^^^ Tosi hieno, mutta satulan kulma ja stemmin pituus pistää silmään.
Dr. Kokoelma on jäätävä!
MC Kramppi
Yleensä hiukan jopa ärsyttää kun lyhyttä kommenttia varten lainataan koko viestiä kuvineen (vaikka pelkkä linkki riittäisi), mutta tässä tapauksessa ei yhtään haittaa. Toinen vähän yllättävä seikka on sitten se että joskus voi pieni kateuden tunne kalvaa kun näkee jollakin hienon ja ei ihan halvan pyörän, mutta kun sellaisia näkee kerralla tarpeeksi monta, voikin ihailla ilman mitään sekä pyöriä että sitä että joku osaa arvostaa pyöriä ja pyöräilyä näin paljon ja lisäksi myös kykenee sen tekemään (eikä paskaakaan välitä siitä mitä muut mahdollisesti ajattelevat)!
Dr.J fillarit jaksaa aina ihmetyttää. Viellä kun mukana tietynlaisia eksoottisia osia joita ei näy oikeestaan ikinä mm. 3T runko ja Storckin bike aheadin kiekot. Ei halvimmasta, mutta kevyimmästä päästä.
Jeesun Pegoretti on hieno ja ei varmasti tule toisia vastaan joka kesä. Onko tämä joku basic maalaus missä ei ole itse Darion kädenjälkeä? Väritys on hieman laimeahko mitä normaalisti tottunut netissä näkemään näitä. Pegoretin värikkäät rungot taitaa sit olla noita taiteilijan omia päähänpistoja joila ei varmaan raaski paljoo ajella rapakelillä ja hintaa reippaasti enemmän? Enemmän tietävä saa valistaa.
Pääseekö tälle linjastolle töihin? Pelkällä päivärahalla saattaisin harkita. Melko herkullista.
Alkujaan tämän lähetti kuovipolku
Ja vielä se, kun kokoonpanoja suunniteltaessa on selkeästi käytetty vähän aikaa ja tyylitajua, eikä ole vaan menty kauppaan pyytämään ylähyllyn tavarat yhteen pultattavaksi.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Arvostan että Dr. J:llä sekä tyylitajua että massia niin paljon et moinen kokoelma syntyy. Mulle ihan vaan estetiistä nautintoa kun tommoset kippurasarvet liity mun elämään ollenkaan. Patarautaphillari on mulle just hyvä![]()
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Kiitos vain, estetiikka ei ole täysin vieras kriteeri kun pyöriäni rakentelen. Tavoitteena on aina tasapaino funktion, keveyden ja ulkomuodon välillä, ei sentään täysin cost-no-object -periaatteella vaikka myönnän että aivan taskurahoilla noita ei rakennella. Ja suunnittelu, speksaus ja rakentelu on itsessään osa harrastusta. Pyörien määrä selittyy osin sillä että en oikein malta luopua vanhoista kun uusia projekteja tulee. Aiemmista tekeleistä endurance-maantiepyörä, cyclo, monstercrossari ja jäykkäperämaasturi ovat esiintyneet täällä aiemmin.
Joku kysyi 3T Explorosta: toistaiseksi kokemusta on vain muutaman lenkin verran ja nekin pääosin maantiellä, kun soratiet ovat täällä lounaisrannikolla vielä mutaliejua. Tuntuu ajossa oikealta maantiepyörältä, ero cyclocrossariin on huomattava. Noilla 650x48 ohutkylkisillä slickseillä roudan raiskaama asfaltti tasoittuu aivan käsittämättömällä tavalla, mutta siitä huolimatta vauhtiero oikeisiin maantiekumeihin on yllättävän pieni, ts. Z2-tehoilla 32-34km/h on helppo pitää yllä (kuski 64kg, FTP ~5W/kg). Putkelta ajaessa loiva keulakulma toki paljastaa että kyse ei ole tavallisesta maantiepyörästä, ja kyllähän eturengas hieman nuljuu alla nousuihin tykittäessä. Yhdistettyyn asfaltti- ja soratieajoon epäilen tuon olevan aivan mainio peli. Maastoon en aio tuolla mennä, maastopyöräily kun ei lainkaan kiinnosta.
Mutta ei unohdeta vallan mainiota punaista Pegorettia tyylinmukaisinen renkaineen kuvauksellisessa ympäristössä!
Ja jos osaisin kuvitella itseni ajamassa ei-kippuratankoista pyörää, luulisin viihtyväni erinomaisen hyvin kmw:n hyvällä tavalla sekäsikiön näköisen pyörän satulassa. Ei sillä että minä sen yksityiskohdista mitään ymmärtäisin tai osaisin ajaa poluilla tai että minulla olisi jalkoja ajaa sinkulamaastoa, se vain on niin kuin jotkut sekarotuiset koirat: mahdottoman mukavan näköinen ja mukava arvailla minkärotuisia sen vanhemmat ovat.
^ Varsin oivallinen vertaus. Seropit ovat useimmiten niitä parhaiten toimivia.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
^^ oih, olipa nätisti sanottu. Kiitos.
Sekasikiömäisyys korostuu kun takaISP sai 4cm viillon kylkeensä. Nyt tilalla 41mm Gravdal. Hesalan Keksuspuiston polut on mulle ihan nastakunnossa edelleen. Siellä & täällä on sulia pätkiä, mutta tallotummat polut paksussa jäässä.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Kesäkuosi:
Kosteiden päivien lenkit, työmatkat yms. ajot hoituvat tässä kuosissa. 35mm marathonit mavicin ksyriumeilla ja uudet curanan alumiiniset lokarit. Tänään on pesupäivä, mutta kuvassa esittäytyy pyörän yleisempi olemus, koska se on kuitenkin ajamista varten.
![]()
Asensin reissupyörään modernin Chorus-vaihteiston ja uuden(!) Ultegra-nelikanttikeskiön. Paino on noin 7,2 kg ajovalmiina, BePron ATK-polkimilla.
![]()
Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet
^ Mysteerillistä. Ja erootillista.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Juu, saattaisi olla vaarallisen lähellä silkkaa pyöräpornoa ellei olisi niin daideellisesti kuvattu. Ei mua titaanirungot mitenkään hivele enkä oikeastaan tykkää tuon rungon mallistakaan, mutta onhan se hieno toiminnallisilla perusteilla valittu mutta kuitenkin tyylitajun vaatimukset täyttävä kokonaisuus, joka näyttäisi (lähes) yhtä hyvältä myös ruma hailakanvärinen tapetti tai sekalainen kokoelma varastorojua taustanaan.
Upeita ja loistavia pyöriä kaikki toki, mutta miksi osien sekamelska? Miksei kaikki Shimppaa tai Campyä tai Sramia vaan jokaista sekaisin? Eikö ole ylläpidon kannalta inhottavaa jos on sen kymmentä eri osasarjaa nurkissa? Tai jopa ihan peruskäytön kannalta kun vaihtajat toimii kuitenkin eritavalla riippuen merkistä? Vai menikö pyörät eri kotitalouksiin kuitenkin ajoon eli ei ole kaikki sun omia?
Mutta joo, toistan, silkkaa pyöräpornoa tuo setti! Ja maantiepornoa vielä! Sitä pornouden parasta alalajia!![]()
Mikä malli tuossa Nicholaksessa on pohjana? Aika houkuttelevan näköinen mun silmään. Löytysköhän tuolta the pitkänmatkanpyörä...
Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika
Kännykkä taisi pistää kuvaan tosiaan HDR:t ja muut syövät. Sori siitä! Malli on Van Nicholas Euros, vuosimallia 2012, silloin toiseksi halvin malli.
Nyt on rustiikkinen kuva.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Van Nicholasin kuva on minusta kuvana kalenteriin etelänlomakuukaudeksi tai näytön taustakuvaksi sopiva digitalisine manipulaatioineenkin.
Maisema taitaa olla Kanarian teitä enemmän ajaneille tuttu?
Meridan kuva on nyt kuvana huomattavasti parempi kuin aiemmat, mutta en tiedä oliko uuteen kuvaan aihetta kun eroa parin viikon takaiseen ei taida olla kuin siinä että nyt on pyörään saatu toinen pulloteline ja taakse tuommoinen kaksinivelinen lokasuojan virkaa ajava satulatolppaan kiinnitettävä juttu (joka toivottavasti on parempi kuin ne näkemäni jotka joko sojottavat enemmän tai vähemmän sivulle, lerpahtavat hankaamaan rengasta tai pysyvät paikallaan mutta suojaavat yllättävän heikosti).
Lisää Meridaa kevääseen.
![]()
Kirjanmerkit