Onko tänään Majalta klo 10.30 lenkille lähtijöitä?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko tänään Majalta klo 10.30 lenkille lähtijöitä?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Huomenna Majalta 10:30 lenkki. Joku 3 tuntia ja itse ajattelin tulla krossarilla. Ilmoittele jos on hyviä ideoita reitin suhteen. Taitaa olla turvallisinta pysytellä kelveillä.
Yksi idea reitiksi: Maunula-Järvenpää. Kaffe paussi vaikka Taukopaikassa. Tuohon kannattaa kyllä varata 4 tuntia :-)
Mukana ollaan mikäli nyt ei liian liukasta ole aamulla. Tuo reitti näyttää hyvältä sillä ei ole tuonnepäin tullut tänä talvena vielä poljettua![]()
Samoin! Tarpeen vaatiessa voidaan varmaan kiertää nuo liukkaat pätkät alku- ja loppumatkasta.
Olipa mukava lenkki isossa porukassa. Peräti 10 kuskia paikalla.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Joo oli hyvä lenkki. Jostain syystä paluumatka oli raskaampi kuin meno. Ehkä siksi kun oli myötänen niin vetäjät veti kovempaa ja maasturilla taitaa tuo vastus nousta vähän jyrkemmin kuin krossarilla. Mut jalat sai tehä töitä lähes koko ajan, mikä oli hyvä asia.
Oliko kaikilla nastat?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Helsingin Polkupyöräilijät
Ymmärtääkseni kyllä. Mitä lähemmäksi Järvenpäätä pääsimme, sitä huonompaan kuntoon väylät meni. Paljon jäätynyttä sohjoa ja uraa. Ilman nastoja olis ollu melkoisen vaikeaa. imho.
Huomenna majalle porukkaa tulossa ? Lupas ainakin hyvää ajosäätä. Reittiehdotuksia voi heittää kehiin.
Nastarengas maantietä huomenna?
70-80km@22-24km/h suoraan Vantaankoskelta.
eli 10:30 Vantaankoskelta, lähteekö kukaan mukaan vetomieheksi?
Kaksi mielenkiintoista ehdotusta. Itse kallistuisin ehkä enempi majan puolelle eikä ehkä ihan vielä maantielle.
Onko Maunulasta lähtö myös klo 10.30?
Vesa
En ole pariin kuukauteen käynyt Maunulan lenkeillä, mutta kyllä ne silloin ainakin 10.30 starttasivat. Sinne suunnistan joka tapauksessa.
70km, ei kahvitaukoa. tahti rauhallinen.
https://ridewithgps.com/routes/19491219
Raportti:
3 kuskia vantaankoskelta, 1 lisää matkan varrelta. Aurinkopaistoi ja kaikilla oli hauskaa.
Loppumatkasta ihmeteltiin spontaanisesti hajonnutta takavaihtajaa...
Kovat on kovia myös alkuvuodesta, mutta me ajettiin n. 25-keskarille.
Tiet pääosin sulia. Varjoisissa metsiköissä oli paikoin jäätä, mutta nekin sulavat lähipäivien aikana. Kevät tulee!
TeemuF muokkasi tätä : 11.03.2017 at 14.50 Syy: raportti lisätty
Ovatko maantiet jo siinä kunnossa, että siellä pystyy (riittävän) hyvin ajamaan? Lähiviikkoina voisi liittyä mukaan jos innokkaita ajajia löytyy rauhallista tahtia ajamaan.
Sipoon suunta oli ajettavissa, ja ajettiinkin, jo viikko sitten. Tuolloin taisi olla kaikilla vielä nastat alla, jotka alkavat ainakin päiväsaikaan olla tarpeettomat. On ollut vaan suht kylmä, joten itse olen viihtynyt toistaiseksi enempi metsän suojassa.
Lännessä on ihan ajokelit. Joku on kuulemma ulkoiluttanu jo maantiemankeliakin. Minä ajelen vielä sinkulalla ja mara+silla. Tänään oli aika märkää aamusta. Aika paljon on maanteiden reunoja harjalla putsattu, mikä tekee ajamisesta jo ihan mukavaa.
Joenvarsi oli tänään ajettavassa kunnossa eli huomenna voisi ajaa krossarilla/nappuloilla jotan hiekkatietä.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Hei! Tiedustelisin, milloin maantielenkit on tarkoitus aloittaa? Ja löytyykö naisten lenkeille oma foorumi täältä? Olen ajellut itsekseni n 2v ajan maantiepyörällä, mutta yhteislenkeistä ei kokemusta. Tuolta "kevyimmästä" päästä varmasti järkevin aloittaa. Terv. Mari
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...kit-tammaravit
ja
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...kki-Viikist%E4
Virallisesti yhteislenkit alkavat kaiketi huhtikuun loppupuolella, mutta myös sitä ennen voi hyvin osallistua.
Jos sää pysyy povatussa niin ajateltiin kaverin kanssa nähdä ylihuomenna su klo 11 Vkoski. Speksinä kevyt n 28km/h, 60-80km. Mukaan saa tulla!
^kuulostaa hyvällä, eli tulossa ollaan.
Marijohannalle: nuo HePon järjestämät Vantaankosken lenkit ovat tarjonneet vaihtoehtoja 25:n keskinopeudesta ylöspäin. Sitä hitaammat ovat olleet HePon pyöräretkien nimellä. Ks. Hepon sivuilta > Retket ja lenkit
10k-kerhon jäsen
Mikä on teiden kunto V-koskelta, siis millaisilla renkailla pärjää. Nastoja tuskin tarvitaan päivän lumi/räntäsateesta huolimatta, vai kuinka?
Ajattelin lähteä ihan maantierenkailla mukaan. Pyörätiet näyttää olevan jo sen verran hyvin putsattu. Hämeenlinnanväylän pyörätie kehän kohdalta on tosin edelleen tietöiden alla. Kannattaa kiertää esim. Suomalais-venäläisen koulun takaa Kirjokalliontielle ja siitä Kaarelan raittia ja Kalannintietä pääsee kätevästi takaisin Hämeenlinnanväylälle.
Itse kävin juuri torstaina polkemassa vantaankoskelta eteenpäin enkä havainnut jäätä kuin yhdessä kohtaa Palojoen pohjoispuolella muutaman metrin pätkällä mutta tämänkin pystyi kiertämään. Pitää katsoa aamulla jaksaako lähteä mukaan jos ei tuo sää hirveästi lämpene.
Koitan juuri keksiä millä lähtisi huomenna. Maantiekumeilla uskoisin pärjäävän kiskalta, mutta siirtymä on isompi kysymysmerkki. Ehkä voisi vaihtaa uuden maantiekumit?
10k-kerhon jäsen
Itse ajelin torstaina Kuninkaanmäki 50:sen siirtymineen (Päiväkummusta) ja Ingmanin mäkineen. N. 60 km tuli mittariin ja maantiegummeilla pärjäsi oikein hyvin. Hemmetin kylmä tosin tuli (unohdin kengänsuojat kotio ;-) ja mäissä hapotti jostain kumman syystä...
Kirjanmerkit