GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 31 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #901
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Noita junnumalleja on ainakin Genesiksellä. En tosin tiedä, miten ne eroaa pienikokoisista ns. aikuisten malleista ja onko syytä välttää noita. Luultavasti nuo ovat ainakin osiltaan pääsääntöisesti vaatimattomia. Surlyä saa Foxcompista vaikka runkona ja siten kasattua juuri itselleen sopivan kokoonpanon.

  2. #902
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    ^^Kyllä taitaa mennä 650 kokoon ihan väkisin. Malleja löytynee eri valmistajilta, mutta hypistelemään ei ehkä ihan helposti pääse. XXL mainostaa nyt tälläistä https://www.xxl.fi/giant-tcx-espoir-...132243_1_style

    Mitään käsitystä ko. härvelistä ei itselläni ole, mutta tuon kanssa pääsisi ainakin mallaamaan kokoa ja ajoasentoa.
    Jäi sanomatta. Tarkoitus on koosta huolimatta, etsiä fillaria aikuiselle naiselle, aktiivipyöräilijälle vieläpä. Joten nuo junnumallit on laskuista pois jo kättelyssä. Rengaskoko pitäisi kuitenkin olla se 28"

    Taisi olla Feltti jolla on yksi pienikokoinen, mutta tarakka siihen on vasta piirustuspöydällä. Tulee sitten joskus..Näin kerrottiin fillarimessuilla! Se on selvinnyt etsiessä, että yksi jos toinen pyöräkauppias kaipaisi kipeästi tätä koko luokkaa olevia cycloja valikoimiinsa. Turun suunnalta sanottiin jopa, se olisi nyt se eniten myytävä fillari, jos niitä olisi tarjolla. Kysyntää on...

  3. #903
    Aloittelijalle ensimmäistä cyclocrossia etsimässä. Kävin eilen kokeilemassa cyclecenterin Ridleytä: http://www.cyclecenter.fi/tuote/ridl...-20-disc-2017/
    Soivalta peliltä vaikutti kun pyörää testasin. Onkohan tuossa hintaluokassa parempaa hintalaatusuhdetta saatavilla? Samaan hintaa olisi tarjolla myös Merida cx300, mutta pyörää en ole vielä päässyt testaamaan. Enimmäkseen maantieajoihin pyörä varmaan tulisi.

  4. #904
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retkuilija Katso viesti
    Jäi sanomatta. Tarkoitus on koosta huolimatta, etsiä fillaria aikuiselle naiselle, aktiivipyöräilijälle vieläpä. Joten nuo junnumallit on laskuista pois jo kättelyssä. Rengaskoko pitäisi kuitenkin olla se 28"

    Taisi olla Feltti jolla on yksi pienikokoinen, mutta tarakka siihen on vasta piirustuspöydällä. Tulee sitten joskus..Näin kerrottiin fillarimessuilla! Se on selvinnyt etsiessä, että yksi jos toinen pyöräkauppias kaipaisi kipeästi tätä koko luokkaa olevia cycloja valikoimiinsa. Turun suunnalta sanottiin jopa, se olisi nyt se eniten myytävä fillari, jos niitä olisi tarjolla. Kysyntää on...
    Onko tuo ketju jo kahlattu läpi: Pienten naisten pyöräilyä ?

  5. #905
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retkuilija Katso viesti
    Jäi sanomatta. Tarkoitus on koosta huolimatta, etsiä fillaria aikuiselle naiselle, aktiivipyöräilijälle vieläpä. Joten nuo junnumallit on laskuista pois jo kättelyssä. Rengaskoko pitäisi kuitenkin olla se 28"
    ...
    Pyörää ostettaessa tarkeimmät numerot on kuitenkin henkilön pituus ja jalan sisämitta. Ei ikä.
    Jos on pieni nii sitten sitä vaan on. Oli mittarissa 15v. tai 45v.

  6. #906
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retkuilija Katso viesti
    Rengaskoko pitäisi kuitenkin olla se 28"
    Miksi? Eikö pieneen runkoon sovi paremmin pienempi rengas? Tulee tilaa varpaillekin.

  7. #907
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukoliste Katso viesti
    Aloittelijalle ensimmäistä cyclocrossia etsimässä. Kävin eilen kokeilemassa cyclecenterin Ridleytä: http://www.cyclecenter.fi/tuote/ridl...-20-disc-2017/
    Soivalta peliltä vaikutti kun pyörää testasin. Onkohan tuossa hintaluokassa parempaa hintalaatusuhdetta saatavilla? Samaan hintaa olisi tarjolla myös Merida cx300, mutta pyörää en ole vielä päässyt testaamaan. Enimmäkseen maantieajoihin pyörä varmaan tulisi.
    meikäläinen on juuri kyseisen Ridleyn hankkinut itselleen ja oikein soiva peli kyllä on. Kohta vasta n. 50km ehtinyt ajelemaan, mutta kyllä edelliseen spessun hybridiin verrattuna on paljon parempi..Oma tarkoitukseni on pikkuhiljaa satunnaisia lenkkejä saada säännöllisesti ohjelmaan, sekä työmatkaa ehkä jonkin verran. Kannattaa kokeilla molempia, geometriassa on jonkin verran eroja ja se tekee ainakin omassa tapauksessani aika paljon. Itellä pitkät jalat (89/181), niin sopiva geometria vaikuttaa kyllä kokonaisuuteen. Molemmat vaihtoehdot varmasti oikein hyviä, ite otin Ridleyn ja ei ole huono Kesän kuntoajotapahtumia odotellessa..

  8. #908
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    ...Tuota myytiin 500€ talvella.
    Paitsi ettei myyty

  9. #909
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    Ridleystä 2015 arvostelu 3/5 -> http://www.bikeradar.com/road/gear/c...road-15-49246/
    Paino(jota ei ole viitsitty ilmoittaa) ja Tiagra saivat satikutia.
    Paino on 11 kg kuten arvostelussa on ilmoitettu, runko S.

  10. #910
    Berggrenillä näkyisi olevan tuo GT Grade Tiagra tarjouksessa 769€. Pyörä varmaan samaa tasoa meridan ja ridleyn perus crossarin kanssa.

  11. #911
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Tämä menee pitkälti spekulatiiviselle tasolle, mutta mieltä kiusaa ajatus kevyestä "yleiskippurasarvisesta", jolla ajaa kaikensorttiset sulan ajan lenkit eli noin maaliskuulta johonkin marraskuulle maantie- ja soratiefiilistelyt sekä hyötyajelut. Minulla on Bianchin alumiininen maantiepyörä, joka tuntuu oikein sopivalta. Krossariosastolla on Whiten cx pro '16, joka taas tuntuu himpun verran pitkältä ja hieman painavakin se on. Jos löytyisi tuon Bianchin c2c-rungon tyylinen krossarintyylinen pyörä levyjarruilla, kohtuullisilla osilla (esim 105 tai uusi tiagra) ja noin 9kg painoluokkaan niin voisi jo harkita pyöräkokoelman vähentämistä kahteen eli talvella lösöpyörällä ja lumettomana aikana lösöllä ja kippurasarvisella maaston mukaan. Kahdet kiekot luultavasti olisi tarpeen ja kiva jos lokasuojille olisi kiinnikepaikat näitä kurakelejä varten. Äkkiseltään mieleen tuli esim Spessun Cruxia ja GT:n Gradea, mutta muovirunkoisissa vaan taitaa harvemmin olla lokarinpaikkoja ja keskiönä yleensä pressfit? Vaadinko mahdottomia eli onko tuommoisia pyöriä olemassakaan? Eikä sen välttämättä tarvitse olla kuitua, sillä esim Cannondalen Caadx:n miellän kiinnostavaksi. En tosin sellaista ole koepolkaissut, joten en tiedä miten sopisi tämmöiselle perusläskille kuskille.

    Toisaalta kyllähän minä ajelen jatkossakin ihan ilomielin näillä nykyisillä pyörilläni kun en mitään kilpaurheilua harrasta. Ja sitten sekin, että uskaltaisiko sitten jollain Trekin Boonella ajella viikonloppuna kesäiltoina pubille ja jättää se aidanvarteen.. Pitäisi varmaan joku baariromu olla sitten lisäksi. Ajatuksia?

    Edit: Runkosettiäkin voisi harkita, jos semmoista rennon geometrian settiä on kohtuuhinnoilla. Aivan tolkuttomia summia en pysty laittamaan, mikä varmasti sulkee handmade-pyörät pois.

  12. #912
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Millaista käyttöä hyötyajoissa tulee, kauppareissua täyteen lastattuna vai työmatkaa yms. ilman kuormaa tai kevyellä kuormalla ajettavaa? Jos on tarvetta kuormata pyörää, sitten katselisin esim. Kona Rovea tms, ei niin kevyttä ratkaisua. Muuten periaatteessa melkein mikä tahansa alumiinikrossari kelpaa. Toisaalta ajatus ns. baaripyörästä pyörii minullakin päässä. Romu sen ei tarvitsisi olla, ainoastaan näyttää siltä. 2" renkaat pitäisi mahtua alle, jolloin talvikäyttö helpottuisi. 1x9 ja mekaaniset levyt riittäisi hyvin tuollaiseen. Sopivasta rungosta tuollaisen voisi kasata, maalata itse ja laittaa Bilteman tarrat kylkeen. Mikä mahtaisi olla sopiva runko, jonka voisi torilta ostaa muutamalla kympillä?

  13. #913
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Ei mitään kauppareissuja vaan hyötyajeluilla tarkoitan ilman kuormaa paikasta toiseen siirtymistä, joita olen tavannut kesäaikaan tuolla maantiepyörälläkin tehdä.

    Edit: Lisään nyt, että tässä on se ajatus takana ettei "mikä tahansa alumiinikrossari" kelpaisi vaan siinä pitäisi olla samanlaista "fiilistä" jota kivalla maantiepyörällä ajamisesta saa. Aika vaikea sitä on määritellä, mutta se ei ehkä ole sellaista, jota reilun kymmenen kilon alumiinikanki pystyy yleensä tarjoamaan.

  14. #914
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Pitääkö kommenttisi pressfitistä tulkita niin, että pitää olla kierteellinen keskiö? Meridan alumiinikrossareissa sellainen on, samoin Konan Jake the Snakessa. Tiedä sitten fiiliksestä, mutta toisella kiekkosarjalla on hyvät mahdollisuudet asiaan vaikuttaa.

  15. #915
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Ei kai se keskiön tyyppi kynnyskysymys ole. Nettiä selaamalla sain vaikutelman, että kuiturungoissa on pääasiassa pressfittiä. Omissa pyörissäni on bsa-keskiöitä ja sellaisen avaamista varten hommasin työkalunkin niin siltä kannalta voisi olla mieluisampi. Mutta en minä kuitenkaan pyörääni välttämättä keskiön perusteella valitsisi.

  16. #916
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Käsittääkseni esim. PlanetX käyttää kaikissa alu-ja kuiturungoissaan kierteellistä keskiötä. Koskee siis PlanetX brändättyjä runkoja. Vinereistä ja muista ei tietoa.

  17. #917
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Ei mitään kauppareissuja vaan hyötyajeluilla tarkoitan ilman kuormaa paikasta toiseen siirtymistä, joita olen tavannut kesäaikaan tuolla maantiepyörälläkin tehdä.

    Edit: Lisään nyt, että tässä on se ajatus takana ettei "mikä tahansa alumiinikrossari" kelpaisi vaan siinä pitäisi olla samanlaista "fiilistä" jota kivalla maantiepyörällä ajamisesta saa. Aika vaikea sitä on määritellä, mutta se ei ehkä ole sellaista, jota reilun kymmenen kilon alumiinikanki pystyy yleensä tarjoamaan.
    Omassa tallissa on Poison Codein itse kasattuna c2c pyörän rinnalla, sopivat hyvin samaan talliin, saman tyylisiä ajokkinakin. Katsopa olisko noista aihioksi.
    https://www.poison-bikes.de/Rahmen-R..._-Gravel/?&d=1

  18. #918
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Käsittääkseni esim. PlanetX käyttää kaikissa alu-ja kuiturungoissaan kierteellistä keskiötä. Koskee siis PlanetX brändättyjä runkoja. Vinereistä ja muista ei tietoa.
    Mites ne noita kierteellisiä keskiöitä kuiturunkoihin tekevät? Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin suurimmassa osassa keskiöön on yksinkertaisesti asennettu kierteellinen muhvi. Näin voidaan sanoa, että fillarissa on kierteellinen keskiö, vaikka rakenne periaatteessa vastaa pressfitiä. Näin mm. omassa Bianchissa. Varmaan "oikeampiakin" tapoja on?

  19. #919
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukoliste Katso viesti
    Berggrenillä näkyisi olevan tuo GT Grade Tiagra tarjouksessa 769€. Pyörä varmaan samaa tasoa meridan ja ridleyn perus crossarin kanssa.
    Ei muuten ole enää. Menin lauantaina ostamaan sellaista vain kuullakseni että molemmat jäljellä olevat oli myyty edellisenä päivänä. Nyt sitten etsintä jatkuu, mutta vastaavaa tuohon hintaa en ole kyllä löytänyt.

  20. #920
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Mites ne noita kierteellisiä keskiöitä kuiturunkoihin tekevät? Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin suurimmassa osassa keskiöön on yksinkertaisesti asennettu kierteellinen muhvi. Näin voidaan sanoa, että fillarissa on kierteellinen keskiö, vaikka rakenne periaatteessa vastaa pressfitiä. Näin mm. omassa Bianchissa. Varmaan "oikeampiakin" tapoja on?
    Teknillisesti molemmat samanlaisia eli metalli muhvi on laminoitu keskiöosaan. Toisessa mallissa laakerit kierretään ja toisessa painetaan sisään.

  21. #921
    Auttakaas aloittelijaa. En pyörien spekseistä tai osista juurikaan mitään tiedä. Etsin laadukasta pyörää jolla tulee ajeltua about 20km päivässä + mahdolliset lenkit. Kysyisinkin teiltä arvon tietäjät näiden kahden pyörän eroista.
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    canyon inflite al 9.0

    https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-9-0.html
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    canyon inflite al slx 8.0 pro race

    https://www.canyon.com/fi/road/infli...-pro-race.html
    -----------------------------------------------------------------------------------------

  22. #922
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    ^toisessa on yksi eturatas mikä tekee pyörästä yksinkertaisemman ajaa & huoltaa. Jos kuitenkin ajo tapahtuu pitkälti maantiellä, yhdellä eturattaalla loppuu välitykset ennen pitkää kesken. Siihen ei voi vain ostaa kampisarjaa kahdella rattaalla, koska toinen vaihdevipu on vain jarru

  23. #923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti veivain Katso viesti
    Auttakaas aloittelijaa. En pyörien spekseistä tai osista juurikaan mitään tiedä. Etsin laadukasta pyörää jolla tulee ajeltua about 20km päivässä + mahdolliset lenkit. Kysyisinkin teiltä arvon tietäjät näiden kahden pyörän eroista.
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    canyon inflite al 9.0

    https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-9-0.html
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    canyon inflite al slx 8.0 pro race

    https://www.canyon.com/fi/road/infli...-pro-race.html
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Näyttäisi noiden kahden fillarin erona olevan osasarja. Inflite AL 9.0 -mallissa käytetään Shimanon Ultegra 6800 -osasarjaa, myös jarrut näyttäisivät olevan paremmat Ultegra-tasoiset. Vaihteisto tässä pelissä on siis 2 eturattalla ja 11 takarattaalla toteutettu, jossa itse takapakassa on pienempi skaala vaihteita käytettävissä ja etuvaihtajalla toteutetaan vaihteistoon käytettävien vaihteiden laajuus. Edessä siis Ultegran krossikammet, 46/36 ratastuksella ja takana todennäköisimmin krossareissa käytetty 11-28-hammastuksen pakka.

    Inflite AL SLX 8.0 Pro Race (ahh mikä mallinimihirviö) näyttäisi taas olevan SRAM Rival 1 -voimansiirrolla toteutettu. Tässä siis etuvaihteistoa ei ole, vaan edessä on vain yksi hammasratas, hammasmäärältään varmaan jotakin Ultegran kampien 46/36 välistä. Takapakassa on siis koko fillarin vaihteisto, melko sama vaihteistoskaala mutta isommilla hypyillä ainakin prosentuaalisesti vertailtuna. Jännästi näyttäisi myös olevan Quarqin kammet, vaan tehomittari puuttuu.

    Yksinkertaisesti; Ultegra-fillarissa 2 x 11 vaihteisto, Rival 1 -fillarissa 1 x 11 -vaihteisto. Ultegrassa pienemmät hypyt vaihteiden välillä, mutta Rival 1 tietysti yksinkertaisempi. Myös vaihdekahvoissa on ero näissä vermeissä, Shimano-kamppeen STI-kahvojen jarruvivuilla operoidaan sekä jarruja että vaihteistoa, siinä missä SRAM-vivuissa itse jarruvivulla vain jarrutetaan, ja sen takana on kaksitoiminen samaan suuntaan pelaava vaihdevaihdin. Pikkunaksautuksella raskaammalle vaihteelle, ja syvemmällä painautuksella keveämmälle.

    Hinta-laatusuhteeltaan noista kahdesta kokisin Ultegra-kamppeen antavan enemmän vastiketta rahoilleen, mutta toisaalta itse ajelen SRAMin maantievaihteistolla hyvinkin tyytyväisenä. Jos ramimiehen pyörässä olisikin Force 1, olisi tilanne eri. Aloittelijan suosittelisin käymään paikallisessa fillariliikkeessä katsomassa tarjontaa ja etenkin testailemassa Shimanon ja SRAMin kahvojen tuntumaa, riippuu käsien koosta ja mieltymyksistä kumpi on sopivampi.

  24. #924
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Nuista kahdesta, asfaltille ultegra, mutta crossiin sram. Oon jonku asfalttilenkin ajanut cyclon 1*11 vaihteilla ja mielestäni vaihteenvälit on turhan suuret, eli aina ei tunnu löytyvän mieluista vaihdetta ja nopeilla renkailla loppuu välitykset. Sorateillä, poluilla yms tykkään oikein paljon.

  25. #925
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Täällä on identiteettikriisi yhden pyörän kanssa. Ajanko cyclocrossilla jos siinä on suora tanko? Runko on PlanetX XLS cyclorunko.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  26. #926
    Kiitos. Nämä avarsivat jo huomattavasti. Elikkäs jos canyoniin kallistun niin 9.0 taitaa olla sopivampi menopeli. Mites löytyykö kokemuksia Konan Jake The Snake Cr vatkaimesta.https://www.bikeshop.fi/Kona-Jake-th...auppa/pKOJSCR/

    Mielelläni otan myös vastaan suosituksia ja ehdotuksia saman hintaluokan pyöristä (+-2000e).

  27. #927
    Oliko Täällä cuben cyclocrosseilla ajavia? Itseä kiinnostaisi cuben Cross race Pro, mutta arvon 53cm ja 56cm kokojen välillä. Internetterissä väitetään cuben runkojen olevan pienempiä kuin kokomerkintä antaisi ymmärtää. Pituutta Mulla on 178cm ja inseam on 81cm. Löytyykö muita suurinpiirtein samoilla mitoilla cubella ajavia?

  28. #928
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ghostrider Katso viesti
    Oliko Täällä cuben cyclocrosseilla ajavia? Itseä kiinnostaisi cuben Cross race Pro, mutta arvon 53cm ja 56cm kokojen välillä. Internetterissä väitetään cuben runkojen olevan pienempiä kuin kokomerkintä antaisi ymmärtää. Pituutta Mulla on 178cm ja inseam on 81cm. Löytyykö muita suurinpiirtein samoilla mitoilla cubella ajavia?
    Mulle on huomenna tulossa 53 cm Cross race pro, oon 172cm pitkä ja inseam 79cm, 3 eri asiantuntijaa suositteli 53cm mallia mulle. Uskoin heitä ja semmoisen tilasin. Tosi hyvään hintaan fun-cornerista, josta myös kerrottiin oikean rungon koon olevan tuo 53cm.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #929
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    https://www.cube.eu/en/2017/road-tri...flashred-2017/

    Jos kyseessä tuon tuo geometria, niin ei toi mun silmään nyt mitenkään älyttömän lyhyeltä vaikuta. Riippuu tietysti vähän siitä mihin vertaa.

    Sokkona jos tuollaisen joutuisin ostamaan 179cm/83cm mitoillani, niin 56 olisi oma valintani 53 olisi kyllä auttamatta lyhyt.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  30. #930
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Yllättävän isot rungon pystyputken ja emäputken kulmaerot 53:n ja 56:n välillä. Väittäisin että nuo kaksi runkokokoa ovat selvästi eri tuntuiset ajaa. Mutta joo, mittojen puolesta 56 on varmaan lähempänä jos pyörä tulee "tyypilliseen" cyclocross-käyttöön, 53 mahdollistaisi kisakireän matalan ajoasennon yhdistettynä loivempaan keulakulmaan. Toisaalta kumpikin olisi mahdollistaa säätää hyvin lähelle samoja mittoja - 56 suoralla satulaputkella ohjainkannatin alhaalla kääntyy 53:ssa samaksi asennoksi takajätöllisellä satulatolpalla ja parilla korotinrenkaalla pidemmän ohjainkannattimen alla.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •