Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kommuutteri Katso viesti
Oli tosiaan mainio keli pyöritellä tänään, vaikka alkumatkasta jäisyys vähän piti varpaillaan. Joukossa oli tällä kertaa myös ensi kertaa Kanuuna-junaan uskaltautunut nainen. Liekö ensimmäisen kylttikirin adrenaliini jäänyt päälle vai pelkkää kevätriemuako oli, kun miesporukka irtaantui tästä kokelaasta omille teilleen Säijässä? No, koska kyseessä oli vaimoni, minulla oli itsekäs syy jäädä seuraksi ja sain tilaisuuden selittää, että ei rauhallisiksi speksatuilla Kanuuna-lenkeillä yleensä niin tehdä, vaan vauhti sovitetaan koko porukalle sopivaksi. Näin olin luvannut pari vuotta kestäneissä houkuttelupuheissakin. Ajelimme sitten kahteen pekkaan 25.4 keskarilla muiden kadottua horisonttiin, ihan hyvissä tunnelmissa. Päälle kiskaisin sitten reippaamman tempo-kiepin omin päin. Toivottavasti vielä joskus perhe- ja kanuunalenkkeily yhdistyy...
Joo, näin kevään ekoilla maantielenkeillä kun useimmiten mukana on vain ns."ajomiehiä" tahtoo vauhti karata lapasesta jos ei joku ole etukäteen jotain speksannut ja/tai sitä vahdi. Paras aika tulla mukaan kanuunaporukkalenkeille lienee kesäkeskiviikkoaamujen Juhalenkit ja lauantain kevyet maantielenkit. Näitä ollaan vaimon kanssa hyvässä hengessä ajeltu ja satunnaisesti joitain reippaampiakin lenkkejä.

Mikäli etukäteen speksattu (jos jotain sovittu) vauhti meinaa karata on suu syytä aukaista jo lenkin aikana eikä pahoitella tapahtunutta jälkikäteen.

Jk.
Selvennyksenä vielä että en ollut tänään mukana lenkillä joten tarkempaa tietoa päivän vauhdista ei mulla ole...