Käsittääkseni noihin saa karvan vaihdettua. Tuotehan on kotimainen ja tehdas Kangasalla, joten eiköhän onnistune kun se aika koittaa.
Varsinaiseen aiheeseen:
Nyt talvella kun näkee pitkälle noilla Volokin aavoilla soilla niin siinä haahuilessani mietin, jotta on siinä haastetta reitin ylläpitäjille (Sonkajärven kunta) pitää reitti siedettävässä kunnossa.
Se on kilometri poikineen pitkosta mitä noille soille uppoo!! Yhen suon kun pitkostat ehjäksi, niin toisaalla oottaa jo sama revohka. Siihen vielä tuulenkaatojen raivaus.
Laavut, sekä Jussinlammen tupa ovat kyllä erinomaisessa kunnossa.
Nostan hattua tekopitäjäni Sonkajärven kunnalle
e: reittihän on erittäin monipuolinen. Reitin molemissa päissä alku on hienoa kangasharjua. Salminen-Haajainen laajoja suoalueita=paljon pitkosta(lintutorni) sekä Uuranholin hc-pätkä, joka muistuttaa hyvin pitkälti Hossan Ölökyn Ähkäsyä. Aika hanu saa olla, jos Holin kanjonin ja rinteet ähkimättä ajelee...
Kirjanmerkit