei ole kokemusta, että kuuluuko tuo olla edes vai pelataanko vain kartiolla.

    Netin mukaan MR040 laakeri on 41mm.

    • Outside Diameter: 41.0mm
    • Inside Diameter: 30.2mm
    • Height: 7.1mm
    • Inside Angle: 36°
    • Outside Angle: 45°

    http://www.windwave.co.uk/products/s...160-0030000000
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #1995
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Kerkesin jo poistaa tuon lainatun viestini, kun rupesin epäilemään miten päin tämä nyt sitten oli… Pitää joskus mittailla, onko Trekin putki varmasti IS42 vai sittenkin löysähkö IS41…

  16. #1996
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ^ Kerkesin jo poistaa tuon lainatun viestini, kun rupesin epäilemään miten päin tämä nyt sitten oli… Pitää joskus mittailla, onko Trekin putki varmasti IS42 vai sittenkin löysähkö IS41…
    Cane Creekin laakerin etsintä taulukko ataa alu Stachelle 41 ylä laakerin.
    https://www.canecreek.com/headset-fit-finder
    Antza44 muokkasi tätä : 05.04.2017 at 12.24
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #1997
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    83
    F7:n renkaat pitäisi litkuttaa. Tarviiko vannenauhaa kaventaa ennen gorilla teipin laittoa?
    Oletteko laittaneet teippiä 1 vai 2 kierrosta?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #1998
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Cane Creekin laakerin etsintä taulukko ataa alu Stachelle 41 ylä laakerin.
    https://www.canecreek.com/headset-fit-finder
    Joo, muistin väärin, alu-Stachen headsetin yläpää on löysähkö IS41, eikä IS42. Olen aikoinaan ihmetellyt sitä löysyyttä, mutta en näköjään itsekään uskaltanut kokeilla IS42 laakeria, vaan sisältä löytyi edelleen IS41 laakeri. Kulumisen jälkiä on muuten tullut joka paikkaan, mihin ei saisi tulla, kuten esim. laakerin ulkopintaan, vaikka headset oli jopa ylikiristetty. Eli tätä tuskin saisi paremmaksi.

    Ihmeellinen juttu tuo alu-Stachen erittäin löysät ohjainputki sekä satulaputki…

  19. #1999
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Joo, muistin väärin, alu-Stachen headsetin yläpää on löysähkö IS41, eikä IS42. Olen aikoinaan ihmetellyt sitä löysyyttä, mutta en näköjään itsekään uskaltanut kokeilla IS42 laakeria, vaan sisältä löytyi edelleen IS41 laakeri. Kulumisen jälkiä on muuten tullut joka paikkaan, mihin ei saisi tulla, kuten esim. laakerin ulkopintaan, vaikka headset oli jopa ylikiristetty. Eli tätä tuskin saisi paremmaksi.

    Ihmeellinen juttu tuo alu-Stachen erittäin löysät ohjainputki sekä satulaputki…
    Onko se laakeri suoraan runkoon tehdyssä pesässä alumiinisessakin?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #2000
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne_p Katso viesti
    F7:n renkaat pitäisi litkuttaa. Tarviiko vannenauhaa kaventaa ennen gorilla teipin laittoa?
    Oletteko laittaneet teippiä 1 vai 2 kierrosta?
    Kehänä ilmeisesti MuleFut? Tässä ohje: https://www.youtube.com/watch?v=EUjazEhVpfA
    Holokki auki ku H. Moilane.

  21. #2001
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    83
    Teipattu uudestaan. Eka pikku palat reunimmaisten reikien kohdalle teippiä ja sitten yksi kierros keskelle.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #2002
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Onko se laakeri suoraan runkoon tehdyssä pesässä alumiinisessakin?
    Joo, tuo Integrated headset (IS) tarkoittaa että laakeri on suoraan rungossa, ilman väliholkkia. Tai sitten se "väliholkki" on osana runkoa, (liimattu, hitsattu tms.) ei headsetia. Joka tapauksessa alu-stachessa laakeri on suoraan rungossa.

  23. #2003
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Joo, tuo Integrated headset (IS) tarkoittaa että laakeri on suoraan rungossa, ilman väliholkkia. Tai sitten se "väliholkki" on osana runkoa, (liimattu, hitsattu tms.) ei headsetia. Joka tapauksessa alu-stachessa laakeri on suoraan rungossa.
    Näin oletinkin. Kuuluuko IS laakerin olla laakeripesään suht jeti ulkohalkaisijastaankin? Minulla tuo yläpää ei ainakaan ole. Haarukkaan en ottanut pois kokonaan, joten alapäätä en päässyt kokeilemaan. ZS laakerit mitä minulla on ullut on jetimpiä omaan pesäänsä ulkohalkaisijastaankin.

    No ens viikolla näyttämään Stachea kauppiaalle.
    Antza44 muokkasi tätä : 07.04.2017 at 13.05
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  24. #2004
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Kuuluu. Muussa tapauksessa voi käydä niin, että laakeri pyörii pesäänsä vasten eikä kuulista. Pesässään pyörivä laakeri tuhoaa pesänsä. Sormin pitää saada asennettua, mutta välystä ei saa tuntua.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  25. #2005
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    IS on väljä myös speksien mukaan, esim tässä tapauksessa max 41,2mm reikä 41mm laakerille. Trekilla se on erityisen väljä. On todella ikävää oikeiden EC ja ZS headsetien toleransseja, joissa laakerit menevät kuppeihin ilman mitään välyksiä…

  26. #2006
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619

    Eipä tuo yläpää ainakaan kovin tuikka ole.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  27. #2007
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Eiks tosta nyt puutu se halki oleva kartio kiristin?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  28. #2008
    zipo Guest
    Joo mutta eihän se kiristin muuta laakerin ulkomittaa tai rungon laakeripesän kokoa.

  29. #2009
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Joo mutta eihän se kiristin muuta laakerin ulkomittaa tai rungon laakeripesän kokoa.
    Kyllä. Ja vaikka ei konetekniikan insinööri olekaan niin silmämääräisestikin katsellen voinee tosiaan sanoa sovitteiden olevan aika paljon pielessä.

    Olen joskus jonkun verran ollut tekemisissä suunnilleen edellä kuvatun kokoisten laakerien kanssa ja ei laakerin pesä "paria satasta" isompi laakeria saa juurikaan olla jos halutaan ettei laakeri ala pyöriä pesässä. Ja tuon kokoisen akselin tekisin satasen tai puolitoista pienemmäksi kuin laakeri.
    Ja tuossa Antzan kuvassa näyttäisi sovite olevan useita "kymppejä", eli "ihan susi", ainakin jos jostain koneen osista on kyse.
    Muistaakseni laakeriliimalla pystyi joskus liimaamaan laakereita, mutta teräsosien kanssa toimittaessa oli maksimit jossain kahdenkymmenen satasen tienoilla.

    Ihan kuin olisi väärä laakeri sattunut tehtaalla käsiin.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 08.04.2017 at 09.59

  30. #2010
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Eiks tosta nyt puutu se halki oleva kartio kiristin?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Puuttuu juu, mutta se ei ole kuvan pointti, niin kuin Zipo jo totesikin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •