Yleensä toi sykkeen laiskuus on yksi merkki, että lepopäivä tai pari saattaisi olla paikallaan.
Mä olen ajanut nyt pari viikkoa vähän pidempiä lenkkejä. 10 lenkkiä, 38 tuntia, 1022 km ja 12 100 m nousua. Ei tietty mitään verrattuna "tonni viikossa" harjoitusleireilyn kultaiseen standardiin, eikä tullut ajettua kertakaan 200 km lenkkiä, mutta mun mittakaavassa valtavat määrät. Tohon kylkeen sitten surffausta joku, olisiko 6-8 tuntia, snorklausta ehkä 4 tuntia ja kävelyt sekä uimiset päälle. Yllättävää on ollut se, että syke on ollut varsin herkässä koko kaksi viikkoa ja joka päivä syke on vastannut hyvin kun on antanut vähän remmiä. Tai yllättävää oli myös se, että reilun seitsemän tunnin hirviölenkki meni energian puolesta aikalailla rasvoilla , vaikka rasva-aineenvaihduntaa en ole harjoittanut viimeiseen 8-9 vuoteen mitenkään perinteisen mallin määrätietoisesti. Nyt pitää lepäillä tai käydä sunnuntaina kotona lenkillä jos on hyvää keliä ja katsoa alkuviikosta onko kunnossa tapahtunut muutoksia. Olen melko varma, että harjoitusleireilyllä on paikkansa harjoittelussa ja hyvässä kelissä leireily on ihan parasta myös korvien välille.
Kirjanmerkit