ElectrobikeGarminMPMessutGiant
Sivu 86 / 252 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 186 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 7536

Aihe: Helsingin kuvarastit

Vanha rasti oli Myllypuron vesitorni:

Uusi rasti:

Vanha Viikinmäeltä

Uusi

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
    Lare muokkasi tätä : 09.03.2017 at 19.48

Herttoniemen terveysasema

Tästä uudesta sen verran että ulkoilukartassa (http://www.ulkoilukartta.fi/) tämä on merkitty violetin sävyllä eli "pyörätieksi".
    kumiapina muokkasi tätä : 11.03.2017 at 02.41

No nyt se kumiapina paikan löysi! Näyttää kovin pitkältä, ehkä poikkeuksellinen kapeus pettää silmää. Äkkinäinen ajatus on että mennään talon läpi. Liian valmiin näköistä ollakseen jokin rakennustyömaan aikainen viritys. Ei aavistustakaan!

PS Pari rastia aikaisemmin Myllypuron vesitorni on kyllä puomin takana, mutta se ja rastikuvana ollut jääkarhu näkyvät kyllä kartassakin kulkevalle pyörätielle, joten sikäli rasti oli minusta okei ja oikeastaan aika hyvä. (Mulle se oli ns kotirasti eli vanha tuttu, joten odotin että joku toinen käy sen hakemassa - enkä minä olisi silloisissa kelioloissa päässyt cycloni renkailla ylös enkä turvallisesti alas. Sitten kun päätin nopeuttaa rastin vaihtumista näinkin renkaanjäljet jotka veivät vesitornin mäelle. Täytyy tunnustaa että mielessä kävi pieni pettymys toiseksi jäämisestä!)

Onhan tuo sellainen johon on kyllä ollut aikeissa tutustua, mutta ei ollut muuta asiaa sisälle vielä, toisen pään sisäänkäynti on ohi ajettu, mutta toinen ei vielä tiedossa.
    Ei mene talon läpi, mutta mennään talon läpi tuonne?

Rasti 1108 itäpäästä Porvarinsiltaa, Horisontista Komentosillalle päin.
    Pääsi sieltä portaita ylös, hissiä ei uskaltanut kokeilla. Merkitty jalankululle, vaikka reittiopaskin ohjaa pyöräilijän tuonne, niin pitäisi taluttaa portaat ja 280m käytävää.

Uusi

Vanha:

Uusi: kohta

Uusi

Kolmen kaverin jäätelötehdas Kontulassa. Rasti 1109.

Vanha rasti, numeroltaan 1111, oli Maijan kahvila Kivinokassa. Rakennus valmistui vuonna 1937 ja toimi Elannon myymälänä.

Uudessa rastissa kuljetaan sisään sillan kautta:

kuovipolku muokkasi tätä : 14.03.2017 at 21.18

Maijan kahvilasta saa muuten Stadin parhaat munkkipossut.

Hyvä rasti, tuttu paikka. En vaan ole lähimaillakaan.
    Roots, bloody roots

Viikin yliopistollinen eläinsairaala Koetilantien puolelta. Rastikartassa 1112.

Tästä uutta:

Linnuntietä mitattuna ollaan alle 2 km edellisestä rastista.

Tuommoisia kallioleikkauksia olisin lähtenyt hakemaan jostain Pihlajamäestä, Pihlajistosta tai "vanhasta" Viikinmäestä. Luulen näkeväni taaempana oikealla tyypillisen 60-lukulaisen nauhaikkunarivin, joten Pihlajamäki olisi ehkä vahvimmilla. Etäisyys edellisestä rastista tuntuisi vahvistavan arveluni, mutta tunnen noista lähiöistä vain läpikulkuteiden varret. Tänään olin ajatellut käyväni maantielenkin päätteeksi vähän tutkiskelemassa, mutta jalat olivat sitten niin tyhjät etten enää ollut tarpeeksi varma olisinko edes oikeilla jäljillä...

PS P****leen ruma uudisrakennus, kökkö erkkeri ja kaikki. Kuvassa vasemmalla ylhäällä on kuitenkin ilahduttavasti onnistuttu vangitsemaan UFO-ilmiö!

Käykää nyt joku hakemassa. Vinkit löytyvät ylläolevasta viestistä.

Kun kaupunginosasta oli valistunut arvaus ja kun haki sopivan kallioleikkauksen Karttapaikasta, loppu oli pelkkää ajamista. Helsingin Yliopiston kansainvälisten opiskelijoiden asuntola, peruskorjaus ja uudisrakennus SARC-arkkitehdit 2013. Entinen Pihlajamäen vanhustentalo, Lauri Silvennoinen 1968.

Uusi rasti on - yllätys yllätys - alikulkutunneli:

En malttanut olla hakematta.

Kevyen liikenteen väylä alittaa länteen päin ajavan Kehä ykkösen about Malmin hautausmaan kohdalla. Meluvallia tuonne rakennetaan. Myöhemmin varmasti muutakin.
    https://www.google.fi/maps/@60.24061.../data=!3m1!1e3

Uusi on tässä. Osaako joku muuten sanoa mikä on se rakennus joka löytyy puomin takaa tien päästä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kumiapina Katso viesti
    Uusi on tässä. Osaako joku muuten sanoa mikä on se rakennus joka löytyy puomin takaa tien päästä?
    Pumppaamo? kartta.hel.fi

Juu, Pohjavedenpumppaamo joka ei ole ollut käytössä liki neljäänkymmennen vuoteen mutta joka kuitenkin on yhä yksi Helsingin varavedenottamoista.

PS Kannattaneeko tuolla enää käydä katsomassa Marsusramin pyörän jälkiä...

PPS Kuka lienee ollut se joka tässä taannoin ajoi aikaisin aamupäivästä Myllypuron vesitornin mäelle ja takaisin alas (vaikkei sittenkään ollut rastinhakija)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    PS Kannattaneeko tuolla enää käydä katsomassa Marsusramin pyörän jälkiä...
    Muitten jälkiä ovat jos tänään löytyy. En ole tuonne päin lähdössä, vaan toisaalle lenkille.

Rasti oli puomi Tattarisuon pumppaamolle vievän tien alussa. Taustalla Lahdenväylä ja Porvoonväylän silta, kuvaajan takana Tattariharjuntie ja Gasumin kaasutankkausasema.

Tuon pitemmälle en tohtinut päivänvalossakaan mennä:
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Tattarisuon_tapaus
    http://esoteerinenmaantiede.blogspot...-keissiin.html

Uusi rasti löytyy helpommin, ainakin ennen kuin puut ovat lehdessä.

Helsingissä virtaa kolmisenkymmentä puroa tai ojaa ja ne kaikki koluavalle lenkille kertyy tietysti mittaa. Mutta rastikuva on otettu asfaltoidulta pyörätieltä minkä pitäisi vähentää ajettavaa matkaa huomattavasti. Vielä kun miettii minkälaisen rakennuksen seinässä voisi olla montakymmentä metriä graffitia pitäisi päästä melko hyvin jäljille.

Ihan hyvä ajokelihän siellä on tuulesta huolimatta parina viime päivänä ollut ja valoisia iltatuntejakin alkaa jo olla. Rasti voi toki olla tylsä tai vaikea tai sitten on vain niin että aktiivisten kuvarastiharrastajien rivit ovat kovasti harventuneet.

Tänään piti mennä duuniin autolla. Huomenna pitäis päästä tosta fillarilla ohi.

Vanha: Myllypurontennishalli ja Mustapuro

Uusi:

Pusikkoa kasvavaa joutomaata, vanha käytöstä poistettu ja jo aikoja sitten nurmettunut hiekkatie, harvinaisen pitkä, ei ihan uusi lauta-aita jonka takana jokin varasto- tai varikkoalue. Jotain voisi päätellä myös auringon suunnasta, jos kuva on otettu aikaisin aamulla.

Kiusaa taas muistia, kun luulee nähneensä ja tietävänsäkin, mutta ei vaan prosessoidu ulos. Tattarisuo tulee ensimmäisenä mieleen. Mutta Vuosaaren peräosassakin voisi vielä olla jäljellä jotain tuollaista. Ja Keskuspuiston laitamilla, Hakuninmaatako se on...

Aamulla 7.20 otettu. On tossa kuvassa yksi Helsingissä harvinainen asia. Niitä on muistaakseni kolme kpl.

Jos rasti olisi ollut Tattarisuolla, se harvinainen asia olisi voinut olla aidan yllä pilkottava sininen eli Gasumin kaasuasema. Mutta ei se ollut. Tai sitten olin niin avuton etsijä etten sitä pari kierrosta pyörimälläkään löytänyt.

En mä taida tätä löytääkään muuten kuin yrittämällä selvittää Laren työmatkan pääpiirteittäisen kulun...

Siitä sinisestä saa bensaa. Ja lähellä oot käyny

Oli siellä joku Neste Truckskin ja aitaakin löytyi mutta erinäköistä. Pari nurkkaa jäi kyllä koluamatta kun näytti siltä että tiepohja ei ollut siistiä ajettavaa. Täytyy tehdä uusintakierros paremmalla onnella - mutta ei se kauheasti kismittäisi vaikka joku ehtisikin ensin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •