FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 157 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 57 107 147 155 156 157 158 159 167 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.681 - 4.710 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #4681
    mutanaama Guest
    Jos saa mainostaa, niin i9 on omassa käytössä kestänyt, ja onyxiakaan ei oo tainnu kukaan rikkoa. Sitä mä en vielä tuo kuitenkaan maahan

  2. #4682
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Industry Ninelle peukku. On kestänyt nyt noin 10 000km ja kaiken lisäksi sen vaparin ääni on "erottuva".

  3. #4683
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Paukkuuko DT:tki? Semmosta itelle haaveilin seuraaviin vanteisiin, jos ja kun..

  4. #4684
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KonaRover Katso viesti
    Varmaan toistuva aihe, mutta pakko kysyä silti eli onko vapaarattaan kestoksi vaan hyväksyttävä tuo 3-6 kk vai onko jotain kestävää jo kehitetty?
    Mikä sulla hajoaa vapareista noin äkkiä?

    Kaikkea kestävää on olemassa, edellämainittujen lisäksi Hope.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  5. #4685
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Omassa ajoporukassa vähiten haukutut on i9, Salsa(by Formula) ja onyx. Itteläni kahet Salsan navat mun muklukeissa, toiseen vaihdoin kynnet n. 6tkm jälkeen, laakerit alkuperäiset.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  6. #4686
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Paukkuuko DT:tki? Semmosta itelle haaveilin seuraaviin vanteisiin, jos ja kun..
    Ei oo kellään tutulla hajonnu ja itellä on kestäny hienosti. Eikä kertaakaan oo hypänny yli tai paukkunu tms.
    Lisäksi helppo korjata jos jotain menisi pieleen.

    Spessun ja trekin omat meni samassa käytössä 60-600km ajolla ja napsahteli melkein heti startista.

    Eli kyllä mä uskallan suositella DT napaa, vissiin halvin kestävä ratkaisu.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  7. #4687
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Tämän mukaan Mulefüt / Joytech (?) -vapaarattaat kestäisi ajasta iäisyyteen:

    "It features three super massive steel pawls. They create a loud and nasty machine gun sound and stand for 100% reliability and durability. A lip seal keeps debris from entering the ratchet mechanism. This one should last forever!" - http://www.fat-bike.de/sun-ringle-mu...ike-wheels_en/ .

    Tiedä tuota, mutta äänen osalta lausunto on kyllä oikea -- oman ja muiden pyörää kuulleiden mielestä. Omalla joulukuussa saadulla ajettu nyt n. 1200 km murheitta.

    Bugisella softalla lähetetty

  8. #4688
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Onko kukaan kokeillut pf30 keskiössä tuota bb:tä?
    http://www.foxcomp.fi/wheels-pf30-fa...bec-3-bb-black
    Putki on alumiinia ja putken puoliskot ovat kierteellä kiinni toisissaan, joten voisi kuvitella, että tuo on narinavapaa.

  9. #4689
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Ajatuksia? Kokemuksia manitoun nykyisistä (ei läski)keuloista??

    https://m.pinkbike.com/news/manitou-...ycle-show.html
    Hmmm 1,5 vuotta ollut 29+ Magnum Comp 34 käytössä,pakkaskeleillä ei ollut herkin koska ei shimmattu vaan viskotunetuksella hitaamaksi.
    Helppo huoltaa,ei vaadi kuin 1 erikoisemman diy työkalun.Kestävä,jämy.(ylipainoinen?)Syö niukkisnaukkis 27.5"x 3.8" Hodarin 50mm Crocodiilillä.
    Nappulatrimmauksella onnistunee ilman sipinöitä pyörimään OK.
    Koeajettu kaikenmaailman runko setupeissa orkkis 29+Stachen lisäksi,tässä eräs verrokkikuva viime kesältä koska fatbiketopiikki.
    Kyllähän toi Mastodon kuumottaa,katotaan minkälainen versio ja hinta tuoteelle tulee.Tosin mulla on se polkujen_aukipito_sähköläski vieläkin ostamatta.


  10. #4690
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Omassa ajoporukassa vähiten haukutut on i9, Salsa(by Formula) ja onyx. Itteläni kahet Salsan navat mun muklukeissa, toiseen vaihdoin kynnet n. 6tkm jälkeen, laakerit alkuperäiset.
    I9, Salsa (by Formula) täysin samaa mieltä ja lisäksi olen talvikeleillä ajanu 4tkm Wampan navalla ilman mitään ongelmia.

  11. #4691
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut pf30 keskiössä tuota bb:tä?
    http://www.foxcomp.fi/wheels-pf30-fa...bec-3-bb-black
    Putki on alumiinia ja putken puoliskot ovat kierteellä kiinni toisissaan, joten voisi kuvitella, että tuo on narinavapaa.
    Missä läskissä on PF30 keskiö, eli 46mm? En ole nähnyt kuin levitettyä Shimanon pressfittia, eli 41mm…

  12. #4692
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Ikävä kyllä Spessun Fatboyssa:
    Samox, PF30

  13. #4693
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Ikävä kyllä Spessun Fatboyssa:
    Samox, PF30
    Miten niin, ”ikävä kyllä”, kun se on paras keskiöstandardi? Taas iso plussa Spessulle, kun eivät seuraa muiden jälkiä vaan valitsevat parhaita ratkaisuja joka paikkaan.

    Tähän keskiöön sopivat samat laakerit, kuin BB30 ja BSA30 keskiöihin. Omat laakerit (tätä kokoa) maksoivat 12€/pari, rasvat joutui vaihtaa, kun alkuperäiset jähmettyivät talvella, mutta laakerit ovat ”ikuisia”, ei minkäänlaista kulumista muutaman vuoden jälkeenkään.

    Pressfit 41 laakerit 30mm akselille ovat epästandardeja, liian pienillä kuulilla, eikä kestä kenelläkään valmistajalla (ehkä poikkeuksena Enduro?). Koska standardi on Shimanon ja Shimanolla ei ole mitään 30mm akseleita (vaan 24mm).
    ealex muokkasi tätä : 30.03.2017 at 16.28

  14. #4694
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    En vain ole henkilökohtaisesti press fitin ystävä. Toiseen pf30 spessuuni (camber) laitoin shimanon kammet praxis worksin adapterilla, ne ovat olleet täysin ongelmattomat.

  15. #4695
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    En vain ole henkilökohtaisesti press fitin ystävä. Toiseen pf30 spessuuni (camber) laitoin shimanon kammet praxis worksin adapterilla, ne ovat olleet täysin ongelmattomat.
    Voit tehdä halutessa saman nytkin (jos tarkoitat adapterilla kierremuhvikeskiötä, kuten yo linkissä?), koska sulla on Spessu (PF30). Mutta väittäisin että muille läskipyörille (Pressfit 41) ei löydy vastaava ratkaisua mikäli kammet ovat 30mm… (Ei mahdu kierteillä kiristettävä putki laakerin ja rungon väliin)
    ealex muokkasi tätä : 30.03.2017 at 21.57

  16. #4696
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Varmaan ollut moneen kertaan mutta kysytään silti eli mitä nauhaa olette käyttäneet vanne-/koristenauhana näissä reiällisissä vanteissa?

  17. #4697
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Sisäpuolelta kun viimeksi teippaa jessellä tai korillalla, niin alle voi laittaa mitä tahansa silmää hivelevää joka sitten näkyy rei'istä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  18. #4698
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    78

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Sisäpuolelta kun viimeksi teippaa jessellä tai korillalla, niin alle voi laittaa mitä tahansa silmää hivelevää joka sitten näkyy rei'istä.
    Ite oon käyttäny motonetin heijastinteippiä. Näkyy hyvin ja lika ei tartu.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #4699
    Laittamassa läskiä kesäkuntoon




  20. #4700
    Mielenkiintoista kyselen missä menee halpis vs. laadukkaamman fatbiken määritys?
    Onko kyse fillarin hinnasta, merkistä, mallista, osasarjoista vai mistä?

    Mulla Silverback Scoop Single ja en ole keksinyt muuta päivitettävää kuin hissitolpan ja ovaalin eturattaan..


    Sent from my A0001 using Tapatalk

  21. #4701
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mitä väliä sillä on? Pääasia, että ite tykkää pyörästään ja ajaa sillä paljon. Tuntuu, että monelle joku foorumeilla saatu rispecti ja muutenkin foorumipyöräily, menee sen oikean ajamisen edelle.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #4702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekkaki Katso viesti
    Mielenkiintoista kyselen missä menee halpis vs. laadukkaamman fatbiken määritys?
    Onko kyse fillarin hinnasta, merkistä, mallista, osasarjoista vai mistä?

    Mulla Silverback Scoop Single ja en ole keksinyt muuta päivitettävää kuin hissitolpan ja ovaalin eturattaan..
    Mä aloitan vastaukset ja muut jatkaa kohta.

    Ensiksi pitää todeta, että kysyt asiaa väärässä threadissä (lue pilke silmäkulmassa ja yritä kuulla äänestäni sarkasmi), oikea paikka olisi jossain omassa threadissä tuolla off-topic:sssa

    Varmasti yleisin määritys voisi olla, että Primassa, Citymarketissa, Sportia, Intersprot, XXL, Verkkokauppa etc yleiset urheilukaupat myyvät niitä halpiksia. Ruokakaupat myyvät sanan varsinaisessa merkityksessä "parin" sadan fillareita, jotka on pinnan nipoista aina runkoon asti kuraa. Niissä ei ole mitään hyvää. Urheilukaupat myyvät halpiksia jotka hintansa puolesta eivät ole halpoja, mutta osasarjoissa on tehty turhia kompromisseja ja isolla katteella myydään 1990-luvun valtamerkkejä, jotka varsinaisesti eivät ole fatbike scenessä.

    XXL ja Verkkokauppa myy jokamiehen läskipyöriä. Näissä löytyy malleja joissa osasarjat ovat hyviä sekä muutenkin kokonaisuus on tasapainossa. Scoop ja White vaan mielletään merkkeinä ei "the" merkeiksi.

    Tässä välissä voisi olla Felt.

    Tässä välissä vaikka Cube:n NuTrail.

    Sitten on lisäksi Canyon mutta sehän on vaan saksalainen postimyyntiyritys Eli täältä ostetaan, kun on varaa laittaa enemmän pelimerkkejä pyörään kuin tarvitaan Scooppiin ja Whiteen.

    Sitten ovat perinteiset läskipyörämerkit Surly ja Salsa, jotka ovat sitten niitä parempia ja laadukkaampia. Ei tarvitse edes perustella. Ne ovat.

    Sitten on vielä kaiken maailman muita merkkejä kuten Pivot, joka on tehnyt oman läskipyöränsä. Tämäkin on tuollainen laadukkaampi läskipyörä, koska hei se on Pivot Ai niin, Trek samoin.

    ReeB.

    Ja sitten on vielä liuta muita merkkejä joita en jaksa luetella tai vaan tiedä/muista niitä ja yllä olevasta listasta puuttuu jotain. Mutta kohta joku jatkaa ja kertoo oman mielipiteensä.

  23. #4703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mitä väliä sillä on? Pääasia, että ite tykkää pyörästään ja ajaa sillä paljon. Tuntuu, että monelle joku foorumeilla saatu rispecti ja muutenkin foorumipyöräily, menee sen oikean ajamisen edelle.
    Okei, mä kysyin tavallaan ihan vähän trollatakseni ja koska oikeasti ihmettelen koko luokitusta. Mut ei kai ole olemassa tyhmiä kysymyksiä.. eihän..

    Itse olen omaan hankintaan todella tyytyväinen, toisaalta mietin olenko jäänyt jostain mullistavasta paitsi.

    Tän vois joku siirtää offtopic puolelle jos tarvetta?

  24. #4704
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Jos vaihteet toimii hyppimättä, jarrut herkästi, geometria on sopiva ja perse tykkää penkistä niin et ole menettänyt mitään mullistavaa. Itse en ainakaan kykene erottamaan suurtakaan eroa middle class vs high end luokan osissa käytettävyydessä.

    Markkinatalous vaan on rakenteeltaan sellainen että jos tarpeeksi suuri ryhmä on valmis maksamaan vaikkapa tonnin enemmän sata grammaa kevyemmästä osasta niin sellainen tehdään mikäli mahdollista on vaikka suurimmalle osalle käyttäjiä sillä ei ole mitään merkitystä.

  25. #4705
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Mun mielestä Odottakaa summas aika hienosti

  26. #4706
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Millähän suojais ja peittäs vaakaputken "naarmun" siististi lisätuholta? Maalauttaminen ei kiinnosta.
    Jonkunlainen edullinen ja nätti kaupallinen ratkaisu täytyy olla olemassa! Tarratyyppinenkin käy mutta mieluiten helposti irrotettava.
    Vinkahtakaa.

  27. #4707
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Kiveniskuteipillä lähtisin liikkeelle?

  28. #4708
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Täytyypä tutkia. Joku päällemaalattava ois hyvä.
    Mites paksuja ne tuppaa olemaan?

  29. #4709
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Paksuus noissa on noin 0.5mm

    Mitä väriä tarvitset? Poikkea jossain mainosteipparilla, noissa on aika hyvä valikoima eri värejä: saksit sopivan palan tai vauhtiraidan

    Tai sitten tilaat arkin omasta kuvasta tarratulosteena pyörän väriä, nuo kestää 5v pihalla

    Teippiä maalaamalla et tule saamaan siistiä ja kestävää

  30. #4710
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Kyllähän toi Mastodon kuumottaa,katotaan minkälainen versio ja hinta tuoteelle tulee.
    Nyt se on julkaistu...

    https://www.manitoumtb.com/products/forks/mastodon/

    http://www.bikeradar.com/mtb/news/ar...ke-fork-49725/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •